Någon som har fått sina RTX 2080 (TI) skickade?

Permalänk

Hejsan

Vill bara meddela att en polare till mig kommer att lämna tillbaka sitt MSI Gaming X Trio 2080 Ti kort nu under dagen tiill Inet i Malmö . ( han ville ha ett strix istöllet )

Kortet är hjelt oanvänt , dock så har det varit ur kartong . ( grymmt snyggt )

Vet ej hur Inet gör om det läggs ut för försäljning eller om det går till någon i kö.

Tänkte bara hojta till (Kortet är galet snyggt. )

Lycka till

Permalänk
Skrivet av JBergelin:

Hejsan

Vill bara meddela att en polare till mig kommer att lämna tillbaka sitt MSI Gaming X Trio 2080 Ti kort nu under dagen tiill Inet i Malmö . ( han ville ha ett strix istöllet )

Kortet är hjelt oanvänt , dock så har det varit ur kartong . ( grymmt snyggt )

Vet ej hur Inet gör om det läggs ut för försäljning eller om det går till någon i kö.

Tänkte bara hojta till (Kortet är galet snyggt. )

Lycka till

Vet du om det finns en BFV kod?

Permalänk

Ingen aning tyvärr..

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBergelin:

Hejsan

Vill bara meddela att en polare till mig kommer att lämna tillbaka sitt MSI Gaming X Trio 2080 Ti kort nu under dagen tiill Inet i Malmö . ( han ville ha ett strix istöllet )

Kortet är hjelt oanvänt , dock så har det varit ur kartong . ( grymmt snyggt )

Vet ej hur Inet gör om det läggs ut för försäljning eller om det går till någon i kö.

Tänkte bara hojta till (Kortet är galet snyggt. )

Lycka till

Vad spelar kortets utseende för roll det är bara prestandan man vill åt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Skrivet av landahl:

Vad spelar kortets utseende för roll det är bara prestandan man vill åt?

Skickades från m.sweclockers.com

Med tanke på all RGB på korten idag samt chassin med glasdörrar så vill jag nog påstå att många bryr sig om kortets utseende.
Bara ta Gigabytes nya xtreme kort med led på fläktbladen..

Sen är det helt upp till dig om du bryr dig eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBergelin:

Med tanke på all RGB på korten idag samt chassin med glasdörrar så vill jag nog påstå att många bryr sig om kortets utseende.
Bara ta Gigabytes nya xtreme kort med led på fläktbladen..

Sen är det helt upp till dig om du bryr dig eller inte.

Hur många bryr sig om kortets utseende efter att ha satt i det i datorn? Det är ju inte så att man direkt sitter och tittar på kortet istället för spelet som kortet för tillfället driver?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Hur många bryr sig om kortets utseende efter att ha satt i det i datorn?

Antagligen dom flesta som gillar RGB och har sidopanel i glas/plast på sina chassin?

Sitter själv och är lite smått irriterad över det trista intetsägande utseendet på mitt Asus RTX 2080 Dual-kort.
Hade mycket hellre haft Asus Strix eller MSI Gaming X Trio pga. deras utseende, men dom gick inte att få för under 8000:- under Black Friday.

Skrivet av landahl:

Det är ju inte så att man direkt sitter och tittar på kortet istället för spelet som kortet för tillfället driver?

Du har rätt.
Det är därför marknaden för chassin med sidopaneler samt marknaden för RBG-belysta minnesmoduler, fläktar, moderkort, grafikkort, processorkylare m.m. är så liten.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Vad spelar kortets utseende för roll det är bara prestandan man vill åt?

Skickades från m.sweclockers.com

Varför städa på sovrummet när det bara är sängen man vill åt?
Även om du eller jag inte bryr oss om utseendet på pc'n kanske det finns andra som gör det.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk

Såg precis att det finns ett ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED GAMING på Inet i Malmö.

Om någon är sugen så får ni nog skynda er

mvh Jimmy

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Varför städa på sovrummet när det bara är sängen man vill åt?
Även om du eller jag inte bryr oss om utseendet på pc'n kanske det finns andra som gör det.

Som du kanske fattar så förstår jag att en del människor bryr sig om utseende på kortet , jag ifrågasätter det bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av landahl:

Som du kanske fattar så förstår jag att en del människor bryr sig om utseende på kortet , jag ifrågasätter det bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Och fotboll består bara av snubblande människor som sparkar ett sfäriskt objekt in i ett nät. Ganska meningslöst skulle man kunna tycka, men ändå är det inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silvertoaster:

Och fotboll består bara av snubblande människor som sparkar ett sfäriskt objekt in i ett nät. Ganska meningslöst skulle man kunna tycka, men ändå är det inte det.

Vad har det med saken att göra? Märkliga kommentarer vissa för sig med här. Som sagt, ett grafikkort använder man mest till att spela förhoppningsvis roliga spel med. Trenden att det ska va rgb på allt tycker jag har gått för långt. Visst får folk tycka om det men jag ifrågasätter det bara, jag tycker det börjar gå för långt.

Permalänk
Skrivet av landahl:

Vad har det med saken att göra? Märkliga kommentarer vissa för sig med här. Som sagt, ett grafikkort använder man mest till att spela förhoppningsvis roliga spel med. Trenden att det ska va rgb på allt tycker jag har gått för långt. Visst får folk tycka om det men jag ifrågasätter det bara, jag tycker det börjar gå för långt.

Det värsta är ju att vill man inte ha skiten så måste man med största sannolikhet betala för det i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Visst får folk tycka om det men jag ifrågasätter det bara, jag tycker det börjar gå för långt.

OK då vet vi.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av landahl:

Vad har det med saken att göra? Märkliga kommentarer vissa för sig med här. Som sagt, ett grafikkort använder man mest till att spela förhoppningsvis roliga spel med. Trenden att det ska va rgb på allt tycker jag har gått för långt. Visst får folk tycka om det men jag ifrågasätter det bara, jag tycker det börjar gå för långt.

Det är relevant för att inte allt värde är lätt att spåra till sina rötter. Varför vi uppskattar en aktiviteter som går ut på att flytta sfäriska objekt och varför vi uppskattar lysande datorkomponenter är lika på det sättet.

Permalänk
Medlem

Åter till topic!
Jag fick mitt EVGA 2080ti XC från inet idag.
Beställde 22/9

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Det värsta är ju att vill man inte ha skiten så måste man med största sannolikhet betala för det i alla fall.

Sen kan du stänga av den.
Lysdioder kostar inte att utveckla för tillverkarnaZ
Tvekar på att tillverkarna tar betalt för rgbn i gpuer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Sen kan du stänga av den.
Lysdioder kostar inte att utveckla för tillverkarnaZ
Tvekar på att tillverkarna tar betalt för rgbn i gpuer

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är ju tur att meningslösa funktioner är gratis (eller inte). 🙄

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk

2080 ti trio X finns nu i lager på allectra.se, jag har ställt frågan till deras support om BFV ingår och har inte fått något svar än.

https://allectra.se/bigbuy/datorer-elektronik/data-spel/gamin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av silvertoaster:

2080 ti trio X finns nu i lager på allectra.se, jag har ställt frågan till deras support om BFV ingår och har inte fått något svar än.

https://allectra.se/bigbuy/datorer-elektronik/data-spel/gamin...

Herregud vilken hemsida... Priset verkar vara som för ett 2080 ti, men det är ju ett 2080?

Permalänk

Oj då, ser nu att det mycket möjligt är ett 2080. Kartongen i bilden saknar "ti" och beskrivningen säger 8GB. Men jag hittade kortet på prisjakts sida för 2080 ti trio X. Funderar du på att köpa från allectra bör du fråga deras support om det. Själv håller jag tummarna för att komplett får mitt kort onsdag den nittonde.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4910296

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=TOW3qIZfo78 efter jag såg denna är jag glad att jag väntade de där 1,5 månaderna extra för att få ett strix som i övrigt fortfarande fungerar klockrent och boosar till 2055!

Permalänk
Medlem

Komplett flyttade precis fram datumet från 19e December till 17e Januari på samtliga modeller. Jag har haft min bokning sedan Oktober så jag är lagom irriterad just nu. Kommer dessa jävla kort någonsin släppas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nejtack:

Komplett flyttade precis fram datumet från 19e December till 17e Januari på samtliga modeller. Jag har haft min bokning sedan Oktober så jag är lagom irriterad just nu. Kommer dessa jävla kort någonsin släppas?

Såg det också, har nya datorn färdigbyggd och väntar bara på kortet. Beställde ett strix ifrån Computersalg istället för 17k, nu är man less

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Gaming x trio intresserade:

Tips kolla Webhallen.

Satt i samma sits som er ang. Komplett. Nu har jag köpt ett med expressfrakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Gjorde precis det också, gick från webhallen till komplett. Just nu står det att det finns ett kort i webblagret, betyder detta att fler av oss har bokat samma kort? Möjligtvis har vi inte uppnått något mer än att sätta oss längst bak i kön. I min orderbekräftelse står det "Produkterna finns ännu inte i lager ..."

EDIT: Nu är lagret slut. Skickades ditt kort, Lyrurus?

EDIT 2: Det fanns ett när jag beställde också, men som nämnt kan den redan ha varit bokad av någon annan. Och betalningen är preliminär, dvs det betyder inte att kortet har skickats.

Permalänk

Det är inte skickat, men fanns 3st när jag beställde och 2st straxt efter.. Jag har betalt etc. I bekräftelsen står det "i lager".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lyckades få tag på ett Strix ifrån Webhallen, fanns bara ett. Så avbokade ifrån Computersale

Permalänk
Medlem

5st Aorus finns på Inet just nu för de som är intresserade