Bethesda läcker Fallout 76-användares uppgifter via kundtjänstsida

Permalänk
Melding Plague

Bethesda läcker Fallout 76-användares uppgifter via kundtjänstsida

Användare som skapade ett ärende på Bethesdas kundtjänstsida kunde på grund av ett fel se andra spelares uppgifter, med såväl hemadress som mejladress och bild på kvitton.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

*suck*

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det går bra nu!

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

Jag börjar själv få ångest för allting som händer kring Bethesda nu x)

Permalänk

Hehe helt klart underhållande av Bethesda

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Strö lite salt på såret, Bethesda

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem

Bethesdagate? Canvasgate? Vad man än kallar det så är det ju sjukt roligt att de bara fortsätter göra bort sig.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Lego Master

Men nu är det ju inte ens roligt längre. Hur mycket knas kan de ställa till med på så kort tid?

Jag accepterar att Fallout 76 inte är vad jag trodde.
Jag accepterar att de kommer fortsätta använda sin skitmotor för E:S VI.
Jag accepterar att det ibland uppstår fel i olika tjänster.

Men när så många konstiga saker händer och uppdagas inom loppet av typ en månad, så blir jag fan arg.

Skärpning, BGS, annars ska fan ta er.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Hedersmedlem

Det här börjar ju bli komiskt. Tycker nästan lite synd om Bethesda.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Hjälpsam

"All publicity is good publicity"
?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Imponerande dåligt! Är det nu man skyndar att köpa spelet innan det blir Free 2 Play?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

"Enligt dem har dock inga känsliga uppgifter såsom betalkortsnummer och lösenord läckt ut."

Oklart om lagstiftningen i GDPR håller med kring definitionen av känsliga uppgifter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hahahaha! And the hits just keep on comin'!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Sånt här som upptäcks när de är under luppen. I normala fall hade det säkert upptäckts, rapporterats och sen hade det inte blivit en stor grej av det gissar jag.

Men Bethesda är ju spelvärldens nya slagpåse! Innan var det EA/DICE med BF5. Vissa har inte insett att den hästen är död än men iaf.

Visst, bra att folk visar missnöje för det gör ju att utvecklare och utgivare skärper sig ordentligt men det går ibland liiite till överdrift tycker jag nog allt

I fallet Mass Effect Andromeda anser jag att allt hat osv enbart ledde till att vi gamers drev med oss själva i slutändan eftersom de lade ME på is ett tag...det är inte den önskade effekten men tyvärr fårståelig för oavsett hur bra saker fixas eller uppföljare är för nära inpå kommer någon viktigpetter ge sig på det för att få igång hattåget igen...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Din bild fick mig att tänka på denna

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shudnawz:

Men nu är det ju inte ens roligt längre. Hur mycket knas kan de ställa till med på så kort tid?

Jag accepterar att Fallout 76 inte är vad jag trodde.
Jag accepterar att de kommer fortsätta använda sin skitmotor för E:S VI.
Jag accepterar att det ibland uppstår fel i olika tjänster.

Men när så många konstiga saker händer och uppdagas inom loppet av typ en månad, så blir jag fan arg.

Skärpning, BGS, annars ska fan ta er.

Folk slänger pengar på de hursomhelst så varför bry sig? De kan skratta hela vägen till banken medan folk gnäller på forumen och sedan köper all skit de släpper.

Permalänk
Medlem

Det är som att varje dag är det tävling på kontoret om vem som kan kissa högst, det slutar alltid oavgjort med att samtliga kissar sig själva i munnen. Det finns liksom ingen hejd på skiten, de verkar ha siktet inställt på att göra allt fel.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Haha precis när Bethesda har skadeskjutit sig i båda fötterna (FO76 & Bag-gate), så tittar dom ner i mynningen på pistolen för att säkerställa att ingen ammunition är kvar och skjuter sig i ögat också. Helt lysande underhållning!

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

"Bästa pris på NOFX: Ten Years of Fucking Up" --- I had to lol

Permalänk
Medlem

Alla hånskrattar åt hur inkompetenta de är, men när det väl kommer till kritan så fortsätter folk att kasta pengar på dem. Verkar ju funka ganska bra ändå. Det är ett skitföretag - sluta ge dem pengar.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Alla hånskrattar åt hur inkompetenta de är, men när det väl kommer till kritan så fortsätter folk att kasta pengar på dem. Verkar ju funka ganska bra ändå. Det är ett skitföretag - sluta ge dem pengar.

