Planerade köp till mellandagsrean 2018

Permalänk
Medlem

Inget.. har faktiskt allt skit jag behöver atm bortsett från Oled men har inte lust med att lägga ~25k just nu så den får vänta lite till

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk

Nvidia shield
Router
Touring-kort
Ratt, pedal, växellåda + Playseat ps4/pc
Antingen VR till PC eller PS4, tänkte prova på att skaffa en sim-rigg.

Har precis varit en vecka i New York där jag plockade hem en Sonos Beam och 2 st Play:1s + Google Home Mini osv i resväskan (Blev ej kollad i tullen som tur var) och spenderar just nu en vecka i Tyskland fram tills jul , så plånboken är rätt ledsen.

OffTopic:
@Cr381v3 Måste passa på att rekommendera oleds, äger två par. B6 och C7. Inbränningar är absolut ingen myt men det är knappast en dealbreaker. Absolut att du kan få problem om du kollar SVT 8 timmar om dagen i ett år på högsta ljusstyrkan, men det går att få bort med tvns egna inbränningsprogram. Har provat budget och medium Samsungs och har alltid lämnat tillbaka de tvapparaterna.

Men det här letterbox-snacket stämmer ej. Allt som är svart är en avstängd pixel och kan då omöjligt brännas in. Dom erbjuder bra HDR och alla olika HDR format. Låg inputlag, snabbast operativsystem på marknaden, 120hz (1080p) en bra tredjeparty Plex app kallad Xplay och grym färgåtergivning med kalibrering (även direkt ur kartong).

Till alla som köper produkter och ej packar upp dom förens ni får ett bättre pris. Ni kan fortfarande använda grejerna i väntan, pga öppet köp. Bruten förpackning förändrar absolut ingenting när det kommer till återköpet. Har garanterat returnerat över 20 produkter 2018, allt mellan 2000-30000kr utan problem.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Chrisism8: har provat Sony WH-CH700N och de slår inte Bose lurarna. I detta fallet gällde det dessutom passformen som inte funkade för min del. Har provat 4 st olika lurar innan jag gav upp och fick bita i det sura äpplet och slanta upp med pengarna för ett par Bose.

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Provetector:

@Chrisism8: har provat Sony WH-CH700N och de slår inte Bose lurarna. I detta fallet gällde det dessutom passformen som inte funkade för min del. Har provat 4 st olika lurar innan jag gav upp och fick bita i det sura äpplet och slanta upp med pengarna för ett par Bose.

Jag tänkte på Sonys WH-1000MX-3. Det är väl de lurarna från sony som ska tävla med bose QC35. Det jag inte gillar med Bose är som sagt ljudkvaliteten. Den är okej men lämnar en hel del att önska. Jag tycker videon jag länkar här under gör ett riktigt bra jobb att visa skillnaden, även att videon egentligen är en review för Microsoft Surface nya hörlurar.

Permalänk

Köper inget. Tack och lov är jag ingen konsumtionsslav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raoul_duke:

Köper inget. Tack och lov är jag ingen konsumtionsslav.

Utveckla gärna ditt synsätt.

Konsumerar du inget?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vill ha:
Ny CPU, mobo, RAM
Ett par trådlösa ljuddämpade hörlurar
2080Ti

Behöver:
Inget egentligen förutom 2080Ti men det har jag verkligen inte råd med just nu.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Utveckla gärna ditt synsätt.

Konsumerar du inget?

Skickades från m.sweclockers.com

Nä han konsumerar inget, inte ens mat, Nöjd nu? Ska vi låta tråden gå vidare tack...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megagurra:

Nvidia shield
Router
Touring-kort
Ratt, pedal, växellåda + Playseat ps4/pc
Antingen VR till PC eller PS4, tänkte prova på att skaffa en sim-rigg.

Har precis varit en vecka i New York där jag plockade hem en Sonos Beam och 2 st Play:1s + Google Home Mini osv i resväskan (Blev ej kollad i tullen som tur var) och spenderar just nu en vecka i Tyskland fram tills jul , så plånboken är rätt ledsen.

OffTopic:
@Cr381v3 Måste passa på att rekommendera oleds, äger två par. B6 och C7. Inbränningar är absolut ingen myt men det är knappast en dealbreaker. Absolut att du kan få problem om du kollar SVT 8 timmar om dagen i ett år på högsta ljusstyrkan, men det går att få bort med tvns egna inbränningsprogram. Har provat budget och medium Samsungs och har alltid lämnat tillbaka de tvapparaterna.

Men det här letterbox-snacket stämmer ej. Allt som är svart är en avstängd pixel och kan då omöjligt brännas in. Dom erbjuder bra HDR och alla olika HDR format. Låg inputlag, snabbast operativsystem på marknaden, 120hz (1080p) en bra tredjeparty Plex app kallad Xplay och grym färgåtergivning med kalibrering (även direkt ur kartong).

Till alla som köper produkter och ej packar upp dom förens ni får ett bättre pris. Ni kan fortfarande använda grejerna i väntan, pga öppet köp. Bruten förpackning förändrar absolut ingenting när det kommer till återköpet. Har garanterat returnerat över 20 produkter 2018, allt mellan 2000-30000kr utan problem.

Sry för off-topic, borde väl skriva i nåt Oled forum, men detta glider väl lite in på mellandagsrean då fler kanske funderar på ny TV (oled i detta fallet).

Hej tack för ditt svar. Ja kanske var lite otydlig där gällande letterbox. Det är alltså inte de släckta punkterna som blir inbrända ja menar. Det blir en omvänd effekt. Att iom de delar som är helt släkta genom hela filmer så kan det bli en synlig kant där det då blir ljusare i mitten. Risken är väl relativt liten jämfört med vita loggor osv.
LG tar inte på sig något ansvar och om man får inbränningar, täcks ej av garantin. Har man tur o får en panel som är helt ok så är det väl bara o köra. Men får man en kass så är man rätt körd. Har ju läst om folk som låtit solen ligga på med persiennerna halvt öppna o sen fåt permanenta streck i skärmen tom. Är inte jättesugen på Oled, men helt klart den bästa om man vill ha 100% svärta.

Visa signatur

i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB RAM

Permalänk

Trådlösa lurar till gymmet. Kikar på Jaybird X4

Sugen på en Playstation 4 Pro för alla exklusiva spel man missat (GoW, Uncharted, HZD etc). Såg att dom gick jävligt billigt på tyska Amazon under Black Friday. Hoppas på liknande pris igen.

En SSD på +1TB till billig peng vore schysst.

Permalänk

En 75 tum oled för 20k skulle smaka fågel. Tror tyvärr jag får vänta till BF 2020

Permalänk
Medlem

Jag känner att jag egentligen behöver en 65" OLED, men har i princip slutat kolla på TV så det känns omotiverat att lägga 25+ på en.
Hoppas på en superdeal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr381v3:

Ok, dock är det rätt mycket skillnad (i mina ögon) på B och C modellen. Jag har kollat på Qled och jag kan hålla med dig, den är ju rätt bra liksom, som du säger "inte mil ifrån varandra". Hur är menyerna jämfört med LG? Snabba? Prövade Philips meny (android) och det var sjuuuukt segt, tog typ 2 sekunder o starta menyn, o byta kanaler.. skojar inte!

Skrivet av Deki90:

@Cr381v3:

Har inte koll på B och C skillnaderna alls.

Ogillar bägges menyer. Begränsningar i bägge med vad som går och inte går att installera.

Downside på bägge är typ Youtube inte har HDR, Samsung har dessutom tagit bort sin HDR notifikation när du väl spelar material.
( går dock att kolla manuellt)

Samsungen känns lite lättare dock och snabbare i både uppstart och när man skiftar i menyerna.
Hade velat testa en Android men har hört som du säger att dem är rätt sega¨

Kör Nvidia Shield och funkar utmärkt med båda två, kör samtliga appar genom denna ( den saknar dock också HDR i Youtube)

Plus med Samsungen är att med HDMI 2.1 sladd så ska du kunna få 1440p i 120hz

har inte provat spela på Oled skärmen ännu men jag tror att 120hz är begränsat till 1080p

Innan den senaste generationen LG OLED's (B8, C8 osv) så har det inte varit någon skillnad alls i bildkvalité. Alla använder samma processor och har samma panel. Detta enligt alla tester jag läst i alla fall.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Planerar på å köpa flera flak med go öl.
Bege mig ut i skogen me skotern å basta med vännerna.
Skratta å ha förjävla kul me all möjligt tok som vi hitt då på.

Bara 2½ vecka ledigt, kom int å sakna samhället å tok folke för en sekund!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

@Samlooh: C8 har nyare panel Oavsett är det sjukt bra bild, så det blir säkert bra vilken man än har/väljer.

Visa signatur

i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr381v3:

@Samlooh: C8 har nyare panel Oavsett är det sjukt bra bild, så det blir säkert bra vilken man än har/väljer.

Såvitt jag vet är det processorn som skiljer B8 och C8.
Absolut!

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Media mark har ju 2 för en? Eller ena för halva priset

Skickades från m.sweclockers.com

Gick in och kollade på deras sida, hittade ingen information om det?
Skulle behöva diskmaskin + kylskåp så hade ju varit en kanondeal för min del...

Eller ja, behöva är ju starkt ord. Men min frysdel frostas igen hela tiden (trots stängd dörr) och diskmaskinen diskar inte helt rent, trots total rengöring av den..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Antingen ett nytt grafikkort i 20-serien eller en 4K-tv.
Kollar sällan på TV men av nån anledning så vill jag ändå ha en med så bra bild som möjligt.

Jag är som du. Jag ville med ha en TV med "så bra bild som möjligt". Vettet tog dock över och jag köpte faktiskt en instegsmodell. Och ärligt talat är jag hur nöjd som helst med bilden. Ingen ghosting, bra färger när man ser från sidan, snabbt UI. Jag har faktiskt ingen jag saknar.

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/UE55NU7105XXC/sa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Jag har köpt en Nvidia Shield som ska bli min nya mediaserver för att spela upp film och tv i 4K HDR och spel-konsol med alla emulatorer man kan tänka sig. Jag behöver en tv till detta.

Min lista av prisbevakningar : https://www.prisjakt.nu/list.php?l=Watch&view=l

Du har exakt samma prisbevakningar som jag!

(Skämt åsido, tänkte bara påpeka att även om din länk för dig går till din lista över prisbevakningar så visas den bara när du själv är inloggad på ditt egna konto. Länken är generell och går till bevakningslistan för varje enskilt konto. Vad jag vet kan man inte länka denna speciallista till andra, men andra vanliga listor går utmärkt att länka till. Dvs jag ser mina bevakningar på den länken, inte dina.)

Visa signatur

Speldator: Fractal Design Meshify C, Core i7-8700k @ 5,0 GHz (AVX -3) luftkyld med Cryorig R1 Universal, Asrock Z370 Fatal1ty Professional Gaming i7, 64 GB Corsair Dominator Platinum @ 3466 MHz CL16 (XMP), ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Ti Gaming, Win10 Pro, Acer XB271HU (gamla bilder med GTX 970)
i7-8700k 5.0 GHz OC: CPU 50x, Vcore 1,310V, LLC 2 (1=max, 5=min), BCLK 100.0, AVX offset -3, Cache 45x
Server: Xeon E3-1226v3 3,3 GHz, 32 GB ECC DDR3, VMware ESXi 6, 10 Gbps fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av kai:

Du har exakt samma prisbevakningar som jag!

(Skämt åsido, tänkte bara påpeka att även om din länk för dig går till din lista över prisbevakningar så visas den bara när du själv är inloggad på ditt egna konto. Länken är generell och går till bevakningslistan för varje enskilt konto. Vad jag vet kan man inte länka denna speciallista till andra, men andra vanliga listor går utmärkt att länka till. Dvs jag ser mina bevakningar på den länken, inte dina.)

Jaha, det tänkte jag inte på!

Permalänk
Medlem

Har tillräckligt bra framförhållning så jag har inga inköp planerade på ett antal månader framöver
Till våren blir det ett nytt bilvax. Annars är det lugnt.

Arbetat senaste 18 månaderna med att minska min personliga konsumtionshets. Går åt rätt håll och det är faktiskt riktigt skönt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Jaha, det tänkte jag inte på!

Printscreen funkar alltid

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Jag väntar en eller ett par månader till. Väldigt nyfiken på vad som kommer efter CES...

Permalänk
Medlem

Ska vara tråkig och inte köpa nån form av elektronik för en gångs skull, håller utkik på en del plagg från vissa märken jag spanar. Väntar bland annat in Y-3's rea.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Säng då jag separerat från sambon, så kul ska jag ha med mina pengar!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Tackar! Blev du nöjd?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

Det blev en Logitech G703 mus och ett Sennheiser Game One headset. Tyvärr var de inte på rean, men orkade inte vänta på bättre priser.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star Citizen referral: STAR-5K66-JDZB

CM NR200P, ASUS ROG STRIX B660-I GAMING WIFI, Fury Beast DDR5 4800MHz 2x16GB, i5-12600K + Scythe Fuma 2, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL OC, WD Black SN850 PCIe 4.0 NVMe M.2 - 2TB+1TB

Permalänk
Medlem

10 kg skinka fyndat

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."