Permalänk

Tips på RGB-Slingor

Halloj!
Då mitt chassi är väldigt mörkt så känner jag att det är dags att skaffa lite fint ljus i den.
Har ett Asus Maximus Hero X som har 1x Adressable RGB Header och 2x RGB Header,
och antar ju att A-RGB är den som är "bäst".
Jag vill gärna kunna synca ljuset (aura sync) på en RGB-Slinga tillsammans med moderkortet och
försöker hitta en passande slinga, men det känns omöjligt att kunna hitta något bra.
Jag använder ett Phanteks Enthoo Evolv ATX chassi, så känns som att man behöver
iaf 1 meter lång slinga, men det känns också helt omöjligt att hitta något med dessa
specsen..

Så har ni några tips för vad man kan skaffa?
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

@Willzmcdillz: Jag köpte akasa slingor till min dator. Jag tyckte dom var bra. Men min rgb header på mitt asus moderkort är trasigt så jag kunde inte ange korrekta färger till slingorna. Men slingorna i säg var riktigt bra.

Permalänk
Skrivet av Axel95:

@Willzmcdillz: Jag köpte akasa slingor till min dator. Jag tyckte dom var bra. Men min rgb header på mitt asus moderkort är trasigt så jag kunde inte ange korrekta färger till slingorna. Men slingorna i säg var riktigt bra.

Okej men det låter ju bra. Då jag tänker parkoppla dessa (2x50cm), tror du det funkar ihop med en sånhär?
https://www.inet.se/produkt/5320651/ek-rgb-extension-cable-51...

Ser ju att båda har stöd för Aura Sync men känns bättre att vara säker

Permalänk
Medlem

@Willzmcdillz: De ska inte vara några problem kabeln och aura synk

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Axel95:

@Willzmcdillz: Jag köpte akasa slingor till min dator. Jag tyckte dom var bra. Men min rgb header på mitt asus moderkort är trasigt så jag kunde inte ange korrekta färger till slingorna. Men slingorna i säg var riktigt bra.

Inte så att din RGB kontakt är satt upp och ner?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

@Fluf: jag provade att vrida och vända om hjälpte inte.

Permalänk
Skrivet av Axel95:

@Willzmcdillz: De ska inte vara några problem kabeln och aura synk

Perfekt ju.
Men ser nu att dessa är slut hos Inet, något annat tips kanske? Ska man slå till på
en https://www.inet.se/produkt/6902295/corsair-lighting-node-pro... istället?
Det kanske är väldigt mycket mer jobb med allt då, och den har inte heller stöd
för aura sync..

Permalänk
Medlem

@Willzmcdillz: Jag använder själv en sådan från Corsair. Den var faktiskt väldigt lätt att installera. Den funkar bra. Men jag rekommenderar ändå riktiga slingor som kopplas till moderkortet för dom jag hade från akasa hade väldigt bra lampor i sig. Plus att dom hade ingen sladd mellan sig.