PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Fallskärmen var ju ett nerköp, vinterbanan helt ok. Är det problem med servarna nu? Kör i stort endast miramar & första gången ikväll tog det 5 min innan jag kom in på ett spel, nu har jag väntat i 9 minuter.

Det verkar inte som att det funkar alls att välja bana. Väljer man däremot quick join så kommer man in direkt och ibland får man t.o.m den banan man vill ha. Annars får man bara hoppa ut och köra igen.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Det verkar inte som att det funkar alls att välja bana. Väljer man däremot quick join så kommer man in direkt och ibland får man t.o.m den banan man vill ha. Annars får man bara hoppa ut och köra igen.

Välja går, men det tar en sån tid. Men som någon påpekade innan så är det nog nya banan som ställer till det.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

Älskar vinterbanan!

Ja, PUPG är på rätt spår igen, hann att lira en gång på lunchen.

Men har de gjort om fallskärmsfunktionen, antingen är jag fortfarande bakis eller så betedde sig hela grejen från uthopp från flygplan till landning lite annorlunda, jag gjorde sämsta landningen ever, jag störtdök direkt efter uthopp?

Mitt pupg kraschar eller fryser inte längre sporadiskt och det flyter finare.

Tror att denna guide hjälpte mig:
https://www.youtube.com/watch?v=WnKDPLjbg_I

Men jag har också klockat ner kortet lite samt installerat nytt bios på moderkortet. Möjligt att pupg är ganska känsligt för oc av GPU?

Permalänk
Medlem

@makatech: Samma här ang störtdyk!

Permalänk
Medlem

@makatech: höll du i SHIFT knappen när du hoppade?. dom har ju ändrat om typ nästan allting med dykningen o shift gör så man dyker rakt ner

Visa signatur

I5 8600K l Asus Z370 TUF l Corsair Vengeance 16 Gb (4x4)
Asus gtx 1080 Strixl l Corsair 850W Psu l Kingston Hyperx 120 gb Ssd/500 gb Hdd l Corsair Meshify C Dark TG l Acer Predator XG270HU l Strafe RGB MX Blue l Scimitar RGB Gul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extraq99:

@makatech: höll du i SHIFT knappen när du hoppade?. dom har ju ändrat om typ nästan allting med dykningen o shift gör så man dyker rakt ner

Ja, jag är nog van att hålla ner shift, bäst att sluta med det bums...

Jag är kvinna i spelet eftersom jag går via dotterns steam konto, spelnamnet är dock top secret. När jag blir lite bättre kanske jag kan avslöja.

Permalänk
Medlem

Inget fel på nya hoppet. Tycker det är mycket bättre för att slippa wave hoppa.
Se denna ifall ni undrar hur ni ska hoppa;
https://www.youtube.com/watch?v=r-bv6HfIats

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur Empty standby list (fixen) påverkar datorn i övrigt förutom när man spelar pupg?
https://www.youtube.com/watch?v=WnKDPLjbg_I

Man schemalägger ju den här tömningen av cachen tex var femte minut enligt instruktion och frågan är om man bör enabla jobbet innan start av spel och disabla när man slutat eller om det schemalagda jobbet lika gärna kan vara på ständigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Någon som vet hur Empty standby list (fixen) påverkar datorn i övrigt förutom när man spelar pupg?
https://www.youtube.com/watch?v=WnKDPLjbg_I

Man schemalägger ju den här tömningen av cachen var femte minut enligt instruktion och frågan är om man bör enabla jobbet innan start av spel och disabla när man slutat eller om det schemalagda jobbet lika gärna kan vara på ständigt?

Jag kör denna https://tinyurl.com/y7kdsnpd både på min jobbdator & min speldator båda med win10 & 16GB ram.

Innan så kraschade netbackups javakonsol stup i kvarten på jobbdatorn, nu kraschar den aldrig.

Det jag gillar med denna är att man ser hur många gånger den har rensat. På jobbdatorn kan det bli upp emot 20 ggr per dag

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Ja, PUPG är på rätt spår igen, hann att lira en gång på lunchen.

Men har de gjort om fallskärmsfunktionen, antingen är jag fortfarande bakis eller så betedde sig hela grejen från uthopp från flygplan till landning lite annorlunda, jag gjorde sämsta landningen ever, jag störtdök direkt efter uthopp?

Mitt pupg kraschar eller fryser inte längre sporadiskt och det flyter finare.

Tror att denna guide hjälpte mig:
https://www.youtube.com/watch?v=WnKDPLjbg_I

Men jag har också klockat ner kortet lite samt installerat nytt bios på moderkortet. Möjligt att pupg är ganska känsligt för oc av GPU?

Tydligen så ska man hålla in ctrl för att glida längre. Gillar inte det nya sättet men tycker att det är bra fallskärmen går sönder om man krockar med något.

Är det bara jag som stör mig på ljudet när man drar muspekaren över inventariet? Trodde först att högtalarna hade pajat ihop.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Jag kör denna https://tinyurl.com/y7kdsnpd både på min jobbdator & min speldator båda med win10 & 16GB ram.

