Permalänk
Medlem

JulDator!

Även detta år så har det blivit dags för en juldator!

OBS! Denna dator skänkes inte till någon som tycker att det kan vara nice med gratis saker utan endast till någon som verkligen har nytta av den och inte har möjlighet att köpa en egen!

Som innan så har jag skrapat ihop lite saker som blivit liggande för att kanske kunna förgylla julen för någon. Har du tips eller kanske känner någon som inte har ekonomin att skaffa en burk själv eller kanske du vet av någon förening eller liknande som hade haft nytta av den?

Det är inget överdrivet men borde duga till en hel del spel.
Komponenterna som sitter i är följande:

Chassi: Cooler Master Elite 430
Mobo: Asus P6T deluxe v2
Cpu: i7 920
Ram: 8gb Corsair XMS3
Gpu: Gtx 670 med arctic accelero mono plus
Psu: Be Quiet! Pure Power 630W
Hdd: 1st 160GB , 1st 320GB och 1st 500GB

Skickar även med mus/tangentbord av enklare modell.

PSU och 500gb hdd är skänkt av @Mackey så det tackar vi för

Vill man inte skriva i tråden så går det bra att skicka mig ett PM.

Frakt eller liknande löser vi efter att en person är utvald så det spelar ingen roll var i landet man bor

Läs hela annonsen här

Visa signatur

ASUS z97i-plus wifi | i7-4790k | Phanteks PH-TC14PE | 16gb Corsair Vengeance LP | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk
Medlem

Vilken fin sak att göra så här i Juletider. Hoppas att den som får datorn har mycket nöje av den.

Visa signatur

Går det att åka fort så åker jag fort!
Går det att åka brett så åker jag brett!

Permalänk
Avstängd

Hatten av till alla involverade, super fin gest!

Permalänk
Medlem

Riktigt bra uppstyrt av dig @Faffa med upphämtning etc., fint av dig att engagera dig! Jag är bara glad att hjälpa till i den mån jag kan. Hoppas att datorn kommer väl till användning hos någon behövande och att det blir ännu bättre respons nästa år!

Permalänk
Medlem

Riktigt gött att läsa lagom till jul, grymt jobbat 🎅

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem

Så härligt att se sådant här !
Är så man får en liten tår i ögat att det finns så fina människor som er

En riktigt God Jul till er !

Tror den som får denna kommer bli mer än glad !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Härligt med intiativ som dessa! Personen som får den kommer blir mer än lycklig

God Jul till er alla

Permalänk
Medlem

Och jag vill bara stämma in i hyllningskören.
Vackert @Faffa!

Permalänk
Medlem

Tack för alla trevliga kommentarer

Har fått en hel del pm och nu är den svåra biten, dvs vem ska få den? alltid lika svårt att försöka avgöra vem som kommer att ha mest nytta av den och uppskatta den mest.
Man skulle vilja sitta på en hel hög med burkar att ge bort

Visa signatur

ASUS z97i-plus wifi | i7-4790k | Phanteks PH-TC14PE | 16gb Corsair Vengeance LP | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk
Hedersknyffel

@Faffa, om intresse finns så slänger jag med en enklare skärm 21-22" (någon fullt fungerande HP) med bordsfäste eller originalfot. Löser givetvis fraktdelen utan kostnad så skicka mig ett pm med vem du nu bedömer behöver det mest:)
Bra initiativ!

Permalänk
Medlem

@Freemax: det vore grymt! kan höra av mig när jag har bestämt mig

Visa signatur

ASUS z97i-plus wifi | i7-4790k | Phanteks PH-TC14PE | 16gb Corsair Vengeance LP | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk
Medlem

Försökte hitta vart man skickar pm.
Men är säkerligen att man måste varit medlem ett tag vilket jag hade för mig jag vart men tydligen inte eller så hade nåt hänt på vägen.

Iaf. Svarar väl här på detta generösa inlägg.

Jag har i ungefär en månad letat efter en dator till vår son på snart 11år då vi fick tillökning den 11/11 (alltså ca en månad sedan med akut kejsarsnitt)

Mest så att han har något att göra när han tycker systern sin blir "lite för mycket". Men även annat också då de börjar få mer och mer uppgifter i skolan som kräver en bättre dator än den gamla bärbara jag betalar räkningarna på.

Men då jag är sjukskriven och sambon är mammaledig så har inte ekonomin något svängrum för att köpa något och för att ha ännu roligare i julens månad så har det visat sig att vi på något sätt måste skaffa en annan bil då bältena i den vi har är alldeles för korta för en bilbarnstol. Så bvc besök etc är just nu en smärre mardröm.

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT! Innan någon undrar varför vi kan ha bil är det för att vi är tvungna pga kollektivtrafik här är nästan obefintlig vardagar och totalt obefintlig helgdagar

Permalänk
Medlem

Nu Har PM skickats till alla som svarat och jag önskar det vore lättare att välja
Jag hoppas dock att den utvalda kommer att ha nytta av burken och att vi får ett bevis på att den verkligen kom fram Vill dock inte tvinga någon då det kan vara ett känsligt ämne att ha det jobbigt.

