Epic Games har pausat utvecklingen av Unreal Tournament

Permalänk
Melding Plague

Epic Games har pausat utvecklingen av Unreal Tournament

Efter en lång tids tystnad bekräftar nu Epic Games att Unreal Tournament inte är under aktiv utveckling, och många av utvecklarna har gått över till att arbeta med Fortnite.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Känns väl lite som att Unreal Tournament var lite av ett experiment. Alla kan bidra. Smart att kolla närmre på den möjligheten. Men ja, verkade inte finnas så mycket pengar att hämta i det här projektet iaf. Lite synd men så kan det väl bli.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Logiskt att dom skiter i allt annat och fokuserar på deras småbarns spel Fortnite som spottar in pengar åt dom.

Trist, men logiskt.

Också därför dom passar på att göra en store, ingen använde deras launcher innan, nu måste folk för Fortnite, bra läge att se om dom kan få mer cash.

Permalänk

Kollade in det i början men när tiden gick och inget större egentligen hände fick jag intrycket att de bara använde det som testbädd för UE och egentligen inte hade någon egentlig avsikt att slutföra nya UT.
Och i ärlighetens namn ser jag ingen större finansiell potential där heller.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem

Var mest bara en förkännning men gemene man visste nog redan -utan att ens ha läst artikeln- vad som var orsaken!

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Jag spelar det varje dag. Det är typ det enda jag spelar för att det är så roligt. Tråkigt om de skulle lägga ner utvecklingen för gott

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Gött, då kan dom göra en till slickepinne man kan slåss med och en till såndära superkul dans..

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte fattat att folk väljer Fortnite framför PUPG.

Kanske för att Fortnite blir mera lek/spel/fjanteri (många gillar sådant) medan PUPG är något mera realistiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Har fortfarande inte fattat att folk väljer Fortnite framför PUPG.

Kanske för att Fortnite blir mera lek/spel/fjanteri (många gillar sådant) medan PUPG är något mera realistiskt.

Jag har inte spelat PUBG sedan jag köpte det kort innan det släpptes, och det var en bugg-fest. Kanske upplevs som fjanteri men vad jag kommer ihåg så är det betydligt stabilare

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk

Nej, detta var ingen bra nyhet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av makatech:

Har fortfarande inte fattat att folk väljer Fortnite framför PUPG.

Kanske för att Fortnite blir mera lek/spel/fjanteri (många gillar sådant) medan PUPG är något mera realistiskt.

Fortnite är ett strategispel så kallat
Action-RTS, medan PUBG är ett reskinnat Counter-Strike.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Jag har inte spelat PUBG sedan jag köpte det kort innan det släpptes, och det var en bugg-fest. Kanske upplevs som fjanteri men vad jag kommer ihåg så är det betydligt stabilare

Fortnite har definitivt mycket bättre prestanda och säkert färre buggar, det bidrar säkert. Jag tror dock att det främst handlar om ett färggladare spel med enklare gunplay - det är bara mer casual och lättsmält. Det tilltalar inte mig det minsta, främst för att gunplay var så arkad-likt och flytigt, men jag förstår poängen.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem

@makatech: Jag har aldrig förstått hur folk kan tycka det är roligt att ligga och campa i en buske i 20 minuter. I Fortnite kan jag själv välja om jag vill spela aggressivt, då jag har möjlighet att förse mig själv med cover från fienden. I Fortnite är det mycket högre skilltak också, där du behöver vara duktig på fler saker än att bara sikta med musen - något som många tycker gör spelet roligare.

Sen såklart: smaken är som baken.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av makatech:

Har fortfarande inte fattat att folk väljer Fortnite framför PUPG.

Kanske för att Fortnite blir mera lek/spel/fjanteri (många gillar sådant) medan PUPG är något mera realistiskt.

För man kan ha hög stabil FPS och motorn är inte skräp?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Logiskt att dom skiter i allt annat och fokuserar på deras småbarns spel Fortnite som spottar in pengar åt dom.

Trist, men logiskt.

Också därför dom passar på att göra en store, ingen använde deras launcher innan, nu måste folk för Fortnite, bra läge att se om dom kan få mer cash.

Småbarns spel? Grafiskt eller? Pratar vi skicklighet så känns spelet betydligt mer djupt än något som Blackout eller PUBG där det enda du egentligen gör är att loota och skjuta. Medans i Fortnite så är spelet så mycket mer dynamiskt där du måste anpassa dig hela tiden plus byggandet (betydligt svårare än du tror).

Spelet har hittills haft flera turneringar och en sammanlagd "prizepool" på runt $25mill på bara ett halvår liksom.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av makatech:

Har fortfarande inte fattat att folk väljer Fortnite framför PUPG.

Kanske för att Fortnite blir mera lek/spel/fjanteri (många gillar sådant) medan PUPG är något mera realistiskt.

Jag har fortfarande inte fattat varför folk väljer PUBG framför Fortnite.

Kanske för att man gillar buggar, kinesiska fuskare, dålig framerate, undermålig grafik, lagg, dåliga och oresponsiva servrar osv? Detta medans Fortnite är välpolerat, väloptimerat, har snabbast och mest responsiva servrar, snygg grafik, världens bästa cross-platform, bra gunplay, extremt hög utvecklingstakt på content samt är helt och hållet gratis.

Smaken är olika, men det råder inga tvivel om att Fortnite är det mest välpolerade och högkvalitativa BR-spel på marknaden och detta med råge.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon12433:

Jag har fortfarande inte fattat varför folk väljer PUBG framför Fortnite.

