Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Har ni som i dagarna beställt Vega-kort från Komplett fått spelkupongerna? Jag har inte fått något till min mail.

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen i liknande situation?

Skrivet av anon298854:

@crazysanta

#17704972

Jag klippte 2st 2Tb SSD som va annonserat igår, 1799kr st.

Varifrån?

Permalänk
Medlem

Samsung C34J791 är grym men tyvärr kan man bara spela i 1080p eller 2160p på PS4. Jag har redan en 32", 1440p- och FreeSync-skärm och en grym TV. Annars hade jag gärna köpt den Samsung-skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Samsung-skärmen verkar rätt grym för priset - någon som provat att spela på den? Och hur lätt är det att returerna till Amazon om det är pixel-problem eller man inte är nöjd?

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Vad tror ni om detta förlängningskit ?
Tänker mig att man eventuellt skulle köpt detta och använt som bas till att kapa ner så dom passar längdmässigt i mitt chassi. Dessa är 500mm långa och i mitt chassi ska kablarna variera mellan 385 och 189 mm på 24-pins kabeln. Det enda man behöver köpa till är väl hane kontakter till änden mot nätdelen?
Har aldrig gjort egna kablar, men är det så svårt?

Vi går i exakt samma tankar. Jag kommer göra ett försök.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur är Sapphire Pulse Radeon RX Vega 56 som dom har för 3890:- på Netonnet ? Jag missade ju tyvärr Sapphite Nitro+ Vega 56 dealen på Komplett för 3990:- . Är ute efter en "sista" 1080p uppgradering och tänkte jag kunde köra nåt annat än 1070 och 1070ti som är i den prisklassen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasstenstrom:

Vi går i exakt samma tankar. Jag kommer göra ett försök.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad heter grejorna man behöver för att utföra detta på Svenska? Vet inte vad den tekniska termen är. Någon på slack rekomenderade biltema att handla på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Hur är Sapphire Pulse Radeon RX Vega 56 som dom har för 3890:- på Netonnet ? Jag missade ju tyvärr Sapphite Nitro+ Vega 56 dealen på Komplett för 3990:- . Är ute efter en "sista" 1080p uppgradering och tänkte jag kunde köra nåt annat än 1070 och 1070ti som är i den prisklassen.

Skickades från m.sweclockers.com

Är inte begagnat ett alternativ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Samsung-skärmen verkar rätt grym för priset - någon som provat att spela på den? Och hur lätt är det att returerna till Amazon om det är pixel-problem eller man inte är nöjd?

Undrar samma. Just skärmar är känsligt tycker jag. Kan få ett dåligt ex också.

har dreglat över chg90 nu i en månad, denna skärm kan vara en bra kompromiss till halva priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Ingen i liknande situation?

Varifrån?

Har du inte fått spelkoderna så är det bara att ta kontakt med deras kundtjänst så hjälper dem dig att få dessa.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

@Wezzor: jo det skulle kunna vara ett alternativ. Men med tanke på vad kryptomineringem gjort med priser på nytt och framför allt beggat så har jag inte varit intresserad. 4 papp är väl vad ett Vega 56 samt 1070 ska kosta utan "reapris" i butik. Nämnda beggade hamnar ju ofta en bra bit över 3 papp här på sweclockers och på andra ställen. Marknaden bestämmer ju priserna men jag har inte varit villig betala mer än vad man gjorde för två år sen.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Undrar samma. Just skärmar är känsligt tycker jag. Kan få ett dåligt ex också.

har dreglat över chg90 nu i en månad, denna skärm kan vara en bra kompromiss till halva priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har spenderat ett par timmar med att läsa alla recensioner jag kan hitta (inte så många från Sverige) och den förefaller vara en bra allround-skärm m.a.p. färger, kontrast, ljus, svarstid, eftersläpningar. Ingen sann "gamer-skärm", men helt okej för mer casual (typ som jag).

Vill gärna prova en 34" wide då jag tror det passar mig bra, har börjat snegla en del på en uppkommande skärm från LG med beteckningen "LG 34GK950G". Den är dock så fruktansvärt dyr (~14k) att jag nog tar och chansar på denna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Har du inte fått spelkoderna så är det bara att ta kontakt med deras kundtjänst så hjälper dem dig att få dessa.

Såklart men de har stängt under dessa dagarna.

Skrivet av Bläjd:

Hur är Sapphire Pulse Radeon RX Vega 56 som dom har för 3890:- på Netonnet ? Jag missade ju tyvärr Sapphite Nitro+ Vega 56 dealen på Komplett för 3990:- . Är ute efter en "sista" 1080p uppgradering och tänkte jag kunde köra nåt annat än 1070 och 1070ti som är i den prisklassen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade valt Asus-kortet. Det är snabbare och ska vi lita på tillverkaren själv så är deras kort mer pålitliga tack vare helautomatiserad produktion:

Citat:

Auto-Extreme Technology
Industry-only 100% Automated Production Process

All ASUS graphics cards are now produced using Auto-Extreme Technology, an industry-exclusive, 100% automated production process that incorporates premium materials to set a new standard of quality. Auto-Extreme Technology ensures consistent graphics card quality as well as improved performance and longevity. Since the introduction of Auto-Extreme technology, reliability has improved by 30%. This new manufacturing process is also environmentally friendly, eliminating harsh chemicals and reducing power consumption by 50%.

https://www.asus.com/us/Graphics-Cards/ROG-STRIX-RXVEGA56-O8G...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Jag hade valt Asus-kortet. Det är snabbare och ska vi lita på tillverkaren själv så är deras kort mer pålitliga tack vare helautomatiserad produktion:

Skickades från m.sweclockers.com

Dock skall vi inte lita på tillverkarna själva när det kommer till värden som är svåra att kvantifiera. Då blir det snack med värdeord och tomma jämförelser ("vi är har detta som är 50 % bättre", utan att tala om vad som jämförs med). Citatet du bjuder på från ASUS är ett bra exempel på sånt pladder.

Att en produktionslinje är helautomatisk låter bra men är det bättre? Det är inte självklart, exempelvis kanske ett inspektionsmoment utförd av en anställd är viktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Dock skall vi inte lita på tillverkarna själva när det kommer till värden som är svåra att kvantifiera. Då blir det snack med värdeord och tomma jämförelser ("vi är har detta som är 50 % bättre", utan att tala om vad som jämförs med). Citatet du bjuder på från ASUS är ett bra exempel på sånt pladder.

Att en produktionslinje är helautomatisk låter bra men är det bättre? Det är inte självklart, exempelvis kanske ett inspektionsmoment utförd av en anställd är viktigt.

Absolut är det så. Jag tyckte ändå det lät tillräckligt för att få mig att välja det kortet tack vare bland annat att man slipper moment som när en anställd råkar förstöra kylflänsarna och sen kommer tillverkaren och återförsäljaren och påstår att de minsann har så duktiga människor att de aldrig skulle förstöra något och att garantin är förverkad (givetvis kan även robotar orsaka sånt). Jag har själv sett hur misstag kan ske i produktionsmiljö och litar hellre på en robot. Därmed inte sagt att Asus påstående är fakta utan man får själv värdera det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vega 56 för under 4000 kronor är väl ändå en prisbild som är vettig för den prestanda man får? Vågar man slå till eller ska man invänta Navi?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Vega 56 för under 4000 kronor är väl ändå en prisbild som är vettig för den prestanda man får? Vågar man slå till eller ska man invänta Navi?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är definitivt ett mycket bra pris om man också tar hänsyn till att man får tre nya spel på köpet.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/justnu/amdfullyl...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Jag hade valt Asus-kortet. Det är snabbare och ska vi lita på tillverkaren själv så är deras kort mer pålitliga tack vare helautomatiserad produktion:
Skickades från m.sweclockers.com

Asus har ju tydligen inte riktigt lyckats med kylningen på RX Vega vilket man kan läsa här på forumet samt andra ställen. Därav så blev det inte nåt köp på den under BF.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

#17706854

Jag köpte även 12st 3200MHz 16GB ram kit a:790kr st.

Vad har ni hittat för kul?

Vart hittar du detta?

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Asus har ju tydligen inte riktigt lyckats med kylningen på RX Vega vilket man kan läsa här på forumet samt andra ställen. Därav så blev det inte nåt köp på den under BF.

Aha. Har Sapphire fått till det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fan också, ingen rea på Acers XB271hu IPS-skärm. Ska man chansa på en pg279q?

Visa signatur

| Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass SE | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Crucial MX500 2TB SSD | 2x8GB DDR4 3200MHz CL14 G.Skill Ripjaws V | AMD Ryzen 7 2700X 3,7GHz | AMD Wraith Prism | Asus ROG Strix RTX 2080 8GB OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av VillhaÜberPC:

Fan också, ingen rea på Acers XB271hu IPS-skärm. Ska man chansa på en pg279q?

Bor du nära en Webbhallen-butik (de som har rea just nu på den) är det ju ingen större risk då de oftast är lätta att ha och göra med vid en retur (60 dagars öppet köp). Du kan ju ta hem en och testa några dagar för att se vad du tycker.

Permalänk
Medlem

Nu när NetOnNet sänkt till 3900 kr för kortet från Sapphire kontrar två återförsäljare... med att sänka den till 4000 haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Bor du nära en Webbhallen-butik (de som har rea just nu på den) är det ju ingen större risk då de oftast är lätta att ha och göra med vid en retur (60 dagars öppet köp). Du kan ju ta hem en och testa några dagar för att se vad du tycker.

Att handla från affärer med såna villkor bör man definitivt göra. Jag ser att Inet har tre returnerade XB271HU på grund av olika pixelfel! Vem är ens villig att köpa en sån skärm om det inte är extrem rea?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Att handla från affärer med såna villkor bör man definitivt göra. Jag ser att Inet har tre returnerade XB271HU på grund av olika pixelfel! Vem är ens villig att köpa en sån skärm om det inte är extrem rea?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har funderat på liknande sak. Var på en Elgiganten butik för nån månad sedan som hade en returnerad skärm i sin "fynd"-hörna. Repad fot och en död pixel, nedsatt 500:- (från typ 7k till 6,5k). Som du skrev, "vem är ens villig att köpa en sån?". Kanske om det är halva priset börjar man fundera på det då man annars skulle störa sig för mycket på det (man är bortskämd, jag vet). Tråkigt att man är så petig, men speciellt pixelfel ska man inte behöva tjafsa om som kund tycker jag, det får butikerna själva medla med tillverkarna vilka det i slutändan är som släppt iväg skärmen från sin butik. Det är dock en svår balans, man kan ju tycka att alla butiker ska ha en hög QC (quality control) och finna dessa ej perfekta skärmar; dock blir det ju så att eftersom ingen tillverkningsprocess är i sig perfekt får alla skärmar som passar QC bära kostnaden av alla de som inte gjorde det och som kasserats på vägen. Dock bättre att man som konsument själv får avgöra om priset i slutändan är värt det och kunna lita på tillverkarens QC än att man ska behöva chansa och lägga energi på en eventuellt retur och tjafs med kundsupport.

Permalänk
Skrivet av Levan:

Bor du nära en Webbhallen-butik (de som har rea just nu på den) är det ju ingen större risk då de oftast är lätta att ha och göra med vid en retur (60 dagars öppet köp). Du kan ju ta hem en och testa några dagar för att se vad du tycker.

Tyvärr har jag inte den lyxen längre då de stängde ner den enda butiken i närheten tidigare i år, annars hade jag inte tvekat en sekund med detta köp. Har velat ha en ny skärm i typ 2 år och nu mer än någonsin är det viktigt då jag bygger en ny dator senare i veckan. Kanske blir så att jag åker och handlar en xb271hu från giganten även fast den inte är på rea, "endast" 500kr skillnad.

