Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Det tog drygt två dagar sen blev de vänner. Tror det var Feliway Friends som gjorde det. Nu kan Rex som är bengal ligga jämte i samma säng som Rip. De leker ihop med. Tiamat har inget emot den nya heller. Det är fart i den lilla katten hon är väldigt snabb och jabbar på allt och alla

Det slår mitt rekord som är runt fem dagar för att assimilera lilla Spock i somras. Kör också med Feliway Friends och är böjd att hålla med om att det faktiskt fungerar. Har nu en inpluggad, körde med dubbla (lägenhet 75kvm) när Spock var helt nyinkommen. Köper 3-pack med refiller från Zooplus vilket blir 150:-/st vilket är det bästa pris jag hittat från en seriös ÅF. När katt nummer två (Kara) flyttade in körde jag lite drygt ett halvår och tänkte väl testa att avveckla om ett antal månader denna gången också.

Lite fler bilder på Rip vore kul!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

@Tiamat: Oj! Var lyckades du komma över denna lykoi?
Har själv 2 huskatter och en Sphynx. Kommer förmodligen bli en Lykoi i framtiden

Permalänk
Medlem

Vem är det under soffan?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Bascule666:

Det slår mitt rekord som är runt fem dagar för att assimilera lilla Spock i somras. Kör också med Feliway Friends och är böjd att hålla med om att det faktiskt fungerar. Har nu en inpluggad, körde med dubbla (lägenhet 75kvm) när Spock var helt nyinkommen. Köper 3-pack med refiller från Zooplus vilket blir 150:-/st vilket är det bästa pris jag hittat från en seriös ÅF. När katt nummer två (Kara) flyttade in körde jag lite drygt ett halvår och tänkte väl testa att avveckla om ett antal månader denna gången också.

Lite fler bilder på Rip vore kul!

Ja det kommer fler bilder på henne senare hon flyger fram överallt. Det sägs att de är väldigt intelligenta och det stämmer. Hon tar kommandot direkt jabbar och nafsar på alla katter. Har inte på Feliway Friends längre. Men jag har kvar ett par startpaket samt refill flaskor.

Skrivet av Crillie90:

@Tiamat: Oj! Var lyckades du komma över denna lykoi?
Har själv 2 huskatter och en Sphynx. Kommer förmodligen bli en Lykoi i framtiden

Tja det var någon som frågade om Lykoi's härinne. Har sett dem innan och varit sugen på dem. Satte upp mig på kölista och fick tag på en eftersom nån hade avbokat. Förväntade inte att jag skulle få från deras första kull i Sverige. Så ni som vill skaffa en Lykoi sätt upp er på väntelistan redan nu. De kan ta tid att få tag på en.

https://www.facebook.com/pg/lykoiscandinavia/posts/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ja det kommer fler bilder på henne senare hon flyger fram överallt. Det sägs att de är väldigt intelligenta och det stämmer. Hon tar kommandot direkt jabbar och nafsar på alla katter. Har inte på Feliway Friends längre. Men jag har kvar ett par startpaket samt refill flaskor.

Tja det var någon som frågade om Lykoi's härinne. Har sett dem innan och varit sugen på dem. Satte upp mig på kölista och fick tag på en eftersom nån hade avbokat. Förväntade inte att jag skulle få från deras första kull i Sverige. Så ni som vill skaffa en Lykoi sätt upp er på väntelistan redan nu. De kan ta tid att få tag på en.

https://www.facebook.com/pg/lykoiscandinavia/posts/

Googlade lite och vad jag kan förstå så är Lykoi en mutation på amerikansk korthår? I så fall borde de bli ganska "satta" med rejält med muskler och gedigen benstomme. Lite som min Ocicat Zelda som är en mix med en tredjedel amerikansk korthår. Jag förstår att rasen är helt ny men finns det några beskrivningar över temperament/beteende?

Jag frågar enbart för att jag är intresserad och kan tänka mig en Varulv någon gång i framtiden.

PS! Om de är en mutation av American Shorthair borde de inte ha exakt samma egenskaper fast med en jäkla mycket fräckare päls?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Jag förstår att rasen är helt ny men finns det några beskrivningar över temperament/beteende?

Enda jag kunde hitta om den är:
Lykoi are said to be friendly and unchallenging in their behavior. They display a high level of affection for their owners.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

fick ett par Ragdoll kattungar för ett par dagar sen

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Enda jag kunde hitta om den är:
Lykoi are said to be friendly and unchallenging in their behavior. They display a high level of affection for their owners.

