Battlefield V får stor uppdatering med ny karta och nytt kampanjuppdrag 4 december

Permalänk
Medlem

Hittills har jag lagt ner 46 timmar i spelet, riktigt roligt spel och väldigt välgjort. Ett par buggar och glitchar i början får man tyvärr vara beredd på men verkligen inget som fått en att inte kunna spela spelet. Så ska bli riktigt skoj att se hur dom patchar och ger ut dlc,s till detta spel. Och som dom flesta redan vet så kommer alla content och dlcs vara helt gratis för Battlefield V. Förutom skins senare, däremot så kommer dom inte lägga till några loot lådor.

Samt som andra har berättat så kan man spela som kvinna, däremot så är sjw tramset helt bortrensat ifrån spelet. Och att spela man eller kvinna är helt upp till spelaren själva då dom har customization i spelet så man skapar sin egen karaktär. Battlefield behöver verkligen inte vara 100% historisk korrekt heller för den delen.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Intressant ändå hur snabbt opinionen kan vända. Kändes som igår som bf var en gamers gullegris. De bf-veteraner jag känner verkar iaf uppskatta bfv ordentligt, bästa på länge tydligen. Så intressant att se att så många bryr sig så mycket om externa faktorer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hicksmarine:

Spelet är ju hur bra som helst, Känns som folk dissar bara för det är EA/DICE.

Det verkar vara väldigt inne att man ska dissa spel från EA/Dice på sweclockers.
Jag gillar bf 5.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Jag fick det gratis, testade det i någon timme, för mig kraschade det efter ca 15-20min varje gång. Jag blev inte så imponerad att ens försöka fixa felet, avinstallerade det istället.

Jag gillar dock inte WWII stuff, vill något liknande BF4 fast modernt

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-H | Coffee lake i7 - 8700k | NZXT Kraken 2x140 Vattenkylning | Corsair LPX DDR4 32GB 3000MHZ | MSI RTX 2070 8gb | Corsair MP600 M2 2TB SSD | Corsair RM750X | Fractal Design Define S |

Permalänk
Medlem

Ska bli roligt med en större uppdatering, ett redan bra spel blir ännu bättre! Kommer nog bli några timmar på slagfältet den 4e

Har inte riktigt förstått mig på folk som orkar lägga energi på att klaga på saker o ting, lägg den energin på nått vettigt... kanske på ett annat spel om man nu inte gillar bf5

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Intressant ändå hur snabbt opinionen kan vända. Kändes som igår som bf var en gamers gullegris.

Det är rätt intressant att se hur mycket reaktioner (både positiva men mest negativa) som varje nyhet gällande DICE/BF får från Sweclockers användare.

Den normala reaktionen när det kommer nyheter om ett spel man inte är intresserad av är att helt enkelt klicka vidare och ignorera nyheten - eftersom man inte är intresserad. Jämför bara antalet kommentarer och views som BF-relaterade nyhetstrådar får jämfört med andra spelnyheter.

När det kommer till DICE-spel, oavsett om det är Battlefront eller Battlefieldspel, då ska det minsann gnällas och kritiseras, även om man är totalt ointresserad av spelet i fråga. Det är nästan så man får dåligt samvete för att man tillhör skaran som gillar spelet.

(Och ja, klart folk får vädra sin åsikt och kritisera spelet, jag tycker mest det är intressant att det sån skillnad på reaktionerna beroende på spelet som diskuteras.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hicksmarine:

Spelet är ju hur bra som helst, Känns som folk dissar bara för det är EA/DICE.

Eller för att Battlefield-serien körts för hårt senaste åren i sådan utsträckning att man lätt glömmer bort vilket spel i serien man spelar. Battlefield 1, 3 och 4 är lika som bär och förutom den bruna färgpaletten är Battlefield 1 som separerar spelet från övriga. Att spelet publiceras av konsumentovänliga EA gör ju serien desto lättare att avstå.

Ta sedan sådana saker som den gamla nygamla skolans Battlefield, tvåan, hade ett fokus på lagspel, särskilt på de osymmetriska conquest-kartorna. Medan de nyare spelen mest känns som en sandlåda där spelare springer runt för att låsa upp nya prylar - där objektiven på kartan antingen ignoreras av den anledningen, eller av den svikande speldesignen där kartpunkterna inte spelar någon större roll i och med att kartorna saknar progression.

Skrivet av MinscS2:

Det är rätt intressant att se hur mycket reaktioner (både positiva men mest negativa) som varje nyhet gällande DICE/BF får från Sweclockers användare.

Den normala reaktionen när det kommer nyheter om ett spel man inte är intresserad av är att helt enkelt klicka vidare och ignorera nyheten - eftersom man inte är intresserad. Jämför bara antalet kommentarer och views som BF-relaterade nyhetstrådar får jämfört med andra spelnyheter.

När det kommer till DICE-spel, oavsett om det är Battlefront eller Battlefieldspel, då ska det minsann gnällas och kritiseras, även om man är totalt ointresserad av spelet i fråga. Det är nästan så man får dåligt samvete för att man tillhör skaran som gillar spelet.

(Och ja, klart folk får vädra sin åsikt och kritisera spelet, jag tycker mest det är intressant att det sån skillnad på reaktionerna beroende på spelet som diskuteras.)

Antagligen för att många har en relation till Battlefield-serien och som inte gillar seriens utveckling.

Skrivet av sKRUVARN:

Intressant ändå hur snabbt opinionen kan vända. Kändes som igår som bf var en gamers gullegris. De bf-veteraner jag känner verkar iaf uppskatta bfv ordentligt, bästa på länge tydligen. Så intressant att se att så många bryr sig så mycket om externa faktorer.

Igår? Tänker du tillbaka kring 2010-2012?
De enda jag känner som spelar Battlefield längre i någon meningsfull utsträckning är de som köper och spelar spelen för nyhetens behag i några veckor för att sedan aldrig röra spelet mer. De är ofta också väldigt högljudda i sitt prisande - men tjusningen brukar vara kortvarig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

De ska tydligen fixa så att medic kpistarna är lite bättre på avstånd stämmer det så blir jag riktigt nöjd.

Behövs verkligen det? Jag klagar inte, men har lyckats plocka både assault och snipers i dueller på långa avstånd med sten-bössan och har aldrig upplevt det som ett problem.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Sugen men betalar absolut inte 649 kr för standard versionen, händer bara inte!

Skrivet av fantomsmurfen:

Standard versionen är hela spelet. Kommer DLC men inget man behöver betala extra för.Dessutom finns det för från 549 kr hos svenska butiker.

Var även ute för 400 på BF rean så om man hade velat haft det för en billigare peng så fanns det möjlighet till det.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Finns också på ps4 store nu för 409 kr

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Jag har spelat alla BF som släppts sedan BF2, BFV är ett av de bättre enligt mig. Betydligt bättre än BF1 som jag inte gillade något vidare. dock fortfarande ljusår från BFBC2 som jag tycker haft både bäst gunplay och i särklass bäst kartor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av pinkified:

Behövs verkligen det? Jag klagar inte, men har lyckats plocka både assault och snipers i dueller på långa avstånd med sten-bössan och har aldrig upplevt det som ett problem.

Tycker det blir lite väl klent när man skadar typ 13 per träff så fort det blir lite avstånd. Och självklart ska ju en kpist vara klenare än en bössa med gevärs kaliber.
Medic är min favoritklass så alla förbättringar den får är positiva enligt mig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

det var en ganska bra release, hittar lite små buggar som man kanske kan irritera sig på ibland men absolut inget som förstör spelet i det stora hela. Det jag är mest ledsen över är att man inte kan customiza sina vapen utöver dom 4 skillsen och lite tråkiga skins... man blir belönad för snabbt för att sedan inte ha någon bra motivation till att fortsätta med vapnet efter lvl 4 eller lvl 20 då man har låst upp allt inom klassen. Alla scopes kommer tillgängliga, inget man behöver döda sig till för att unlocka, inget att customiza efter level 4/vapen som ändrar statsen på vapnet... tycker det är synd att dom kortar ner livslängden på ett spel som har potential för att bli ett långlivat spel.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Lirat en kväll nu och har riktigt kul. Lite frustrerande är det för man är van att trycka på Q hela tiden medan man spanar efter fiender, haha. Kommer ta lite tid att komma in i det. Men det är en ändring jag velat ha mycket länge nu. Superglad att de till slut implementerade det! För en icke - insatt låter det kanske inte så märkvärdigt. Men det rör om i grytan ordentligt alltså!

Sen som vanligt kan man inte banorna än, deras "flow" osv. Men så sakterligen så lär man sig det också!

Gillar att än så länge är fordon inte så frustrerande. De är farliga, ja, men på en lagom nivå. Framförallt flygplanen. Dog av flygande fordon titt som tätt i BF1 och framförallt BF4. Rena cancern där.

Har det extra svårt också eftersom jag bestämt mig för att LMG och bipod är det jag ska fokusera på. Bipoden fungerar lite sådär ibland, hoppas de ser över det, men främst är det klurigt att inte kunna sikta utan bipoden. Blir liksom kaka på kaka, allt är nytt och ovant och ovanpå det en helt ny spelstil som inte behövts tidigare eftersom det helt enkelt inte går att sikta utan bipoden uppsatt.

Som vanligt sitter man och svär i frustration hela tiden xD. Men med ynka 6h under bältet eller något kommer det bli bättre och bättre det där. Idag är målet MG42:an!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Långt från perfekt men lätt bästa BF sen BF4. Skön gunplay och fordon-infanteri balans.

DICE måste dock sluta förstöra gamemodesen. Grand Operations känns helt halvdant jämfört med BF1 och på nåt sätt har dom även lyckats förstöra Conquest...
Det finns nån slags "fairness handikapp" som under spelets gång hjälper förlorarna med snabbare fordon respawns, snabbare cap av flaggor, och spekulerar även på närmare flagg spawns medans vinnarna får motsatsen. Vad du gör under det första ~400 ticketsen räknas i princip inte då handikappen dikterar ändå en konstgjord nagelbitare i slutspurtet.

Magin försvinner rätt snabbt när man vet att man endast vann en comeback just pga handikappen; samma gäller alla dessa nära 1-0 vinster.

Sen att slutspelet ofta leder till en massa V1 spam är ju inte heller nåt att jubla över. Känns så löjligt dessa Michael Bay explosioner så vi kan få våra AmAzInG V1 CoMeBaCk WiNs #BaTlEfIeLd MoMeNtS!1!

Men men, BF4 var inte heller perfekt när den lanserades men grunden till ett grymt spel finns definitivt där. Nu återstår bara att se hur EA's "Games as a Service" utspelar sig.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Köpte precis BF5 till PS4 på PSN-REA: 749 -> 409 SEK.

Ser mycket framemot allt som komma skall. Så klart lite besviken på att spelet inte är komplett. Också därför jag inte köpte det direkt vid release. Hade dock inte förväntat mig nedsatt pris så här snart. Mäktigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem

Jag gillade inte alls betan, har de gjort några förändringar sen dess?

Permalänk
Medlem

Fortfarande ruttna EA bakom
Ska mycket till innan det blir ett enda köp utav dom.
Det sämsta som någonsin kunde hända DICE var uppköpet till EA

Sen BFBC2 har tiden stått stil å ena kopian efter den andra har spottats ut där flera varianter har varit av stor avsmak.
När dom sen körde med Starwars tema som sög formligen skit så var droppen nåd.
Att man senare läser om lootlådor å P2W system efterhand...
Att deras senaste top spel BF5 floppar å folk klagar på ofärdigt spel.
En karta å lite lite krims krams räddar inte denna sjunkande båt.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte dissa vårt kära svenska DICE bara för att de är sadlade med EA. Jag blir inte heller triggad av kvinnliga karaktärer - kul om tjejer kan känna sig inkluderade också! BF har aldrig varit fullkomligt realistiskt så att kunna spela som kvinna förändrar inte detta mycket mer. Trött på dessa lätt-triggade personer som stör sig på detta.

BF5 är kul och det kommer bara bli bättre - visst hade det varit ännu roligare med mer kartor från början, men så är det med spelsläpp idag tydligen :(. Har börjat få slut på saker att göra när jag snart låst upp alla vapen... Någon från Sweclockers som vill squadda up och lira lite?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Aorus Master z390
CPU: i9-9900K 5,1ghz
GPU: 1080 SLI
RAM: 16Gb Trident Z RGB 3200CL14
Skärm: ASUS MG2790Q 1440p 144hz IPS

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Sugen men betalar absolut inte 649 kr för standard versionen, händer bara inte!

Standard är ju inte som standard i tidigare titlar, det finns ju inget ”premium” längre så allt inkluderas redan i standard som jag förstått det och därav priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmeistr:

Jag gillade inte alls betan, har de gjort några förändringar sen dess?

En hel del buggfixar, balanseringar och har inte upplevt något game-breaking på flera dagar. Betan var ju redigt buggig. .. Men det var ju en beta förstås. Kommer en ny karta om ett par dagar nu samt ett "training mode". Fortfarande lite smpnuggar jag upplever, framför allt kring collision och terrain. Sen tycker jag menyerna behöver göras mer intuitiva samt tillåta att ma uppgraderar vapen och väljer assignments utan att lämna ett spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Aorus Master z390
CPU: i9-9900K 5,1ghz
GPU: 1080 SLI
RAM: 16Gb Trident Z RGB 3200CL14
Skärm: ASUS MG2790Q 1440p 144hz IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaysau:

Sen tycker jag menyerna behöver göras mer intuitiva samt tillåta att ma uppgraderar vapen och väljer assignments utan att lämna ett spel.

Man kan uppgradera vapen innan varje karta börjar under "customize" nere till vänster.

Håller helt med annars; Att f.a. kunna fixa assignments ingame och en allmän re-work av menyerna hade inte skadat.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZothOmmog:

Inte är han ju butthurt, bara på grund av att du inte har stött på buggar så betyder det ju inte att det inte skulle finnas buggar i spelet. Har tittat på när folk kör med en 9700k och ett 2080ti på low vid 1080p och ändå haft problem att hålla fps över 60.

säger kanske mer om 2080ti vara en förhastad och ofärdig produkt som dessutom bara spontant brinner upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Att deras senaste top spel BF5 floppar å folk klagar på ofärdigt spel.
En karta å lite lite krims krams räddar inte denna sjunkande båt.

Snälla, vad är det för skit du skriver? Ta och läs din egna signatur nästa gång.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

@MinscS2: Det går inte att göra i grand operations. Bara i conquest, m.fl. Och ofta för kort tid innan man blir autospawnad :(.
Mitt originID är Whiskeyjac1 om du vill squadda någon gång.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Aorus Master z390
CPU: i9-9900K 5,1ghz
GPU: 1080 SLI
RAM: 16Gb Trident Z RGB 3200CL14
Skärm: ASUS MG2790Q 1440p 144hz IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

Snälla, vad är det för skit du skriver? Ta och läs din egna signatur nästa gång.

Mycket slagfärdig kritik som jag givetvis tar med mig på nästa tur ner till källaren då de ska eldas i pannan.
Om du nu tycker att en karta å lite fjäsk är vad som kommer å rädda BF5 så är det väl bra för dig.
Min åsikt är dock inte av det slaget. BF serien bör absolut ta en paus i 10år för att återlanseras med ny flag.
DICE å EA är färdiga med detta koncept.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

@Kaysau: Tack för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaysau:

Jag tänker inte dissa vårt kära svenska DICE bara för att de är sadlade med EA. Jag blir inte heller triggad av kvinnliga karaktärer - kul om tjejer kan känna sig inkluderade också! BF har aldrig varit fullkomligt realistiskt så att kunna spela som kvinna förändrar inte detta mycket mer. Trött på dessa lätt-triggade personer som stör sig på detta.

BF5 är kul och det kommer bara bli bättre - visst hade det varit ännu roligare med mer kartor från början, men så är det med spelsläpp idag tydligen :(. Har börjat få slut på saker att göra när jag snart låst upp alla vapen... Någon från Sweclockers som vill squadda up och lira lite?

Det handlar inte om att ett spel måste vara 'fullkomligt realistiskt,' utan att försöket görs i den riktningen.
Alla förstår ju att 'realism' är en balans mellan 'kul att spela' och 'inlevelse.'
Lite dåliga termer då 'inlevelse' betyder 'kul att spela' för de som gillar 'inlevelse,' men du förstår vad jag menar på i alla fall.

'Realism' som utesluts från stridsspel; Födsel, skolgång, boot camp, ligga skadad på sjukhus i nån månad, döden...
Man kan lista hur många saker man nu vill. I dessa spelen så finns det en massa antaganden vid utgången.
Man har en plats där man ska göra någonting, och man kan välja vilken 'roll' man vill 'spela.'
Idén med just 'historiska' spel är att de 'platser,' 'objektiv,' samt de 'roller' som finns att välja har en specifik bakgrund: WW2.

Således är argumentet i mina ögon bäst uttryckt: 'Vi vill ha mer korrekt bakgrund.'

Det är helt OK att en utvecklare inte lyckas uppnå detta - det man vill ha är en utvecklare som lyssnar på sådan feedback.
Med andra ord; Om någonting kan göras mer 'realistiskt' utan att förlora det 'roliga,' så vill man att uvecklaren är öppen till det.

==

I denna situationen så har vi en konflikt mellan två stycken användargrupper;
De som vill ha 'mer inlevelse' - mer historiskt följande, och färre saker som kan ta en ur denna känslan.
De som vill ha 'mer kvinnor' - för de skäl som de nu har.

I mina ögon är lösningen rätt så självklar; En toggle för användaren om vilka modeller som laddas.
Då kan de som vill spela som, mot, eller med kvinnor göra det, och de som vill leva sig in i 'historiska strider' kan göra det med.

Denna lösningen kom aldrig ens upp. Istället så presenterades det en 'gå härifrån om ni inte gillar det.'
Nu fick ju denna personen sparken som följd, men ämnet är lite radioaktivt efter detta. Vill någon ens ha en 'lösning' nu?

Men men. Tycker själv det är dumt att folk inte kan prata om saken utan invektiv eller antydningar.

==

Sedan är det en bra fråga hur man ska bemöta detta. Om man inte gillar det så kan man mycket väl skita i spelet.
Man vill ju inte 'belöna' människor när de 'gör fel.'

Å andra sidan så fick ju gubben sparken. Man vill ju 'belöna' människor när de 'gör rätt.'
Om miljonbelopp kan klassas som 'avskedning' är en annan fråga.

Ignorerar man trailern och detta tjafset så ser spelet hyffsat ut - gillar själv prismodellen 'cosmetic microtransactions.'
Tycker dock att sådana spel kan vara gratis á la Warframe, men det beror på hur dyrt det är att utveckla Battlefield.
Kanske inte räcker med bara 'microtransactions.'

Permalänk
Medlem
Skrivet av Illunwe:

Det handlar inte om att ett spel måste vara 'fullkomligt realistiskt,' utan att försöket görs i den riktningen.
Alla förstår ju att 'realism' är en balans mellan 'kul att spela' och 'inlevelse.'
Lite dåliga termer då 'inlevelse' betyder 'kul att spela' för de som gillar 'inlevelse,' men du förstår vad jag menar på i alla fall.

'Realism' som utesluts från stridsspel; Födsel, skolgång, boot camp, ligga skadad på sjukhus i nån månad, döden...
Man kan lista hur många saker man nu vill. I dessa spelen så finns det en massa antaganden vid utgången.
Man har en plats där man ska göra någonting, och man kan välja vilken 'roll' man vill 'spela.'
Idén med just 'historiska' spel är att de 'platser,' 'objektiv,' samt de 'roller' som finns att välja har en specifik bakgrund: WW2.

Således är argumentet i mina ögon bäst uttryckt: 'Vi vill ha mer korrekt bakgrund.'

Det är helt OK att en utvecklare inte lyckas uppnå detta - det man vill ha är en utvecklare som lyssnar på sådan feedback.
Med andra ord; Om någonting kan göras mer 'realistiskt' utan att förlora det 'roliga,' så vill man att uvecklaren är öppen till det.

==

I denna situationen så har vi en konflikt mellan två stycken användargrupper;
De som vill ha 'mer inlevelse' - mer historiskt följande, och färre saker som kan ta en ur denna känslan.
De som vill ha 'mer kvinnor' - för de skäl som de nu har.

I mina ögon är lösningen rätt så självklar; En toggle för användaren om vilka modeller som laddas.
Då kan de som vill spela som, mot, eller med kvinnor göra det, och de som vill leva sig in i 'historiska strider' kan göra det med.

Denna lösningen kom aldrig ens upp. Istället så presenterades det en 'gå härifrån om ni inte gillar det.'
Nu fick ju denna personen sparken som följd, men ämnet är lite radioaktivt efter detta. Vill någon ens ha en 'lösning' nu?

Men men. Tycker själv det är dumt att folk inte kan prata om saken utan invektiv eller antydningar.

==

Sedan är det en bra fråga hur man ska bemöta detta. Om man inte gillar det så kan man mycket väl skita i spelet.
Man vill ju inte 'belöna' människor när de 'gör fel.'

Å andra sidan så fick ju gubben sparken. Man vill ju 'belöna' människor när de 'gör rätt.'
Om miljonbelopp kan klassas som 'avskedning' är en annan fråga.

Ignorerar man trailern och detta tjafset så ser spelet hyffsat ut - gillar själv prismodellen 'cosmetic microtransactions.'
Tycker dock att sådana spel kan vara gratis á la Warframe, men det beror på hur dyrt det är att utveckla Battlefield.
Kanske inte räcker med bara 'microtransactions.'

Tycker en toggle låter som en bra lösning. Håller med om att DICE/EA inte var särskilt diplomatiska i sitt sätt att bemöta de oliktänkande. De borde haft munkavle på alla som inte är en del av pr-avdelningen.

Battlefield-spelen är nog rätt dyra att göra och det svårt att räkna på vilka intäkter mikrotransaktioner inbringar när man budgeterar för ett nytt spel, jämfört med ett fast pris där man iaf historiskt kan se vad man sålt förut. För att helt lyckas finansiera ett Battlefield med mikrotransaktioner tror jag man behöver bygga ett spel som spelas i esports och streamas mycket, för att få en kontinuerlig ström av intäkte likt League of Legends. Det är väldigt riskabelt att utgå från att detta kommer hända. Ett spel som kommer i nya utgåvor vartannat år och inte lever vidare i esports kräver nästan den modellen Battlefield har.

Jag föredrar också modellen med (kosmetiska) mikrotransaktioner för att finansiera nytt innehåll framför season pass. De får dock se till att släppa nytt innehåll också!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Aorus Master z390
CPU: i9-9900K 5,1ghz
GPU: 1080 SLI
RAM: 16Gb Trident Z RGB 3200CL14
Skärm: ASUS MG2790Q 1440p 144hz IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Mycket slagfärdig kritik som jag givetvis tar med mig på nästa tur ner till källaren då de ska eldas i pannan.
Om du nu tycker att en karta å lite fjäsk är vad som kommer å rädda BF5 så är det väl bra för dig.
Min åsikt är dock inte av det slaget. BF serien bör absolut ta en paus i 10år för att återlanseras med ny flag.
DICE å EA är färdiga med detta koncept.

Vill du ha ett slagfärdigt och konstruktivt svar så får du väl för fan se till att själv skriva ett sakligt inlägg först.

1. Flopp? Vad har du för belägg för det? Ett stort antal fulla servrar varje kväll som man knappt kommer in på.
2. "En karta och lite 'krims krams'". Ja, vad ska man svara på något så korkat? Testa åtminstone spelet innan du uttalar dig.

Visa signatur

Serenity now