Rösta på Kompletts nya skrivbordsbakgrund

Permalänk
Melding Plague

Rösta på Kompletts nya skrivbordsbakgrund

Efter hård gallring har Komplett utsett tre finalister som kandiderar till att bli butikens nya skrivbordsbakgrund. Nu är det upp till medlemmarna att fälla avgörandet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oj, kul att mitt bidrag uppskattades så mycket av juryn!

Tycker tävlingen i sig lockade till sig fler duktiga bidrag än någonsin tidigare. Och många valde roliga, kreativa arbetssätt för att få fram dessa. Heja SweClockers och Komplett som ordnat med tävlingen, och er SweClockers-medlemmar som både tävlat och röstat!

👊

Permalänk
Medlem

Snygga bakgrunder alla tre! Bra jobbat.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Svårt val, tycker alla tre är riktigt snygga men väljer bort flintknopen pga. lite för rörigt. Hade dock varit perfekt som skärmsläckare/inlogg skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kissekotten4:

Svårt val, tycker alla tre är riktigt snygga men väljer bort flintknopen pga. lite för rörigt. Hade dock varit perfekt som skärmsläckare/inlogg skärm.

Tvärt om så tycker jag att det är snyggt med starka kontraster, och att det sen finns mer detaljer för den som kollar noga.

Permalänk
Medlem

Vaaaa? Ni valde de tre? Ingen disrespect mot finalisterna, men jag tycker det fanns *mycket* snyggare bidrag...

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av iknight:

Vaaaa? Ni valde de tre? Ingen disrespect mot finalisterna, men jag tycker det fanns *mycket* snyggare bidrag...

Jag tror i princip alla har olika favoriter men komplett gillade uppenbarligen dessa 3 bäst

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag tror i princip alla har olika favoriter men komplett gillade uppenbarligen dessa 3 bäst

Precis, alla har olika favoriter, men i så fall vad är meningen med att ha en röstning, om Komplette har redan valt deras favoriter? I så fall kunde de ha likt gärna valt ett vinnare och varit klar med det hela xD.

Permalänk
Medlem

Röstade på dundersnygga #2, men har några problem med den.

1. Ta bort skuggorna under loggorna.

2. Flytta dem till högra sidan skärmen där de troligen inte kommer täckas av ikoner. Där är det svart med, så inga skuggor behövs.

3. Ge dem lite mer space mellan sig själva och till bildens hörn/kanter. Typ halvvägs mellan Komplett-loggan i bakgrunden och nedre högra hörnet. Tänk på att windows menyrad kör över den nedre delen av bilden.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

Alltid ska någon vara bitter och gnälla på reglerna.
Trevligt av komplett att göra detta överhuvudtaget!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk

Snygga bidrag! Röstade på #1.

Önskar att jag kunde röstat på alla tre :>

Visa signatur

Mjölk är inte gott!

Permalänk
Medlem

Snygga!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

nr2 fick min röst.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av iknight:

Precis, alla har olika favoriter, men i så fall vad är meningen med att ha en röstning, om Komplette har redan valt deras favoriter? I så fall kunde de ha likt gärna valt ett vinnare och varit klar med det hela xD.

Det får du nog fråga komplett om men jag gissar på att man ville utse finalisterna för att ha någon sorts kontroll på det hela, för att sedan låta potentiella kunder avgöra

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Röstade på 3!

2 är också snygg men lite för stökig för att vara bakgrundsbild. Alla tre är dock riktigt bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FormD T1
3700X, 5700XT, 16GB 3600MHz CL16, 960 GB Corsair MP510, ASUS B550-i Gaming, Corsair SFX 750

Permalänk
Medlem

Tur man inte gav sig in i denna tävlingen kan jag konstatera nu med all säkerhet.

Grymma bidrag och med tanke på kommentarerna ovan fanns där fler ^^

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Grattis till finalisterna! Har varit spännande att se alla bidrag.

Permalänk
Medlem

Superfina bidrag, hög nivå.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte vad det är med nummer 3 men mina ögon ballar ur, det går inte att slappna av. en bra bakgrund måste vila ögonen.

Nummer 1 är en klassisk bakgrund utan några större konstigheter

Nummer 2 händer det en hel del på. Känns lite mer som ett intro till något än en bakgrunds bild, men jag gillar temat. funkar helt klart.

med tanke på hur många bidrag det fanns så är 3 val kanske i det snålaste laget.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Alla tre har likvärdigt snygga designer imo!

Ett litet minus är att det finns en hel del synliga komprimerings artefakter i alla bilderna. Speciellt den första.
Så snälla. Använd ej JPEG när ni laddar upp bakgrundsbilder!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr904:

Alla tre har likvärdigt snygga designer imo!

Ett litet minus är att det finns en hel del synliga komprimerings artefakter i alla bilderna. Speciellt den första.
Så snälla. Använd ej JPEG när ni laddar upp bakgrundsbilder!

Inga artifakter i originalet (png), är nog så att bilderna som visas här är rätt hårt komprimerade.

Visa signatur

i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att tävlingen förlängdes med nästan tre veckor och att otroligt många fina bidrag kom in under den tiden men att det trots detta bara valdes ut tre finalister. Gillar nr.2, otroligt välgjord (minus loggorna i sig som ser lite märkliga ut med tanke på hur de skuggats). Trist att mitt bidrag inte kom med i finalen. Starkt motstånd, speciellt i några grymma bidrag som jag hade gärna sett i finalen

Permalänk
Medlem

Trean så klart, de andra blir alldeles för grötiga om man har många ikoner...så länge man inte gömmer dem tillfälligt förstås.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Inaktiv

Tvåan sticker ut väldigt fint!

Skrivet av CGI:

Trean så klart, de andra blir alldeles för grötiga om man har många ikoner...så länge man inte gömmer dem tillfälligt förstås.

"Gömmer dem tillfälligt", du vet väl om att vi lever i 2018 nu Skrivsbordsikoner är för dinosaurier. Enda som ska finnas på skrivbordet är papperskorgen, om ens det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

Tvärt om så tycker jag att det är snyggt med starka kontraster, och att det sen finns mer detaljer för den som kollar noga.

Håller med dig, men lägg på 5-6 ikoner på det så blir det lite mycket. Beror ju självklart på, många kör ju utan ikoner i bakgrunden, då skulle jag definitivt välja #2

Permalänk
Medlem

nr 2

Permalänk
Medlem

Delad plats mellan 1 & 2, riktigt svårt val!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av dr904:

Alla tre har likvärdigt snygga designer imo!

Ett litet minus är att det finns en hel del synliga komprimerings artefakter i alla bilderna. Speciellt den första.
Så snälla. Använd ej JPEG när ni laddar upp bakgrundsbilder!

Bilderna är förminskade för att ladda snabbare på sajten. Alla bilderna finns tillgängliga som originalfil ocksä (utan sönderkomprimering).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ingen av dessa

Permalänk
Medlem

Synd att ens egna bidrag inte kom med

Visa signatur

🗄️ : NZXT H510 TG White . . . . . . . . . . . 🔌: Corsair RM750X White Series
🏬: MSI z370i Gaming Pro Carbon AC . 🎞️: Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15
🔲: Intel Core i7 8700K @4.1Ghz . . . . . ❄️: Corsair Hydro H115i
💾: M.2 Samsung 960 EVO 500 GB .. . . 💾: Samsung 860 EVO 1 TB
🏴: MSI GF GTX 1080 Ti GamingX . . . . 🖥️: AOC AG241QG 1440p 165Hz GS