Permalänk

Hur kommer det sig att du vill byta ut din Boxee? Bara tröttnat, eller något annat?
Jag kör själv boxee och tycker den funkar fint för filer upp till 40-60gb ungefär (har inte testat större, har ingen UHD TV t.ex). Funkar ju även fint att boota direkt till Kodi från NASen!

Har också tittat lite på NUC (med Windows i brist på Linux-/terminalkunskaper) för att bl.a. kunna spela emulator och/eller lättare spel på TVn, men känner att priset är lite för högt ännu...

Visa signatur

C2D E6600@3.2Ghz | Tuniq Tower 120 | ASUS P5B-E Plus | 4x1024Mb Corsair Extreme 6400, 800Mhz | GeForce 8800GTS 640Mb | Corsair HX750W.

Permalänk
Medlem

Det är av flera orsaker, men bra att du frågar.

Först och främst så känner jag att den inte hänger med längre. Allt i 720p fungerar klockrent, men så fort man kliver upp till bra encodes i 1080p eller 1080i-sändningar så blir det problem på ett eller annat sätt alltför ofta. Att bilden hackar stundtals är det mest irriterande. Bör dock tilläggas att jag är känslig när det gäller sånt, måste vara 100% flyt i bilden för att jag ska vara nöjd.

Har vidare alltid varit missnöjd med att surfa på den. Det har alltid känts "orappt" och omständigt.

Har saknat att kunna casta över från min iPhone och iPad också, även om det aldrig varit viktigt.

Har också känt att 100MBit är för dåligt vid t.ex. visning av foton från NAS:en.

Jag har även alltid saknat en äkta HTPC med Windows, som ger en flexibiliteten som rena mediaspelare saknar.

Skrivet av Inconspicuous:

Hur kommer det sig att du vill byta ut din Boxee? Bara tröttnat, eller något annat?
Jag kör själv boxee och tycker den funkar fint för filer upp till 40-60gb ungefär (har inte testat större, har ingen UHD TV t.ex). Funkar ju även fint att boota direkt till Kodi från NASen!

Har också tittat lite på NUC (med Windows i brist på Linux-/terminalkunskaper) för att bl.a. kunna spela emulator och/eller lättare spel på TVn, men känner att priset är lite för högt ännu...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dags att rycka tag i denna tråd igen...
Då min dosa verkar tackat för sig till boxeen!

Vad ska ja köpa för ngn ska ? Ska kunna browsa så smidigt som i boxeeboxen och gärna ha en egen dosa till styrningen. OCh framför allt måste den kunna spela upp RARfiler direkt ur mappen.

Att kunna spela 4k är inget krav då tvn ej är 4k (sovrummet)

OBS vill ej ha KODI / PLEX. då det inte är smidgt alls o browsa typ massa mappar me rarat o bläddra smidigt o bara köra play liksom...
tex en mapp med massa tv-se avsnitt, där allt är som sagt rarat.

Hoppas ni har några erfarenheter som kan få ersätta!

Har prövat flera androidboxar o bara skickat tillbaka dom!

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungen84:

Dags att rycka tag i denna tråd igen...
Då min dosa verkar tackat för sig till boxeen!

Vad ska ja köpa för ngn ska ? Ska kunna browsa så smidigt som i boxeeboxen och gärna ha en egen dosa till styrningen. OCh framför allt måste den kunna spela upp RARfiler direkt ur mappen.

Att kunna spela 4k är inget krav då tvn ej är 4k (sovrummet)

OBS vill ej ha KODI / PLEX. då det inte är smidgt alls o browsa typ massa mappar me rarat o bläddra smidigt o bara köra play liksom...
tex en mapp med massa tv-se avsnitt, där allt är som sagt rarat.

Hoppas ni har några erfarenheter som kan få ersätta!

Har prövat flera androidboxar o bara skickat tillbaka dom!

MVH

Det finns tyvärr ingen ersättare, bara att leta efter en begagnad fjärrkontroll.
Har själv avverkat ett antal fjärrkontroller och boxar.
Kör nu med Nvidia shield och Apple TV och föredrar Apple TV och använder Infuse för att spela upp material, kanske fungerar det att spela upp RAR-filer om man betalar för appen men den är dyr.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Appletv? Det är en väl en fysik tv?

måste väl finnas något passande till oss... helt sjukt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungen84:

Appletv? Det är en väl en fysik tv?

måste väl finnas något passande till oss... helt sjukt!

Nej det är en mediaspelare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Oj, missade datum

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

@BengaBang: Okej... Men kan den spela upp rar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungen84:

@BengaBang: Okej... Men kan den spela upp rar?

Verkar inte som Infuse stödjer uppspelning av rar filer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Kodi har väl kunnat spela upp RAR:at innehåll sedan XBMC-tiden vill jag minnas. Plex har däremot inte stöd för .rar vad jag vet.

Permalänk
Medlem

Står man kvar på noll.. Ska va smidgt som boxeen.. fan oslagbar... även om den inte pallar 4k osv... perfekt spela upp tv rars ur mappar på filservern...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungen84:

Dags att rycka tag i denna tråd igen...
Då min dosa verkar tackat för sig till boxeen!

Vad ska ja köpa för ngn ska ? Ska kunna browsa så smidigt som i boxeeboxen och gärna ha en egen dosa till styrningen. OCh framför allt måste den kunna spela upp RARfiler direkt ur mappen.

Att kunna spela 4k är inget krav då tvn ej är 4k (sovrummet)

OBS vill ej ha KODI / PLEX. då det inte är smidgt alls o browsa typ massa mappar me rarat o bläddra smidigt o bara köra play liksom...
tex en mapp med massa tv-se avsnitt, där allt är som sagt rarat.

Hoppas ni har några erfarenheter som kan få ersätta!

Har prövat flera androidboxar o bara skickat tillbaka dom!

MVH

Korkad fråga: Har du provat att byta batteri till den?

Permalänk
Medlem

Vet att du skriver att du inte vill ha Kodi, men måste ändå rekommendera OSMC som bygger på Kodi. Att spela upp packade RAR-filer ska Kodi klara av.
Kör föregångaren till denna pryl, och är hur nöjd som helst.
https://osmc.tv/vero/

Permalänk
Medlem

Min Boxee åkte upp på vinden för några år sedan. Funkar för övrigt kanon fortfarande. Just nu minns jag inte varför jag bytte O.o

Jag kan rekommendera min setup, även om du inte vill ha kodi
raspberry pi 3
LibreELEC
Fjärrkontroll kör jag Yatse app med telefonen, sjukt smidigt.

Denna kan spela upp från RAR.

Det ända jag stött på som den inte orkade med är x265 1080p.

Permalänk
Medlem

Shield + Kodi, finns ju 100 olika skins etc + hantering av tv-serier m.m...

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

@JeanC: Japp det har jag

Permalänk

Jag körde med Boxee rätt länge, en värdig ersättare tycker jag är antingen mxq pro eller Mi Box.

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen en Vero 4K+. Trevlig liten låda om man gillar Kodi.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Gick från Boxee till Xiaomi Mibox. Körde iofs Kodi redan på Boxee, så jag upplever bara förbättringar i mitt byte.