Mysteriet på Greveholm-spelet från 1997 kan släppas i nyutgåva

Permalänk

7500 personer som vill ha spelet... Borde inte vara omöjligt?
Jag ska nog backa det!

Edit: Kollade på videon och är inte övertygad. Om den största motiveringen är att spelet inte går att starta idag borde man göra som GOG och lösa det först. Inte inkludera en iPhone och Android-version utöver det vanliga spelet i en kickstarter.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Spelade aldrig spelet men kalendern var än av de bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Ge mig Mulle Meck i stället!

Finns faktiskt en permanent workshop för barn (och vuxna om man vill det... ) och utställning av Jens Ahlbom utanför Museet i Hudik med det temat, delar av det är gratis att besöka.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

1,5mille? 10k max för en sån titel. Kan inte minnas detta spel, men julkalendern var bra, även om den var lite läskig emellanåt som barn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Avstängd

Kommer ihåg när jag var 6 år och en av mina lärare låna ut sitt barn VHS band med Mysteriet på Greveholm och min storasyster bliv jätteglad över att se den.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Själv ser jag mer fram emot spelet Mysteriet på Helgeandsholmen

Permalänk
Medlem

Unreal 4 Engine? då kan vi betala !

En basic fråga om kickstarter, vad händer ifall de inte kommer upp i sin 1.5 miljon? Får alla tillbaka sina pengar då eller kan de dela på skiten och leva lyx några veckor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Unreal 4 Engine? då kan vi betala !

En basic fråga om kickstarter, vad händer ifall de inte kommer upp i sin 1.5 miljon? Får alla tillbaka sina pengar då eller kan de dela på skiten och leva lyx några veckor?

Hämtat från deras kickstarter sida:

Citat:

All or nothing. This project will only be funded if it reaches its goal by Mon, January 14 2019 6:00 PM CET.

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk

Skulle vara kul att spela det igen, men samtidigt känns faktiskt inte som något betala 200 kr för då jag är rätt säker på att jag minns hur man löser de allra flesta momenten i spelet så det skulle bli en ganska kort nostalgitripp...

...jag hade inte så många spel som barn. 😅

Permalänk
Medlem

Med så mycket pengar, kan vi få Mulle Meck på UE4 också?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

250 tavlor!??

Om man kollar sista/högsta nivån för 5k, så får man bland annat sig själv som en tavla i spelet.
Och den är begränsad till 250st. Det är en hel del tavlor det i detta spel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

7500 personer som vill ha spelet... Borde inte vara omöjligt?
Jag ska nog backa det!

Edit: Kollade på videon och är inte övertygad. Om den största motiveringen är att spelet inte går att starta idag borde man göra som GOG och lösa det först. Inte inkludera en iPhone och Android-version utöver det vanliga spelet i en kickstarter.

Enklaste är ju bara att starta en vm med W98 eller dylikt och köra på.

Permalänk
Skäggig legend

NU känner jag att jag kan köpa ett VR-headset. 😁😁😁😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Enklaste är ju bara att starta en vm med W98 eller dylikt och köra på.

Man behöver ju ändå själva spelet, och jag lyckas inte hitta det någonstans.

Annars håller jag med dig, klart att det går att få igång på en modern dator med lite trassel.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Många minnen från detta härliga spel!

Permalänk
Medlem

Wow, kom ihåg den tiden då alla julkalendrar skulle ha datorspel. Lägg hellre energi på att släppa nyutgåva av mulle meck spelen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luciphear:

1,5 miljoner? What the fuck? Jag är ganska övertygad om att en eller två personer kan sätta ihop en helt okej upplevelse i Unity på fritiden... (Menar inte att det måste vara gratis, men vad fan är det som kostar 1,5 miljoner? Licenset?)

Löner givetvis, alla vill / kan inte arbeta gratis

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ray Tracing 21 år tidigare lol

Permalänk
Medlem

Kommer inte ens ihåg att det fanns ett spel till det >_>

Visa signatur

/ponte

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar inte på att det är pengarna de räknar med krävs för att göra det spel de vill, men jag tror att målgruppen är för liten för att de ska nå upp till den nivån. Jag tror tyvärr också det skrämmer iväg potentiella backare eftersom man inte tror att det kommer upp till den nivån (oavsett om det kostar en någonting eller inte).

Permalänk
Medlem

Vill minnas att det faktiskt var ett ganska roligt spel

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk

äsch då har originalet ligger kvar här bredvid mig de duger fint

Permalänk
Medlem

Öööh vem backade det med 5000 SEK, vilken legend 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kozmos:

Öööh vem backade det med 5000 SEK, vilken legend 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns en klassisk metod som går ut på att ha fejkköpare för att locka till sig andra köpare.
https://www.youtube.com/watch?v=QIMnznDD1Hw
Nu behöver det ej vara så, men sannolikheten att de som la mycket pengar också känner personer känns hög. Då man ej vet vad man får.

Jag själv kommer för övrigt säkerligen skaffa detta spel till min mobil.

Permalänk
Medlem

Hade trycken på prylarna varit snyggare så hade jag garanterat varit med.
Den enda snygga tycker jag är musmattan.

Spelade detta när jag var liten kommer jag ihåg.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Spelet var aldrig intressant för mig.

Men ni kan se om Mysteriet på Greveholm på SVT Play!
https://www.svtplay.se/mysteriet-pa-greveholm

Permalänk
Inaktiv

Kommer verkligen ihåg att jag tyckte detta spel var riktigt ruggigt. Tyckte aldrig direkt att själva TV-kalendern var så läskig, men däremot var det någonting med hur grafiken i spelet och hur modelleringen av Sprak och Greven var gjord i kalendern som jag fortfarande kan tycka är lite obehagligt. Någonting med den äldre, tvådimensionella-fast-tredimensionella grafiken som blir lite lustigt.

Permalänk

3 st alt. 4

@Pomps: Tja. Där finns 3 alt. 4 st spel (PC) + 1 st brädspel likt Monopolspelet där du går liksom runt med tärning osv.

Permalänk
Medlem

~85 papp insamlat och 10 timmar kvar...De skulle nog lagt ribban lite lägre.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Skrivet av Mansonite:

Vissa saker ska man inte gräva i, som greven säger.

..Det är Staffan som säger "Såna där skatter ska man inte rota i, det blir bara problem. Inte någon annan stans i serien sägs det av Greven att "vissa saker ska man inte gräva i" ..Men du är förlåten.
Källa. https://www.svtplay.se/video/15705944/mysteriet-pa-greveholm/... - Spola fram till 1:17