Fredagspanelen 166: Intels arkitekturdag, Geforce RTX 2060 och SweClockers Juldator

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 166: Intels arkitekturdag, Geforce RTX 2060 och SweClockers Juldator

Julen står för dörren, men innan det tar Jacob och Jonas plats i studion för årets sista fredagspanel. På agendan står bland annat alla avtäckanden från Intels arkitekturdagar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra Fredagspanel som vanligt.

God Jul
&
Gott Nytt År

Önskar jag alla
Swecmedlemmar.

Life Is Short & So Is Your Penis

Rättstavning
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Bra Fredagspanel som vanligt.

God Jul
&
Gott Nytt År

Önskar jag alla
Swecmedlemmar.

Life Is Short & So Is Your Penis

Hmmm, that last sentence. What do you wanna say excactly ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Hmmm, that last sentence. What do you wanna say excactly ?

Skickades från m.sweclockers.com

it is one Easter eggs .... Or you can also call it a christmas egg

Can you find it?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

it is one Easter eggs .... Or you can also call it a christmas egg

Can you find it?

Haha, jag skrev inlägget innan jag såg videon
Därav förvirringen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Skönt med Jacob igen! Var på tiden och trevligt med lite rundgång på folk jämte klippan Jonas. Har alltid undrat hur mycket ni förbereder er? Ni verkar ha lagt ner mer tid på det än vissa Nordamerikanska YT-kanaler där det mest verkar diskuterats om artiklar på nätet utan särskilda förberedelser.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk

Intressant att titta på

Permalänk
Medlem

Good panel as always.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av yrfhar:

Skönt med Jacob igen! Var på tiden och trevligt med lite rundgång på folk jämte klippan Jonas. Har alltid undrat hur mycket ni förbereder er? Ni verkar ha lagt ner mer tid på det än vissa Nordamerikanska YT-kanaler där det mest verkar diskuterats om artiklar på nätet utan särskilda förberedelser.

Vi lägger faktiskt ganska lite tid på förberedelser nu för tiden. Jag brukar spendera någon timme på torsdagen med att gå igenom de senaste två veckornas händelser och stolpa upp intressanta ämnen. På fredag morgon görs en koll om något nytt som hänt borde tas upp i panelen och sedan körs en snabb minnesuppfräschning kring de spikade ämnena.

Permalänk
Skrivet av JonasT:

Vi lägger faktiskt ganska lite tid på förberedelser nu för tiden. Jag brukar spendera någon timme på torsdagen med att gå igenom de senaste två veckornas händelser och stolpa upp intressanta ämnen. På fredag morgon görs en koll om något nytt som hänt borde tas upp i panelen och sedan körs en snabb minnesuppfräschning kring de spikade ämnena.

Jag tycker ni gör det fantastiskt bra. Jag tycker både Kenneth, och Jacob. Är värdiga ersättare, till din tidigare vapendragare Emil. Dock väldigt kul, att Emil ändå dyker upp ibland ändå, som senast i Juldatorn. Han är ju ändå jäkligt skön Emil, tycker jag.

Vad det gäller nya AMD Vega logotypen. Kan vara för Vega 2?, som ni spekulerar. Eller så är det kanske romerska siffror (VII) för 7nm? Vem vet? Vi håller tummarna för något bra, för oss konsumenter alla fall

God Jul på er. Ni gör ett bra, och uppskattat jobb

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem

Mycket bra fredags panel och God jul till hela redaktionen

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Skönt med Jacob igen! Var på tiden och trevligt med lite rundgång på folk jämte klippan Jonas. Har alltid undrat hur mycket ni förbereder er? Ni verkar ha lagt ner mer tid på det än vissa Nordamerikanska YT-kanaler där det mest verkar diskuterats om artiklar på nätet utan särskilda förberedelser.

Håller med om detta. Det är väldigt lite diskussions-brus (kommer inte på ett bättre ord). Alltså långa utlägg/diskussioner/prat som kan undvikas om man förbereder sig lite och sätter sig in i detaljer.

Tror det är ett billigt knep i vissa Youtubekanaler för att fylla ut tiden. Detta säger jag med lite erfarenhet inom TV-branschen. (om folk bara visste hur svårt det är att fylla ut 30 minuter INTRESSANT innehåll i ett program på TV/Youtube/radio/media-content-container)

Tycker Sweclockers alltid håller hög kvalité vid deras summeringar. Det blandat med lite lättsmält humor som dyker upp då och då gör att man föredrar dem framför andra

Permalänk
Medlem

Hur många minns att om gjorde en quicksave i demon som spelades efter start i Duke3d och sedan laddade den hamnade man där man var i demon som visades på skärmen?

Man kunde hoppa över halva spelet om attomick något var installerat..

Edit1 2 stavning och menings uppbyggnad.
Edit3:
Var nog mest för att testa lite nya vapen samt andra områden.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.