Ashes Of Creation MMO

Permalänk
Medlem

Ingen klarhet i hur man nu ger bort en pledge till annan email än den köptes på? Köpte extra o gav bort till polare men ska ju kunna knytas till annan e-post. Mail som kom ut nyss hanterar inte detta scenario.

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Skrivet av Kenta42:

Ingen klarhet i hur man nu ger bort en pledge till annan email än den köptes på? Köpte extra o gav bort till polare men ska ju kunna knytas till annan e-post. Mail som kom ut nyss hanterar inte detta scenario.

Du har säkert löst detta men du ska ha fått en kod ifrån intrepid (för kickstartern) som du kan ge till din kompis. Om det är summer campaignen så får du ge han inlogg info till kontot du köpte det på (om det är ditt egna konto måste du vända dig till supporten).

Sen till övriga så kan jag informera att spelet har gått in i alpha0 stadiet (börjar 15 december). Utöver det har det kommit mycket ny info och videos sen PAX West.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@TheCouchNerd: Jajjamen löste sig i somras! Ser fram mot alpha zero men tyvärr inte haft tur i lotteriet där. Visst var det under NDA så vi kan räkna bort streams från spelare?

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Skrivet av Kenta42:

@FotZik: Jajjamen löste sig i somras! Ser fram mot alpha zero men tyvärr inte haft tur i lotteriet där. Visst var det under NDA så vi kan räkna bort streams från spelare?

Yes får ej streama. Kom med men mer än så får vi ej säga. Kommer streama alpha 1 dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu är namnen på alla klasskombinationerna släppta.

https://www.ashesofcreation.com/class-list/

Alltid varit lite extra för magiker hållet (black mage) men nu är jag kluven!
Finns för mycket jag blir sugen på att testa än vad jag kommer att ha tid till..
Någon som helhjärtat redan vet nu vad de vill börja som?

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

Kommer köra mage och hade tänkt tänkt mage som subclass också men det visade sig ju att subclass kan man byta mellan. Så börjar som Archwizard sen får man väl se vad för kul variationer det finns.
Nu hoppas man bara komma med i en alpha.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Alpha 1 kommer släppas snart. Ryktas om Oktober/November. Då jag har tillgång till detta söker jag ett par personer att eventuellt lira med om vi får samma testtid. Skicka gärna ett PM ifall ni är intresserade.

Permalänk
Keeper of Traditions

Hur gör man för att få tag i en alpha-nyckel då?

Är det förhandsbokning som gäller?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Hur gör man för att få tag i en alpha-nyckel då?

Är det förhandsbokning som gäller?

Du kan köpa en nyckel via ett av deras packs som är ganska dyra, eller registrera (med eller utan referral länk) och hoppas på att du vinnre en draw. Gissar att streamers kommer få ge ut beta nycklar senare i testningen.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av TheCouchNerd:

Du kan köpa en nyckel via ett av deras packs som är ganska dyra, eller registrera (med eller utan referral länk) och hoppas på att du vinnre en draw. Gissar att streamers kommer få ge ut beta nycklar senare i testningen.

Ahh nice, bara $500... Som hittat!

Antar att det mest kommer vara streamers med gott om donationer, och väldigt hängivna fans i den första alphan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Ahh nice, bara $500... Som hittat!

Antar att det mest kommer vara streamers med gott om donationer, och väldigt hängivna fans i den första alphan.

Kickstarter backers mest och folk som köpt sig in. Jag är en liten streamer så köpte in mig via kickstarter, mest så jag kan växxa och streama spelet mer.

Permalänk

Nästa livestream är August 17th at 2PM PDT. Dom kommer visa första itterationen av combat systemet så rekommenderar folk som är intresserade av att titta in eller kolla deras vod senare.

Permalänk

Så Alpha 1 kommer släppas den 3:e veckan i September för de som är intresserade.

Permalänk

Imorgon 23:00 kommer de visa första iteration av nya combat systemet på twitch.tv/ashesofcreation

Permalänk

För ni som missade livestreamen här är en YouTube video som Intrepid Studios laddade upp. Den visar deras first pass på action combaten.

Permalänk
Medlem

Combaten ser riktigt go ut för att vara i så tidigt skede. Dom verkar ha rätt idéer iaf.

Permalänk
Skrivet av Ike32:

Combaten ser riktigt go ut för att vara i så tidigt skede. Dom verkar ha rätt idéer iaf.

