Epic Games har pausat utvecklingen av Unreal Tournament

Permalänk
Medlem

quake champions, någon?

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Dom gör med andra ord exakt som Valve.

Det är inte förstagångsutvecklare som knåpat ihop ett hobbyspel. Speliden med PUBG är brilliant men utförandet är katastrofalt.

Inte direkt, Valve har ingen mega cash cow, dom har inte lanserat något sen dota2 direkt, fören nu såklart med artifact, vilket är nyligen.
Och Artifact lär inte bli någon cash cow i långa loppet då det är alldeles för invecklat för småbarnen.

Valve gjorde kanske så från början med steam när CS var the shit för 10-15 år sedan eller när nu steam släpptes.

Epic har världens mest lönsamma spel, och enbart pga det kan dom eventuellt ha framgång att lansera en store som kan sätta foten mot Valve med steam. Ubisoft och alla andra har inte alls den trafiken som epic har med fortnite.

Sen hatar jag fortfarande skiten ur epic då jag verkligen avskyr byggarebob barnspelet fortnite.

Permalänk
Medlem

Unreal tournament Blitz är grymt kul. Som det bästa av assault och ctf i ett game mode.
Bara ladda ner och pröva.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

quake champions, någon?

Ett utmärkt alternativ!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AdoringFan:

Sandlådespel. Vad anser du vara ett Vuxet spel för 30+? Jobba 9h/dagen och pendla?

Finns en anledning till att det tilltalar 7 åringar. Jävla bollibompagrafik och allt man gör är att bygga ologiska ramper så fort någon skjuter på en.
Surt när sånt skräp står ivägen för vettiga grejor men pengar styr ju.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Majorkraft:

För jävligt.. UT är heligt och så hamnar det i garderoben för att kidsen ska få nya skins till sitt jävla sandlådespel!
Jo, jag är bitter och konservativ:p

Förhoppningsvis blir det en väldigt gay(glad) dag om de plockar ut det i framtiden...

.

.

.

... Jag hittar ut själv.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Inte direkt, Valve har ingen mega cash cow, dom har inte lanserat något sen dota2 direkt, fören nu såklart med artifact, vilket är nyligen.
....

Han menar nog att även Valve back in the day pushade sin game launcher/spelbutik med ett populärt spel (Half life/Counter Strike).

Steam som tar 30% av alla intäkter generade på plattformen genererar en hel del deg...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nyhet?!
Som aktiv i UT community är detta ingen nyhet, detta har tillkännagetts för lääänge sedan.
Fanns en aktiv spelarbas, men klart svårt för småglin att ge sig in i leken där t.om en low skilled veteran klår en nysketen Fortnite-nub...spelet var dömt från början, för svårt för nybörjare att komma igång.
Jaja, nöter vidare ut2004!

Går inte bra alls för skilled-based spel, i synnerhet inte arena fps, se hur det går för Quake
Allt ska vara så lättillgängligt att det dummas ner till en medioker sörja, allt i kommersialismens namn.
bah

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk

Trist men detta var väl bara en tidsfråga. Man tycker dock att Epic borde ha resurser för både Fortnite och andra projekt men det verkar som dom inte är intresserade av att utveckla nya spelupplevelser längre.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Avstängd

Väldigt tråkigt att dom lagt ner Unreal Tournament, jag provade alphaversionen eller vad det var, och det var trevligt.
Det var gratis och fanns även för Linux 🐧, så supertrevligt.

Tråkigt att dom lagt ner den. 😭

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Majorkraft:

Finns en anledning till att det tilltalar 7 åringar. Jävla bollibompagrafik och allt man gör är att bygga ologiska ramper så fort någon skjuter på en.
Surt när sånt skräp står ivägen för vettiga grejor men pengar styr ju.

Haha. Märks att du aldrig spelat spelet. Byggandet är nog för komplicerat för dig. Märks i din mening.

Förvånar mig inte om du kanske lirat Overwatch eller WoW men inte klagat på deras Bolibompa grafik, eller kanske TF2, Mario, Zelda eller något annat.

Låter som en insatt PUBG spelare som har svårt att inse hur illa det går för spelet.

Fortnite kräver betydligt mer av dig än PUBG. Betydligt mer muskelminne bl.a. och anpassning för olika situationer. Mer tänkande.

Men visst, 7 åringar är ju galet intelligenta idag.

Skrivet av vkn:

Går inte bra alls för skilled-based spel, i synnerhet inte arena fps, se hur det går för Quake
Allt ska vara så lättillgängligt att det dummas ner till en medioker sörja, allt i kommersialismens namn.
bah

>Skillbased.

När folk aldrig spelat Fortnite yttrar sig. Det är roligt!

Permalänk
Medlem

Tråkigt. Provspelade lite för något år sedan och det var ändå schysst, verkade lixom vara på väg någonstans även om det märktes att det var en Alpha. UT99 i mitt hjärta. Hoppas verkligen att de jobbar på något nytt spel i smyg nu när det bara flödar in cash.

