Sverige bland de länder som betalar mest för Netflix

Permalänk
Medlem
Skrivet av squix:

Dyrt, urusel bild/ljudkvalité och utbudet som är ett dåligt skämt gör att jag håller i pengarna.

Skulle det finnas en tjänst som ger minst blu-ray kvalité, gärna okomprimerat ljud /bild och utbud minimum som spotify så blir det nog en trial i alla fall

Om du har dålig bild och dåligt ljud när du streamer Netflix gör du något fel eller har usel hårdvara.

Jag har en LG 65" 4K OLED och en Atmosanläggning (5.1.2) och när jag kör Netflixappen i TV:n som kör Dolby Vision är bilden och ljudet alldeles utmärkt på de serier/filmer som stödjer detta. Väldigt många av Netflix egna produktioner kör både Dolby Vision och Atmos och det enda som slår den bild och ljudkvaliteten är en bra 4K Blu-ray disc.

Urusel bild/ljudkvalitet är bara rent skitsnack. Du verkar ha missat allt tekniskt som hänt sedan Netflix introducerades i Sverige.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Har Netflix 4K och Amazon Prime, sa upp HBO nordic för några månader sedan pga bristen på AndroidTV app till min SONY med Nougat i dess senaste firmware. HBO-n ska såvitt jag erfarit nyss ha släppt en app som kräver Oreo men det är ju inte så vanligt att TVar har så sen generation AndroidTV men det bryr HBO-n sig uppenbarligen inte om.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Jag har inte Netflix för att jagt gillar inte att de tar bort film när de lägger till nya. Samt jag tycker att deversa media producenter borde sluta med deras licens trams som gör att vissa film, och annan kultur aldrig kommer hit.

Detta gäller också på Audible, när man hitter någon ljudbok som känns bra och sen blir man förbjudet köpa den då man bor i fel land.

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Själv hoppade jag på neflix när det kostade 69Kr i månaden.

Dom lovade att inte höja, men gjorde ändå!

Så vi som började betala 69Kr fick 69Kr i ett år ..fast nya fick betala 79Kr.. blev det ju 79Kr ... . och sen .....> Ja kurvan kommer enbart att gå uppåt.

Gillar Netflix jättemycket!!
Men har ändå inte slutat med µTorrent (i lagliga former då såklart, för mitt egenmatrial)

69 spänn... 30 minuters arbetstid i månaden, bilkörning i 20 minuter på E4, inte ens en hel pizza, en cola och en chipspåse på macken. Priset är så gott som gratis så det är väl mer att man vill säga "dubbla priset och utöka utbudet tack".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Vi har ngt familjetjofräs. Så är det antal som kan se samtidigt. Riktigt smidigt faktiskt även om jag inte nyttjar det supermkt så nyttjar andra det flitigt.

Det enda jag stör mig som Fan på är att man får vänta en halv evighet innan nya säsonger kommer till serier man gillar och följer. Är riktigt...RIKTIGT frustrerande.

Väntar tex just nu på iZombie säsong fyra...säsong fem ska starta till våren så jag tycker ju att de kan ju kanske sluta dryga så förbannat. Hamnat efter i Supernatural så lider inte av det där, men samma visa egentligen.

Att det inte går att spela upp 1080p via Chrome är också rent BS. Har W7 så har liksom inget val. Men ny dator till våren så då löser det sig automatiskt...tycker dock det är riktigt dåligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Alla serier jag gillar på NetFlaxx läggs ner efter en säsong. Jag har tydligen "fel smak".

2 tonåringar som tittar, så vi kör ngt familje abonnemang

Att man sagt upp vanilj TV räcker ju inte då de lägger den summan på skatten under 2019

// LZ

Permalänk
Medlem

Det är alldeles för dåligt utbud och uppföljning på nya släppta säsonger som dom licensierar. Netflix har legat i riskzonen att sägas upp under ett år. Tyvärr används det till barnen då det finns ett skapligt utbud för just dom.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Uselt utbud jämfört med t.ex America.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Om du har dålig bild och dåligt ljud när du streamer Netflix gör du något fel eller har usel hårdvara.

Jag har en LG 65" 4K OLED och en Atmosanläggning (5.1.2) och när jag kör Netflixappen i TV:n som kör Dolby Vision är bilden och ljudet alldeles utmärkt på de serier/filmer som stödjer detta. Väldigt många av Netflix egna produktioner kör både Dolby Vision och Atmos och det enda som slår den bild och ljudkvaliteten är en bra 4K Blu-ray disc.

Urusel bild/ljudkvalitet är bara rent skitsnack. Du verkar ha missat allt tekniskt som hänt sedan Netflix introducerades i Sverige.

Nej, jag har inte Netflix, sist jag testade så var UHD/Vision material i max 25Mbit/s, ATMOS ljud i 3Mbit/s och Digital+ i 192kb/s. Ljudet saknar mycket, likaså bilden. Kanske det har blivit bättre på senaste?
Urusel kvalité är nog att ta i jämfört med vanligt streamat material, det är lätt att ta i när det inte är tillräckligt bra för vad tekniken klarar av, Netflix är absolut inte sämst, men de är värda en känga när de utropar sig som premium. Det är tyvärr fortfarande en lång väntan kvar på att kunna streama i kvalité.

Att utbudet är ett skämt står jag fast vid. Även utbudet med "kvalité"

Som sagt så önskar jag att det skulle finnas en tjänst som ger minst blu-ray kvalité, gärna okomprimerat ljud /bild och utbud minimum som spotify, till dess är det fysiskt material som gäller för min del.

För övrigt kör jag med Dolby vision och ATMOS 7.2.4

Permalänk
Medlem
Skrivet av squix:

Nej, jag har inte Netflix, sist jag testade så var UHD/Vision material i max 25Mbit/s, ATMOS ljud i 3Mbit/s och Digital+ i 192kb/s. Ljudet saknar mycket, likaså bilden. Kanske det har blivit bättre på senaste?
Urusel kvalité är nog att ta i jämfört med vanligt streamat material, det är lätt att ta i när det inte är tillräckligt bra för vad tekniken klarar av, Netflix är absolut inte sämst, men de är värda en känga när de utropar sig som premium. Det är tyvärr fortfarande en lång väntan kvar på att kunna streama i kvalité.

Att utbudet är ett skämt står jag fast vid. Även utbudet med "kvalité"

Som sagt så önskar jag att det skulle finnas en tjänst som ger minst blu-ray kvalité, gärna okomprimerat ljud /bild och utbud minimum som spotify, till dess är det fysiskt material som gäller för min del.

För övrigt kör jag med Dolby vision och ATMOS 7.2.4

Uppenbarligen är vår inställning till kvalitet inte på samma planet. Jag har runt 40st 4K Blu-ray filmer där majoriteten stödjer Atmos. När jag jämför dem med Netflix bästa serier/filmer så är det inte speciellt stor skillnad. Du verkar lite fixerad vid hur mycket data som måste överföras för att allt ska bli bra, jag skiter i data och bryr mig bara om hur jag upplever bild och ljud i realtid.

Netflix har inget utbud? Skämtar du?

Narcos
Bodyguard
House Of Cards
Frontier
Black Mirror
Guardians Of The Galaxy 2
Passangers
Gotham
Lucifer
Haunting Of Hill House
Sick Note
Patriot Act
Anon
River
Breaking Bad
Better call Saul
Star Trek Discovery
Bladerunner
The Amercans
Iron Fist
Ant-Man
Luke Cage
Marvels Avengers
Lost In Space
Family Guy
Sons Of Anarchy
Sherlock
Jessica Jones
The Punisher
Homeland
Daredevil
Altered Carbon
12 Monkeys
Making A Murderer
1983
Latin History For Morons
Happy
Sick Note

Detta är bara ett litet axplock av vad Netflix erbjuder just nu, att utbudet är ett skämt får stå för dig.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Längtar till dagen det kommer en streamingtjänst för allt. Inga exklusiva titlar och sånt trams, den har bara allt... Tänkt er typ Popcorntime fast lagligt, för ett bra pris. Men... Det kommer aldrig hända

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Uppenbarligen är vår inställning till kvalitet inte på samma planet. Jag har runt 40st 4K Blu-ray filmer där majoriteten stödjer Atmos. När jag jämför dem med Netflix bästa serier/filmer så är det inte speciellt stor skillnad. Du verkar lite fixerad vid hur mycket data som måste överföras för att allt ska bli bra, jag skiter i data och bryr mig bara om hur jag upplever bild och ljud i realtid.

Netflix har inget utbud? Skämtar du?

Narcos
Bodyguard
House Of Cards
Frontier
Black Mirror
Guardians Of The Galaxy 2
Passangers
Gotham
Lucifer
Haunting Of Hill House
Sick Note
Patriot Act
Anon
River
Breaking Bad
Better call Saul
Star Trek Discovery
Bladerunner
The Amercans
Iron Fist
Ant-Man
Luke Cage
Marvels Avengers
Lost In Space
Family Guy
Sons Of Anarchy
Sherlock
Jessica Jones
The Punisher
Homeland
Daredevil
Altered Carbon
12 Monkeys
Making A Murderer
1983
Latin History For Morons
Happy
Sick Note

Detta är bara ett litet axplock av vad Netflix erbjuder just nu, att utbudet är ett skämt får stå för dig.

Kanon att du är nöjd med kvalitén och utbudet, då får du precis det du betalar för!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bascule666:

Uppenbarligen är vår inställning till kvalitet inte på samma planet. Jag har runt 40st 4K Blu-ray filmer där majoriteten stödjer Atmos. När jag jämför dem med Netflix bästa serier/filmer så är det inte speciellt stor skillnad. Du verkar lite fixerad vid hur mycket data som måste överföras för att allt ska bli bra, jag skiter i data och bryr mig bara om hur jag upplever bild och ljud i realtid.

Netflix har inget utbud? Skämtar du?

Narcos
Bodyguard
House Of Cards
Frontier
Black Mirror
Guardians Of The Galaxy 2
Passangers
Gotham
Lucifer
Haunting Of Hill House
Sick Note
Patriot Act
Anon
River
Breaking Bad
Better call Saul
Star Trek Discovery
Bladerunner
The Amercans
Iron Fist
Ant-Man
Luke Cage
Marvels Avengers
Lost In Space
Family Guy
Sons Of Anarchy
Sherlock
Jessica Jones
The Punisher
Homeland
Daredevil
Altered Carbon
12 Monkeys
Making A Murderer
1983
Latin History For Morons
Happy
Sick Note

Detta är bara ett litet axplock av vad Netflix erbjuder just nu, att utbudet är ett skämt får stå för dig.

Alla är inte intresserade av superhjältefilmer och barnsliga "vuxen"komedier.

Permalänk

@Tekoppar: fast man bara ha prime video (som kostar 62kr/månad) får man då också en gratis sub varje månad på twitch? trodde det gällde enbart om man hade "hela" amazon prime som dock kostar 130 kr/månad och inte enbart prime video.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon279748:

Alla är inte intresserade av superhjältefilmer och barnsliga "vuxen"komedier.

Oj, oj, vad kultiverad man kan vara. På vilken skala av superhjältefilmer och barnsliga "vuxen"komedier hamnar:

Narcos
Bodyguard
House Of Cards
Frontier
Black Mirror
Haunting Of Hill House
Patriot Act
Anon
River
Breaking Bad
Better call Saul
Star Trek Discovery
Bladerunner
The Amercans
Sons Of Anarchy
Sherlock
Homeland
12 Monkeys
Making A Murderer
1983
Pine Gap
Bad Blood
Marcella
Dogs Of Berlin
Manhunt: Una Bomber
Godless
Horsemen
Sorjonen
Collateral
Dark Crimes
Mars
och många, många fler.

För 139:-/mån med 4K, Dolby Vision/HDR och Atmos så finns det ingen streamingstjänst som ens kommer nära. Den enda andra tjänsten som jag har som fixar 4K är Amazon och deras utbud i Sverige är väl typ 3% av Netflixs.

PS! Nej, jag arbetar inte för Netflix men jag är ganska petig med vilka tjänster jag betalar för och just nu är Netflix när det gäller Sverige helt enkelt överlägsna när det gäller utbud och bild/ljudkvalitet.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av squix:

Kanon att du är nöjd med kvalitén och utbudet, då får du precis det du betalar för!

Yes, jag är en nöjd kund. Har sett 10 avsnitt av Daredevil säsong 3 nu de senaste dagarna med 4K, Dolby Vision och Atmos och utöver det tekniska har den varit jäkligt bra också (Vincent D'Onofrio som Kingpin är lysande).

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Riktigt synd det där med regionslåsta filmer/serier pga licenspengar.
Tycker Netlix borde sänka kostnaderna efter utbudet. D.v.s lägre kostnader här än i U.S.
Vart är rättvisan när vi pröjsar betydligt mer och får betydligt mindre tillbaka.

Fixa ett lagligt Popcorntime, där filmer/serier kommer ut snabbt och man får betala prenumeration och där filmer/serier finns tillgängligt helt oberoende till vilket land man streamar ifrån.
Lär väl dock aldrig hända, tyvärr.
Om de nu är filmbolagen som är så giriga efter pengar i bössan, så borde dom förstå att piratnedladdning/streaming kommer fortsätta så länge det är svårt att få tag på filmerna/serierna på lagligt sätt. D.v.s går med förlust på så sätt. Om man nu istället har schyssta avtal/licenskostnader samt inte regionlåsa median så att alla kan få ta del av kakan.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Riktigt synd det där med regionslåsta filmer/serier pga licenspengar.
Tycker Netlix borde sänka kostnaderna efter utbudet. D.v.s lägre kostnader här än i U.S.
Vart är rättvisan när vi pröjsar betydligt mer och får betydligt mindre tillbaka.

Fixa ett lagligt Popcorntime, där filmer/serier kommer ut snabbt och man får betala prenumeration och där filmer/serier finns tillgängligt helt oberoende till vilket land man streamar ifrån.
Lär väl dock aldrig hända, tyvärr.
Om de nu är filmbolagen som är så giriga efter pengar i bössan, så borde dom förstå att piratnedladdning/streaming kommer fortsätta så länge det är svårt att få tag på filmerna/serierna på lagligt sätt. D.v.s går med förlust på så sätt. Om man nu istället har schyssta avtal/licenskostnader samt inte regionlåsa median så att alla kan få ta del av kakan.

Körde också en del Popcorntime tidigare men det var mer eller mindre alltid kass kvalitet och problem med överföringen. Jag har faktiskt helt slutat tanka hem filmer från Torrentsajter trots att jag har en del lösen till "seriösa" sajter. Numera kör jag bara Netflix, Amazon Prime, HBO Nordic och Viaplay och det räcker för mig (ihop med SVT Play). "Behöver" jag en aktuell film köper jag den på 4K Blu-ray. Tittar dock till 80% på TV-serier så filmer känns inte lika akut som förr.

Det du vill ha kommer tyvärr aldrig att hända inom de närmaste åren. Girigheten hos filmbolagen är stor, det trevliga är dock att de som producerar TV-serier verkar fatta bra mycket bättre och snabbare.

Sedan fattar jag inte de ständiga klagomålen på Netflixs priser, 139:-/mån är ju knappt två luncher eller några kaffe på stan.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Körde också en del Popcorntime tidigare men det var mer eller mindre alltid kass kvalitet och problem med överföringen. Jag har faktiskt helt slutat tanka hem filmer från Torrentsajter trots att jag har en del lösen till "seriösa" sajter. Numera kör jag bara Netflix, Amazon Prime, HBO Nordic och Viaplay och det räcker för mig (ihop med SVT Play). "Behöver" jag en aktuell film köper jag den på 4K Blu-ray. Tittar dock till 80% på TV-serier så filmer känns inte lika akut som förr.

Det du vill ha kommer tyvärr aldrig att hända inom de närmaste åren. Girigheten hos filmbolagen är stor, det trevliga är dock att de som producerar TV-serier verkar fatta bra mycket bättre och snabbare.

Sedan fattar jag inte de ständiga klagomålen på Netflixs priser, 139:-/mån är ju knappt två luncher eller några kaffe på stan.

Det är snarare vad man får för de 139:-/mån som man reagerar på.
Varför ska vi i Sverige betala mer för ett mindre utbud. Det är ologiskt.

(https://www.finder.com/global-netflix-library-totals)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jag delar på ett 4K-abonnemang med sambon och tycker inte det är dyrt (men inte billigt heller). Innehållet är tillräckligt bra för att fortsätta.

Rent kvalitets- och användbarhetsmässigt så är Netflix fortfarande bäst (och HBO Nordic tveklöst sämst).

De streamingtjänster vi använder:

Netflix
Viaplay
HBO Nordic
SVT Play
YouTube (men ej premium än så länge)

Gammel-tv sade vi upp för något år sedan, och saknar det inte.

Vi har exakt samma urval, med 4k på netflix. Cmore kommer på ibland som i somras med fotbolls-vm. Fast gammel-tv har vi inte haft sedan 2011 när jag började räkna på hur mycket streamingtjänster som vi skulle få för samma peng som boxers fantastiska förlängningserbjudande. Fun fact, pröjsar fortfarande bara 199kr/mån för hela Viaplays utbud då jag var en av de första prenumeranterna.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Det är snarare vad man får för de 139:-/mån som man reagerar på.
Varför ska vi i Sverige betala mer för ett mindre utbud. Det är ologiskt.

(https://www.finder.com/global-netflix-library-totals)

Vad kan du komma på som kostar mindre i Sverige än USA?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekoppar:

Jag betalar 139:- för Netflix även fast jag knappt använder det, ibland brukar man få ett ryck och kollar men tycker inte priset, kvalitén eller utbudet är bra jämfört med priset. Har även Amazon Prime, skaffade det enbart för The Grand Tour men samma här med att jag knappt kollar något. Däremot så får jag en gratis Twitch sub varje månad "värde" 4,99$ samt så får man gratis saker ibland till olika spel, även fått ett par spel. När Amazon väl kommer till Sverige får man ju även gratis frakt på beställningar hos dem. Och allt detta betalar jag bara 62,70 för varje månad.

Så kan säkert vara en anledning till att jag tycker Netflix är dåligt.

Edit: en stor anledning är också att Netflix tar bort säsonger av serier vilket gör att man inte kan börja kolla på dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur får man detta från Prime? Jag gör som du och har inte sett röken av något extra.

Jag ber om ursäkt för att jag inte googlat det själv, men jag blev så till mig!

Visa signatur

.