Fallout 76 är väl en totalflopp. Tvivlar på att det var så många som kastade pengar på dem. Eller menar du innan? Fallout 4, VR och Skyrim är ju väldigt roliga spel även om de är buggiga.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Det förvånar mig inte ett dugg. Nog för att det snart är jul och allt men är det en så bra idé att låta tomtar sköta företaget året om? Nej jag tycker inte det. Tycker heller inte om deras jävla antipiratgrejer som de håller på med. Jävla skitföretag helt enkelt och kort och gott.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Detta är ju rätt roliga nyheter för oss som inte är påverkade. Det är ofattbart hur ett företag kan fucka upp så hårt och så många gånger på så kort tid. Man kan ju nästan tro att de vill driva sitt företag i botten. Skadeglädje kanske är den enda sanna glädjen trots allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Fallout 76 är väl en totalflopp. Tvivlar på att det var så många som kastade pengar på dem. Eller menar du innan? Fallout 4, VR och Skyrim är ju väldigt roliga spel även om de är buggiga.

Att alla problem som de har i sin motor följer med i varenda spel är tillräcklig anledning att inte ge dem pengar, men att de står och ljuger rakt upp i ansiktet på hela världen och kör med falsk marknadsföring borde få de flesta att tänka en extra gång innan de köper deras spel. Tycker jag i alla fall.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vesh:

"Enligt dem har dock inga känsliga uppgifter såsom betalkortsnummer och lösenord läckt ut."

Oklart om lagstiftningen i GDPR håller med kring definitionen av känsliga uppgifter

Skickades från m.sweclockers.com

Precis! Undrar vad de gör sen ifall några européer som blivit påverkade detta tar kontakt med Bethesda och requestar att få all sin info raderad som läckts ut. Låter som ett fall som enkelt skulle gå igenom någon EU domstol att det blir böter iallafall. Det är väl inbakat i GDPR att man kan få böter upp till 20€ miljoner eller 4% av årliga inkomsten ifall man inte sköter sig.

Börjar tycka synd om Bethesda vi dethär laget, är ju fan av deras Elders Scroll och Fallout (single player) serie, kommer ju garanterat påverka fanbasens inställning till Bethesda vad gäller i fortsättningen pga all strul kring Fallout 76.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vesh:

"Enligt dem har dock inga känsliga uppgifter såsom betalkortsnummer och lösenord läckt ut."

Oklart om lagstiftningen i GDPR håller med kring definitionen av känsliga uppgifter

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt GDPR så definieras en personlig uppgift som något som kan identifiera en individ.

Att då veta var de nu bor är i min bok "känsliga uppgifter" för det känns som om man kan identifiera individen!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Bara råkar läcka person info på alla som nu vill ha en riktig väska för sin kollektors edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Att alla problem som de har i sin motor följer med i varenda spel är tillräcklig anledning att inte ge dem pengar, men att de står och ljuger rakt upp i ansiktet på hela världen och kör med falsk marknadsföring borde få de flesta att tänka en extra gång innan de köper deras spel. Tycker jag i alla fall.

Jag håller med dig. Men är det inte gällande Fallout 76 som de har ljugit och som som i sin tur har floppat?. Eller ljög de något när folk faktiskt kastade pengar på dem, alltså innan Fallout 76? Nu verkar det ju som de försöker på alla sätt de kan att sätta sig själv i så mycket skit de bara kan. Min gissning är på att det är pengafolket som varken bryr sig eller kan något om spel som styr allting.

Men min poäng är väl att spelarbasen verkligen har visat att de inte tycker det här är okej genom att inte kasta pengar på dem när det gäller 76? Handlar väl iofs om att det är ett dåligt spel. Hade det vart ett fantastiskt spel och de bara hade ljugit hade nog folk köpt på som vanligt. Bara en känsla jag har, jag har inte sett några försäljningssiffror. Men din poäng kvarstår ju iofs. Ifall 76 hade vart ett bra spel så hade folk köpt spelet oavsett om de ljugit eller hur dåliga de är som företag. Är ju så med alla stora företag egentligen. Stora företag kan ju göra nästan vad som helst och folk fortsätter att köpa deras produkter sålänge de är billigast eller bäst.

De har iaf lyckats vända mig som skulle kalla mig själv för en falloutfanatiker till att inte ens bry mig om att testa 76. Även om de tappade atmosfären redan i 3an så var det fortfarande roliga spel. Men ja, har de alltid ljugit så är det ju väldigt sorglig.

Det enda jag vet som okunnig är 60fps-gränsen, som är olidlig. Vad har de mer för problem som följer med i den här motorn?

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Om inte hälften vore nog

Permalänk
Medlem

När blev gifs/bilder okej? Jag vill också

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC