Rösta på Kompletts nya skrivbordsbakgrund

Permalänk
Medlem

Grattis till finalisterna Med tanke på hur många bra bidrag det var till tävlingen är jag lite förvånad att dom inte valde flera till final och sen självklart är man ju alltid lite besviken när sitt egna bidrag inte kommer med speciellt när man lagt alldeles orimligt för mycket tid på det, visst är mitt eget fel att jag modellerade i för hög detalj nivå och majoriteten av detaljerna inte är synligt fast jag gjorde extremt mycket lägre kvalité än vad jag brukar göra för mina produktions modeller, men visst nu har jag lite flera modeller jag kan använda i andra projekt så är väl ok. x)

(skrivborden placerade i form av DreamHacks logo )

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Hade man bara sluppit loggorna skulle alla tre bidrag vara ok.
Nr3 är dock den enda jag skulle kunna tänka mig att använda själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Röstade på dundersnygga #2, men har några problem med den.

1. Ta bort skuggorna under loggorna.

2. Flytta dem till högra sidan skärmen där de troligen inte kommer täckas av ikoner. Där är det svart med, så inga skuggor behövs.

3. Ge dem lite mer space mellan sig själva och till bildens hörn/kanter. Typ halvvägs mellan Komplett-loggan i bakgrunden och nedre högra hörnet. Tänk på att windows menyrad kör över den nedre delen av bilden.

Space heter utrymme på svenska....

Permalänk
Medlem

Blev 2:an. Snygga bidrag helt klart!

Visa signatur

[Fractal Design Define R5][Asus Prime X370-Pro][AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz+Noctua NH-U12S SE][Samsung 850 Pro 250Gb][Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) 3200MHz][ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC][Corsair RM750X]

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av iknight:

Precis, alla har olika favoriter, men i så fall vad är meningen med att ha en röstning, om Komplette har redan valt deras favoriter? I så fall kunde de ha likt gärna valt ett vinnare och varit klar med det hela xD.

Vill bara vara tydlig med att Komplett alltså ska ha den här bakgrundsbilden på alla datorer de levererar till sina slutkunder. Har därmed full förståelse att de gör ett väldigt snävt urval på ett fåtal bakgrundsbilder de står bakom, för att sen låta våra medlemmar fälla det slutgiltiga avgörandet som tänkt från början. Personligen hade jag också valt andra finalister, men å andra sidan är det inte jag som ska sälja några datorer.

Man kan se det som en kompromiss mellan att lägga makten i era händer (design och omröstning) och att Komplett själva får bestämma (välja ut sina favoriter av de många bidragen). För att inte tala om det direkt opraktiska att ha en omröstning med hundratals bidrag.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Nr 1 blev det

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crapmind:

Nr 1 blev det

❤ visst är den något speciellt 😜

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Snälla kan vi inte få se hur rösterna står hittills? 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Vill bara vara tydlig med att Komplett alltså ska ha den här bakgrundsbilden på alla datorer de levererar till sina slutkunder. Har därmed full förståelse att de gör ett väldigt snävt urval på ett fåtal bakgrundsbilder de står bakom, för att sen låta våra medlemmar fälla det slutgiltiga avgörandet som tänkt från början. Personligen hade jag också valt andra finalister, men å andra sidan är det inte jag som ska sälja några datorer.

Man kan se det som en kompromiss mellan att lägga makten i era händer (design och omröstning) och att Komplett själva får bestämma (välja ut sina favoriter av de många bidragen). För att inte tala om det direkt opraktiska att ha en omröstning med hundratals bidrag.

Hade mest troligen gått bättre ifall dom hade gjort en limit på ett bidrag per person, färre bilder och högre kvallité.

Visa signatur

You can kill a man, but you can´t kill a legend. (Edward Teach)

[Intel Core i5 750, Asus P7P55D-E PRO, PowerColor Radeon HD5850, 2010]
[Intel Core i7 3770k, ASUS P8Z77V DELUXE, ASUS Radeon HD7970, 2013]
[Ryzen 5 3600, MSI B450 GAMING PRO CARBON AC, MSI GeForce RTX 2070 SUPER VENTUS, ASUS 24" VG248QE 144Hz, 2019]

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av dinDuva:

Hade mest troligen gått bättre ifall dom hade gjort en limit på ett bidrag per person, färre bilder och högre kvallité.

Lite oklart vad du menar, men gissar på att det gått bättre om max ett bidrag per person var tillåtet? Även då vore det sjukt många alternativ. Till syvende och sist är det också en skrivbordsbakgrund Komplett ska använda i sina datorer, så det är ju klart de vill välja finalister de står bakom.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av dinDuva:

Hade mest troligen gått bättre ifall dom hade gjort en limit på ett bidrag per person, färre bilder och högre kvallité.

Helt rätt där! Det hade varit mycket enklare att välja finalsternai så fall, och folk hade säkert lagt in mer tid i ett bild, som skulle säkert motsvara bättre kvalité . Men det är bara min 2 öre, och jag borde sluta skriva innan folk blir sura

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Lite oklart vad du menar, men gissar på att det gått bättre om max ett bidrag per person var tillåtet? Även då vore det sjukt många alternativ. Till syvende och sist är det också en skrivbordsbakgrund Komplett ska använda i sina datorer, så det är ju klart de vill välja finalister de står bakom.

Ett bidrag per person, så hade "dom" inte haft lika många bilder och gå igenom när dom valde finalisterna och bidragen som skickades in hade varit det bidraget "artisten" själv tyckte var bäst från början.

Menar du att det fanns bilder i tävlingen som komplett inte hade kunnat stått bakom?

Visa signatur

You can kill a man, but you can´t kill a legend. (Edward Teach)

[Intel Core i5 750, Asus P7P55D-E PRO, PowerColor Radeon HD5850, 2010]
[Intel Core i7 3770k, ASUS P8Z77V DELUXE, ASUS Radeon HD7970, 2013]
[Ryzen 5 3600, MSI B450 GAMING PRO CARBON AC, MSI GeForce RTX 2070 SUPER VENTUS, ASUS 24" VG248QE 144Hz, 2019]

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av dinDuva:

Ett bidrag per person, så hade "dom" inte haft lika många bilder och gå igenom när dom valde finalisterna och bidragen som skickades in hade varit det bidraget "artisten" själv tyckte var bäst från början.

Menar du att det fanns bilder i tävlingen som komplett inte hade kunnat stått bakom?

Komplett har kollat igenom alla bidrag, de bad till och med om mer tid för att ha tid att göra det. Så jag ser inte riktigt vad som skulle blivit löst av att sätta en sådan begränsning.

Alltså, det är ju Komplett som ska ha denna bakgrundsbild i alla förinstallerade datorer som säljs framöver. Så det känns ju naturligt att de i egenskap av jury i tävlingen sållar bland och väljer ut de bidrag de helst vill se ska vinna.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Kan vi inte få se hur rösterna står? Kommer det va hemligt tom 18e? 😀
Btw. Vilken gillar komplett mest av dom 3? Vet ni det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB RAM

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Cr381v3:

Kan vi inte få se hur rösterna står? Kommer det va hemligt tom 18e? 😀
Btw. Vilken gillar komplett mest av dom 3? Vet ni det?

Skickades från m.sweclockers.com

Superhemligt till omröstningen är avslutad. Komplett har valt ut de tre bidrag de gillar mest, ditt är ett av dem.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inaktiv

Inga foton med fagra tjejor med stora tuttar?

Vad har man annars som skrivbordsbakgrund?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Superhemligt till omröstningen är avslutad. Komplett har valt ut de tre bidrag de gillar mest, ditt är ett av dem.

MÄH

Visa signatur

i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Tvåan sticker ut väldigt fint!

"Gömmer dem tillfälligt", du vet väl om att vi lever i 2018 nu Skrivsbordsikoner är för dinosaurier. Enda som ska finnas på skrivbordet är papperskorgen, om ens det.

Jodå, men det håller lika länge som nyårslöftet om att gymma (för alla). Jag har alltid mina gömda, för det ligger alltid fler än det borde göra där.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGI:

Jodå, men det håller lika länge som nyårslöftet om att gymma (för alla). Jag har alltid mina gömda, för det ligger alltid fler än det borde göra där.

Är detta en grej? Jag har Desktop som nedladdningsplats så där ligger typ 200 zip-filer med random saker. Har haft det så i 20 år ...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Cr381v3:

Vad förväntade du dig att få för svar i en tävling/omröstning som denna?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Snygga alla tre, men även om den är plottrig så föredrar jag personligen tvåan, den är så mysig.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Vad förväntade du dig att få för svar i en tävling/omröstning som denna?

Nån hint vem som leder kanske

Förra tävlingen med musmattan kunde man följa valresultaten (Y)

Visa signatur

i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB RAM

Permalänk
Inaktiv

Tycker nr 2 e riktigt nice, en innovativ och futuristisk design av Komplett loggan.

Det är bra att man inte kan se resultatet, på så sätt påverkar det inte medlemmarnas sätt att rösta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Tycker nr 2 är stört skön, en riktig innovativ och futuristisk design av Komplett loggan.

Det är bra att man inte kan se resultatet, på så sätt påverkar det inte medlemmarnas sätt att rösta.

Och kommentarsfältet gör inte det heller då eller? 😜
Om man redan har röstat o inte kan ändra sin röst så spelar det väl ingen roll om man ser resultatet?
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB RAM

Permalänk
Avstängd

WAOW, bidrag NR2 var ju stört skön

Permalänk
Medlem

Solklar nr1 i mitt tycke

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cr381v3:

Och kommentarsfältet gör inte det heller då eller? 😜
Om man redan har röstat o inte kan ändra sin röst så spelar det väl ingen roll om man ser resultatet?
Skickades från m.sweclockers.com

Jo, för det blir snack i kommentarerna om vem som då leder av andra som röstat och detta kan påverka folk som ännu inte röstat.

Förstår att du tycker det är spännande men det är bara o chillaxa till nästa vecka

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av leifik:

WAOW, bidrag NR2 var ju stört skön

Smarrigt, heller hur

Permalänk
Medlem

@nmo: Eller hur

Visa signatur

i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr381v3:

Ja, verkligen! Nr 2 är för grötig för min smak. Det gör att Komplett-loggan inte sticker ut som den borde utan snarare flyter in i bilden alldeles för mycket, och nr 3 tillför inte något särskilt även om enkelheten i den är mycket nice. Nr 1 har däremot allt imho, och tilltalar mig stort, även om jag hade önskat att copyn var något mindre.

Smaken är som baken