Battlefield V får stor uppdatering med ny karta och nytt kampanjuppdrag 4 december

Permalänk
Melding Plague

Battlefield V får stor uppdatering med ny karta och nytt kampanjuppdrag 4 december

Den 4 december smäller det – då släpper DICE den första stora uppdateringen till purfärska Battlefield V. På menyn står ny karta, nytt uppdrag samt buggfixar och balansering.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

EA sa att vi inte skulle köpa spelet om vi inte gillade vad dem höll på med och Jag gillar inte vad jag ser.

Hade jag ägt ett Xbox eller PS4 hade jag Köpt Reddead 2 och glömt bort BFV.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

De ska tydligen fixa så att medic kpistarna är lite bättre på avstånd stämmer det så blir jag riktigt nöjd.

Skrivet av _Merc_:

EA sa att vi inte skulle köpa spelet om vi inte gillade vad dem höll på med och Jag gillar inte vad jag ser.

Hade jag ägt ett Xbox eller PS4 hade jag Köpt Reddead 2 och glömt bort BFV.

Självklart ska du inte köpa ett spel om du inte tycker det ser bra ut, behöver verkligen spelutvecklarna berätta det för dig?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

De ska tydligen fixa så att medic kpistarna är lite bättre på avstånd stämmer det så blir jag riktigt nöjd.
Självklart ska du inte köpa ett spel om du inte tycker det ser bra ut, behöver verkligen spelutvecklarna berätta det för dig?

dem gjorde utan fråga. Så inga patcher i världen kommer att fixa BFV. Det kanske inte är fallout 76 trasigt. Men det är ingen 5 av 10 enns när stora delar av spelet saknas ifrån början så kanske spelet släpptes 1 år förtidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

dem gjorde utan fråga. Så inga patcher i världen kommer att fixa BFV. Det kanske inte är fallout 76 trasigt. Men det är ingen 5 av 10 enns när stora delar av spelet saknas ifrån början så kanske spelet släpptes 1 år förtidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast du skulle ju köpt RDR2 om du haft en konsol. Det släpptes helt utan online läge och i dagsläget är det bara beta på online. Gissar att det är på detta viset spel kommer släppas i framtiden.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

dem gjorde utan fråga. Så inga patcher i världen kommer att fixa BFV. Det kanske inte är fallout 76 trasigt. Men det är ingen 5 av 10 enns när stora delar av spelet saknas ifrån början så kanske spelet släpptes 1 år förtidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Äh sluta va så butthurt! Har knappt märkt av några buggar alls och det ser riktigt snyggt ut. Det är ungefär lika snyggt på Low som BF4 är på Ultra vilket är en rätt otrolig förbättring.
Visst är det synd att Firestorm inte släpps direkt men dissar man spelet helt o hållet bara pga det så har man nog andra problem att ta hand om. Jag ser ist fram emot att få spela Battle Royale läget efter att ha nött ut de andra lägena först

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

Gött! Asbra spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

BFV är det bf jag njutit mest av att spela tbh. Man får en bra känsla när man spelar spelet. Dessutom är nästan alla kartor är roliga att spela.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat det några kvällar, men eftersom spelet bara erbjuder Mickey mouse-mode så vet jag inte hur spelet är än.
Hardcore - då kan vi snacka. Hoppas bara att de gör en hardcore mode. Inte som BF1där det var ”custom settings” och därför upp till envar serverägarr.
Ett skämt!! Blev besviken. BF4 är och förblir min favorit i serien.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3800X@PBO (4,3GHz) | Prime x370-pro | 16GB G.Skill Ripjaws V 3600Mhz @ 3600 Mhz(16-16-16-36-52) | Zotac 1080 Ti AMP Extreme | MG279Q | QPAD-1339 | Ownit 1000/1000.

Permalänk
Inaktiv

För mig var BF4 höjdpunkten i serien, efter det har intresset fallit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specter:

BFV är det bf jag njutit mest av att spela tbh. Man får en bra känsla när man spelar spelet. Dessutom är nästan alla kartor är roliga att spela.

Håller med , MG42 och campa har fått en ny innebörd i ett spel

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Självklart ska du inte köpa ett spel om du inte tycker det ser bra ut, behöver verkligen spelutvecklarna berätta det för dig?

Nah men spelutvecklarna behöver inte göra spelet politiskt?.

"We felt like in today's world—I have a 13-year-old daughter that when the trailer came out and she saw all the flak, she asked me, 'Dad, why's this happening?'" Soderlund said.

"She plays Fortnite, and says, 'I can be a girl in Fortnite. Why are people so upset about this?' She looked at me and she couldn't understand it. And I'm like, ok, as a parent, how the hell am I gonna respond to this, and I just said, 'You know what? You're right. This is not okay.'"

"These are people who are uneducated—they don't understand that this is a plausible scenario, and listen: this is a game," he added. "And today gaming is gender-diverse, like it hasn't been before. There are a lot of female people who want to play, and male players who want to play as a badass [woman]."

"And we don't take any flak. We stand up for the cause, because I think those people who don't understand it, well, you have two choices: either accept it or don't buy the game. I'm fine with either or. It's just not ok."

Förövrigt verkar hela spelet ett väldigt stort early access. Med det + att det ska dras in politik i spelet så avstår jag. Jag vill gärna slippa allt detta jämställdhets crap, kanske utanför spelarenan, men ska det dras in i filmer och annan underhållningsmedia, så orkar jag inte med det.
Hade inte Patrick Söderlund varit så klantig och behövt dra in identitetspolitik över det hela, så hade spelet kanske varit mer lockande dock. Han hade bara kunnat strunta i att uttala sin egen politiska identitet i det hela. Men hans statement var viktigare än konsumenternas kritik tydligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Nah men spelutvecklarna behöver inte göra spelet politiskt?.

"We felt like in today's world—I have a 13-year-old daughter that when the trailer came out and she saw all the flak, she asked me, 'Dad, why's this happening?'" Soderlund said.

"She plays Fortnite, and says, 'I can be a girl in Fortnite. Why are people so upset about this?' She looked at me and she couldn't understand it. And I'm like, ok, as a parent, how the hell am I gonna respond to this, and I just said, 'You know what? You're right. This is not okay.'"

"These are people who are uneducated—they don't understand that this is a plausible scenario, and listen: this is a game," he added. "And today gaming is gender-diverse, like it hasn't been before. There are a lot of female people who want to play, and male players who want to play as a badass [woman]."

"And we don't take any flak. We stand up for the cause, because I think those people who don't understand it, well, you have two choices: either accept it or don't buy the game. I'm fine with either or. It's just not ok."

Förövrigt verkar hela spelet ett väldigt stort early access. Med det + att det ska dras in politik i spelet så avstår jag. Jag vill gärna slippa allt detta jämställdhets crap, kanske utanför spelarenan, men ska det dras in i filmer och annan underhållningsmedia, så orkar jag inte med det.
Hade inte Patrick Söderlund varit så klantig och behövt dra in identitetspolitik över det hela, så hade spelet kanske varit mer lockande dock. Han hade bara kunnat strunta i att uttala sin egen politiska identitet i det hela. Men hans statement var viktigare än konsumenternas kritik tydligen.

Om man bryr sig om sånt så visst förstår jag att man avstår. Själv bryr jag mig inte något om vilka åsikter eller uttalanden de som ligger bakom spelet gör så länge jag tycker spelet är roligt så finns det risk att jag köper det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Gott!

Sjukvårdarna behöver lite kärlek.

Permalänk
Avstängd

Måste erkänna att spelet ser skoj ut, men det räcker inte för min del..

Känns som det måste finjusteras en del om man ska gå efter vad dessa bloggare säger om spelet på Youtube.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Spelet är ju hur bra som helst, Känns som folk dissar bara för det är EA/DICE.

Visa signatur

Thermaltake P5 TGE, MB:MSI MEG Z390 ACE, CPU:i9 9900K @5Ghz
GPU: MSI 2080TI Gaming X Trio, Custom loop:EKRevoD5, EK-RAD 480
EK-Supremacy EVO, EK-Vardar EVO 120ER, PSU:AX1200i, Vengeance Pro 32GB DDR4 3200Mhz, M2 970 1000 GB

Permalänk
Medlem

Man gillar ju när det är närproducerat

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem

Sugen men betalar absolut inte 649 kr för standard versionen, händer bara inte!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hicksmarine:

Spelet är ju hur bra som helst, Känns som folk dissar bara för det är EA/DICE.

Tja eller så är det för att folk har klagat på vissa saker och EA/Dice sagt att man antingen accepterar läget eller så struntar man i att köpa spelet! Antar att det sistnämnda gett ett betydande avtryck.

Kostar att vara Svenskt politisk korrekt, Helt i sin ordning!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

Tog en månad med orirgin access.
Fastnade inte kändes halvfärdigt.

Men köper det nog på någon suspekt keystore när det hamnar runt 300kr i framtiden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har bara nyss skaffat det och kört ett par timar i kampanjen som uppvärmning, men jisses vad skönt att spela ett spel med en helgjuten spelmotor igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bästa spelet i serien sen BF4. Svårt att avgöra ifall det är bättre än BF4 ännu, fortfarande nykär, men det är ett riktigt roligt spel. Gött att se att medicvapen får en buff, det är det man lirar 9/10 games

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Sugen men betalar absolut inte 649 kr för standard versionen, händer bara inte!

Standard versionen är hela spelet. Kommer DLC men inget man behöver betala extra för.Dessutom finns det för från 549 kr hos svenska butiker.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Vet inte, gillar inte att dom släpper kampanjuppdrag i delar som lanseras utspritt.

Vill ju lira hela alltet en gång.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Så sugen på att hoppa in i BF5! Måste bara fixa burken, sen blir det lira av!

Äntligen går dom tillbaka till andra världskriget! Längtat efter det sedan BF1942

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Battlefield är förvånansvärt bra, och alla som klagar.. Spela ni ert copy paste år efter år Call of Duty så slipper vi ert gnäll.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Äh sluta va så butthurt! Har knappt märkt av några buggar alls och det ser riktigt snyggt ut. Det är ungefär lika snyggt på Low som BF4 är på Ultra vilket är en rätt otrolig förbättring.
Visst är det synd att Firestorm inte släpps direkt men dissar man spelet helt o hållet bara pga det så har man nog andra problem att ta hand om. Jag ser ist fram emot att få spela Battle Royale läget efter att ha nött ut de andra lägena först

Inte är han ju butthurt, bara på grund av att du inte har stött på buggar så betyder det ju inte att det inte skulle finnas buggar i spelet. Har tittat på när folk kör med en 9700k och ett 2080ti på low vid 1080p och ändå haft problem att hålla fps över 60.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk

Skönt att medicbössorna ska få lite kärlek, kanske man har något större chans mot alla andra klasser och vapen, saknar min general liu.

Permalänk
Medlem

Väldigt kul om än lite opolerat spel. Ser fram emot patchen; ny karta är alltid kul och ska bli skönt med KE-7-nerfen. Nu måste 90% av alla support-spelarna lära sig använda ett mer balanserat vapen.

Skrivet av anon190792:

Nah men spelutvecklarna behöver inte göra spelet politiskt?.

"We felt like in today's world—I have a 13-year-old daughter that when the trailer came out and she saw all the flak, she asked me, 'Dad, why's this happening?'" Soderlund said.

"She plays Fortnite, and says, 'I can be a girl in Fortnite. Why are people so upset about this?' She looked at me and she couldn't understand it. And I'm like, ok, as a parent, how the hell am I gonna respond to this, and I just said, 'You know what? You're right. This is not okay.'"

"These are people who are uneducated—they don't understand that this is a plausible scenario, and listen: this is a game," he added. "And today gaming is gender-diverse, like it hasn't been before. There are a lot of female people who want to play, and male players who want to play as a badass [woman]."

"And we don't take any flak. We stand up for the cause, because I think those people who don't understand it, well, you have two choices: either accept it or don't buy the game. I'm fine with either or. It's just not ok."

Förövrigt verkar hela spelet ett väldigt stort early access. Med det + att det ska dras in politik i spelet så avstår jag. Jag vill gärna slippa allt detta jämställdhets crap, kanske utanför spelarenan, men ska det dras in i filmer och annan underhållningsmedia, så orkar jag inte med det.
Hade inte Patrick Söderlund varit så klantig och behövt dra in identitetspolitik över det hela, så hade spelet kanske varit mer lockande dock. Han hade bara kunnat strunta i att uttala sin egen politiska identitet i det hela. Men hans statement var viktigare än konsumenternas kritik tydligen.

Du är medveten om att Patrick Söderlund fick sparken sen va?
Det mesta av "Genus/SJW-tramset" är bortrensat.

Sen har jag personligen inget emot att man kan spela som kvinna i BF:V, även om det är historiskt inkorrekt.
(Förutom ett av dödsångestskriken som någon kvinnlig voiceactor gjorde, mår psykiskt dåligt varje gång jag hör det...)

Edit: Lade till länk.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

"We felt like in today's world—I have a 13-year-old daughter that when the trailer came out and she saw all the flak, she asked me, 'Dad, why's this happening?'" Soderlund said.

"She plays Fortnite, and says, 'I can be a girl in Fortnite. Why are people so upset about this?' She looked at me and she couldn't understand it. And I'm like, ok, as a parent, how the hell am I gonna respond to this, and I just said, 'You know what? You're right. This is not okay.'"

Han lever dock att kämpa vidare för sin dotters påhittade citat, Embark är redan värderat till typ en miljard och finns knappt än.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!