Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

En avg spelare med 300h?!?! Men hur långt är själva spelet "story-wise", dvs hur många timmar tar det att harva sig igenom kampanjen?

Detta är grovt generaliserat men skulle sätta det någonstans runt följande:
För de allra snabbaste ~4 timmar, för de som spelat länge men inte har bråttom ~8 timmar, för de som gjort det förr men fortfarande är relativt nya ~12 timmar och för de som är helt färska och kanske spenderar mer tid på att utforska kanske 20 timmar.

Jag vet inte hur många timmar jag har eftersom jag inte kör via Steam, men skulle tippa på 3000-4000 timmar om inte mer, jag har t.ex aldrig tagit mig till 100 och var 3:e månad så måste man lära sig nya saker

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Detta är grovt generaliserat men skulle sätta det någonstans runt följande:
För de allra snabbaste ~4 timmar, för de som spelat länge men inte har bråttom ~8 timmar, för de som gjort det förr men fortfarande är relativt nya ~12 timmar och för de som är helt färska och kanske spenderar mer tid på att utforska kanske 20 timmar.

Jag vet inte hur många timmar jag har eftersom jag inte kör via Steam, men skulle tippa på 3000-4000 timmar om inte mer, jag har t.ex aldrig tagit mig till 100 och var 3:e månad så måste man lära sig nya saker

Ok, tack!

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GizZm0:

En avg spelare med 300h?!?! Men hur långt är själva spelet "story-wise", dvs hur många timmar tar det att harva sig igenom kampanjen?

Beror på om du lyssnar på all Lore med
Utan att spela snabbt så är act 10 typ 12 timmar solo.
I grupp går det fortare.

en testare för en tidning spenderade 50 timmar typ

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av GizZm0:

En avg spelare med 300h?!?! Men hur långt är själva spelet "story-wise", dvs hur många timmar tar det att harva sig igenom kampanjen?

3h13min som ssf

https://www.twitch.tv/videos/344593830

Permalänk
Avstängd

Patch uppe och nedladdad

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

En avg spelare med 300h?!?! Men hur långt är själva spelet "story-wise", dvs hur många timmar tar det att harva sig igenom kampanjen?

Rekordet är 3h, en väldigt snabb spelare tar det på 4-6h. En vanlig spelare som kört för tar det på kring 10h och nya spelare verkar lägga allt mellan 20-100h. Man behöver dock lära sig ytterst lite för att faktiskt klara kampanjen, det går att bruteforcea den.

Det jag menade med 300h är om du ska lära dig allt själv genom spelet istället för att ta in informationen från andra källor (och detta då utslaget på något average vilket då räknar in personer som typ är immuna mot att lära sig sakerR).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Så, vad kommer ni köra? HC, SC, SSF? Själv är jag lite kluven mellan HC Trade eller SC SSF.

Min starter blir Toxic Rain. Körde TR som PF i Delve. Krossade allt content med minimalt gear. Otroligt nog ser det ut som att TR blivit buffad rätt hårt tack vare "Non-Ailment Chaos Damage over Time Multiplier" och Occultists nya "Withering Presence".

Obligatorisk MS Paint build i spoiler. (Referens till Reddits tradition)

Dold text
Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Så, vad kommer ni köra? HC, SC, SSF? Själv är jag lite kluven mellan HC Trade eller SC SSF.

Min starter blir Toxic Rain. Körde TR som PF i Delve. Krossade allt content med minimalt gear. Otroligt nog ser det ut som att TR blivit buffad rätt hårt tack vare "Non-Ailment Chaos Damage over Time Multiplier" och Occultists nya "Withering Presence".

Obligatorisk MS Paint build i spoiler. (Referens till Reddits tradition)

Blir SSF HC som vanligt.
Största problemet är väl att jag inte valt min starter ännu med 15 minuter till patchen går live. Står mellan 3 builds

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Blir SSF HC som vanligt.
Största problemet är väl att jag inte valt min starter ännu med 15 minuter till patchen går live. Står mellan 3 builds

Hehe, brukar bli så

Hur tror du Reave står sig nu med nerfs? Fortfarande bra?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Blir nog inte gibb ikväll för min del -.-'
Blir till att gå och lägga sig nu så att man kan kliva upp någon gång inatt och börja lira istället.

Överväger att överge steam. Är nästan samma visa varje gång. Fast denna liga är ju extrem på 9.2 gb. Brukar ju vanligt vis vara typ 3-4gb max.

Lite less

Men men mer till att fundera över starter.
Tror jag ska ta och göra en elementalist winter orb, och ha BV som backup ifall det visar sig att den suger. SKillträdet / acendancys är ju i princip samma på båda så.

SSF som alltid, dock sc. Va en hc spelare förr. Men numer så klarar min dator knappt av PoE så HC skulle bara bli frustrerande.
Samt att det var rätt stressigt att lira hc, skoj men väldigt stressigt. Inte heller kul att man inte kan köra super rippy maps osv.

Permalänk
Medlem

Blir disconnectad "hela tiden". Tre gången än så länge. Det sabbar min groove

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Blir nog inte gibb ikväll för min del -.-'
Blir till att gå och lägga sig nu så att man kan kliva upp någon gång inatt och börja lira istället.

Överväger att överge steam. Är nästan samma visa varje gång. Fast denna liga är ju extrem på 9.2 gb. Brukar ju vanligt vis vara typ 3-4gb max.
https://i.imgur.com/CuGkrCp.jpg

Vad är problemet med steam? Ser ju att det laddar ner sakta men det är väl pga din uppkoppling? Jag patchar från steam i kring 10-20MB/s oftast. Var inte hemma nu men det tog en kvart att få ner patchen idag.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Vad är problemet med steam? Ser ju att det laddar ner sakta men det är väl pga din uppkoppling? Jag patchar från steam i kring 10-20MB/s oftast. Var inte hemma nu men det tog en kvart att få ner patchen idag.

Patcherna till steam är ungefär dubbelt så stora.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Patcherna till steam är ungefär dubbelt så stora.

Ah, slutade använda standalone direkt vi fick möjligheten att köra över steam.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Tja!

Funderar på att köra lite poe igen, var väl 5år sedan sist och har inte hängt med i svängen. Tror sist jag spela var när det kom på steam ihop med en ny akt, tror min hc gubbe överlevde runt 60h innan den dog pga nätverkslagg.

Hur funkar det med alla expansioner, bygger de flesta vidare på kampanjen? Tänkte om kampanjen är betyligt mycket större nu så det vore värt att spela om den? Vilken game-mode rekommenderas om man typ vill lägga 10-50h på mestadels singelplayer (kommer köra hc)? Och slutligen, nån som har nån bra länk till någon smidig guide för någon bra lättspelad build som inte bara är kul och bra vid endgame.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sKRUVARN:

Tja!

Funderar på att köra lite poe igen, var väl 5år sedan sist och har inte hängt med i svängen. Tror sist jag spela var när det kom på steam ihop med en ny akt, tror min hc gubbe överlevde runt 60h innan den dog pga nätverkslagg.

Hur funkar det med alla expansioner, bygger de flesta vidare på kampanjen? Tänkte om kampanjen är betyligt mycket större nu så det vore värt att spela om den? Vilken game-mode rekommenderas om man typ vill lägga 10-50h på mestadels singelplayer (kommer köra hc)? Och slutligen, nån som har nån bra länk till någon smidig guide för någon bra lättspelad build som inte bara är kul och bra vid endgame.

Skickades från m.sweclockers.com

finns SSF dvs solo self found mode, helt solo utan trading.
Arc trapper är rätt grym från början med shadow.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Hur funkar det med alla expansioner, bygger de flesta vidare på kampanjen? Tänkte om kampanjen är betyligt mycket större nu så det vore värt att spela om den?

Det finns idag 10 akter som storyn går igenom, men du har även en story som fortsätter efter de 10 akterna.
Så kort sagt ja, det har hänt en hel del sedan du spelade sist och det är helt klart värt att spela om från början, du lär dock aldrig ta dig igenom all story på bara 60 timmar (kampanjen ja, map storyn nej).

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Det finns idag 10 akter som storyn går igenom, men du har även en story som fortsätter efter de 10 akterna.
Så kort sagt ja, det har hänt en hel del sedan du spelade sist och det är helt klart värt att spela om från början, du lär dock aldrig ta dig igenom all story på bara 60 timmar (kampanjen ja, map storyn nej).

Var nog främst kampanjen jag tänkte på. Kommer säkert fastna å fortsätta till gubben dör dock.

Hur funkar det med betrayal? Är ju tydligen quests/story, men kommer det efter man kört egendom vanliga kampanjen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Var nog främst kampanjen jag tänkte på. Kommer säkert fastna å fortsätta till gubben dör dock.

Hur funkar det med betrayal? Är ju tydligen quests/story, men kommer det efter man kört egendom vanliga kampanjen?

Skickades från m.sweclockers.com

Betrayal startar så fort du lämnat Lioneye's Watch

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Någon som spelar Path of Exile och skulle kunna hjälpa mig med Labyrinth, den tredje för lvl 68 eller vad det är - jag har lite problem med den xd. skulle kunna ge 3 chaos för en snabb hjälp. vet det låter lite men det är allt jag har ^^,

ni kan skriva till mig ingame, säg ni läst ifrån sweclock så fattar jag direkt, vet inte om det är account name eller character name ni behöver för å skriva till mig, mitt acc xzabat_hed och ingame name HedenXJ .

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Någon som har koll på vilka gems han kör? Samt om det är en bra end game build, eller gjord för att levla så snabbt som möjligt?

Tack på förhand

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

@Ziggy_: tänkte att jag skulle lira lira ikväll och se o man kan ta sig an den, fick nyss skaffat mig mitt vapen och armorn jag skulle ha, så nu är det inte mycket som överlever efter första smällen ( Concecrated path 2h-svärd gubbe ) om jag klarar den så hör jag av mig så kan vi försöka ha ihjäl dem

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Någon som har koll på vilka gems han kör? Samt om det är en bra end game build, eller gjord för att levla så snabbt som möjligt?

Tack på förhand

arc trapper, körde själv en är 93 på hc atm, det är en väldigt bra build och kräver inte någon investering. du kan nog göra t1-t15 på under 20c i gear

zizzarian har en build på youtube med path of building länk där du kan följa links mm

Permalänk
Medlem

Riktigt skojj liga denna gång måste jag säga!
Allra helst nu när beastary, incursion och delve är core. Finns så himla mycket och göra hela tiden känns det som.

Ångrar inte heller mitt val av league starter, en crit winter orb som är bättre än väntat. Förstod nästan att denna skill skulle bli meta. Och mycket riktigt i princip alla streamers har ju börjat lira WO i någon form.

Själv börjar jag bli lite trött på den då den är så lik bv i playstyle. Har gått i tankarna och göra en CoC i.o.m att den är buffad nu.
Så med det sagt så blev detta ligans första 6L efter ca 618 fusings, 300 fuse per dag ungefär och igår hade jag endast 21 fuse och var lite utråkad.
Min gamla 6l shrine fungerar som den ska!

Går riktigt bra för mig i SSF hittils. Hittast mestadels melee saker dock.
Gjort om min WO till en MFare för stunden och speed mfar maps / delves, därav mitt låga hp i screenshotten.

Sedan måste jag säga att Mastermind fighten var ju grymt bra gjord och rolig. Tänker inte nämna mer än så för att inte spoila om någon av er inte har kommit dit ännu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SleeZy:

Riktigt skojj liga denna gång måste jag säga!
Allra helst nu när beastary, incursion och delve är core. Finns så himla mycket och göra hela tiden känns det som.

Ångrar inte heller mitt val av league starter, en crit winter orb som är bättre än väntat. Förstod nästan att denna skill skulle bli meta. Och mycket riktigt i princip alla streamers har ju börjat lira WO i någon form.

Själv börjar jag bli lite trött på den då den är så lik bv i playstyle. Har gått i tankarna och göra en CoC i.o.m att den är buffad nu.
Så med det sagt så blev detta ligans första 6L efter ca 618 fusings, 300 fuse per dag ungefär och igår hade jag endast 21 fuse och var lite utråkad.
Min gamla 6l shrine fungerar som den ska!
https://i.imgur.com/hog7HRT.png

Går riktigt bra för mig i SSF hittils. Hittast mestadels melee saker dock.
Gjort om min WO till en MFare för stunden och speed mfar maps / delves, därav mitt låga hp i screenshotten.

Sedan måste jag säga att Mastermind fighten var ju grymt bra gjord och rolig. Tänker inte nämna mer än så för att inte spoila om någon av er inte har kommit dit ännu.

Jo, mastermind fighten var tuff
spelar med en ren nybörjare så tar tid att avancera när han ska lära sig spelet under tiden.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Fan nu blev man sugen efter att läst lite i den här tråden att börja PoE Igen, Låter som det lever för fullt Ladda ner direkt! Fortfarande helt gratis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakudano:

Fan nu blev man sugen efter att läst lite i den här tråden att börja PoE Igen, Låter som det lever för fullt Ladda ner direkt! Fortfarande helt gratis?

Spelet växer hela tiden, det är nu kring 50% mer som spelar än för tre månader sen. Dvs ökning med några hundra tusen.

Ja helt gratis men du är fan masochist om du spelar utan att köpa map tab, currency tab och en premium quad tab. Det går ett tag men det är fan inte värt besväret att spela utan (speciellt inte när det är kaffepengar för en svensk).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag håller på med att köra arc totem build, följer dansgamings build. Men ser han kan kasta ut 2 totems direkt, han kan ha max 4 (jag kan ha 3 ute som max, men kan bara kasta ut 1 i taget). Jag har kollat genom hans gear, gems och skillsen, men hittar inget som gör mig smartare precis. Någon som vet?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Jag håller på med att köra arc totem build, följer dansgamings build. Men ser han kan kasta ut 2 totems direkt, han kan ha max 4 (jag kan ha 3 ute som max, men kan bara kasta ut 1 i taget). Jag har kollat genom hans gear, gems och skillsen, men hittar inget som gör mig smartare precis. Någon som vet?

Det är Templars ascendancy Hierophant. Tar man Ritual of Awakening så lägger man 2 totems samtidigt och +1 totem från Pursuit of Faith. För att låsa upp ascendancies så kör man lab, som man låser upp genom trials spridda över alla acts.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Det är Templars ascendancy Hierophant. Tar man Ritual of Awakening så lägger man 2 totems samtidigt och +1 totem från Pursuit of Faith. För att låsa upp ascendancies så kör man lab, som man låser upp genom trials spridda över alla acts.

Ah, jag är blind som f*n. Kollade där som en galning, men såg inte på fjärde raden på Ritual of Awakening.
Tusen tack!

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC