Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av scara:

Läste någonstans att Sovjet förbjöd mikrovågsugnar en tid?

Låter inte orimligt, tidiga mikrovågsugnar kunde läcka en del och de jobbar på frekvenser som åtminstone tidigare användes för radar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Hedersmedlem

@hackeron: Jag har sammanfogat din tråd med en annan nyligen skapad tråd om samma ämne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

om 100mw effekt är farligt så borde det vara livsfarligt att sitta vid ett fönster i direkt sol (1000 watt?).
Nu är den skadliga effekten i sol inte värmen (energin) utan UVB A/B..

100mwatt uteffekt på en router är på ett par meter nästan ett avrundningsfel i effekt, då effekten ökar med 2 vid halvering av avstånd, vad effekten är på 1 meter är dock oklart, men på 2 är den halverad osv.

Skrivet av SAFA:

Det är olika frekvenser olika modulation, bandbredd koherens mm vilket också spelar roll.
Prova att lysa på en polis med en 100mW laserpekare om du inte tror mig.
Grönt laserljus är inte heller joniserande men det är koherent.

Sen gäller gränsvärdena som är uppsatta en exponering under 6 minuter. Vad händer vid längre tider?

Skrivet av Söderbäck:

Faran med laser är egentligen inte att den är riktad. Problemet är istället att en 100mw laser uppnår en energitätet i sin strålning som är högre än solen ger här på jorden. Dvs över 1000W per kvadratmeter. 100mw är inte mycket, men det är inte laserpekarens yta heeller.
Men visst kan det bli skadligt med så hög energitäthet.
Sedan är ögat gjort för att vara känsligt för ljus. Får man 100mw laser på handen så kan det bli besvärande varmt, men det är inte nå vidare skadligt. Något organ som är utvecklat för att vara känsligt likt ögat är för ljus har vi inte för mikrovågor så vi har ingen sån weak spot för wifi som ögat har för riktat ljus.

Poängen är att man inte kan jämföra 100mW radiostrålning med X W solljus, och inte ens laserljus med solljus vad gäller påverkan vilket jag ville visa med laserpekarexemplet.

Det blir bara fel. Sen vad som är farligt eller inte är en annan sak.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SAFA:

Poängen är att man inte kan jämföra 100mW radiostrålning med X W solljus, och inte ens laserljus med solljus vad gäller påverkan vilket jag ville visa med laserpekarexemplet.

Det blir bara fel. Sen vad som är farligt eller inte är en annan sak.

Jo det kan man visst göra.
Tvärt om går det faktiskt utmärkt att jämföra effektmängd va elektromagnetisk strålning i olika frekvensintervall.
På 2 meters avstånd blir man träffad av några procent av strålningen som en 1W lampa sänder ut och precis samma sak gäller för något som sänder ut radiovågor.
Det går även att jämföra spridd strålning med riktad strålning som i exemplet med laser och är då påverkan av relevans så är det hur energität strålningen är när den träffar en yta som intresserar.
Däremot kan det bli väldigt missvisande om man jämför riktad strålning med spridd strålning och bara tittar på sändningseffekt om man nu vill kolla på skadeverkningar. Så det handlar mer om förståelse för vad det är man jämför som spelar roll när man jämför det här.

Men man måste förstå vad man jämför och göra jämförelsen på ett rimligt sätt.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

mikrade kaffet samtidigt som jag kollade reddit på telefonen via wifi, jag dog och återuppstod som en grön delfin.

Tur för dig som nu inte längre behöver utsätta dig för WiFi. Som delfin sköter du nu all kommunikation genom ofarlig ultraljud.

Permalänk
Medlem

Personligen tror jag inte WiFi är farligt i måttliga mängder. Men idag lever vi i ett samhälle där vi bokstavligen bombarderas med microvågor av olika slag...
Det är antalet källor som gör det ohälsosamt och nu när 5G är i antågande, så lär det inte bli bättre.

Har på senare tid grottat ner mig lite i detta, då jag bara blir tröttare och tröttare. Får svårare att koncentrera mig och minnet sviker, huvudvärk etc. etc.. men framför allt svårt att sova.
Sover normalt med telefonen på på nattduksbordet, har min WiFi-router under skrivbordet, WiFi och bluetooth i bilen och på olika arbetsplatser.. och alltid telefonen inom räckhåll.

Var för ett par veckor sedan ledig 4 dagar i sträck och provade att låta telefonen vara på kontoret (andra sidan lägenheten) och stängde av WiFi:t nattetid.
Sov som en stock och kände mig mycket piggare... Placebo? Tidigare kunde jag vara ledig en vecka och fortfarande vara lika trött...
Tänker nu testa detta under en längre tid och utvärdera vilken effekt det kan ha.

Tror inte det är bra att utsätta sig för denna typ av strålning 24/7, även om effekten är låg.
Hittade detta dokument som är från 1971-1972, som handlar om vad denna typ av strålning kan orsaka.. men gissar att effekten måste vara högre. Men det går även att "koka" något långsamt på lägre värme.

http://safeschool.ca/uploads/Navy_Radiowave_Brief_1_.pdf

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

The International EMF Scientist Appeal serves as a credible and influential voice from EMF (electromagnetic field) scientists who are urgently calling upon the United Nations and its sub-organizations, the WHO and UNEP, and all U.N. Member States, for greater health protection on EMF exposure.

As of August 30, 2018, 244 EMF scientists from 41 nations have signed the Appeal.

https://emfscientist.org

Finns nog någon anledning till att 244st forskare inom området är oroade...

WHO har ju haft ett EMF-projekt sedan många år? Ja, men den har till stora delar varit finansierad av industrin.
https://microwavenews.com/news-center/repacholi-half-who-emf-...
Världshälsoorganisationens trovärdighet tvärdog där för min del i alla fall.

Det är mycket sopande under mattan man hittar när man söker efter svar på sina frågor...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd

Nej är den här skittråden igång igen.....

Halmhatt på!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Nej är den här skittråden igång igen.....

Halmhatt på!

Halmhatt lär inte hjälpa...

Lika lite som att nonchalera 244st forskare inom området.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd

@DaBone: Microwavenews... Vilken smörja!

Jag tror hellre på Jultomten, hoho

https://santaclausvillage.info/

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DaBone:

Det är antalet källor som gör det ohälsosamt och nu när 5G är i antågande, så lär det inte bli bättre.

det låter jättekonstigt, för normalt brukar det vara kumulativ dos som är avgörande, inte antalet strålkällor. vad är det som gör att mikrovågor skiljer sig från alla andra former av strålning på den punkten?

Citat:

Tror inte det är bra att utsätta sig för denna typ av strålning 24/7, även om effekten är låg.
Hittade detta dokument som är från 1971-1972, som handlar om vad denna typ av strålning kan orsaka.. men gissar att effekten måste vara högre. Men det går även att "koka" något långsamt på lägre värme.

http://safeschool.ca/uploads/Navy_Radiowave_Brief_1_.pdf

Man kan ju undra varför du snöat in på sömnproblem när rapporten listar allt ifrån utslag, syfilis(!) till död och kroppsdelar som ramlar av. Det verkar ju faktiskt som om världens samlade farsoter kan härledas till överexponering av mikrovågor!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

@DaBone: Microwavenews... Vilken smörja!

Jag tror hellre på Jultomten, hoho

https://santaclausvillage.info/

Det är ju såklart upp till dig. Själv sätter jag mer tillit till oberoende forskning, istället för forskning betald av industrin...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

det låter jättekonstigt, för normalt brukar det vara kumulativ dos som är avgörande, inte antalet strålkällor. vad är det som gör att mikrovågor skiljer sig från alla andra former av strålning på den punkten?Man kan ju undra varför du snöat in på sömnproblem när rapporten listar allt ifrån utslag, syfilis(!) till död och kroppsdelar som ramlar av. Det verkar ju faktiskt som om världens samlade farsoter kan härledas till överexponering av mikrovågor!

Skickades från m.sweclockers.com

Du kommer ju aldrig undan strålningen, den finns överallt. Vart du än går, så finns det olika typer av källor...

Vart har jag snöat in på sömnproblem? Jag listade ett antal symtom, som jag kopplar samman med detta. Sen när jag letat och försökt få svar på varför jag har dessa symtom, dyker den ena artikeln efter den andra, forumtrådar och youtube-klipp fram som också kopplar samman detta med denna typ av strålning. Ikväll hittade jag även att 244st forskare inom området också gör det.

