Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Känns lite som det är lite rock-paper-scissor när det kommer till infantri-kriget, där campande support spelare gör det otroligt svårt för aggresiva infantri spelare men samtidigt så äter man upp de campande support spelarna som recon om man vet vad man gör.

Jag kör enbart support och då med MG34 och MG42. Är ju väldigt svårt att inte ligga ner " campa " då dessa endast går att sikta med om man ligger ner eller fäller ut stödbenen mot nått.
Personligen så tycker jag att man dör betydligt mindre av snipers nu än tidigare spel och det är bra.
Älskar att rensa med MG bössorna och bli kallad camper och andra trevliga ord

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Har spelat sedan BF3 och lagt flera tusen timmar på BF, men för mig är det här sämsta BF de har släppt, tom sämre än Hardline som inte var något bra BF spel. De som jag spelar med har redan lagt skorna på hyllan och vill gå tillbaka till BF4 och BF1. Att ta bort spotting har skapat ett community full av campers som ligger i buskarna och bara väntar på att få ett kill och jag är inte den enda som känner av det. Detta kan ha fungerat bra i BF2 där det var en annan typ av människor där det mesta gick ut på att ta points och jobba som ett lag. Det är verkligen inte så nu.

Mentaliteten är helt annan hos folk och jag vet inte egentligen vad det beror på, kanske är det betydligt mer yngre människor som spelar. Det har i allafall för min del gjort att spelet blir kanske sämre än vad det är. Man blir irriterad av alla människor som ligger i varje buske och skiter fullständigt i att spela som ett lag och ta Points. Det här spelet är verkligen skapat för människor som gillar den här typen av gameplay.

Att inte nämna alla ESP users eftersom det finns flera sidor som ger dessa gratis nu har gjort spelet ännu mer orättvist. Trots att det finns knappt någon spotting ser folk ofta var du är och skjuter på dig innan du ens har kommit runt hörnet. DICE gör absolut ingenting för att ordna detta. Tidigare blev jag inte så störd av ESP users ändå då det i grund och botten handlar om väldigt dåliga spelare, men i och med BF5 så har de ett stort övertag då du aldrig kan se var de är längre.

Om jag skulle jämföra BF5 med något skulle jag säga att det är en blandning av Battlefront och BF, men inte så mycket Battlefield tyvärr. Frågan är hur mycket det finns kvar av DICE. Patrik Söderlund tog med sig en stor del anställda och en del av nyckelpersoner bakom Frostbite.

Jag hoppas fortfarande de kan fixa spelet, spelar fortfarande. Själv tycker jag att de gjorde ett bra jobb med att fixa BF1, men det blir sämre och sämre för varje speltitel de släpper.

DICE brukade alltid ha en viss struktur när det kommer till deras spel, men det verkar inte finnas där längre
EA:s fel?

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Har spelat sedan BF3 och lagt flera tusen timmar på BF, men för mig är det här sämsta BF de har släppt, tom sämre än Hardline som inte var något bra BF spel. De som jag spelar med har redan lagt skorna på hyllan och vill gå tillbaka till BF4 och BF1. Att ta bort spotting har skapat ett community full av campers som ligger i buskarna och bara väntar på att få ett kill och jag är inte den enda som känner av det. Detta kan ha fungerat bra i BF2 där det var en annan typ av människor där det mesta gick ut på att ta points och jobba som ett lag. Det är verkligen inte så nu.

Mentaliteten är helt annan hos folk och jag vet inte egentligen vad det beror på, kanske är det betydligt mer yngre människor som spelar. Det har i allafall för min del gjort att spelet blir kanske sämre än vad det är. Man blir irriterad av alla människor som ligger i varje buske och skiter fullständigt i att spela som ett lag och ta Points. Det här spelet är verkligen skapat för människor som gillar den här typen av gameplay.

Att inte nämna alla ESP users eftersom det finns flera sidor som ger dessa gratis nu har gjort spelet ännu mer orättvist. Trots att det finns knappt någon spotting ser folk ofta var du är och skjuter på dig innan du ens har kommit runt hörnet. DICE gör absolut ingenting för att ordna detta. Tidigare blev jag inte så störd av ESP users ändå då det i grund och botten handlar om väldigt dåliga spelare, men i och med BF5 så har de ett stort övertag då du aldrig kan se var de är längre.

Om jag skulle jämföra BF5 med något skulle jag säga att det är en blandning av Battlefront och BF, men inte så mycket Battlefield tyvärr. Frågan är hur mycket det finns kvar av DICE. Patrik Söderlund tog med sig en stor del anställda och en del av nyckelpersoner bakom Frostbite.

Jag hoppas fortfarande de kan fixa spelet, spelar fortfarande. Själv tycker jag att de gjorde ett bra jobb med att fixa BF1, men det blir sämre och sämre för varje speltitel de släpper.

DICE brukade alltid ha en viss struktur när det kommer till deras spel, men det verkar inte finnas där längre
EA:s fel?

Vad menar du med ESP users?
Sen tycker jag personligen att det är mycket bättre nu när man inte kan " spotta " lika lätt.
Kanske är det för att just jag är en sån som ligger och trycker i nån buske vid ett objekt med min pålitliga vän MG42
Oavsett så är det i min menig det bästa och roligaste BF spelet i serien , sen läääängtar jag till Battle Royale.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Med ESP kan folk hela tiden se dig på mappen. Sök bara på youtube ESP och BF5 så får du se vad jag menar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Med ESP kan folk hela tiden se dig på mappen. Sök bara på youtube ESP och BF5 så får du se vad jag menar.

Skickades från m.sweclockers.com

Vist förekommer det fusk men jag tror som så ofta att fuskanklagandet är större än själva fuskanvändadet.
Ett tips. Unbinda scoreboarden så du inte sitter och kollar vart du ligger och vem som "leder".
Imo tycker jag enda sen battlefield 1942 att individuella scoreboard borde tas bort helt i speö som bf.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Vist förekommer det fusk men jag tror som så ofta att fuskanklagandet är större än själva fuskanvändadet.
Ett tips. Unbinda scoreboarden så du inte sitter och kollar vart du ligger och vem som "leder".
Imo tycker jag enda sen battlefield 1942 att individuella scoreboard borde tas bort helt i speö som bf.

Man får ju bara hoppas att Dice fixar nått åt detta , har lagt ner 400 timmar på BF1 och det va inte många fuskare jag stötte på.
Inte i BF5 än heller , men fuskare kommer det alltid finnas i alla spel
Är man kass på att spela eller på att bygga bilar " VW " då måste man tyvärr fuska

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Jag blir fuskanklagad dagligen i BF:V (och mer eller mindre varje match i SW:BF2, men är betydligt bättre på det spelet.)

Krävs inte mycket för att bli fuskanklagad, räcker med att ligga högt i scoreboarden med en bra K/D-ratio samtidigt som man dödar någon på ett halvturligt sätt. Om vederbörande då är på dåligt humör så börjar anklagelserna hagla.

(Och nej, jag fuskar inte. )

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Kul men det är mycket svårare att se folk än i alla tidigare versioner av BF, vilket leder till ett mera passivt spelande som belönar den som sitter still än den som rör sig.

Jag kör på xbox one x (för första gången, alla tidigare gånger på PC). Inte sett en fuskare ännu, magiskt

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Bara spelat några dagar nu men jag tycker Battlefield V är mycket bättre än Battlefield 1 var efter samma antal spelade timmar efter att man köpt spelen.

Gillar att alla kan reviva en annan spelare även om det går snabbare med medic-klassen. Men i och med det så har nu medic-klassen blivit ett opopulär har jag märkt pga dess vapen som inte är lika bra som resten av klasserna men det är väl något som Dice uppdaterat nu i kommande patchen, tror jag.
Gillar också att man kan redigera alla vapen både utseendemässigt och förbättringsmöjligheter till det som är bäst för dig, tänker på specializations då.

Jag hoppas dock att nästa Battlefield spel kommer var ett modern krigsspel likt Battlefield 4 (som är ett av mina favoriter i serien), fast med dagens grafik. Det hade varit fett som fan.

Permalänk

Jag har haft mycket svårt att "komma in i" BF V efter BF 1, har svårt att få till kills. De vapen jag har haft hittills känns otroligt svaga och icke pricksäkra jämfört med allt BF 1 jag kört.

Jag hoppas verkligen det ordnar till sig på ett eller annat sätt (oavsett om det ligger på mig eller på Dice).

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashGordon:

Genderfield V

Det kommer ett nytt snipervapen: Henfield

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franzenmannen:

Jag har haft mycket svårt att "komma in i" BF V efter BF 1, har svårt att få till kills. De vapen jag har haft hittills känns otroligt svaga och icke pricksäkra jämfört med allt BF 1 jag kört.

Jag hoppas verkligen det ordnar till sig på ett eller annat sätt (oavsett om det ligger på mig eller på Dice).

hmm, känner tvärtom. Rekylen är väldigt liten i vapen. Spelade PUBG efteråt och AKn hoppade hej vilt i jämförelse

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franzenmannen:

Jag har haft mycket svårt att "komma in i" BF V efter BF 1, har svårt att få till kills. De vapen jag har haft hittills känns otroligt svaga och icke pricksäkra jämfört med allt BF 1 jag kört.

Jag hoppas verkligen det ordnar till sig på ett eller annat sätt (oavsett om det ligger på mig eller på Dice).

Ja bf1 känns som ett mkt enklare spel. Där har du magasin som räcker lååångt och autogen. Spotting och flares etc.

Känns även som att bf1 hade mycket fler chokepoints. Man kunde slänga en handgranat (som även de var lätta att få nya, i bfv får man väl bara en per spawn?) vid en punkt där man visste att det fanns folk och man fick några kills.

Trots att det är lika många spelare på planen i bfv så känns det som att alla är mer utspridda.

Vissa kartor, den i öknen, så är ju avstånden gigantiska. Man måste ha fordon för att ta sig runt. Stark bf42-feeling på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gillar det. Klart det finns saker att fixa och balansera men bra grund tycker jag.
Men jäklar vad tråkiga pansarvagnarna är

Permalänk
Skrivet av PlogarN97:

Ja bf1 känns som ett mkt enklare spel. Där har du magasin som räcker lååångt och autogen. Spotting och flares etc.

Känns även som att bf1 hade mycket fler chokepoints. Man kunde slänga en handgranat (som även de var lätta att få nya, i bfv får man väl bara en per spawn?) vid en punkt där man visste att det fanns folk och man fick några kills.

Trots att det är lika många spelare på planen i bfv så känns det som att alla är mer utspridda.

Vissa kartor, den i öknen, så är ju avstånden gigantiska. Man måste ha fordon för att ta sig runt. Stark bf42-feeling på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Mängden ammo och så har jag inget emot, spelade som medic med "sniper" gevär i BF1, så har aldrig haft någon större mängd ammo att leka med. Men det är något med "hitbox" och svaga vapen - i alla fall just nu i spelet som jag inte har kommit in i. Har dock bara spelat ett fåtal timmar so far...

Permalänk
Medlem

Lirat BF5 33h nu och jag måste säga det att jag gillar det skarpt! Riktigt kul faktiskt! Men det gäller att hålla ihop med sin grupp, annars blir det snabbt svårt, vilket jag verkligen gillar! Hellre det än BF4 där alla sprang runt på egen hand pga ammo fanns i överflöd osv.

Trodde att allas möjlighet att hela sig skulle bli ett problem men det är inte alls så faktiskt. Smidigt att ha en extra chans om man tar lite skada och en medic inte är nära. Men under mer utdragna strider osv är de superviktiga att ha med sig både för liv och årerupplivning. Plus att de kan ha med sig massvis med rök för att störa prickskyttar osv.

Hade en match igår där jag och tre polare hade super episka strider rakt igenom. Var på Hamada, började segt. Vi försvarar och fienderna tryckte sig förbi alldeles för snabbt trots våra försök att hålla dem tillbaka.

Men vi föll tillbaka till G, F och E och gjorde ALLT för att hålla dem (eftersom de var tagna) så övriga laget kunde fokusera på D och C osv. Och vilka strider! Brorsan var support med MG34 och fokuserade på att flankera fienden medan jag som medic, och övriga som recon och assault tryckte på F och eftersom vi drog på oss all uppmärksamhet gav det brorsan perfekt läge medan fienden var upptagna. Ibland kom han till oss för att fylla på vår ammo bara.

Jag sprang runt och gav liv och höll folk uppe höger och vänster (var lite folk utanför vår grupp som hjälpte till ibland) medan jag slängde rök runt mig för att skydda våra framryckningar osv. Jag var också den som tryckte fram först eftersom jag har överlägset bästa CQB kittet. Så upp med rök och full fart hela tiden! Sprang runt som en stucken gris medan övriga som har mer räckvidd i sina kits rensade upp de som sköt mot mig, haha! Helt underbart kul var det!

Slutade med att vi vann den matchen, mycket tack vare oss tycker jag. Perfekt avslut på en kväll med bitvis frustrerande matcher. Men gäller som sagt att man håller ihop hela tiden! Vi kommer in i det mer och mer och får bättre och bättre resultat!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

Problemet med vissa recensioner här med jämförelser på BF är...

Att BF:V är baserat på grupp dynamik och inte som andra BF att du spawnar och kan springa runt och döda allt och alla och leka rambo.
De flesta är dock fortfarande K/D ratio hunter's och söker strid på helt fel sätt.

Sen tycker jag det fortfarande är för mycket 3'D spotting. Lägg två understöd med spotting och en recon så har fiendelaget problem beroende vilken bana det är.

Patchen som kommer fixar nog de flesta irriterande buggar och utjämning av vapen/fordon.
Givetvis hade det varit väldigt önskvärt med bättre anticheat på PC då dessa blommat ut det senaste och var annat eller var tredje game finns det någon som har hack med aimbot. Oavsett om det är på motståndarens sida eller sin egna är det lika tråkigt då dom förstör spelet helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franzenmannen:

Jag har haft mycket svårt att "komma in i" BF V efter BF 1, har svårt att få till kills. De vapen jag har haft hittills känns otroligt svaga och icke pricksäkra jämfört med allt BF 1 jag kört.

Jag hoppas verkligen det ordnar till sig på ett eller annat sätt (oavsett om det ligger på mig eller på Dice).

Hade samma problem tills jag lärde mig vapnen jag använder.
I BF1 känns det för lätt , därför tycker jag att BF5 har betydligt bättre känsla i vapnen , man måste sikta rätt.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Har spelat sedan release den 9 November. Har lagt ner ca 90 timmar och tycker det är fortfarande lika roligt. Det jag tycker skiljer sig mest från andra BF-spel är att 3D spottning är i stort sett borta (det går fortfarande som någon ovan påpekade), alla vapen känns bra och unika. Det är betydligt mindre RNG än t.ex BF1 när man skjuter. TTK (time to kill) känns för nuvarande riktigt bra. Påminner lite om BF3. Vill gärna se andra faktioner och fler vapen dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Har spelat sedan release den 9 November. Har lagt ner ca 90 timmar och tycker det är fortfarande lika roligt. Det jag tycker skiljer sig mest från andra BF-spel är att 3D spottning är i stort sett borta (det går fortfarande som någon ovan påpekade), alla vapen känns bra och unika. Det är betydligt mindre RNG än t.ex BF1 när man skjuter. TTK (time to kill) känns för nuvarande riktigt bra. Påminner lite om BF3. Vill gärna se andra faktioner och fler vapen dock.

De ska ju följa kriget med "tides of war" och nu är vi i starten typ. Dvs amerikaner osv lär komma på sikt, utan tvekan, när vi når rätt årtal

Ett vapen som ska vara på G tydligen är: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Automatgevär_m/42

Det är lite kul tycker jag att se ett svenskt gevär som dessutom var rätt så före sin tid! Men det är fler vapen på G också förstås. Återstår att se vilka det blir exakt men M1 Garand och B.A.R tex. är ju givna förstås.Och mer finns det ju att ta från så att säga.

Men för egen del är fokus på vapnen som nationerna faktiskt använde i större utsträckning, resten är mer kuriosa egentligen för egen del. Kul med mer förstås, men ser det mer som en bonus om det var något "ovanligt" osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

De ska ju följa kriget med "tides of war" och nu är vi i starten typ. Dvs amerikaner osv lär komma på sikt, utan tvekan, när vi når rätt årtal

Ja och det kommer säkert vara historiskt korrekt, så som den gången då en Amerikansk elit Ranger squad bestående av enbart kvinnor klättrade upp för Pointe Du Hoc, tog över en Tiger och dödade Michael Wittmann, vilket gjorde att invasionen av Normandy kunde lyckas för alla orkeslösa män på stränderna var på väg att ge upp innan dom såg det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Ja och det kommer säkert vara historiskt korrekt, så som den gången då en Amerikansk elit Ranger squad bestående av enbart kvinnor klättrade upp för Pointe Du Hoc, tog över en Tiger och dödade Michael Wittmann, vilket gjorde att invasionen av Normandy kunde lyckas för alla orkeslösa män på stränderna var på väg att ge upp innan dom såg det.

Vilket meningslöst inlägg...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Ja och det kommer säkert vara historiskt korrekt, så som den gången då en Amerikansk elit Ranger squad bestående av enbart kvinnor klättrade upp för Pointe Du Hoc, tog över en Tiger och dödade Michael Wittmann, vilket gjorde att invasionen av Normandy kunde lyckas för alla orkeslösa män på stränderna var på väg att ge upp innan dom såg det.

Tröttsamt det är att läsa sånt där trams. Har du inget bättre att tillföra så varför bemödar du dig ens att skriva kommentaren från första början. Så tragikomiskt på något vis.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Ja och det kommer säkert vara historiskt korrekt, så som den gången då en Amerikansk elit Ranger squad bestående av enbart kvinnor klättrade upp för Pointe Du Hoc, tog över en Tiger och dödade Michael Wittmann, vilket gjorde att invasionen av Normandy kunde lyckas för alla orkeslösa män på stränderna var på väg att ge upp innan dom såg det.

Here we go again. Hur kan man vara så besatt av att man som ett alternativ kan välja en kvinnlig karaktär? Ska du inte klaga på allt annat som är totalt orealistiskt i alla andra Battlefield-spel? Men kvinnor, då jävlar grinar Internet. Det är ett spel. Vill du vara historiskt korrekt, läs några böcker eller se på dokumentärer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Vilket meningslöst inlägg...

Skrivet av Zemlan:

Tröttsamt det är att läsa sånt där trams. Har du inget bättre att tillföra så varför bemödar du dig ens att skriva kommentaren från första början. Så tragikomiskt på något vis.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av JackeShan:

Here we go again. Hur kan man vara så besatt av att man som ett alternativ kan välja en kvinnlig karaktär? Ska du inte klaga på allt annat som är totalt orealistiskt i alla andra Battlefield-spel? Men kvinnor, då jävlar grinar Internet. Det är ett spel. Vill du vara historiskt korrekt, läs några böcker eller se på dokumentärer.

Enbart flera icke-argument som respons, känsloinlägg i syfte att förminska en åsikt.

Vore det inte lämpligare att bemöta det i sak istället?

Först och främst anser jag att det är ett ickeproblem, men om det skall diskuteras så förstår jag varför EA och Dice har kritiserats, spelet marknadsför sig en hel del på att det utspelas i en särskild tidsepok i mänsklighetens historia, och då förväntar sig spelarna generellt att det är historiskt korrekt, särskilt när det anger ett specifikt krig, annars hade många köpt något annat istället, men det är andra världskriget och uppfattningen om det som lockar, man vill återuppleva och spela det.

När spelet kanske inte är riktigt vad spelarna förväntade sig, i olika aspekter, i detta fall att det är kvinnor istället för män som utför heroiska dåd, så hamnar förväntningar och verklighet i osynk, och missnöje, gnäll etc uppstår.

Hade dom däremot varit tydliga med att det är verklighetsbaserat med inslag av scifi / fantasi hade det antagligen funnits en större tolerans vilket vi också normalt ser, det har sedan tidigare inte kommit några kraftigare reaktioner på kvinnliga karaktärer i spel, ex redan på N64 Perfect Dark spelet, Tomb Raider, mm, detta är därför att det förväntas eftersom spelet har det antagandet i botten, så det handlar inte ytterst om kvinnor och dess roller specifikt, utan att historien skrivs om, anpassas och förvanskas till förmån för en subjektiv åsikt som kanske inte delas av alla.