Innan så kraschade netbackups javakonsol stup i kvarten på jobbdatorn, nu kraschar den aldrig.

Det jag gillar med denna är att man ser hur många gånger den har rensat. På jobbdatorn kan det bli upp emot 20 ggr per dag

Intressant, Intelligent standby list cleaner (ISLC) som du använder kanske är ett vettigare alternativ än att schemalägga EmptyStandbyList.exe programmet som tipsades om i youtube videon.

Intelligent standby list cleaner behöver man inte schemalägga utan programmet är mera smart och sköter sig självt, är det så?

Detta program som det tipsades om i youtube videon måste schemaläggas manuellt att köras under system användaren i Windows.
https://wj32.org/wp/software/empty-standby-list/

Jag är dock lite förvillad över det här med empty standby list och får försöka läsa på mera, det är någon typ av Windows bug som vissa program som tex PUPG påverkas negativt av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Ja, PUPG är på rätt spår igen, hann att lira en gång på lunchen.

Men har de gjort om fallskärmsfunktionen, antingen är jag fortfarande bakis eller så betedde sig hela grejen från uthopp från flygplan till landning lite annorlunda, jag gjorde sämsta landningen ever, jag störtdök direkt efter uthopp?

Mitt pupg kraschar eller fryser inte längre sporadiskt och det flyter finare.

Tror att denna guide hjälpte mig:
https://www.youtube.com/watch?v=WnKDPLjbg_I

Men jag har också klockat ner kortet lite samt installerat nytt bios på moderkortet. Möjligt att pupg är ganska känsligt för oc av GPU?

Skrivet av exhale315:

@makatech: Samma här ang störtdyk!

Skrivet av Extraq99:

@makatech: höll du i SHIFT knappen när du hoppade?. dom har ju ändrat om typ nästan allting med dykningen o shift gör så man dyker rakt ner

Om ni har, som jag: toggle på shift så störtdyker man. Tog ett tag att lista tillsammans med min squad

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Intressant, Intelligent standby list cleaner (ISLC) som du använder kanske är ett vettigare alternativ än att schemalägga EmptyStandbyList.exe programmet som tipsades om i youtube videon.

Intelligent standby list cleaner behöver man inte schemalägga utan programmet är mera smart och sköter sig självt, är det så?

Detta program som det tipsades om i youtube videon måste schemaläggas manuellt att köras under system användaren i Windows.
https://wj32.org/wp/software/empty-standby-list/

Jag är dock lite förvillad över det här med empty standby list och får försöka läsa på mera, det är någon typ av Windows bug som vissa program som tex PUPG påverkas negativt av?

Här går han igenom det

Här är en bra video som visar om man har detta problem med EmptyStanbyList problemet med sin minne

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Intressant, Intelligent standby list cleaner (ISLC) som du använder kanske är ett vettigare alternativ än att schemalägga EmptyStandbyList.exe programmet som tipsades om i youtube videon.

Intelligent standby list cleaner behöver man inte schemalägga utan programmet är mera smart och sköter sig självt, är det så?

Detta program som det tipsades om i youtube videon måste schemaläggas manuellt att köras under system användaren i Windows.
https://wj32.org/wp/software/empty-standby-list/

Jag är dock lite förvillad över det här med empty standby list och får försöka läsa på mera, det är någon typ av Windows bug som vissa program som tex PUPG påverkas negativt av?

Du startar bara exe filen & trycker på start & väljer sedan vilka värden du vill ha på list size & free memory, tror standard räcker gott & väl.

Har inte läst på något om buggen, men verkar som en minnesläcka. Innan jag körde denna så började ljudet efter ett tag att tokhacka i nån minut & hade typ 10 fps. Det är helt borta nu

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Du startar bara exe filen & trycker på start & väljer sedan vilka värden du vill ha på list size & free memory, tror standard räcker gott

Har inte läst på något om buggen, men verkar som en minnesläcka. Innan jag körde denna så började ljudet efter ett tag att tokhacka i nån minut & hade typ 10 fps. Det är helt borta nu

Intressant, i så fall kanske "din" Intelligent standby list cleaner (ISLC) är betydligt smartare än schemaläggning av EmptyStandbyList.exe programmet som föreslås i videon här:
https://youtu.be/WnKDPLjbg_I

(Samma video som @Tip Top tipsar om ovan)

För visst menar du att du bara installerar Intelligent standby list cleaner (ISLC) programmet en enda gång, inte att du manuellt kör programmet varje gång du startat upp din dator innan du börjar spela?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Intressant, i så fall kanske "din" Intelligent standby list cleaner (ISLC) är betydligt smartare än schemaläggning av EmptyStandbyList.exe programmet som föreslås i videon här:
https://youtu.be/WnKDPLjbg_I

(Samma video som @Tip Top tipsar om ovan)

För visst menar du att du bara installerar Intelligent standby list cleaner (ISLC) programmet en enda gång, inte att du manuellt kör programmet varje gång du startat upp din dator innan du börjar spela?

Det är bara en exefil, ingen installation. Man måste köra den manuellt vad jag vet, har inte grottat vidare.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Det är bara en exefil, ingen installation. Man måste köra den manuellt vad jag vet, har inte grottat vidare.

Aha, ok, i så fall är det väl liknande som lösningen i ovan nämnda video, bara ett annat program med hyfsat lik funktionalitet.

Permalänk
Medlem

Roligt med ny karta men jag pallar inte lootandet. Sedan Sanhok kom så har jag spelat den kartan till 95%. Jag är jävligt trött på Sanhok och har då bytt och kört Miramar och Erangel. Men går tillbaka lika fort då jag inte pallar att man ska behöva loota halva kartan för att få en AR med lite attachments.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Roligt med ny karta men jag pallar inte lootandet. Sedan Sanhok kom så har jag spelat den kartan till 95%. Jag är jävligt trött på Sanhok och har då bytt och kört Miramar och Erangel. Men går tillbaka lika fort då jag inte pallar att man ska behöva loota halva kartan för att få en AR med lite attachments.

Och själv tycker jag nästan tvärtom, att Sanhok har för lite av loot-aspekten när allt man vill ha finns i vart och vartannat hus. Hade gärna sett ett spel med ännu mer begränsad loot, där man har begränsat med ammo, faktiskt måste använda pistoler osv och blir glad av att hitta en skottsäker väst level 1.

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Roligt med ny karta men jag pallar inte lootandet. Sedan Sanhok kom så har jag spelat den kartan till 95%. Jag är jävligt trött på Sanhok och har då bytt och kört Miramar och Erangel. Men går tillbaka lika fort då jag inte pallar att man ska behöva loota halva kartan för att få en AR med lite attachments.

Håller med, men på nya kartan får man ofta ok loot ganska fort... men jääääklar med UZI det spawnas, helt sjukt... byt ut hälften av det till Ak, och iaf UMP...

Permalänk
Medlem

Testat EmptyStandbyList (ESL) med tömning var 5:e minut enligt den länkade videon som figurerat senaste tiden i tråden.
Pangade några rundor för att se hur stor cashen blev. Över 8 giggar innan jag kickade igång ESL. Småkikade hur mycket cash som byggdes upp under dessa fem minuter. Högsta jag noterade var 2.7 giggar innan tömning.

I mitt fall: Förbättring -ja
Mirakel - nej

Sitter på en i7 4770k (4,3GHz) om någon undrar, utan brådis-ram. Nu har säkerligen taket slagit i för min cpu+ram. Dock har jag aldrig märkt av att den går över 70% load enligt afterburner (om jag minns rätt). Skiten kanske har lite mer kräm att ge, vad vet jag.

Permalänk
Avstängd

Som solospelare tycker jag nya kartan är lite tråkig. Väldigt lik Miramar med öppna ytor. Väldigt mycket springa runt och loota för lite action. Föredrar Sanhok i solo än så länge.

Permalänk
Avstängd

En del stuttering efter patchen också. Det har jag inte haft tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

En del stuttering efter patchen också. Det har jag inte haft tidigare.

Har du testat EmptyStandbyList om du nu Kör win10?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Är det nån som upplevt otroligt mycket mer desync nu än tidigare? Blir dödad bakom skydd hela tiden känns det som. Och kulorna man skjuter mot folk bara försvinner nån annanstans. Det var inte så på testservern utan det började igår.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

@killawife:

Blev knockad när jag var bakom skydd idag så verkar solklart vara ett problem fortfarande/igen.

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av upf:

Har du testat EmptyStandbyList om du nu Kör win10?

Vad är detta ? Du får gärna fördjupa dig lite

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Skrivet av jimsan8923:

Vad är detta ? Du får gärna fördjupa dig lite

Rulla upp lite tidigare i tråden 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Windowed fullscreen och fullscreen buggen följde tydligen med också. Se till att ändra det varje gång ni startar spelet. Annars upplevs det väldigt laggigt pga. det också.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av upf:

Har du testat EmptyStandbyList om du nu Kör win10?

Nä har inte gjort det. Har inte kollat något noggrannare på EmptyStandbyList, men det gäller minnesanvändningen om jag förstått det rätt. Har inte sett någon överdriven minnesanvändning varken på GPU eller systemet i övrigt. Har inte haft problemet innan senaste patchen.

Skrivet av Dekkan:

Windowed fullscreen och fullscreen buggen följde tydligen med också. Se till att ändra det varje gång ni startar spelet. Annars upplevs det väldigt laggigt pga. det också.

Det här kan vara en del av problemet. Hur fungerar buggen? Jag brukar köra fullscreen och den står fortfarande i menyn som fullscreen, men alt-tabbar man så beter den sig som windowed fullscreen. Ska testa att skifta över en gång och se om det hjälper.