När jag bodde i hyreshus-område i en större stad, så mådde jag lika dåligt. Kopplade inte samman detta då, utan flyttade bara till en mindre ort och symtomen försvann. Har dock återfått symtomen periodvis och mer på senare tid. Samtidigt som jag använt mer trådlösa nätverk i mitt jobb och hemmiljö.
Nu har vi fått fiber och jag började må lika dåligt som i stadsmiljön igen. Varför?
Kom eventuellt på varför igår. Då jag stängt av våran WiFi, men inte kände någon skillnad denna gång.
Kollade nätverken jag fick in, så den verkligen var avstängd. Då visade sig att mina gamlingar till grannar fått igång sina fiberanslutningar, med sprillans nya dualband WiFi-routrar. Var väl någon av dem som hade en gammal WiFi-router innan.

Så för att kunna göra en egen undersökning, måste jag alltså nu gå runt och prata med mina grannar om att stänga ner WiFi:t eller helt enkelt flytta. Tror dock inte någon av dem använder WiFi, så det kanske går...

Det är banne mig inte roligt att gå runt med en konstant "brainfog", när man inte behöver det.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av plunn:

Nej är den här skittråden igång igen.....

Halmhatt på!

Näee, foliehatt skärmar bättre.

Det kan ju finnas andra anledningar än radio att en telefon stör sömnen, tex att man använder den innan man somnar och blir piggare av det, de kan ibland även blinka till och låta.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

@mrqaffe: Ok

Sen visar väl snarare forskning att det är alla notifieringar i appar från alla sociala medier som kraftigt kan störa en människas sömn! Jag vägrar själv tex Facebook!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av plunn:

@mrqaffe: Ok

Sen visar väl snarare forskning att det är alla notifieringar i appar från alla sociala medier som kraftigt kan störa en människas sömn! Jag vägrar själv tex Facebook!

Att telefoner stör och skapar stress är ett faktum men det finns ingen forskning som bevisar att det är radiostrålningen det beror på, det är så många andra parametrar de påverkar så bara att ha dem i rummet kommer säkert att göra att många utsätts för ljuset som är mer likt dagsljus och "uppiggande" och så kan användningen skapa stress på olika sätt.
Jag tror definitivt at en telefon i sovrummet kan försämra sömnen för vissa men jag tror inte det beror på radiostrålning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

@DaBone: Microwavenews... Vilken smörja!

Jag tror hellre på Jultomten, hoho

https://santaclausvillage.info/

När även din trådlösa router tillverkare går ut med en varning att man ska försöka hålla sin router på avstånd så kommer fortfarande folk som dig hit och kallar folk för foliehattar. Förnekelse är för extremister.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Du kommer ju aldrig undan strålningen, den finns överallt. Vart du än går, så finns det olika typer av källor...

Vart har jag snöat in på sömnproblem? Jag listade ett antal symtom, som jag kopplar samman med detta. Sen när jag letat och försökt få svar på varför jag har dessa symtom, dyker den ena artikeln efter den andra, forumtrådar och youtube-klipp fram som också kopplar samman detta med denna typ av strålning. Ikväll hittade jag även att 244st forskare inom området också gör det.

När jag bodde i hyreshus-område i en större stad, så mådde jag lika dåligt. Kopplade inte samman detta då, utan flyttade bara till en mindre ort och symtomen försvann. Har dock återfått symtomen periodvis och mer på senare tid. Samtidigt som jag använt mer trådlösa nätverk i mitt jobb och hemmiljö.
Nu har vi fått fiber och jag började må lika dåligt som i stadsmiljön igen. Varför?
Kom eventuellt på varför igår. Då jag stängt av våran WiFi, men inte kände någon skillnad denna gång.
Kollade nätverken jag fick in, så den verkligen var avstängd. Då visade sig att mina gamlingar till grannar fått igång sina fiberanslutningar, med sprillans nya dualband WiFi-routrar. Var väl någon av dem som hade en gammal WiFi-router innan.

Så för att kunna göra en egen undersökning, måste jag alltså nu gå runt och prata med mina grannar om att stänga ner WiFi:t eller helt enkelt flytta. Tror dock inte någon av dem använder WiFi, så det kanske går...

Det är banne mig inte roligt att gå runt med en konstant "brainfog", när man inte behöver det.

På jobbet så tvingas vi arbete med trådlöst. Efter några veckor så han det ikapp, jag börja må dåligt psykiskt, kände mig låst, okreativ, stark brain fog efter jag sluta jobbet fram tills nästa morgon när jag vakna så släppte det.

Bestämde mig att köra internet genom elnätet på jobbet, stängde av wifi:n på laptopen, blev mig själv igen! Som tur är har jag inte många bredvid mig som strålar, men det är absolut den närmaste strålkällan som är värst, 2-3 meter bort blir exponeringen mycket lägre. Jag har ett mätinstrument så jag kan mäta (Cornet ED88T. För mobil behöver man en nearfield probe).

Sen ska man passa sig med Android, vet inte hur det är med iOS, Google har en wifi scanner, även om man stänger av sin WiFi på mobilen, så kan denna tjänst fortfarande koppla upp din WiFi för att scanna accesspuntkter, och det gör den var 10-20 sekund. Går att stänga av i inställningar under Googles tab. Men Google Maps kan enabla den eller Tinder t.ex. som frågar om man vill ha en bättre platsinställning, klickar man ja, så kör den igång.

Den högsta exponeringen är när mobilen byter nät från 3G till 4G... och när den byter basstationer. Har man ett yrke som gör att man behöver köra eller förflytta sig konstant, så ska man se till att stänga av mobilen, eller i alla fall ha nått mobilskydd som blockerar strålningen på ena sidan av mobilen... Finns några lösningar.

Bor man i nått område där täckningen är dålig så att mobilen konstant bytar nät mellan 2G/3G/4G, så ska man inte ha mobilen i sovrummet när man sover.

Sen går utvecklingen mot ett trådlöst samhälle, så det kommer bara bli värre. Bilar har ju nu inbyggt blutooth, använder man inte den så slutar den söka efter några minuter, men snart har vi väl WiFi i bilarna också.

Bussar börjar bli utrustade med trådlös överföring för kortläsare etc. har mätt detta där chaufförer sitter, man kan inte annat än tycka synd om dom, sen har de väl också sin mobil i fickan så det gör inte saken bättre.

En annan sak är basstationer som byggs ut här och där. Mätte detta i en liten småort, ett villa område, de hade en basstation typ 400m från den villan jag befann mig i. Och då var strålningen lika hög som vad en router avger. I villan så fanns det inga strålkällor. Ju närmare jag gick basstationen ju värre blev det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Det är ju såklart upp till dig. Själv sätter jag mer tillit till oberoende forskning, istället för forskning betald av industrin...

Fast någon forskning presteras ju inte på deras hemsida, bara en massa antaganden och vädjanden från folk med titlar att vi måste undersöka eventuella konsekvenser av strålningen - inte att det de facto är farligt. Är det seriöst att hänvisa till obefintlig forskning oavsett om den är "oberoende" eller inte?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Om man kan känna av att wifi är påslaget så kan man hämta in en miljon dollar via James Randi foundation. Eller rättare sagt, kunde, han har visst gått i pension. Går under paranormala färdigheter.

http://web.randi.org/home/jref-status 

https://www.google.se/amp/s/thesearchforlifeafterdeath.com/20...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Fast någon forskning presteras ju inte på deras hemsida, bara en massa antaganden och vädjanden från folk med titlar att vi måste undersöka eventuella konsekvenser av strålningen - inte att det de facto är farligt. Är det seriöst att hänvisa till obefintlig forskning oavsett om den är "oberoende" eller inte?

Läsförståelsen är på topp?

"The scientific findings identified by the signators and others justify this appeal. The World Health Organization (WHO) is encouraged to exert strong leadership in fostering the development of more protective EMF guidelines, to call for precautionary measures, and to educate the public about health risks, particularly risks posed to children and to normal fetal development. By not taking action, the WHO is failing to fulfil its role as the preeminent international public health agency."

WHO är något som vår egen regering hänvisar till i dessa frågor...

Skrivet av joalin:

Om man kan känna av att wifi är påslaget så kan man hämta in en miljon dollar via James Randi foundation. Eller rättare sagt, kunde, han har visst gått i pension. Går under paranormala färdigheter.

http://web.randi.org/home/jref-status 

https://www.google.se/amp/s/thesearchforlifeafterdeath.com/20...

