Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av piercing:

Flyga gick otroligt segt, nu e jag ju van vid jetplan från bf3/4 så de e ju en viss skillnad men va lixom ingen känsla i de :/

de är ju Warbird´s, de var inte så jävla snabba med hög stall-speed.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Ja för det stora hela handlar just om denna censur..

Får se om de kvinnliga spelarna kan rädda BFV..tror de var några här på Swec som sade att den feminina spelsidan var gigantisk i Battlefield-serien..

Aja får se om kvinnorna kan rädda detta BFV.

Just nu är ju BFV katastrofal i förbokningar.. vissa experter tror att BFV går i samma öde som Titanfall 2 i popularitet.

Jag såg absolut noll och inget i det inlägg som jag citerade som talade om något som helst annat än just censur av detta, ser du något som jag inte ser i inlägget menar du?

Skrivet av Zargoz:

Då jag inte är rasist så kan jag inte med och stödja ett företag som censurerar ett visst ras.

Skickades från m.sweclockers.com

OK...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Det är nice, dock skulle man behöva hotta upp datorn lite för att få det flyta bättre

Visa signatur

2600x 1070 Evga sc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JackanH:

Hittade ingen tråd på detta!

Men vad tycker folk om betat för battlefield V. Har lagt ner cirka 4 timmar på det hittils och har lite blandade åsikter faktiskt.

Gillar ni vilket håll Dice går med denna serien eller är det helt åt skogen?
Vad behöver göras om eller tänkas över när det kommer till gameplay?
Efter 2 timmars lir, vad kände ni? Bra eller dåligt?

Summerar hur jag och mina vänner tycker ang spelet. Känns mer som en expansion än något annat, typ som varenda Battlefield spel efter 3.

Beta banorna är ju galet små dessutom, känns lite som Call of Duty fast kulorna har en helt galet låg hastighet där man måste leda fiender på 10-15m avstånd.

Permalänk
Medlem

Spelet är ok men helt klart en nedgradering från tidigare titlar.

Jag kommer ihåg när Battlefront EA 1 blev annonserat och alla sade att det skulle bli en kopia av Battlefield (då BF4) vilket enligt mig hade varit ett väldigt bra spel. Istället blev det ett väldigt arcadey spel, vilket var ok för sin stil.
Men sen bestämde sig DICE att Battlefield skulle gå samma fotspår och då gick det neråt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nu har inte jag spelat BF sedan BF1 betan så jag är väl väldigt ringrostig och personligen tror jag att jag passerat bäst före på en medelmåttig fps spelare, men efter 5 timmar BFV...

Det var bättre förr, tycker då jag iaf:
jackfrags GOOD TIMES - Battlefield 3 https://youtu.be/SL98sclsnok
Här går saker sönder på riktigt och det känns smutsigt efteråt och menyerna är mycket bättre och enklare att förstå, i BFV så försvinner det mesta som går sönder så det känns billigt på något sätt, likadana kulisser varje gång.
Jag håller inte alls med jackfrags om att det är clunky i BF3, överdrivet smidiga animationer är bara en tråkig funktion i mitt tycke och orealistiskt då det i verkligheten inte alls skulle vara möjligt att hoppa ut genom ett fönster springandes och 1 sekund senare skjuta ihjäl någon bara sådär.

Grafiskt sett ställde jag ner allt på low och jag vet inte vad jag saknar för det var tillräckligt med färger och vad det nu ska va där. Jag provade bara Assault för att jag ville fokusera på att skjuta och lära mig se fienden men det jag stör mig mest på är att fienden oftast är en prick på skärmen eller så ser jag inte fiende alls innan jag dör(förbjud snipers för de tillför ingenting positivt). Den där granatkastaren var ju helt värdelös också. Jag lyckades dock spränga en med dynamit. Om jag minns rätt så är det ju olika fov i olika bf fastän de har samma värde. Menyerna för att ändra saker som vapen och tillbehör orkade jag inte ens prova mig på utan körde på upp till lvl 5 med det som man börjar med. Fortification är ju bara störande och helt ointressant för mig då jag lyckades ta fram en hammare när jag skulle hela mig själv(jag och trycka på rätt knapp går inte), kul att se andra testa på men jag klarar mig helt utan sånt.

Undrar mer om WW3 är något för mig eller om jag ska lägga ner fps helt och hållet

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Spelet är ok men helt klart en nedgradering från tidigare titlar.

Jag kommer ihåg när Battlefront EA 1 blev annonserat och alla sade att det skulle bli en kopia av Battlefield (då BF4) vilket enligt mig hade varit ett väldigt bra spel. Istället blev det ett väldigt arcadey spel, vilket var ok för sin stil.
Men sen bestämde sig DICE att Battlefield skulle gå samma fotspår och då gick det neråt.

Skickades från m.sweclockers.com

När BF4 kom var det rent sagt ut skit! Det tog ett år innan de värsta buggarna var över.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

För att summera upp.
Jag har 5000+ timmar spridit över alla battlefield titlarna, så jag har spelat lite.