Aldrig provat fortnite. Funderade på det men vännerna var väldigt anti så det hände aldrig. Verkar trevligt med bra flyt och konstanta uppdateringar. Tråk-peekandet med 3:e person gillar jag dock inte och själva byggandet är jag inte intresserad av alls. Folk får dock spela vad de vill!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Haha. Märks att du aldrig spelat spelet. Byggandet är nog för komplicerat för dig. Märks i din mening.

Förvånar mig inte om du kanske lirat Overwatch eller WoW men inte klagat på deras Bolibompa grafik, eller kanske TF2, Mario, Zelda eller något annat.

Låter som en insatt PUBG spelare som har svårt att inse hur illa det går för spelet.

Fortnite kräver betydligt mer av dig än PUBG. Betydligt mer muskelminne bl.a. och anpassning för olika situationer. Mer tänkande.

Men visst, 7 åringar är ju galet intelligenta idag.

>Skillbased.

När folk aldrig spelat Fortnite yttrar sig. Det är roligt!

Har spelat alla spel du nämner ovan, gillar de flesta av dom också (inte Overwatch, det var bara grötigt).
Skulle nog säga att Fortnite är ett av de minst skillbaserade och ett av de lättare att bli väldigt bra på väldigt fort, min åsikt bara.

Permalänk
Medlem

Synd, riktigt synd. Var roligt att spela online, väldigt lätt att komma in i och dra en match eller två!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv

Pengar talar och det är ont om folk.

Jag spelade mycket Unreal Tournament 2004 förut och jag undrar om de nya är bättre eller sämre? https://www.youtube.com/watch?v=bgebTIoYQ54

Det är självklart en smaksak. Det jag gillade var uppdraget att ta över basstationerna och inte bara antal kills. Sedan fordonen, där de var grymma på olika sätt, ett fordon där en person stod bak och sköt som Halo
En annat fordon där man kunde fälla ut vassa "svärd" på sidorna och bara plöja genom folket. Just detta att med hög hastighet meja ner motspelare älskar jag.

Så mycket minnen och så många omtentor som detta spel har orsakat mig..

Permalänk
Medlem
Citat:

När folk aldrig spelat Fortnite yttrar sig. Det är roligt!

Ditt antagande är fel, jag har spelat.
Om du hävdar att Fortnite är mer skillbased än og arenashooters är det nog du som är ute och snurrar.
Sen när såg du en random spawn i UT/Quake?

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Rip UT99. Tävlingsriggen baserad på en AMD Sempron 2800+ sitter fortfarande uppspikad på väggen i datahörnan. Var med och spelade Unreal Tournament en del då det streamades på Geeks gaming men får tyvärr säga att det inte gav mersmak. Retrobanorna var man ju grym på medans nya banor visste man inte va man skulle hitta på. Börjar väl bli för gammal.

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem

Funderar på att gå i cryosleep sisådär 5 år tills battle royale har dött ut. Väck mig om Half Life 3 släpps.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Funderar på att gå i cryosleep sisådär 5 år tills battle royale har dött ut. Väck mig om Half Life 3 släpps.

Skickades från m.sweclockers.com

BR är nog här för att stanna

Permalänk
Skrivet av Provetector:

Rip UT99. Tävlingsriggen baserad på en AMD Sempron 2800+ sitter fortfarande uppspikad på väggen i datahörnan. Var med och spelade Unreal Tournament en del då det streamades på Geeks gaming men får tyvärr säga att det inte gav mersmak. Retrobanorna var man ju grym på medans nya banor visste man inte va man skulle hitta på. Börjar väl bli för gammal.

Samma här - Har tänkt börja spela igen , kommer ihåg CFT-Cocacola wars , cft 3Towers och andra ,Jag gjorde en bana med Deck16 som bas i 2012 men sen dess har det inte blivit något alls ,varken ut2004 eller ut99 .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

BR är nog här för att stanna

Jag gillar br eftersom de är enkla att förstå och komma in i, jag får bra underhållning för stunden, orkar inte riktigt med för komplexa tidskrävande spel längre som nästan mera bli av karaktären sagor eller rollspel. Visst är ofta br spelen exceptionellt grabbiga och även ofta lite tveksamma ur ett moraliskt perspektiv men man är ju en grabb själv, det är svårt att komma ifrån. Tycker inte man behöver analysera och moralisera spelen för mycket, det är underhållning helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Jag gillar br eftersom de är enkla att förstå och komma in i, jag får bra underhållning för stunden, orkar inte riktigt med för komplexa tidskrävande spel längre som nästan mera bli av karaktären sagor eller rollspel. Visst är ofta br spelen exceptionellt grabbiga och även ofta lite tveksamma ur ett moraliskt perspektiv men man är ju en grabb själv, det är svårt att komma ifrån. Tycker inte man behöver analysera och moralisera spelen för mycket, det är underhållning helt enkelt.

Samma här, bara kört pubg det sista, med vänner och bekanta, vi har asroligt, och vi är gubbar mellan 40-55 bast

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Har fortfarande inte fattat att folk väljer Fortnite framför PUPG.

Kanske för att Fortnite blir mera lek/spel/fjanteri (många gillar sådant) medan PUPG är något mera realistiskt.

Kanske för att PUBG är och kommer alltid att vara i en Alpha? Gav spelet CA 300h innan jag insåg att det aldrig skulle bli optimerat, sure det är lite bättre grafik & lite skönare gun mechanics men fan, all desynk och buggar i spelet gör det ospelbart för mig iaf. Lägg till faktumet att dom hellre släpper skins och nya skitmaps istället för att optimera det är som grädden på mosen.

Räcker med att följa PUBG's subreddit för att inse att det fortfarande är lika buggat som det var för snart 10 månader sen man la spelet på hyllan, känns som att PUBG's playerbase inte har någon standard alls? Vad spelade ni för FPS innan PUBG om man får fråga?
Nää fyfan, hoppas att alla kommande spel/gamemodes med BR levererar bättre & dödar PUBG, tröttnat lite på Fortnite senaste tiden också men dom uppdaterar och lägger iaf till saker varje vecka..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orfi:

Skulle nog säga att Fortnite är ett av de minst skillbaserade och ett av de lättare att bli väldigt bra på väldigt fort, min åsikt bara.

Uppenbart att du inte spelat spelet.

Folk som yttrar sig om att "Fortnite är lätt, det är för BAARN" har oftast inte spelat spelet och har garanterat väldigt dåliga stats i spelet. Antagligen Top>5mill på t.ex. fortnitetracker.

Nog rätt många här som spelar på iPhone nivå liksom.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Jag spelar det varje dag. Det är typ det enda jag spelar för att det är så roligt. Tråkigt om de skulle lägga ner utvecklingen för gott

Kan du inte bara köra UT 2004? Fortfarande skoj tycker jag. Eller är det andra nyheter utöver bättre grafik som nya UT innehåller? Minns bara att jag testade det nya för något år sedan och upplevde att jag lika gärna kan köra UT 2004. Men det kanske har utvecklats en del sedan jag testade?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Kan du inte bara köra UT 2004? Fortfarande skoj tycker jag. Eller är det andra nyheter utöver bättre grafik som nya UT innehåller? Minns bara att jag testade det nya för något år sedan och upplevde att jag lika gärna kan köra UT 2004. Men det kanske har utvecklats en del sedan jag testade?

UT2004 kör jag ibland men tyvärr är det så gammalt så man får "CD-Key not valid" allderles för ofta. Jag har faktiskt köpt spelet och inte delat med mig av min nyckel så det känns lagom kul. nya UT har inga nycklar så sådan skit har man sluppit.

Sen är det som du säger bättre grafik, och lite nya spellägen. Men en grej som jag tycker har varit skoj är att de förbättrat och uppdaterat hela tiden men nu försvinner ju den grejen så det känns inte lika värt längre.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

UT har väl inte sätt någon vettig uppdatering på år då det känns som om Epic har pushat för en "the community should fix it"-approach. Glad över att det är officiellt nu dock, skönt att ha det på papper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Argumenten PUBG väljare oftast har är:
"Det är mer vuxna spelare, bättre grafik (trots att alla kör på lower than low)"

Inget direkt mer än så. Samtidigt så är nätkoden och prestandan åt skogen.

EH?
De har FPP som är den enda sanna vyn för fps-spel.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AdoringFan:

Haha. Märks att du aldrig spelat spelet. Byggandet är nog för komplicerat för dig. Märks i din mening.

Förvånar mig inte om du kanske lirat Overwatch eller WoW men inte klagat på deras Bolibompa grafik, eller kanske TF2, Mario, Zelda eller något annat.

Låter som en insatt PUBG spelare som har svårt att inse hur illa det går för spelet.

Fortnite kräver betydligt mer av dig än PUBG. Betydligt mer muskelminne bl.a. och anpassning för olika situationer. Mer tänkande.

Men visst, 7 åringar är ju galet intelligenta idag.

>Skillbased.

När folk aldrig spelat Fortnite yttrar sig. Det är roligt!

Jodå har väl lagt ca 1½ timme speltid på det hemma hos min bror som har en 7½ åring som spelat det i flera månader. Han grejar det fint förutom att han kanske inte växlar mellan bygg och vapen lika fort som eliterna gör samt är inte lika uppmärksam på sin omgivning. TF2 och Overwatch har jag aldrig fastnat för men det blev 2 månader WoW när det släpptes då alla andra i vänskapskretsen började.
Visst finns det taktiska element i Fortnite men mest handlar det om att hitta ett ok vapen, samla en jävla massa byggmaterial och sen kunna smälla upp fula fort och ramper och växla mellan bygg och vapen fort som fan.
Antar att det är själva byggandet som irriterar mig mest då det ser så ...dumt ut helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Antar att det är själva byggandet som irriterar mig mest då det ser så ...dumt ut helt enkelt.

Ungefär så upplever jag det också, byggandet är nog huvudorsaken till att jag garvade åt Fortnite sist när jag försökte men visst är det "intressant" och ett delvis nytt grepp dock att man indirekt kan bygga egna sköldar, beroende på hur man ser på byggandet. Bristen på realism antar jag stör mig också, det blir så bisarra/komiska situationer.