Visa signatur

| Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass SE | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Crucial MX500 2TB SSD | 2x8GB DDR4 3200MHz CL14 G.Skill Ripjaws V | AMD Ryzen 7 2700X 3,7GHz | AMD Wraith Prism | Asus ROG Strix RTX 2080 8GB OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Jag har funderat på liknande sak. Var på en Elgiganten butik för nån månad sedan som hade en returnerad skärm i sin "fynd"-hörna. Repad fot och en död pixel, nedsatt 500:- (från typ 7k till 6,5k). Som du skrev, "vem är ens villig att köpa en sån?". Kanske om det är halva priset börjar man fundera på det då man annars skulle störa sig för mycket på det (man är bortskämd, jag vet). Tråkigt att man är så petig, men speciellt pixelfel ska man inte behöva tjafsa om som kund tycker jag, det får butikerna själva medla med tillverkarna vilka det i slutändan är som släppt iväg skärmen från sin butik. Det är dock en svår balans, man kan ju tycka att alla butiker ska ha en hög QC (quality control) och finna dessa ej perfekta skärmar; dock blir det ju så att eftersom ingen tillverkningsprocess är i sig perfekt får alla skärmar som passar QC bära kostnaden av alla de som inte gjorde det och som kasserats på vägen. Dock bättre att man som konsument själv får avgöra om priset i slutändan är värt det och kunna lita på tillverkarens QC än att man ska behöva chansa och lägga energi på en eventuellt retur och tjafs med kundsupport.

Exakt. En gång såg jag Media Markt sälja nya Chromecast för 300 kr och de hade många returnerade för 290 kr.

Som konsument får man göra det bästa av saken och endast handla hos butiker med såna villkor och/eller på internet hos butiker med fri returfrakt. Annars köper jag aldrig en TV eller skärm.

Jag tycker verkligen det är synd om butikerna men de får ta det med tillverkarna/grossisterna som du säger.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte precis HyperX Alloy FPS RGB med Kailh Silver Speed switchar på Media Markt på 799 (1199 innan). Det var ett impulsköp, bra keyboard?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av VillhaÜberPC:

Tyvärr har jag inte den lyxen längre då de stängde ner den enda butiken i närheten tidigare i år, annars hade jag inte tvekat en sekund med detta köp. Har velat ha en ny skärm i typ 2 år och nu mer än någonsin är det viktigt då jag bygger en ny dator senare i veckan. Kanske blir så att jag åker och handlar en xb271hu från giganten även fast den inte är på rea, "endast" 500kr skillnad.

Kolla om de kan matcha priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Jag har spenderat ett par timmar med att läsa alla recensioner jag kan hitta (inte så många från Sverige) och den förefaller vara en bra allround-skärm m.a.p. färger, kontrast, ljus, svarstid, eftersläpningar. Ingen sann "gamer-skärm", men helt okej för mer casual (typ som jag).

Vill gärna prova en 34" wide då jag tror det passar mig bra, har börjat snegla en del på en uppkommande skärm från LG med beteckningen "LG 34GK950G". Den är dock så fruktansvärt dyr (~14k) att jag nog tar och chansar på denna.

man är ju grymt sugen på denna, men har du nån koll på hur det är och lämna tillbaka ifall det är pixel fel eller dyl.

kollade även på https://www.inet.se/produkt/2214334/acer-34-ed347ckr-va-curve...

är inte så "duktig" på skärmar, så vet inte om de typ liknande skärmar dom 2?

om den från amazon ändå blir runt 5750... så e d typ samma pris.. thunderbolt, va gör den? va ska man välja..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Godsfist:

man är ju grymt sugen på denna, men har du nån koll på hur det är och lämna tillbaka ifall det är pixel fel eller dyl.

kollade även på https://www.inet.se/produkt/2214334/acer-34-ed347ckr-va-curve...

är inte så "duktig" på skärmar, så vet inte om de typ liknande skärmar dom 2?

om den från amazon ändå blir runt 5750... så e d typ samma pris.. thunderbolt, va gör den? va ska man välja..

Jag har försökt att läsa på lite kort och som jag förstår det betalar Amazon returen om varan är defekt eller har så många felande pixlar att det faller utanför vad man garanterar, annars får du betala den själv; d.v.s. om det är ett par pixelfel enbart får du betala en halvdyr returfrakt (vet inte hur mycket) och det är väl största risken. Men jag utgår från att behålla den om jag köper den och håoppas på turen.

Jag såg den också men vet för lite för att kunna svara på det, vet inte ens om det är samma panel.

Thunderbolt (version 3 i detta fall) är en modernare anslutningsvariant som främst Apple använder sig av i dagsläget men som nog kommer att bli vanligare framöver. Överför både bild, ljud och ström.

Skickades från m.sweclockers.com