För mycket battlefront 2.
Betala vapen upgrades? Verkligen...
Fordon är irrelevanta i spelet. Förstår ej syftet med tanks på Rotterdam t.ex, det är bara en flagga de kan komma nära, och dör som flugor...
COD med några fordon i grunden tycker jag.
Kartorna var meh, om Narvik och Rotterdam är bästa kartorna dom har att erbjuda, herregud.

Battlefield döde med BF3 typ. De har en vinnande koncept, men de får det ej till, tyvärr är det för mycket kommersiellt fokus, och inte på själva spelet. DICE har tappat känslan tyvärr. DICE, go indie, skapa oss ett WW2 värdig namnet Battlefield.

Grafiken är bra, det kan jag ej klaga på.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

När BF4 kom var det rent sagt ut skit! Det tog ett år innan de värsta buggarna var över.

Buggar går iaf att fixa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Summerar hur jag och mina vänner tycker ang spelet. Känns mer som en expansion än något annat, typ som varenda Battlefield spel efter 3.

Beta banorna är ju galet små dessutom, känns lite som Call of Duty fast kulorna har en helt galet låg hastighet där man måste leda fiender på 10-15m avstånd.

Hahaha, att "White man" är censurerat är otroligt kul (är det på riktigt?).

Sitter Dice och utvecklar någonstans på Södermalm med nybakade paleo-bröd?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

Är personligen jättebesviken men det började redan med BF1. Det dummas ner till arkadiga fps spel där fordon är något litet extra

”Battlefield” för mig är Caspian Border där det är 4 stridsvagnar, 1 AA, 2 jetplan och 1 attackhelikopter på varje sida exakt hela gamet. Alla utgår från sin ”bas” och man kan ta över positioner med tanks eller till och med sno motståndarens om man är lite på hugget.

Man hade kunnat re-skina BF4 i WW2 temat och få ett mycket roligare spel.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem

Hjärndött och fruktansvärt tråkigt. Battlefield 2 och 2142 var de sista riktigt bra spelen i serien. Nu är det bara så nerdummat. och betala för uppgraderingar för vapnen som är permanenta?? Idioti.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Hjärndött och fruktansvärt tråkigt. Battlefield 2 och 2142 var de sista riktigt bra spelen i serien. Nu är det bara så nerdummat. och betala för uppgraderingar för vapnen som är permanenta?? Idioti.

Håller med. Väntar fortfarande på 2143 som aldrig lär komma .
BFBC2 var kul men tycker att bf3 och de senare blir tråkiga så mycket fortare än de gamla i mitt tycke även om jag föredrar BF3 framför BF4/H/1

Permalänk
Medlem

Gillar förändringarna i hur spoting fungerar. Tanks känns också nerfade. Vilket är bra. Man var för dödlig med en sådan. Blir svårare att flyga också i och med spotingen är annorlunda. Det kommer krävas mer teamplay, att man har en recon på marken som spotar medans man flyger och släpper bomber.

Jag håller inte med att spelet blivit som COD. Tempot är långsammare än i föregående BF spel. Man måste ta det lugnare nu när fiender inte lyser upp på minimapen hela tiden. och ändringarna i hur ammo fungerar gör också att man blir mer sparsam med skotten.

För själva betan tycker jag de kunde ha släppt en karta mer fokuserad på fordon. Ska bli kul att lira kartor med rena tank battles när spelet släpps live.

Kommer bli ett givet köp. Blickar aldrig bakåt bara framåt. Blir att avinstallera bf1 20 nov och arkivera med resten av bf-spelen.

Det där med cencsuren är ju bara fånigt. Men å andra sidan.....orka bry sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Håller med. Väntar fortfarande på 2143 som aldrig lär komma .
BFBC2 var kul men tycker att bf3 och de senare blir tråkiga så mycket fortare än de gamla i mitt tycke även om jag föredrar BF3 framför BF4/H/1

Samma här, vill gärna se ett 2143 med Titan mode och hela faderullan. Men jag vill ha vapen utan unlocks som i Battlefield 2 där man låser upp ett nytt vapen men finns inga attatchments osv, rent och snyggt så alla spelar på lika villkor. Förstår verkligen inte varför de har valt att gå den här vägen som de gjort med BF3 och framåt. usch.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk

Jag vill bli sugen att lira detta men den känslan kommer inte.

Kanske man blivit gammal men tror det mest har att göra med att spelserien har avvikit från vad det en gång var. Kanske dom som är unga nu tycker detta är super men när man har lirat dom tidigare BF spelen har dom liksom satt en ribba som är väldigt hög.

Ska inte ranta, är väl bara lite ledsen i ögat att eran av BF spel som jag gillade är över. Kanske tar någon annan över facklan, man kan alltid hoppas ! (WW3 spelet ser ganska intressant ut.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Hahaha, att "White man" är censurerat är otroligt kul (är det på riktigt?).

Sitter Dice och utvecklar någonstans på Södermalm med nybakade paleo-bröd?

Har kollat lite mer nu och det verkar faktiskt stämma. DICE verkar gå vägen att deras filter "inte funkar som det skall", kan någon programmerare upplysa mig om hur svårt det är att ha ett fungerande svärords-filter? Känns som det fanns när jag började spela dator för 20 årsedan.

De verkar också censurera hakkors och dylikt????

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frong:

Har kollat lite mer nu och det verkar faktiskt stämma. DICE verkar gå vägen att deras filter "inte funkar som det skall", kan någon programmerare upplysa mig om hur svårt det är att ha ett fungerande svärords-filter? Känns som det fanns när jag började spela dator för 20 årsedan.

De verkar också censurera hakkors och dylikt????

Det är ju de själva som väljer vilka ord/kombinationer som ska censureras.

Permalänk
Medlem

Har testat betan, var väll sådär....skulle inte köpa det för kommer tröttna efter 30-40min. I min mening för enformigt, samma sak om och om igen utan substans. Men samaken är som baken.

Permalänk

Hann inte spela så mycket men det kändes helt okej.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 5900x | MSI Radeon RX 6800 XT | ASRock B550 Phantom Gaming-ITX/ax | G.Skill Ripjaws V Black DDR4 4266MHz 2x16GB | EK-AIO 240 D-RGB | FormD T1 | Corsair SF750 |

| Alienware AW2518HF & LG Ultragear 32GP850 | Logitech G915 TKL - | Logitech G Pro Superlight | Schiit Fulla 2 | Sennheiser HD58x Jubilee & Beyerdynamic DT770 Pro 250 Ohm |

Permalänk
Medlem

helt ok spel. mycket arkad-stämning. jag gillar dock mer ironman-utmaningar där man börjar från noll och får bara en chans - Stort fan av PUBG

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Tyckte också det var ganska ball i betan iallafall, får se vid release om det är värt för många timmars spelande

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Betan var rätt kul med buggig... Fett synd men kan ju fixas till releasen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Hjärndött och fruktansvärt tråkigt. Battlefield 2 och 2142 var de sista riktigt bra spelen i serien. Nu är det bara så nerdummat. och betala för uppgraderingar för vapnen som är permanenta?? Idioti.

Kan bara instämma. Saknar teamplay och känslan av slagfält i BFV. Sista som var "ok" var väl BF3 i mitt tycke.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Medlem

Väldigt bra

Jag har lirat alpha1, alpha2, betan samt releasen sedan 9 nov. Tycker bara det blir bättre och bättre. Det finns dock en hel del skavanker som måste åtgärdas.

Lätt det bästa BF liret jag kört sedan 1942 samt Bad Company 2. Satt ihop ett montage av helgens strövtåg ifrån slagfältet. Gjorde det mest för att jag vill lära mig Final Cut pro.

Men montaget ger nog en hyfsat bra bild över Battlefield 5 just nu ur ett recon perspektiv.

Skulle uppskatta återkoppling angående klipplängder, tempo i filmen eller rent generellt vad ni tycker om den. Är som sagt en lekman på området.

"- Utan spaning ingen aning"

mvh Doorfen

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem

efter att ha läst allt skit om spelet så är jag tveksam till om jag ska köpa det eller inte . Vad tycker ni själva ? har spelat alla BF spel och älskat dom alla mer eller mindre. kan man då anta att även denna kommer fungera som en enkel tidsfördriv ? tack på förhand

Permalänk
Medlem

Tycker BF:V är ett bra spel, som dock skulle behöva poleras lite (och pratar inte bara om buggfixar och vapenbalans).
När alla gamemodes blev tillgängliga på samtliga banor så tog spelet ett stort hopp framåt för mig, började tröttna på att spela TDM och Domination på samma 3 banor och Frontlintes på samma 2 banor, så det var skönt att det åtgärdades.

Skaffade det först via Origin Access och efter ca 10 timmar kände jag "Nä, kommer nog inte köpa det när tiden gått ut".

Nu har jag spelat 55 timmar (jämfört med BF:1 som jag har spelat 18 timmar) och har blivit betydligt bättre på både vapenhantering och hur de olika rollerna bör spelas, och hade nog faktiskt köpt spelet om jag inte redan fått en BF:V-voucher genom att köpa nytt grafikkort.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

@aki04: Tar nog ett tag för de flesta att komma in i. Personligen har jag inte spelat BF sen BF3 som jag spealde en hel del, och det tog ganska lång tid för mig att komma in i det. Känns som "hatet" har lugnat sig lite nu.

Mitt största klagomål är väl att det är så effektivt att prona och gömma sig i buskar, och att spela aggresivt på riktigt är otroligt svårt. Jag spelade mestadels Assault i BC2 och BF3, men i BF V spelar jag mycket mer Recon. Känns lite som det är lite rock-paper-scissor när det kommer till infantri-kriget, där campande support spelare gör det otroligt svårt för aggresiva infantri spelare men samtidigt så äter man upp de campande support spelarna som recon om man vet vad man gör.

Lite för squad baserat också, ett FPS har mycket teamplay även utan att få det nertryckt i halsen. Hade gärna sett bättre spawnpoints t.ex när squaden är död osv.

Hade gärna sett några riktigt bra TDM kartor också. Tänk Noshahr Canals TDM från BF3 typ, helst med typ 48 spelare också.

Permalänk
Medlem

Genderfield V

Visa signatur