Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem

Verkade lite interessant, iaf när jag trodde det skulle vara diesel-punk tema.
Tyvärr va det WW2 tema, som har blivit alldeles för uttjatat för att någonsin vara lockande igen.

Ser väldigt rörigt ut också.

Skrivet av Aeig:

Enbart flera icke-argument som respons, känsloinlägg i syfte att förminska en åsikt.

Vore det inte lämpligare att bemöta det i sak istället?

Först och främst anser jag att det är ett ickeproblem, men om det skall diskuteras så förstår jag varför EA och Dice har kritiserats, spelet marknadsför sig en hel del på att det utspelas i en särskild tidsepok i mänsklighetens historia, och då förväntar sig spelarna generellt att det är historiskt korrekt, särskilt när det anger ett specifikt krig, annars hade många köpt något annat istället, men det är andra världskriget och uppfattningen om det som lockar, man vill återuppleva och spela det.

När spelet kanske inte är riktigt vad spelarna förväntade sig, i olika aspekter, i detta fall att det är kvinnor istället för män som utför heroiska dåd, så hamnar förväntningar och verklighet i osynk, och missnöje, gnäll etc uppstår.

Hade dom däremot varit tydliga med att det är verklighetsbaserat med inslag av scifi / fantasi hade det antagligen funnits en större tolerans vilket vi också normalt ser, det har sedan tidigare inte kommit några kraftigare reaktioner på kvinnliga karaktärer i spel, ex redan på N64 Perfect Dark spelet, Tomb Raider, mm, detta är därför att det förväntas eftersom spelet har det antagandet i botten, så det handlar inte ytterst om kvinnor och dess roller specifikt, utan att historien skrivs om, anpassas och förvanskas till förmån för en subjektiv åsikt som kanske inte delas av alla.

Hade dom ersatt soldaterna med Marvel figurer, eller bumbibjörnarna, slängt in stjärnkryssare som dropships, etc så hade det också ifrågasatts, just därför att dom inte var delaktiga i 2:VK i någon större utsträckning : )

Jag tycker inte att det spelar någon roll vad dom väljer att ha för kön, päls, etc på sina karaktärer, men jag kan förstå varför missnöjet uppstår, annars blir det lätt "du är dum" och liknande sandlådeargument som förs.

Mvh

Du verkar ju ignorerat totalt att de tidigare BF spelen inte varit historiskt korrekta.
Folk verkar ju tro att första världskriget hade ironman dräckter där man kunde springa om kring med en heavy machine gun och skjuta utan problem, bara lätt kunna bära 100-200kg.

Tex ryssarna använde sig av kvinnliga soldater, så kvinnor andvändes i större utsträckning. Kvinnor va även en del av millitären (inte fronten) och motstånds rörelsen. Till exempel så va det kvinnor som flög planen från USA till fronten.
Det va inte många i väst, men de existerade.

Anser du att allt som bidrogs inte spelar någon roll, för att de inte va på front linjen?
Striden i väst var mer eller mindre poänglös nädå, ryssland skulle krossat tyskland ändå...så med din logik borde inte BFV ha med striderna i väst över huvud taget.

Det är fånigt, det är rent kvinnohat.
BFV enligt mig är dåligt pga att det är WW2. Om man är född närmare 2000 så kanske WW2 är lite fresh, men om du är närmare 25+ så tror jag det är stor chans att du aldrig vill röra ett WW2 spel igen.

Permalänk
Medlem

@mallot: Jag tror du missförstod mig, mitt syfte var bara att försöka förstå eller resonera kring varför det finns personer som är missnöjda över detta, att nyansera diskussionen till något större än "du tycker inte som jag så du är dum" nivån.

Min personliga åsikt är att det inte spelar någon roll, det är ett spel och det är upp till kreatören att sätta gränserna, om det inte faller i smaken är det enklast att inte röra spelet.

Jag vill inte att det skall bli en diskussion kring andra världskriget, tross, infanteri, flygvapen etc : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Skrivet av Aeig:

@mallot: Jag tror du missförstod mig, mitt syfte var bara att försöka förstå eller resonera kring varför det finns personer som är missnöjda över detta, att nyansera diskussionen till något större än "du tycker inte som jag så du är dum" nivån.

Min personliga åsikt är att det inte spelar någon roll, det är ett spel och det är upp till kreatören att sätta gränserna, om det inte faller i smaken är det enklast att inte röra spelet.

Jag vill inte att det skall bli en diskussion kring andra världskriget, tross, infanteri, flygvapen etc : )

Mvh

Hej!

Detta gjorde mig oerhört frustrerad igår: kunde inte gå onlinespel Battlefield V. Nätet fungerar som det ska - jag kan kan lira BF 1 online utan problem men BF V går inte connecta online. Det står att EA servers inte är tillgängliga för mig just nu.

Finns det någon lösning på detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det är fånigt, det är rent kvinnohat.
BFV enligt mig är dåligt pga att det är WW2. Om man är född närmare 2000 så kanske WW2 är lite fresh, men om du är närmare 25+ så tror jag det är stor chans att du aldrig vill röra ett WW2 spel igen.
[/quote]

Jag har spelat endel Calle of duty United offensive och Company of Heroes och bla bla bla , en massa WW2 spel iallafall , och jag blev jättenöjd att det blev ww2 även denna gången, att gå köra en tiger tank med denna fysiken som finns i frostbite motorn är för mig en riktig fröjd , men däremot gillade jag BF1 mer i spelsättet , känns lite för squad baserat , och kanske 1av 5 matcher så sammarbetar squade , men jag spelar aldrig med någon via typ discord eller så , och då blir BFV lite tråkigt , i BF1 gick det köra helt själv och klara sig dessutom ganska bra , sorry för långt och offtopic inlägg 😂

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Medlem

Bortsätt från alla diskussioner kan det vara värt att nämna att det är 33% rabatt på BF V till den 10e Dec på Origin, 389:-

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | 32GB Corsair @3600Mhz CL18 | Gigabyte X570 Auros Elite | Samsung 970 EVO Plus 500GB | AMD Radeon RX 6800 XT 16GB | Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGw:

Bortsätt från alla diskussioner kan det vara värt att nämna att det är 33% rabatt på BF V till den 10e Dec på Origin, 389:-

Derunk för 509kr ger tillgång till framtida expansions eller måste man köpa en superderunk version?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@FlashGordon: Du behöver bara köpa grundversionen för att få tillgång till allt spelmaterial, dlc/innehåll kommer löpande. Det enda du får med de dyrare versionerna är kosmetiska ting!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | 32GB Corsair @3600Mhz CL18 | Gigabyte X570 Auros Elite | Samsung 970 EVO Plus 500GB | AMD Radeon RX 6800 XT 16GB | Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGw:

Bortsätt från alla diskussioner kan det vara värt att nämna att det är 33% rabatt på BF V till den 10e Dec på Origin, 389:-

Var ser du detta pris? Ser ut att vara 432 kr när jag tittar.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

@blunden: Ajfan, jag har origin access. My bad!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | 32GB Corsair @3600Mhz CL18 | Gigabyte X570 Auros Elite | Samsung 970 EVO Plus 500GB | AMD Radeon RX 6800 XT 16GB | Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGw:

@blunden: Ajfan, jag har origin access. My bad!

Ok, det förklarar saken.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallot:

Verkade lite interessant, iaf när jag trodde det skulle vara diesel-punk tema.
Tyvärr va det WW2 tema, som har blivit alldeles för uttjatat för att någonsin vara lockande igen.

Ser väldigt rörigt ut också.

Du verkar ju ignorerat totalt att de tidigare BF spelen inte varit historiskt korrekta.
Folk verkar ju tro att första världskriget hade ironman dräckter där man kunde springa om kring med en heavy machine gun och skjuta utan problem, bara lätt kunna bära 100-200kg.

Tex ryssarna använde sig av kvinnliga soldater, så kvinnor andvändes i större utsträckning. Kvinnor va även en del av millitären (inte fronten) och motstånds rörelsen. Till exempel så va det kvinnor som flög planen från USA till fronten.
Det va inte många i väst, men de existerade.

Anser du att allt som bidrogs inte spelar någon roll, för att de inte va på front linjen?
Striden i väst var mer eller mindre poänglös nädå, ryssland skulle krossat tyskland ändå...så med din logik borde inte BFV ha med striderna i väst över huvud taget.

Det är fånigt, det är rent kvinnohat.
BFV enligt mig är dåligt pga att det är WW2. Om man är född närmare 2000 så kanske WW2 är lite fresh, men om du är närmare 25+ så tror jag det är stor chans att du aldrig vill röra ett WW2 spel igen.

Det där om att det är skulle vara kvinnohat begriper jag mig inte på. Ingen klagar över kvinnor i battlefront eller fortnite, men battlefield har alltid haft en någorlunda realistisk yta. Såg nån statistik om att typ 0.0001% av de stridande var kvinnor i wwII. Tror heller inte det är kvinnor i spelet i sig folk stör sig på, utan sättet de gör det på och sedan hånar sina fans offentligt. Ganska uppenbart att det är politiskt motiv bakom, fans vill väl inte att deras älskade spelserie ska bli ett politiskt verktyg liksom.

Jag själv stör mig mest på steampunkproteserna och katana-svärden, de kan ju lika gärna slänga in laserpistoler och rymdskepp i deras wwII spel. Störde mig även på ironman-dräkten i BF1.

Vad kommer här näst? Ska bli spännande att se hur FIFA-fansen reagerar när EA ersätter folks favoritspelare med kvinnor deras favoritlag hehe.

Hade nog vart bäst för alla om de skippat wwII-temat med verkliga inslag helt och gick full steampunk istället. Hade nog blivit ett mer intressant spel dessutom. Jag är sjukt trött på wwII iaf

Permalänk
Medlem

Helt OK, fast jag ogillar att man kan spawn-döda folk. Lite irriterande när man blir snipad innan man knappt ens hinner röra sig.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt att denna version av BF varit den bästa på länge. 3 var ok, fyran en katastrof men detta har varit riktigt kul att spela.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Efter 60 timmar kan jag sammanfatta det så här.
1. Conquest är jäkligt kul när man kommer med rätt personer i sin squad.
2. TDM känns inte lika bra som i BF1 , tycker inte det är bra banor för just TDM.
3. Support klassen är GULD , men tyvärr så måste man " campa " med dom stora bössorna för annars träffar man inget.
4. Medic klassen har SKIT vapen , i alla fall i min mening. Bra att det går snabbt att få upp fallna soldater , men dör i 99% av fallen när jag ska hjälpa nån
5. Älskar banorna i BF5 med undantag för Fjäll.
6. Tycker vapnen har en bra känsla.
7. Ljudet är fantastiskt.
8. Bra att spotting inte är så som det va i BF1
9. Mitt 390 Nitro kort brinner upp

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Genderfield V var inte mycket och hänga upp i julgranen.

Visa signatur

Enthoo Evolv Mini Tower, AMD Ryzen 5 2600X, GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC 6, Corsair RGB PRO 16 GB DDR4 @3200MHz, Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI, Corsair RM650x.

Asus ROG Swift PG279Q 2560x1440 @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Tycker faktiskt att denna version av BF varit den bästa på länge. 3 var ok, fyran en katastrof men detta har varit riktigt kul att spela.

