Phantek P400s - Någon som kan hjälpa?

Permalänk

Phantek P400s - Någon som kan hjälpa?

Hej,

1. Man får med en LED stripe, vet inte riktigt vart jag ska koppla den på? Vart ska både ändarna sitta?

2. Fläktarna som kommer med chassit snurrar inte, är det något man bör koppla någonstans, ser ingen sladd som sitter o e ensam.

3. Finns även en platt kabel som de står 12v input på, vad är den o vart kopplar jag den?

Permalänk
Avstängd

@SalvatioN: Läs manualen, står beskrivet där.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SalvatioN:

Hej,

1. Man får med en LED stripe, vet inte riktigt vart jag ska koppla den på? Vart ska både ändarna sitta?

2. Fläktarna som kommer med chassit snurrar inte, är det något man bör koppla någonstans, ser ingen sladd som sitter o e ensam.

3. Finns även en platt kabel som de står 12v input på, vad är den o vart kopplar jag den?

1. Rätt säker på att det finns en kabel märkt med en klisterlapp för just det här ändamålet. Leta så hittar du den
2. Se nedan svar.
3. Det är en helt vanlig SATA som behöver kopplas till motsvarande på ditt nätagg. Den ger ström till bland annat fläktarna, fläktkontrollern, och den LED som finns framtill i chassit (i botten och runt power/reset sw).