Googlade lite mer och vad jag så här långt kan förstå så är det en American Shorthair med en annan päls pga. en mutation. Vilket inte är fel då American Shorthair är en fin kattras:

American Shorthair

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
DingDongerMcDongface

Kommer alltid tillbaka till den här tråden, så mysig! Ni har så himla fina katter allihopa.
Själv går jag i väntans tider, får hem en liten dam i slutet av januari. Är numera SVERAK-registrerad uppfödare (SE*Relinquish för den som är intresserad) och får hem lilla S*Hallongläntans Grace Hopper, en blåmaskad colorpoint ragdoll på foder. Kommer bli så spännande och känns tryggt att börja som fodervärd och ha stöd av en erfaren uppfödare genom processen. Men just nu längtar jag bara efter mitt lilla knyte

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Bascule666:

Googlade lite och vad jag kan förstå så är Lykoi en mutation på amerikansk korthår? I så fall borde de bli ganska "satta" med rejält med muskler och gedigen benstomme. Lite som min Ocicat Zelda som är en mix med en tredjedel amerikansk korthår. Jag förstår att rasen är helt ny men finns det några beskrivningar över temperament/beteende?

Jag frågar enbart för att jag är intresserad och kan tänka mig en Varulv någon gång i framtiden.

Det finns info på deras officiella sida från USA. I Sverige finns det ett tiotal som äger en Lykoi. Fick höra att de i Norge inte var seriösa.

How Big Are Lykoi?
There is a noticable size difference in males vs females. The photo below shows a male and female of the same age (they were born three days apart).
Males usually weigh around 10lbs, although 13lbs is not unusual.
Females usually weigh around 7lbs, although they can be anywhere between 5.5lbs-8.8lbs.

De har humör som en hund ligger i sängen och kan anpassa sig väldigt snabbt med andra katter/hundar. Vi trodde det skulle bli bli problem med bengalen men de är vänner och leker med varandra. Med reservation en bengal leker väldigt hårt så jag får ha koll på dem.

Se mer info här:

http://lykoikitten.com/common-questions/

Sen wolfing out kan se väldigt varierande ut en del blir halvnakna på sommaren samt när de blir äldre:
http://lykoikitten.com/wolfing-out/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Det finns info på deras officiella sida från USA. I Sverige finns det ett tiotal som äger en Lykoi. Fick höra att de i Norge inte var seriösa.

How Big Are Lykoi?
There is a noticable size difference in males vs females. The photo below shows a male and female of the same age (they were born three days apart).
Males usually weigh around 10lbs, although 13lbs is not unusual.
Females usually weigh around 7lbs, although they can be anywhere between 5.5lbs-8.8lbs.

De har humör som en hund ligger i sängen och kan anpassa sig väldigt snabbt med andra katter/hundar. Vi trodde det skulle bli bli problem med bengalen men de är vänner och leker med varandra. Med reservation en bengal leker väldigt hårt så jag får ha koll på dem.

Se mer info här:

http://lykoikitten.com/common-questions/

Sen wolfing out kan se väldigt varierande ut en del blir halvnakna på sommaren samt när de blir äldre:
http://lykoikitten.com/wolfing-out/

Risken är väl (vet ej hur stor) att du nästa sommar står med en nakenkatt. Inte hela världen, även katter utan hår är fina kissar men det kan ju vara lite småjobbigt.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Bascule666:

Risken är väl (vet ej hur stor) att du nästa sommar står med en nakenkatt. Inte hela världen, även katter utan hår är fina kissar men det kan ju vara lite småjobbigt.

Helt naken blir de dock inte. Men det ska bli spännande och se vad som händer. De här är från första kullen i Sverige så det är extra spännande. Mamman och Pappan har mycket hår på sig i alla fall. F1 katterna tappar inte håret alls.

The black coated kitten is what we
call a "F1" or "Gene Carrier".


There is no outward signs that a F1 is any
different than a "normal" barn coat.

They do NOT lose hair!
They do NOT have a thinner coat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Helt naken blir de dock inte. Men det ska bli spännande och se vad som händer. De här är från första kullen i Sverige så det är extra spännande. Mamman och Pappan har mycket hår på sig i alla fall. F1 katterna tappar inte håret alls.

The black coated kitten is what we
call a "F1" or "Gene Carrier".


There is no outward signs that a F1 is any
different than a "normal" barn coat.

They do NOT lose hair!
They do NOT have a thinner coat!