Vad var felet med 4an? Personligen är jag inget battlefield-fan över huvud taget, men nu när jag tänker på det har äger jag faktiskt varenda spel från 1942-BF1. Spelade lite BF3, bara några timmar i BF4 och BF1. Tyckte BF3 och BF4 var ganska snarlika?

Hur är vapnen i BFV, har hört att de ska vara mindre random och mer skillbaserade? Typ ha spraypatterns som counterstrike så att varje vapen blir unikt och tar tid att lära sig, stämmer det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Efter 60 timmar kan jag sammanfatta det så här.
1. Conquest är jäkligt kul när man kommer med rätt personer i sin squad.
2. TDM känns inte lika bra som i BF1 , tycker inte det är bra banor för just TDM.
3. Support klassen är GULD , men tyvärr så måste man " campa " med dom stora bössorna för annars träffar man inget.
4. Medic klassen har SKIT vapen , i alla fall i min mening. Bra att det går snabbt att få upp fallna soldater , men dör i 99% av fallen när jag ska hjälpa nån
5. Älskar banorna i BF5 med undantag för Fjäll.
6. Tycker vapnen har en bra känsla.
7. Ljudet är fantastiskt.
8. Bra att spotting inte är så som det va i BF1
9. Mitt 390 Nitro kort brinner upp

Fan trodde nästan jag själv skrivit listan xD. Instämmer med allt helt och hållet typ xD.

Bara koll på conquest dock så vet inget om övriga lägen eftersom det är bara det jag lirar om jag inte blir tvingad pga uppläsningar att köra annat. Men conquest är sjukt kul. Skönt med gamla ticket systemet tillbaka!

Älskar också support klassen och MMG. MG42 <3. Klurigt men extremt tillfredsställande, perfekt om man lirar med gött folk och jobbar runt kulsprutan lite. Började med det och innan man kunde miljön lite var det ett helvete. Men nu så!

Vapnen är extremt trevliga att använda, bra känsla som sagt. Lite balans kring vissa, framförallt på håll vore kanske bra men inget extremt iaf. Bra grund.

Fjäll är svagast. Men fortfarande kul om man får flyt i rörelserna på banan. Men överlag sjukt trevliga banor! Kör uteslutande infanteri förövrigt. Än så länge iaf.

Både Ljud och grafik är underbara. Gör enormt mycket för upplevelsen!

Extremt skönt att 3D spotting är extremt minimerat!

Medic är klurigt, tycker de borde ge dem några halvautomatiska gevär faktiskt. De behöver kunna göra nytta runt både CQB grupper och de som håller avståndet lite men just nu funkar de bara i närstrid. Men ett tips är rök. Rök och åter rök. Perfekt för att dölja en revive. Även perfekt för att ge sin grupp allmänt skydd eller för att dölja en framryckning eller tvinga fienden närmare osv. Testa! och fyll på med nya rökgranater så fort läge ges bara!

Min 3570k som får svettas ist. Men mitt gamla 290X svettas i brorsans rigg istället xD så typ samma situation

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivet av Defeat^:

Vad var felet med 4an? Personligen är jag inget battlefield-fan över huvud taget, men nu när jag tänker på det har äger jag faktiskt varenda spel från 1942-BF1. Spelade lite BF3, bara några timmar i BF4 och BF1. Tyckte BF3 och BF4 var ganska snarlika?

Hur är vapnen i BFV, har hört att de ska vara mindre random och mer skillbaserade? Typ ha spraypatterns som counterstrike så att varje vapen blir unikt och tar tid att lära sig, stämmer det?

Håller med dig! Jag har de flesta BF spel som har kommit ut (Battlefield 1942 Road to Rome, Battlefield Vietnam, Battlefield 2, Battlefield 2 Special Forces, Battlefield 2142, Battlefield Bad Company, Battlefield Bad Company 2, Battlefield 3, Battlefield 4, Battlefield Hardline, Battlefield 1 och Battlefield V).