Kanske för att man gillar buggar, kinesiska fuskare, dålig framerate, undermålig grafik, lagg, dåliga och oresponsiva servrar osv? Detta medans Fortnite är välpolerat, väloptimerat, har snabbast och mest responsiva servrar, snygg grafik, världens bästa cross-platform, bra gunplay, extremt hög utvecklingstakt på content samt är helt och hållet gratis.

Smaken är olika, men det råder inga tvivel om att Fortnite är det mest välpolerade och högkvalitativa BR-spel på marknaden och detta med råge.

Argumenten PUBG väljare oftast har är:
"Det är mer vuxna spelare, bättre grafik (trots att alla kör på lower than low)"

Inget direkt mer än så. Samtidigt så är nätkoden och prestandan åt skogen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bigfudge:

@makatech: Jag har aldrig förstått hur folk kan tycka det är roligt att ligga och campa i en buske i 20 minuter. I Fortnite kan jag själv välja om jag vill spela aggressivt, då jag har möjlighet att förse mig själv med cover från fienden. I Fortnite är det mycket högre skilltak också, där du behöver vara duktig på fler saker än att bara sikta med musen - något som många tycker gör spelet roligare.

Sen såklart: smaken är som baken.

Hehe jag ska ge Fortnite en bättre chans än vad jag gjort hittills, det var kanske just byggandet som gjorde mig frustrerad och irriterad (jag var så jäkla dålig på byggandet). Uppstår ju helt komiska bisarra situationer i spelet, jag hade svårt att hålla mig för garv vilket dock kanske är ett bra betyg. Möjligt att jag själv generellt föredrar något mera realistiska spel även om jag förstår att Fortnite kan ge utmärkt spelglädje.

Permalänk

@Bigfudge: Man behöver ju inte ligga och campa heller. Finns gott om vapen och fordon som tillåter fullt ös och det är så jag spelar, om jag nu väl spelar PUBG. Helst på en motorcykel och köra efter varenda airdrop, då händer det grejer

I övrigt blir det mest löjligt när folk ska "tävla" fram och tillbaka vilket spel som är "bäst". Det är helt olika spel med helt olika utseende som riktar sig åt olika människor. Vilket idiot som helst förstår att Fortnite har bättre prestanda pga hur spelet är uppbyggt, ungefär som att LEGO Star Wars har bättre prestanda än Battlefront 2.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem

Nä men fan då!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Har fortfarande inte fattat att folk väljer Fortnite framför PUPG.

Kanske för att Fortnite blir mera lek/spel/fjanteri (många gillar sådant) medan PUPG är något mera realistiskt.

Jag ska säga till dig varför jag lämnade pubg. Bland annat lootboxes som är värre än lotteri. Allt du öppnar är typ en till red tshirt eller annat skit man redan har 100 av. Om jag ska betala för något då vill jag veta vad jag får. Sedan så borde de ha implementerat dailys, weeklys challenges i början, sen så är fortnite lite mer skillat då man måste kunna bygga bra för att kunna vinna. Men viktigaste delen för mig var att jag är fan såg aldrig någon först innan de började skjuta mig haha.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pecesithon:

Vilket idiot som helst förstår att Fortnite har bättre prestanda pga hur spelet är uppbyggt

För att?

Permalänk
Avstängd

För jävligt.. UT är heligt och så hamnar det i garderoben för att kidsen ska få nya skins till sitt jävla sandlådespel!
Jo, jag är bitter och konservativ:p

Permalänk
Skrivet av AdoringFan:

För att?

Skämtar du med mig eller? Animerad grafik med superenkla texturer, om det ens finns några jämfört med PUBG som försöker få allt att se så "verkligt" ut som det går?

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Skrivet av tvelander:

För man kan ha hög stabil FPS och motorn är inte skräp?

Är det inte samma motor, dvs UE som driver båda? Eller kommer jag ihåg fel?
Så motorn bör väl inte vara skräp.

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pecesithon:

Skämtar du med mig eller? Animerad grafik med superenkla texturer, om det ens finns några jämfört med PUBG som försöker få allt att se så "verkligt" ut som det går?

Animerad grafik vad har det med något att göra? Räkna polygoner istället och antal saker och ting i omgivningen samt att ALLT i spelet förutom landskapet kan förstöras, alltså dynamiskt. Plus alla spelar-byggen. Om man ska tolka DICE så är sådant krävande.

Majoriteten av PUBG spelare spelar ändå på Low med CS 1.6 Grafik så vad har Grafiken med allmän prestanda att göra? Spelet presterar ju urkasst oavsett.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Majorkraft:

För jävligt.. UT är heligt och så hamnar det i garderoben för att kidsen ska få nya skins till sitt jävla sandlådespel!
Jo, jag är bitter och konservativ:p

Sandlådespel. Vad anser du vara ett Vuxet spel för 30+? Jobba 9h/dagen och pendla?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AdoringFan:

Sandlådespel. Vad anser du vara ett Vuxet spel för 30+? Jobba 9h/dagen och pendla?

Måste vara job simulator
https://store.steampowered.com/app/448280/Job_Simulator/

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Logiskt att dom skiter i allt annat och fokuserar på deras småbarns spel Fortnite som spottar in pengar åt dom.

Trist, men logiskt.

Också därför dom passar på att göra en store, ingen använde deras launcher innan, nu måste folk för Fortnite, bra läge att se om dom kan få mer cash.

Dom gör med andra ord exakt som Valve.

Skrivet av AdoringFan:

För att?

Det är inte förstagångsutvecklare som knåpat ihop ett hobbyspel. Speliden med PUBG är brilliant men utförandet är katastrofalt.

Permalänk
Medlem

Bilden vid artikeln, Facing Worlds... ooohhh Instagib...ohhhhh