Hade dom ersatt soldaterna med Marvel figurer, eller bumbibjörnarna, slängt in stjärnkryssare som dropships, etc så hade det också ifrågasatts, just därför att dom inte var delaktiga i 2:VK i någon större utsträckning : )

Jag tycker inte att det spelar någon roll vad dom väljer att ha för kön, päls, etc på sina karaktärer, men jag kan förstå varför missnöjet uppstår, annars blir det lätt "du är dum" och liknande sandlådeargument som förs.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Enbart flera icke-argument som respons, känsloinlägg i syfte att förminska en åsikt.

Vore det inte lämpligare att bemöta det i sak istället?

Först och främst anser jag att det är ett ickeproblem, men om det skall diskuteras så förstår jag varför EA och Dice har kritiserats, spelet marknadsför sig en hel del på att det utspelas i en särskild tidsepok i mänsklighetens historia, och då förväntar sig spelarna generellt att det är historiskt korrekt, särskilt när det anger ett specifikt krig, annars hade många köpt något annat istället, men det är andra världskriget och uppfattningen om det som lockar, man vill återuppleva och spela det.

När spelet kanske inte är riktigt vad spelarna förväntade sig, i olika aspekter, i detta fall att det är kvinnor istället för män som utför heroiska dåd, så hamnar förväntningar och verklighet i osynk, och missnöje, gnäll etc uppstår.

Hade dom däremot varit tydliga med att det är verklighetsbaserat med inslag av scifi / fantasi hade det antagligen funnits en större tolerans vilket vi också normalt ser, det har sedan tidigare inte kommit några kraftigare reaktioner på kvinnliga karaktärer i spel, ex redan på N64 Perfect Dark spelet, Tomb Raider, mm, detta är därför att det förväntas eftersom spelet har det antagandet i botten, så det handlar inte ytterst om kvinnor och dess roller specifikt, utan att historien skrivs om, anpassas och förvanskas till förmån för en subjektiv åsikt som kanske inte delas av alla.

Hade dom ersatt soldaterna med Marvel figurer, eller bumbibjörnarna, slängt in stjärnkryssare som dropships, etc så hade det också ifrågasatts, just därför att dom inte var delaktiga i 2:VK i någon större utsträckning : )

Jag tycker inte att det spelar någon roll vad dom väljer att ha för kön, päls, etc på sina karaktärer, men jag kan förstå varför missnöjet uppstår, annars blir det lätt "du är dum" och liknande sandlådeargument som förs.

Mvh

Förminska bara en åsikt som inte tillför något i sin tur. Är ingen konstruktiv kritik i det utan bara den vanliga jargongen. Rent trams. Tänker inte bemöda mig att bemöta det mer än jag gjorde då det inte förtjänas.

Ledsen om det gör dig upprörd men jag är så trött på att folk vill att spel höger och vänster ska misslyckas, och de gör ALLT i sin makt för att sprida sina åsikter för att fler ska hoppa på tåget. Tycker det är en extremt tråkig och skadlig trend som inte bör uppmuntras det minsta när kritiken inte bemödas vara det minsta konstruktiv.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Tänk er BF:Vietnam i denna spel motor

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Tänk er BF:Vietnam i denna spel motor

*dreglar*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd

Jag älskar BFV.
Gilla dock menyerna mer i bf1

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat Battlefield länge, senast BF4 i 1400 timmar och BF1 i 1500 timmar.

63 timmar och BFV känns bara tråkigare och tråkigare, trodde faktiskt det skulle bli roligare ju mer jag kom in i spelet men nja. Glest mellan roliga eller häftiga ögonblick jämfört med de tidigare spelen. Det är liksom malande småkul mest.

Blandat med på tok för mycket instadeaths från alla håll och ingenstans. Ibland känns det som det inte spelar nån roll hur bra man försöker spela, finns alltid nån klippskreva eller buske till där man inte hann kolla där nån sitter och trycker. Eller så får man en bomb i huvudet av ännu ett jävla bombplan.