Rösta om SweClockers jullogga 2018

Permalänk
Medlem

Röstade nummer 4.

Permalänk
Medlem

Tyckte det fanns två riktigt bra bidrag, men ser på kommentarerna här att folk tycker vilt olika ;o Röstade på nr 6 till slut.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

1an, 2an och 6an var riktigt bra bidrag detta år.

2an tycker jag liknar alltför mycket tidigare års bidrag, är inte förvånad ifall den vinner då sånt brukar ju klara sig bra

6an tyckte jag inte själva fonten var så fin som i bidrag 1 och 2 (stod inte ut tillräckligt) så till slut fall min röst på nr1, skulle va kul med lite mera kontrast i loggan ett år som omväxling Om loggan smälter in eller ej för sidan har ingen betydelse för mitt röstande så länge den ser bra ut för sig.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Dock så står det ju i reglerna att bakgrunden behövde vara transparent

Står i fettext, och endast 2 bidrag har transparent bakgrund. Så känns lite märkligt att 4 av 6 bidrag i finalen inte har transparent bakgrund.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Arveros:

Dock så står det ju i reglerna att bakgrunden behövde vara transparent
https://i.imgur.com/ul9Mh0a.jpg

Står i fettext, och endast 2 bidrag har transparent bakgrund. Så känns lite märkligt att 4 av 6 bidrag i finalen inte har transparent bakgrund.

Regeln ska inte tolkas på det sättet, se mitt svar i #17664761. Regeln har varit utformad så här i flera år, men jag märker att den skulle kunna förtydligas och antecknar det. Tack för feedbacken.

Permalänk
Medlem

Röstade nummer 2. Tydligast helt enkelt.

Jag vet att Sweclockers är väldigt "picky" med att färger på loggan inte ska ändras, men något som hade varit kul att tillåta är möjligheten att skicka med CSS för den header-sektion där loggan finns.

Det hade lyft möjligheterna med denna tävling där många bidrag med mörk himmel hade kunnat bli mycket bättre. Traditioner vid jul tycker många om, men lite förändring hade varit kul faktiskt. Det känns som man ser samma loggor varje år

Gör som tekniken ni skriver om, utvecklas! Och var är alla tomte-smiles?

Taggar @Edin

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av FredrikMH:

Röstade nummer 2. Tydligast helt enkelt.

Jag vet att Sweclockers är väldigt "picky" med att färger på loggan inte ska ändras, men något som hade varit kul att tillåta är möjligheten att skicka med CSS för den header-sektion där loggan finns.

Det hade lyft möjligheterna med denna tävling där många bidrag med mörk himmel hade kunnat bli mycket bättre. Traditioner vid jul tycker många om, men lite förändring hade varit kul faktiskt. Det känns som man ser samma loggor varje år

Gör som tekniken ni skriver om, utvecklas! Och var är alla tomte-smiles?

Taggar @Edin

Eftersom du taggade Edin låter jag resten vara, men besvarar i alla fall frågan om tomte-emojis – de släpps tillsammans med vår nya juliga logga!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Allt utom 2an var väldigt grötigt och svårläst. Sweclogon bör vara väl synlig, det ska synas vilken sida man surfar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)