Älskar alla spel, framförallt 3:an och 4:an. De var snarlika men de är helt fantastiska - gillar modern krigsföring! BF 4 har jag flest speltimmar i (drygt 700 tror jag).

Vapnena BF V - riktigt realistiska, älskar spelet enormt mycket hittills. Ljudet är helt fantastisk och rekylen på vapnena känns också äckligt verkliga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Fan trodde nästan jag själv skrivit listan xD. Instämmer med allt helt och hållet typ xD.

Bara koll på conquest dock så vet inget om övriga lägen eftersom det är bara det jag lirar om jag inte blir tvingad pga uppläsningar att köra annat. Men conquest är sjukt kul. Skönt med gamla ticket systemet tillbaka!

Älskar också support klassen och MMG. MG42 <3. Klurigt men extremt tillfredsställande, perfekt om man lirar med gött folk och jobbar runt kulsprutan lite. Började med det och innan man kunde miljön lite var det ett helvete. Men nu så!

Vapnen är extremt trevliga att använda, bra känsla som sagt. Lite balans kring vissa, framförallt på håll vore kanske bra men inget extremt iaf. Bra grund.

Fjäll är svagast. Men fortfarande kul om man får flyt i rörelserna på banan. Men överlag sjukt trevliga banor! Kör uteslutande infanteri förövrigt. Än så länge iaf.

Både Ljud och grafik är underbara. Gör enormt mycket för upplevelsen!

Extremt skönt att 3D spotting är extremt minimerat!

Medic är klurigt, tycker de borde ge dem några halvautomatiska gevär faktiskt. De behöver kunna göra nytta runt både CQB grupper och de som håller avståndet lite men just nu funkar de bara i närstrid. Men ett tips är rök. Rök och åter rök. Perfekt för att dölja en revive. Även perfekt för att ge sin grupp allmänt skydd eller för att dölja en framryckning eller tvinga fienden närmare osv. Testa! och fyll på med nya rökgranater så fort läge ges bara!

Min 3570k som får svettas ist. Men mitt gamla 290X svettas i brorsans rigg istället xD så typ samma situation

Skickades från m.sweclockers.com

Najs
Då blev man anklagade för att ha wallhack idag

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Det är riktigt jävla bra alltså.
Ännu bättre nu med senaste uppdateringen och nya banan!

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Medlem

@JackanH: Tycker det är et bra spel. BF1 var lite bättre. Men jämfört med BF4 som var helt uselt är det grymt. spelar varje kväll med kompisarna.

Permalänk

Tycker det är riktigt bra, spelade bf1 väldigt mycket och tycker dom har gjort mycket förbättringar med bfv Kommer bli mycket lirade med detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@mallot:

är långt över 25+ och älskar ww2 vill helst inte ha några fps efter Vietnam kriget. Jag tycker det inte är kul med heatseekers, lasersikten thermalsights m.m. Det är tur att vi är annorlunda jag diggar det nya bf som tusan och jag har spelat alla + dlc och jag hittar inget annat spel som jag anser är i närheten av bv serien i känsla osv. Men som sagt jag är inte partisk jag är ett fan av serien förutom hardline som jag inte ens vill nämna i serien fast man hade lite roliga stunder i det spelet ibland.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av EC87:

Genderfield V var inte mycket och hänga upp i julgranen.

Bästa feedbacken någonsin.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Vad var felet med 4an? Personligen är jag inget battlefield-fan över huvud taget, men nu när jag tänker på det har äger jag faktiskt varenda spel från 1942-BF1. Spelade lite BF3, bara några timmar i BF4 och BF1. Tyckte BF3 och BF4 var ganska snarlika?

Hur är vapnen i BFV, har hört att de ska vara mindre random och mer skillbaserade? Typ ha spraypatterns som counterstrike så att varje vapen blir unikt och tar tid att lära sig, stämmer det?

Att 4:an var en katastrof kanske är att ta i men jag tyckte dock inte att det var lika kul som 3:an. Dock Känns BF5 mer som de äldre spelen på något sätt? Svårt att förklara men upplägget känns inte lika dumförklarat. Dock saknar jag fortfarande gamla Commandern från BF2 samt en riktig Airstrip där man faktiskt startar från marken med planen.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av EC87:

Genderfield V var inte mycket och hänga upp i julgranen.

SJWfield heter det ju

OnT:
Gillar spelet, spelar främst som support.
Tycker det känns som att klasserna är helt ok balanserade.

Sedan har vi ju lite småskit, såsom hela det ballistiska, speciellt i pansar. (hint Tiger I som knappt kan skjuta 100m)
Dock det största problemet jag har med spelet, är att det inte finns privata/hyrda servers.
Ex. när man vill spela på en bana mer än 1 gång i rad etc...

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Det blir en ny patch idag med ändrade TTK https://www.reddit.com/r/BattlefieldV/comments/a5fa7u/battlef...

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Känns förhastat. Visst, de gör ett försök till att skapa Hardcore och core. Men behövdes det med denna TTK/TTD? Tycker inte det. Bra mix mellan båda på ngt vis nu?

Finns mycket annat att laborera med först innan man ger sig på skadan på kulorna, lite exempel jag funderat på som de kan fixa och/eller testa:

1. Ta bort 3x sikten från assault och support. Larvigt hur effektiva de kan vara med sina vapen men de slipper reflektionen från siktet.
1.1. Eller börja med ngt mindre extremt t.om. Ge alla 3x sikten reflektionen Recon har bara. Se vart det leder.

2. BF5 lider av "superkulor". Dvs man tar 2-3 kulor i samma bildruta pga nätkoden skiter på sig. Något i den stilen. BF1 och BF4 (efter fixar) led inte av detta. Det gör att man tror att man blev dödad av ett skott när I verkligheten fick man inte veta att skott 1 och 2 träffade så man kunde ducka ducka etc utan man tar alla 3 direkt och stendör utan chans att reagera. Detta utan att ens ta träffar till huvudet t.om kan jag tillägga.

3. Öka rekylen på vissa vapen avsevärt. Detta gör det mycket svårare att träffa på framförallt lite håll. Dvs folk måste ev pausa lite mellan skott och detta ger en längre TTK/TTD. M1A1 nu är ju direkt larvig, tex. Typiskt exempel på ett vapen de borde se över rekylen på tror jag.

------------------------

Förstår att de är oroliga för att många spelare verkar ha det svårt. Men det är ju deras eget fel eftersom byggt in kryckor till absurdum sedan Bad Company 2? Klart många undrar vad som hänt och blir frustrerade när de inte var så bra som de trodde...

Först 3D spotting som gav folk något lätt att sikta på istället för den faktiska spelarmodellen som kan vara svår att se och därmed följa med siktet och sen med BF1 så gav de ju alla vapen en rekyl och spridning på skotten som inte matchade ens lite. Skott flög höger och vänster och ignorerade helt var du siktade med automatvapen.

Nu med BF5 så går kulorna dit du siktar och 3D spotting är väck nästan helt. Dvs bra spelare kommer ju demolera de sämre som förlitar sig på kryckorna från tidigare spel.

TL;DR Jag tror de behöver ta det lungt. Fixa "superkulorna" och laborera med rekyl lite osv helt enkelt innan mixtrar med skadan på kulorna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

O andra sidan kan jag ju tillägga att ändringen iofs gör att skott mot huvudet blir mycket viktigare eftersom TTKn inte ändras där. Är väl kanske rimligt egentligen.

Får se hur alla reagerar. Ska se till att testa ändringen själv. Men spontant borde de se över lite annat först som sagt. Tror det är bättre att börja där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det finns något tricks för att stänga av TAA anti aliasing? Ser för jävla suddigt ut om man inte ökar resolution scale väldigt mycket.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~