Skickades från m.sweclockers.com

Om man bara är ute för att "trolla" så kan man hämta in en miljon dollar via Förenta idioters foundation.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd

Frågan är besvarad säkert femtio gånger i denna tråd redan... Varför frågar folk om man redan har sitt eget svar klart för sig?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DaBone:

Du kommer ju aldrig undan strålningen, den finns överallt. Vart du än går, så finns det olika typer av källor...

det är därför jag undrar varför just antalet wifi-routrar och mobilmaster är så problematiskt. Mikrovågsstrålning, tillsammans med många andra former av strålning, även joniserande som är skadlig på riktigt, får du i dig varje dag från våra närmsta stjärnor. Du har helt rätt i att du aldrig kommer undan strålningen, inte ens om du flyttar ut i skogen. Det enda som är intressant är därför om mängden du får i dig av en viss typ av strålning är tillräckligt hög för att ha någon biologisk påverkan. För icke-joniserande radiovågor är den nivån så hög att du inte kommer nå den ens om du syr dig ett täcke av mobiltelefoner.

Citat:

Vart har jag snöat in på sömnproblem? Jag listade ett antal symtom, som jag kopplar samman med detta. Sen när jag letat och försökt få svar på varför jag har dessa symtom, dyker den ena artikeln efter den andra, forumtrådar och youtube-klipp fram som också kopplar samman detta med denna typ av strålning. Ikväll hittade jag även att 244st forskare inom området också gör det.

När jag bodde i hyreshus-område i en större stad, så mådde jag lika dåligt. Kopplade inte samman detta då, utan flyttade bara till en mindre ort och symtomen försvann. Har dock återfått symtomen periodvis och mer på senare tid. Samtidigt som jag använt mer trådlösa nätverk i mitt jobb och hemmiljö.
Nu har vi fått fiber och jag började må lika dåligt som i stadsmiljön igen. Varför?
Kom eventuellt på varför igår. Då jag stängt av våran WiFi, men inte kände någon skillnad denna gång.
Kollade nätverken jag fick in, så den verkligen var avstängd. Då visade sig att mina gamlingar till grannar fått igång sina fiberanslutningar, med sprillans nya dualband WiFi-routrar. Var väl någon av dem som hade en gammal WiFi-router innan.

Så för att kunna göra en egen undersökning, måste jag alltså nu gå runt och prata med mina grannar om att stänga ner WiFi:t eller helt enkelt flytta. Tror dock inte någon av dem använder WiFi, så det kanske går...

Det är banne mig inte roligt att gå runt med en konstant "brainfog", när man inte behöver det.

För en utomstående känns det ju mer sannolikt att det är din hjärndimma som ger upphov till radiofobin och inte tvärtom.

Dessa 244 som kallar sig forskare, vilket område är det de forskar i? Hur många forskare finns totalt inom det fältet och hur ser konsensus ut bland dessa?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Näee, foliehatt skärmar bättre.

Studenter på MIT utförde 2005 en studie på foliehattar och upptäckte att medans de skyddade rätt bra mot radiovågor i allmänhet så hade de dock motsatt effekt när de gällde statens hjärnkontrollvågor. (obs:skämt)

Och, lite gammalt, men:

Skrivet av scara:

Läste någonstans att Sovjet förbjöd mikrovågsugnar en tid?

Skrivet av Aphex:

Låter inte orimligt, tidiga mikrovågsugnar kunde läcka en del och de jobbar på frekvenser som åtminstone tidigare användes för radar.

Mikrovågsugnar, i alla fall äldre modeller, skulle också kunna alstra strömspikar på det lokala elnätet.
Det har i alla fall varit en ursäkt jag sett användas för att förbjuda dem i samma lokaler som datorer.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

På jobbet så tvingas vi arbete med trådlöst. Efter några veckor så han det ikapp, jag börja må dåligt psykiskt, kände mig låst, okreativ, stark brain fog efter jag sluta jobbet fram tills nästa morgon när jag vakna så släppte det.

Bestämde mig att köra internet genom elnätet på jobbet, stängde av wifi:n på laptopen, blev mig själv igen! Som tur är har jag inte många bredvid mig som strålar, men det är absolut den närmaste strålkällan som är värst, 2-3 meter bort blir exponeringen mycket lägre. Jag har ett mätinstrument så jag kan mäta (Cornet ED88T. För mobil behöver man en nearfield probe).

Sen ska man passa sig med Android, vet inte hur det är med iOS, Google har en wifi scanner, även om man stänger av sin WiFi på mobilen, så kan denna tjänst fortfarande koppla upp din WiFi för att scanna accesspuntkter, och det gör den var 10-20 sekund. Går att stänga av i inställningar under Googles tab. Men Google Maps kan enabla den eller Tinder t.ex. som frågar om man vill ha en bättre platsinställning, klickar man ja, så kör den igång.

Den högsta exponeringen är när mobilen byter nät från 3G till 4G... och när den byter basstationer. Har man ett yrke som gör att man behöver köra eller förflytta sig konstant, så ska man se till att stänga av mobilen, eller i alla fall ha nått mobilskydd som blockerar strålningen på ena sidan av mobilen... Finns några lösningar.

Bor man i nått område där täckningen är dålig så att mobilen konstant bytar nät mellan 2G/3G/4G, så ska man inte ha mobilen i sovrummet när man sover.

Sen går utvecklingen mot ett trådlöst samhälle, så det kommer bara bli värre. Bilar har ju nu inbyggt blutooth, använder man inte den så slutar den söka efter några minuter, men snart har vi väl WiFi i bilarna också.

Bussar börjar bli utrustade med trådlös överföring för kortläsare etc. har mätt detta där chaufförer sitter, man kan inte annat än tycka synd om dom, sen har de väl också sin mobil i fickan så det gör inte saken bättre.

En annan sak är basstationer som byggs ut här och där. Mätte detta i en liten småort, ett villa område, de hade en basstation typ 400m från den villan jag befann mig i. Och då var strålningen lika hög som vad en router avger. I villan så fanns det inga strålkällor. Ju närmare jag gick basstationen ju värre blev det.

Jag tänker inte säga emot dig, jag tror att du och t.ex @DaBone är känsligare än andra som inte känner av det.
Typ som att vissa personer blir åksjuka och sjösjuka medans andra inte blir det osv.

Min router får stå i hallen, men jag har ingen anledning att flytta in den i vardagsrummet när resultatet blir detsamma ändå.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Jag tänker inte säga emot dig, jag tror att du och t.ex @DaBone är känsligare än andra som inte känner av det.
Typ som att vissa personer blir åksjuka och sjösjuka medans andra inte blir det osv.

Min router får stå i hallen, men jag har ingen anledning att flytta in den i vardagsrummet när resultatet blir detsamma ändå.

/Lifooz

Kan vara så, jag kan inte tala för andra, och jag vet att vissa har högre tröskväxel, kan vara allt från alkohol till rökning. Ett glas vin så är det tjohej för de flesta kvinnor.

Men i det stora hela så påverkas vi mer eller mindre samma. Och vi kan inte bortse från den psykiska epidemin som kom med införselsen av smartphones. Finns ingen som direkt vågar peka att det har ett samband, men många som har ögonen öppna vet att det har.

Sen behöver man mäta allting. Många tror att de mår bra, och de kanske gör det, med att ha en strålande mobilen i fickan 24/7. Men har de testat att inte bära på mobilen, och sen känna och fråga sig, "mår jag ännu bättre nu?". Sen vet jag också att många människor inte har denna förmåga att kunna utvärdera sitt sinnestillstånd och det kan man klart se även i denna tråd.

Permalänk
Inaktiv

Detta står om Google Pixel 3 i handboken. Men detta är från Kanada, vad det verkar som är det fler länder som rekommenderar att inte ha mobilen mot kroppen vid användning.

Information om specifik absorptionsnivå (SAR)
Effekten av strålningen från Pixel 3 och Pixel 3 XL understiger Industry Canadas gränsvärden för exponering för radiofrekvent strålning. Enheterna har utvärderats för och visat sig klara IC:s gränsvärden för exponering för radiofrekvent strålning. Enheterna ska användas på ett sådant sätt att risken för mänsklig kontakt vid normal användning minimeras.

När du använder enheten nära kroppen bör du ha Pixel 3 och Pixel 3 XL minst 10 mm från kroppen för att följa bestämmelserna för radiofrekvent strålning som enheten testats för. Enhetens tillbehör, till exempel fodral och hållare, får inte vara gjorda av metall.

Eller har jag missat nått?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

det är därför jag undrar varför just antalet wifi-routrar och mobilmaster är så problematiskt. Mikrovågsstrålning, tillsammans med många andra former av strålning, även joniserande som är skadlig på riktigt, får du i dig varje dag från våra närmsta stjärnor. Du har helt rätt i att du aldrig kommer undan strålningen, inte ens om du flyttar ut i skogen. Det enda som är intressant är därför om mängden du får i dig av en viss typ av strålning är tillräckligt hög för att ha någon biologisk påverkan. För icke-joniserande radiovågor är den nivån så hög att du inte kommer nå den ens om du syr dig ett täcke av mobiltelefoner.För en utomstående känns det ju mer sannolikt att det är din hjärndimma som ger upphov till radiofobin och inte tvärtom.

Och på vilken forskning baserar du det? På samma forskning som WHO baserar sin? Den som är betald av industrin...?

Jag har ingen forskning jag kan hänvisa till, mer än att det är 244st forskare som säger att de har bevis på att det är skadligt och vädjar därför till WHO om att adressera detta.
Jag har själv sedan barnsben varit en "early adopter" av ny teknik. Strålning har länge funnits där utan bekymmer, men på senare år har jag börjat känna av detta. Kanske är därför jag undermedvetet hellre åker till fjällen och vandrar, än att åka till medelhavet och sola?
Det finns varken mobiltäckning eller WiFi där... och man börjar känna sig piggare och mer "vaken".
Kan tänka mig att eftersom jag i många år levt i ett kluster av olika källor, mycket mobiltelefon-pratande och har detta runtomkring mig 24/7, utvecklat en känslighet för det. Men vad vet jag?
Jag var på väg att utföra ett eget experiment för att säkerställa för mig själv, att det är denna typ av strålning som påverkar mig, men tyvärr har ju min hemmiljö kontaminerats av grannarna nu.

Skrivet av Aphex:

Dessa 244 som kallar sig forskare, vilket område är det de forskar i? Hur många forskare finns totalt inom det fältet och hur ser konsensus ut bland dessa?

Skickades från m.sweclockers.com

Eftersom ni som hackar ner på detta verkar ha lite svårt med läsförståelsen eller inte ens läser vad jag länkat, så börjar jag fundera på om ni är totalt indoktrinerade eller en del av industrin runt detta.

"If you are interested in signing the Appeal, we invite you to contact us at info@EMFscientist.org.

You are qualified to sign the Appeal as an EMF scientist if you have published peer-reviewed papers in science journals on the biological and health effects of non-ionizing radiation.
You are qualified to sign the Appeal as a Supporting Scientist if you have published peer-reviewed papers in a related field and have contributed in a sustained manner to increased understanding about EMF science and the need for more protective policies.
Please provide accompanying citations."

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nicoX:

Tur för dig som nu inte längre behöver utsätta dig för WiFi. Som delfin sköter du nu all kommunikation genom ofarlig ultraljud.

Tro mig.. med lite ''forskning''+ en känd media som Aftonbladet, Expressen eller annan gammalmedia, kanske DN? Vips..Ultraljud är dödligt och kan kastrera dig.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aphex:

det är därför jag undrar varför just antalet wifi-routrar och mobilmaster är så problematiskt. Mikrovågsstrålning, tillsammans med många andra former av strålning, även joniserande som är skadlig på riktigt, får du i dig varje dag från våra närmsta stjärnor. Du har helt rätt i att du aldrig kommer undan strålningen, inte ens om du flyttar ut i skogen. Det enda som är intressant är därför om mängden du får i dig av en viss typ av strålning är tillräckligt hög för att ha någon biologisk påverkan. För icke-joniserande radiovågor är den nivån så hög att du inte kommer nå den ens om du syr dig ett täcke av mobiltelefoner.För en utomstående känns det ju mer sannolikt att det är din hjärndimma som ger upphov till radiofobin och inte tvärtom.

Dessa 244 som kallar sig forskare, vilket område är det de forskar i? Hur många forskare finns totalt inom det fältet och hur ser konsensus ut bland dessa?

Skickades från m.sweclockers.com

Fast WHO har ju inte uteslutit att det är ofarligt. Över en lång exponering och ju mer det blir i samhället, så kan det ju absolut finnas en påverkan. Om det inte betyder cancer för alla människor så låter det inte helt orimligt att det kan ge symptom. Beroende på hur känslig man är såklart och hur mycket man exponeras för det.

Detta taget från WHO länk

While an increased risk of brain tumors is not established, the increasing use of mobile phones and the lack of data for mobile phone use over time periods longer than 15 years warrant further research of mobile phone use and brain cancer risk. In particular, with the recent popularity of mobile phone use among younger people, and therefore a potentially longer lifetime of exposure, WHO has promoted further research on this group. Several studies investigating potential health effects in children and adolescents are underway.

Att strongt avfärda detta som nått "påhitt" låter naivt när inte ens WHO vill säga att det är 100% säkert.