Jag följer din lilla Varulv med stort intresse...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Trodde aldrig jag skulle skriva i denna tråd då jag ej har katt
Men vi har en jätte mysig katt som stryker omkring på vårt område. Det va några som " GLÖMDE " katten när dom flytta så nu har vi en kompis till vår kanin
Vi ger inte den mat , men det sköter grannen precis bredvid. Hon har haft en katt innan , vi är mer kanin och hund kära. Men vi släpper in den och då springer hon direkt till vår matta i tv rummet. Det räcker att man lägger en hand på henne och sen låter hon som en diesel och myser.
Dock blir ju problemet när vi ska lägga oss eller iväg och handla. Då vill hon verkligen inte ut och blir lite sur. Men dagen efter ligger hon på vårt staket och vill in igen.
Det är en bonde katt men väldigt fin och otroligt kelen.
Så vi gör vad vi kan för ännu en sommarkatt!!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Litet allmänt kattsnack

Tjena!

Det har varit lite diskussioner om hur smarta och människovänliga katter egentligen är och oftast jämför man med hundar vilket är ganska självklart. Katter kommer aldrig att ha den flockmentaliteten/familjekänslan som hundar har och ej heller de egenskaper som följer på detta nedärvda beteende. Hundar är avlade för människans bästa i runt 10 000 år medans katter fortfarande är halvvilda. Om ett par tusen år kanske det ser annorlunda ut om vi överlever så länge.

Med detta sagt så finns det katter/raser som redan idag ger uttryck för att älska sin människa (precis som hundar) och faktiskt på allvar bryr sig om vilken människa som är i närheten och vilken person de ska ty sig till. Jag ska utan att ha några som helst vetenskapliga ambitioner dra ner det till min egen vardag.

Min senaste katt Spock är en Oriental (Siames som är inte vit) som flyttande in hos mig på nationaldagen 6/6. Liten 12 veckor trotsig och ganska tuff bebis. Efter knappt en vecka var han kompis med tre gånger så stora Kara (Turkisk Van) och Zelda (Ocicat). Trots hans litenhet blev jag om och om igen förvånad över denna lilla kissens förmåga att lösa problem. Nu när jag skriver detta är han snart tio månader gammal och ligger hästlängder före de andra katterna mentalt faktiskt trots att de är ett till två år äldre. Spock kommer i nio fall av tio när jag ropar på honom, de andra katterna bryr sig sällan. Spock är bättre än hundar på apport och hämtar ALLTID bollen och kommer tillbaka och lägger den i min hand. Spock sover i princip varje natt i min säng. Spock har absolut koll på när det är dags för blötmat om jag inte fixar det så signaleras det. Han älskar att titta på TV vilket mina andra kissar har noll koll på. Han fixar en massa extra arbete för mig genom att öppna lådor och hiva ut alla prylar på golvet.

Varning dock för att en Oriental/Siames fäster sig så mycket vid sin huvudsakliga människa så de har svårt för andra miljöer och människor.

Kortfattat så beter han sig som en hund. Kanske inte så konstig då jag ofta hör att en Oriental/Siames är kattvärldens Labradorer.

Vill Ni ha en katt som är mer eller mindre avlad för att var ett perfekt kompanjon till en ensamstående individ med IQ så kan jag definitivt rekommendera en Oriental/Siames, de är antagligen de smartaste tamkatter som finns.

För att påvisa att jag inte bara drömmer detta kommer några länkar:

Intresserad av en Siames/Oriental kolla här: http://www.vetstreet.com/cats/oriental#1_ugw20zmq.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Hur lätt är det att få kattungar sålda? (bondkatter)

jag har min katt Luna inne, men hon får sitta mycket vid öppna fönster och jag går även ut med henne ibland utomhus på gården (utan koppel).

Jag vet inte om jag vill att hon ska bli dräktig så jag får väl hålla henne inne.

Permalänk
Medlem

Det gäller att mysa ner sig och värma varandra när matte och husse kollar på TV och det är ruggigt ute. Deras vänskap verkar bara bli bättre och bättre, tänk att det började så dåligt men blev så bra till slut. Det värmer en att se att dom trivs ihop

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mangee75:

Trodde aldrig jag skulle skriva i denna tråd då jag ej har katt
Men vi har en jätte mysig katt som stryker omkring på vårt område. Det va några som " GLÖMDE " katten när dom flytta så nu har vi en kompis till vår kanin
Vi ger inte den mat , men det sköter grannen precis bredvid. Hon har haft en katt innan , vi är mer kanin och hund kära. Men vi släpper in den och då springer hon direkt till vår matta i tv rummet. Det räcker att man lägger en hand på henne och sen låter hon som en diesel och myser.
Dock blir ju problemet när vi ska lägga oss eller iväg och handla. Då vill hon verkligen inte ut och blir lite sur. Men dagen efter ligger hon på vårt staket och vill in igen.
Det är en bonde katt men väldigt fin och otroligt kelen.
Så vi gör vad vi kan för ännu en sommarkatt!!!

Bygg en "kattkoja" en isolerad låda som skyddar mot nederbörd och vind, behöver inte vara så avancerat att fixa ett funktionellt väderskydd om katten inte redan har det.

Skrivet av Lafa:

Hur lätt är det att få kattungar sålda? (bondkatter)

jag har min katt Luna inne, men hon får sitta mycket vid öppna fönster och jag går även ut med henne ibland utomhus på gården (utan koppel).

Jag vet inte om jag vill att hon ska bli dräktig så jag får väl hålla henne inne.

Sterilisera henne eller ge henne p piller.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hjälp katten

@Mangee75: Bra att Du hjälper den hemlösa katten. Men svensk vinter är för svår för en hemlös katt. Försök hitta ett katthem som kan förbarma sig. Från katthem kan den som vill få en katt mot vad veterinären kostar (kastrering + vaccination).

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Kommer alltid tillbaka till den här tråden, så mysig! Ni har så himla fina katter allihopa.
Själv går jag i väntans tider, får hem en liten dam i slutet av januari. Är numera SVERAK-registrerad uppfödare (SE*Relinquish för den som är intresserad) och får hem lilla S*Hallongläntans Grace Hopper, en blåmaskad colorpoint ragdoll på foder. Kommer bli så spännande och känns tryggt att börja som fodervärd och ha stöd av en erfaren uppfödare genom processen. Men just nu längtar jag bara efter mitt lilla knyte
https://i.imgur.com/mIeMVOv.png

Kan man bli så där söt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Hur lätt är det att få kattungar sålda? (bondkatter)

jag har min katt Luna inne, men hon får sitta mycket vid öppna fönster och jag går även ut med henne ibland utomhus på gården (utan koppel).

Jag vet inte om jag vill att hon ska bli dräktig så jag får väl hålla henne inne.

Du måste kastrera henne pronto!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Kara verkar ha växt ur transportväskan...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Lafa:

Hur lätt är det att få kattungar sålda? (bondkatter)

jag har min katt Luna inne, men hon får sitta mycket vid öppna fönster och jag går även ut med henne ibland utomhus på gården (utan koppel).

Jag vet inte om jag vill att hon ska bli dräktig så jag får väl hålla henne inne.

Rekommenderar att kastrera, marknaden på huskatter är så mättad redan och det finns många hemlösa.
P-piller är inte att rekommendera, delvis ökar det riskerna för juvertumörer samt förhindrar egentligen inte dräktighet. Det döljer löpen, men skulle hon råka ut för en pilsk hankatt så kan hon bli dräktig ändå eftersom att katters ägglossning triggas av parning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Kara verkar ha växt ur transportväskan...

https://i.imgur.com/l34auj8.jpg

Är det ens möjligt!? Det existerar, mig veterligen, inga utrymmen som är så små att en katt inte kan få plats där...

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av PeCe:

Är det ens möjligt!? Det existerar, mig veterligen, inga utrymmen som är så små att en katt inte kan få plats där...

Du menar väl att det inte finns så små kartonger att en katt inte får plats att lägga sig ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du menar väl att det inte finns så små kartonger att en katt inte får plats att lägga sig ?

Inte bara kartonger, verkar gälla alla sorters utrymmen...

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Uppdatering med en sketen bild, katten gillar att sova (vilken överraskning) men ibland när hon får en energikick då jäklar går det undan. Ingen hylla eller höjd är säker, allt ska klättras på och inspekteras. Golvhögtalarna är i alla fall säkra då hon hoppar upp på de istället för att klättra och klösa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du menar väl att det inte finns så små kartonger att en katt inte får plats att lägga sig ?

Videon har nog varit i tråden förut, men den är väldigt on-topic

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Galna kattfamiljen med 3x katter

Dags för mig att visa våra katter då..

13 årig Bondkatt

13 årig Britisk Korthår

Sedan det senaste tillskottet, en 8 månaders Britisk Långhår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Okej katten har kommit idag. Svårt att ta kort på henne hon är lite skygg men det ska nog gå bra med de andra katterna. Lite suddigt har dåligt ljus men ni kan se vad det är: en varulvskatt
Hennes namn är Rip.

https://media.discordapp.net/attachments/317848458943791104/521023728268738560/1df.jpg
https://cdn.discordapp.com/attachments/317848458943791104/521024044213075968/dgf.jpg
http://oi66.tinypic.com/192eyg.jpg

Det är inte bara skabbkatt du fått då...?
Skämtosido.. Vilken cool ras..!