Tack återigen för alla kommentarer och jag hoppas att vi kan fortsätta traditionen med bättre resultat kommande år!

Visa signatur

ASUS z97i-plus wifi | i7-4790k | Phanteks PH-TC14PE | 16gb Corsair Vengeance LP | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Fint initiativ @Faffa! Hoppas vi får se mer av dig och det här framöver!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Faffa:

Även detta år så har det blivit dags för en juldator!

OBS! Denna dator skänkes inte till någon som tycker att det kan vara nice med gratis saker utan endast till någon som verkligen har nytta av den och inte har möjlighet att köpa en egen!

Som innan så har jag skrapat ihop lite saker som blivit liggande för att kanske kunna förgylla julen för någon. Har du tips eller kanske känner någon som inte har ekonomin att skaffa en burk själv eller kanske du vet av någon förening eller liknande som hade haft nytta av den?

Det är inget överdrivet men borde duga till en hel del spel.
Komponenterna som sitter i är följande:

Chassi: Cooler Master Elite 430
Mobo: Asus P6T deluxe v2
Cpu: i7 920
Ram: 8gb Corsair XMS3
Gpu: Gtx 670 med arctic accelero mono plus
Psu: Be Quiet! Pure Power 630W
Hdd: 1st 160GB , 1st 320GB och 1st 500GB

Skickar även med mus/tangentbord av enklare modell.

PSU och 500gb hdd är skänkt av @Mackey så det tackar vi för

Vill man inte skriva i tråden så går det bra att skicka mig ett PM.

Frakt eller liknande löser vi efter att en person är utvald så det spelar ingen roll var i landet man bor

Läs hela annonsen här

@Faffa

God Jul din fina människa!

Permalänk
Medlem

man blir glad i hela själen av att läsa sånt här! än finns det hopp för mänskligheten!

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Så härlig läsning, god jul du fina människa @Faffa!

Permalänk
Medlem

Underbart!:)

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Blir riktigt glad när jag läser detta! Någons julafton lär bli mycket ljusare nu!

Permalänk
Medlem

Jättefint!

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

@Faffa:

Jag tror jag joinar dig att ge bort en till 2019!
Så ska vi köra en duett till nästa jul? Eller ska vi ta en Summer edition?;)

Permalänk
Medlem

Jag skulle gladeligen kunna tänka mig att skänka en slant för att samla ihop till en juldator också!
Skulle inte det kunna vara något; att vi samarbetar med typ Inet och får ett bra pris för att ge bort en juldator?

I övrigt vill jag säga att detta är en fantastisk gest, och all heder till Faffa! Ytterligare ett bevis för att Sweclockers är en fin gemenskap!

Permalänk
Medlem

Vad kul med alla glada kommentarer!

@Ekorrism: va kul! Jag skulle gärna göra det oftare men tar en stund att samla ihop delar

@Albanach: det låter som en kul ide, kanske kan börja prata med folk redan nu och se vad dom säger.

Jag gjorde ursprungligen en tråd om detta och tänker att fortsatta diskussioner kanske kan flyttas dit?
#17674032

Visa signatur

ASUS z97i-plus wifi | i7-4790k | Phanteks PH-TC14PE | 16gb Corsair Vengeance LP | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk
Medlem

i äkta sweclockers anda.

Permalänk
Medlem

Härligt initiativ! 👏

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Super fint! Blir det fler byggen så bidrar jag gärna komponenter.

Permalänk
Hedersknyffel
Skrivet av Albanach:

Jag skulle gladeligen kunna tänka mig att skänka en slant för att samla ihop till en juldator också!
Skulle inte det kunna vara något; att vi samarbetar med typ Inet och får ett bra pris för att ge bort en juldator?

I övrigt vill jag säga att detta är en fantastisk gest, och all heder till Faffa! Ytterligare ett bevis för att Sweclockers är en fin gemenskap!

@albanach, @faffa
Detta tycker jag är en fantastisk idé! Det finns nog fler än oss som mer än gärna skulle bidra till något lite större projekt för detta. Eftersom Swec är fritt att använda och att det fortfarande saknas en funktion att donera pengar eller liknande så skulle jag inte ha något emot att sätta in en 50-lapp eller liknande i månaden till något "låt-alla-ha-en-trevligare-vardag"-konto. Blir det några stycken som kastar in sina fikapengar någon gång då & då eller skänker komponenter till någon gemensam pool så kanske det faktiskt går att skapa något riktigt bra till alla som behöver några gånger per år?

Permalänk

@Tobitheo: Du har PM

Permalänk
Medlem

Jag bidar gärna.
Det här är sånt fantastiskt initiativ.
Direkt glädje till någon som inte har samma resurser, som en del av oss har haft turen att få med oss.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt initiativ!
Har också några komponenter jag glädjeligen skänker bort om det fixas ihop fler datorer!