Mm för en alpha är det ju lovande. Såklart har de saker att jobba på. I September kommer man kunna streama spelet så om ni vill se lite gameplay är det bara att titta in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCouchNerd:

Mm för en alpha är det ju lovande. Såklart har de saker att jobba på. I September kommer man kunna streama spelet så om ni vill se lite gameplay är det bara att titta in.

Vad har dom sagt om Alpha/Beta keys osv?

Permalänk
Skrivet av Ike32:

Vad har dom sagt om Alpha/Beta keys osv?

Du kan ej köpa Alpha 1 keys nåmera. Dom säljer packs för Alpha 2 samt Beta 1 och 2. Dom lär nog säkert ge ut keys till deras official content creators för giveaways (spekulation).

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCouchNerd:

För ni som missade livestreamen här är en YouTube video som Intrepid Studios laddade upp. Den visar deras first pass på action combaten.
https://www.youtube.com/watch?v=TRK61F5RJdE

Trots min personliga negativa syn på Unreal motorn och dom tidiga glimtarna har ju sett ut som värsta möjliga scenario så får jag säga att jag blev mycket positivt överraskad.
Dom verkar ha lyssnat och jobbat på många aspekter och det är ju fortfarande tid att göra mer.

Som Braver of Worlds backare hoppas jag ju få en produkt jag står ut med ett tag 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Danzle:

Trots min personliga negativa syn på Unreal motorn och dom tidiga glimtarna har ju sett ut som värsta möjliga scenario så får jag säga att jag blev mycket positivt överraskad.
Dom verkar ha lyssnat och jobbat på många aspekter och det är ju fortfarande tid att göra mer.

Som Braver of Worlds backare hoppas jag ju få en produkt jag står ut med ett tag 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Dom har en duktig engineer i Kevin McPherson som jobbar med ett team att skriva om nätdelen av motorn. Så dom kommer fixa många av limitationerna som Unreal 4 har. Epic hjälper dem även med detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCouchNerd:

Dom har en duktig engineer i Kevin McPherson som jobbar med ett team att skriva om nätdelen av motorn. Så dom kommer fixa många av limitationerna som Unreal 4 har. Epic hjälper dem även med detta.

Jag är helt övertygad om att nät och server sidan kommer fixas. Det är bara jag som tycker Unreal motorn gör texturer så konstiga eller kanske överdrivna är en bättre beskrivning.
Sen ett väldigt udda flyt i rörelser som man ser i andra spel och tidiga visningar av Ashes där karaktärerna nästan glider fram.

Men som sagt, det såg mycket bättre ut nu och jag hoppas ju på det bästa såklart. Försöker hålla tillbaka min egen hype.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Då har man testat lite Alpha 1, betala dock inga 500 dollar för den. Var ingen NDA heller så det borde poppat upp lite videos förra veckan.

Det är alldeles för tidigt att säga något om själva spelet än, det var bara PvP 1vs1 - 4vs4 man fick köra.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk

Ser lite taskigt ut faktiskt. När kommer nästa MMO stor-succè?

Permalänk

Följande damp ner i skräpposten idag
Glorious Ashes Community,

We are excited to announce that all registered users for Ashes of Creation will be able to play Apocalypse on December 18th! You will receive instructions before the 18th on how to set-up your Apocalypse open beta account. As you are aware, we have been testing the Apocalypse arena heavily over the past couple months. The goal of this testing was to answer the feedback from our community about the development of our combat system.

From the very beginning, we have designed towards a hybrid combat system that provides players the choice between more action oriented combat or traditional tab targeting combat. This blend of combat required that we take a unique approach to testing. So as a result we introduced an unplanned testing phase we called Alpha 1 Phase 1, and it was solely built around testing the action side of our intended hybrid system.

Ha kul

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk

Test Information

Glorious Testers,

We will be running scheduled tests all week, and you're invited! Details for this weeks testing times are listed below. Please make sure you are watching our testing information which will be announced on our discord at Discord.gg/AshesofCreation, be sure to keep an eye on the #server_status channel.

We will be testing several systems within Apocalypse including Questing, Experience Gain, Armory and items, as well as MANY back-end systems. There are many bugs in these testing builds, so if you experience a bug make sure to post in #Apocalypse_bug channel in discord.

If you have already set up your persistent testing account and downloaded the game for Apocalypse testing, there is no need to register again.

If you have not set up your persistent testing account yet, you will need to do so now in order to participate in this weekend's testing. Please use the instructions below for account set up.

IMPORTANT: Server Status notifications and critical testing information will still be available on our public "#Server_Status" channel in Discord!
Stress Tests
December 11th 3pm - 8pm PST
December 12th 3pm - 8pm PST
December 13th 3pm - 8pm PST
Additional intermittent spot testing will be announced on Discord.
Testing Credentials:

If you have not already registered a temporary test account, you must register a test account using the email address you received this email at...

Instructions on how to set up your temporary testing account:

How to Register:

Step 1: Visit our website here:

https://alpha1test.ashesofcreation.com/

Step 2: Click "Allow Cookies" when prompted by the pop up message.

Step 3: Fill in your username and password with any data you desire. *Note* Usernames registered here will not carry over into launch so try not to stress over the name!

Step 4: Register using the email you have been receiving Stress Test invites from. *Note* Any attempts to register with a different email or sharing your account can cause disruptions with your registration processing.

Step 5: Check the server status and testing times, and enjoy the game when it's online!

Instructions on how to download the game:

If you have participated successfully in previous Apocalypse tests, you can launch the patcher and update your test client.

If you have never downloaded the testing client before, please visit this link and follow the automated download process.
https://intrepid-patch2.azureedge.net/intrepid-launcher/Insta...

If you have experienced a problem while previously testing Apocalypse, Please follow these instructions carefully.

Step 1: Close game launcher
Step 2: Open your file explorer
Step 3: In the file explorer address bar, type %programfiles% then press enter and delete Intrepid Studios folder
Step 4: Next go to %appdata% and delete Intrepid Studios Launcher and intrepid-launcher folders
Step 5: Next go to %localappdata% and delete APOC folder
Step 6: Clean directory where you installed the game
Step 7: Download the new launcher and follow the automated download process

Download the launcher here
https://intrepid-patch2.azureedge.net/intrepid-launcher/Insta...

Important Notes:

When installing for this test, do not choose an installation folder/path that you've previously used for APOCALYPSE or its launcher.

Verify that you have enough drive space. If you don't have enough space, delete any previous installs of APOCALYPSE to make room!

From all of us here at Intrepid, thank you all again for your hard work. The data we've been receiving has been invaluable to the team and we can't even begin to express our appreciation to all who show up each testing session. See you guys in game soon!

With love,
The Intrepid Team

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yestomtom:

Följande damp ner i skräpposten idag
Glorious Ashes Community,

We are excited to announce that all registered users for Ashes of Creation will be able to play Apocalypse on December 18th! You will receive instructions before the 18th on how to set-up your Apocalypse open beta account. As you are aware, we have been testing the Apocalypse arena heavily over the past couple months. The goal of this testing was to answer the feedback from our community about the development of our combat system.

From the very beginning, we have designed towards a hybrid combat system that provides players the choice between more action oriented combat or traditional tab targeting combat. This blend of combat required that we take a unique approach to testing. So as a result we introduced an unplanned testing phase we called Alpha 1 Phase 1, and it was solely built around testing the action side of our intended hybrid system.

Ha kul

Uhm, måste man ha förbokat eller något för att få tillgång till den betan? Har registerat för kanske 1-2 veckor sedan men hittar ingenstans att få igång det eller ladda ner klient eller nå?
Inget mail i skräpposten eller nå.

Permalänk
Skrivet av BesteN:

Uhm, måste man ha förbokat eller något för att få tillgång till den betan? Har registerat för kanske 1-2 veckor sedan men hittar ingenstans att få igång det eller ladda ner klient eller nå?
Inget mail i skräpposten eller nå.

Stresstestet slutade den 13/12 så nu är det lite sent. Uppfatta det som att det skulle vara öppet för alla i.o.m att man bara skulle skapa ett tillfälligt konto och sen logga in och vara med och pressa servern.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yestomtom:

Stresstestet slutade den 13/12 så nu är det lite sent. Uppfatta det som att det skulle vara öppet för alla i.o.m att man bara skulle skapa ett tillfälligt konto och sen logga in och vara med och pressa servern.

Verkar vara en beta för Ashes of creation men bara en del av spelet, dom har gjort någon battle royal version för att man skulle få testa combat osv, man kan ladda ner client osv från deras hemsida nu iaf.

EDIT: Dessvärre funkar deras launcher skit, kan inte logga in. Får meddelandet "authentication fail" testat allt möjligt samt skapat ett nytt acc men får samma meddelande

Permalänk
Medlem

Så vad tycker dom som har spelat om BR game mode?
Tycker personligen att det är ett roligt tidsfördriv, även om jag är mer för "fulla" mmon.

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB