Någon som har fått sina RTX 2080 (TI) skickade?

Permalänk

De som inte haft fel med sitt 980 Ti höll tyst
De som inte haft fel med sitt 1080 Ti höll tyst
De som inte haft fel med sitt 2080 Ti höll tyst

De som fått sitt kort fel skriker högt.
Från lanseringen till nu så är det de som ägt rtx 20-serien som skrikit högst av alla.

Visa signatur

<RIGS>
Sth10, Smh10, Rtx 2080 Ti, Vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindbomb:

Komplett skjuter ju bara på sina datum för leverans gällande Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti Gaming OC.

Först var det oktober, sen november, efter de skulle de få in 100+ den 2 december. Nu står det på sidan att de får in 11 stycken 19 december som givetvis också är ett osäkert datum. Jag blir så frustreeeeerad.

Mmm. Om ett par veckor har jag väntat i ett kvartal från komplett på detta kort och har dessutom nu fått beskedet att BF V INTE ingår. Orderdatumet gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Mmm. Om ett par veckor har jag väntat i ett kvartal från komplett på detta kort och har dessutom nu fått beskedet att BF V INTE ingår. Orderdatumet gäller.

Då får du helt enkelt lägga en till order på grafikkortet och när du väl får det andra så säger du bara jag ångrar mitt första köp och returnerar grafikkortet du fått på andra ordern ^^ men tänk på att få dom inom komplett's öppet köp begränsning men riktigt surt att dom inte bjuder på BV5 när dom inte ens har kunnat skicka kortet än.

Själv väntar man på Cdon ^^ eftersom Mrpc ljög om att ha Gigabyte gaming X i lager på lanseringsdagen och efter väntat 2-3 veckor så ville jag inte vänta längre och fick pengarna tillbaka. Tur nog passa jag på och köpte ett MSI Trio X hos Cdon på singles day 12 900 kr ^^ men får väl det först 2019 i denna takten

Permalänk
Medlem

Eftersom att det efterfrågats så får jag väl helt enkelt flika in med att mitt 2080 Ti funkar utmärkt. Fick mitt MSI 2080 Ti Gaming X Trio den 2 oktober, har suttit i speldatorn sedan 7 oktober. Bara för att jag skriver det här så lär chanserna att mitt kort går åt skogen öka med 94,1%.

Jag undrar vad alla butiker har skrivit på för typ av NDA eftersom att dom är så totalt jävla värdelösa på att lämna ut information gällande sina ordrar till folk, det måste finnas något papper som säger att dom inte får yttra sig gällande tillgången. Det är så pass mycket negativt som skrivs om alla återförsäljare, och hade dom kunnat lugna det med att lämna ut information så hade dom gjort det.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Eftersom att det efterfrågats så får jag väl helt enkelt flika in med att mitt 2080 Ti funkar utmärkt. Fick mitt MSI 2080 Ti Gaming X Trio den 2 oktober, har suttit i speldatorn sedan 7 oktober. Bara för att jag skriver det här så lär chanserna att mitt kort går åt skogen öka med 94,1%.

Jag undrar vad alla butiker har skrivit på för typ av NDA eftersom att dom är så totalt jävla värdelösa på att lämna ut information gällande sina ordrar till folk, det måste finnas något papper som säger att dom inte får yttra sig gällande tillgången. Det är så pass mycket negativt som skrivs om alla återförsäljare, och hade dom kunnat lugna det med att lämna ut information så hade dom gjort det.

Vad för information är det du vill att de skall lämna? De lämnar ju redan ut köplats med mera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har kapitulerat.
Idag gjorde jag ett återköp av mitt Palit GamingPro OC 2080 Ti kort istället för att få ett nytt.
Valutan för mina 14k blir inte bra när man bara får spela i 2,5 vecka sen vänta över 1 månad om inte mer då korten knappt finns i lager heller.
Nej, jag gjorde ett försök. Underbara 2,5 veckor då kortet funkade.
Men nu ger jag mig.
Jag tar mina pengar å väntar på antingen ett officiellt utlåtande från Nvidia att felen är åtgärdade eller hakar jag på nästa serie.. vi får se.
Grymt besviken, men ändå lättad.

Permalänk
Avstängd

Har fått reda på attROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC Edition 11GB + i9 9900k är skickad från webhallen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har två PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 Gaming PC hemma. Beställde det första innan man fick Battlefield V med så jag köpte ett till och lämnar tillbaka det första.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoWErA:

Då får du helt enkelt lägga en till order på grafikkortet och när du väl får det andra så säger du bara jag ångrar mitt första köp och returnerar grafikkortet du fått på andra ordern ^^ men tänk på att få dom inom komplett's öppet köp begränsning men riktigt surt att dom inte bjuder på BV5 när dom inte ens har kunnat skicka kortet än.

Det var kreativt men grafikkortets pris har ju som vanligt dragit iväg i pris. 13300kr har blivit 13990kr. Det motsvarar i princip värdet på BFV.

Permalänk

är det nån som har fått tag på evga´s 2080ti kort ännu, jag har beställt men tveksamt om man kommer få nåt kort på ett bra tag, elgiganten är dom enda som har ett leveransdatum, komplett har inte ens kvar evgas kort, inet har inget leveransdatum, kanske skulle ha köpt ett zotac istället eller asus för den delen

Visa signatur

Build : CASE - Thermaltake View 91 | CPU - 9900K | MOBO - ASUS Maximus Hero XI Z390 | GPU - MSI 2080ti Seahawk EK X | RAM - Corsair Contrast 3466MHz CL16 32Gb| PSU - Corsair RM750X White | Kylning - EK Custom loop | M.2 - Samsung 970 EVO 1TB Samsung 970 EVO 250Gb SSD - Samsung 840 PRO 250Gb Samsung 840 EVO 250Gb

Permalänk
Medlem

Fick ny energi, ger inte upp.
Pengarna tillbaka för mitt Palit som gick ner sig, väntar nu på ett Gigabyte 2080Ti Windforce 3.
Skickas imorgon av Inet.
Kan ju tipsa er andra som har trasiga kort från några återförsäljare att ta hellre pengarna tillbaka så kan man köpa nytt kort direkt istället för att vänta på nytt.
Kommer göra så om kortet som är på väg brakar ihop.
Pengarna tillbaka å ta ett annat kort som finns i lager XD
Känner mig som en beta testare åt Nvidia atm

Permalänk

Tjenare

Ville bara säga att jag avbokat mitt MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO ifrån inet i Malmö så om någon är sugen så ligger där ett på hyllan

Permalänk
Medlem

Mitt Palit GamingPro OC 2080 Ti funkar bra, är otroligt nöjd med kortet.

Permalänk
Skrivet av JBergelin:

Tjenare

Ville bara säga att jag avbokat mitt MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO ifrån butik i Malmö så om någon är sugen så ligger där ett på hyllan

Någon måste ha hunnit före mig :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swindahl:

Fick ny energi, ger inte upp.
Pengarna tillbaka för mitt Palit som gick ner sig, väntar nu på ett Gigabyte 2080Ti Windforce 3.
Skickas imorgon av Inet.
Kan ju tipsa er andra som har trasiga kort från några återförsäljare att ta hellre pengarna tillbaka så kan man köpa nytt kort direkt istället för att vänta på nytt.
Kommer göra så om kortet som är på väg brakar ihop.
Pengarna tillbaka å ta ett annat kort som finns i lager XD
Känner mig som en beta testare åt Nvidia atm

Hoppas ditt paket blir skickat. Dem har väldiga problem med att få ut ordrar just nu.

Visa signatur

Intel i7 9700k @ stock || ASUS PRIME Z390-A || RTX 2070 || 16GB HyperX 16GB 2666

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBergelin:

Tjenare

Ville bara säga att jag avbokat mitt MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO ifrån butik i Malmö så om någon är sugen så ligger där ett på hyllan

Vilken butik?

Permalänk

@SoWErA: oj förlåt var nog trött skall vara Inet Malmö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lockis:

Hoppas ditt paket blir skickat. Dem har väldiga problem med att få ut ordrar just nu.

Ja jo, visserligen har det gått några dagar sedan BF men man vet aldrig.
Tycker nog allt att de borde hunnit ikapp vid detta laget. Men who knows.
Så länge de inte kastar frisbee med paketet så är jag nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swindahl:

Fick ny energi, ger inte upp.

muhahaha, välkommen tillbaka till karusellen

Permalänk
Medlem

Hämtade ut mitt GAMING X TRIO från Inet på posten idag.
Hem och installera efter jobb och hoppas det håller i mer än 2 veckor !
Wish me luck.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-F || Intel Core i7 8086K || MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO || Corsair H100i || Corsair 32GB DOMINATOR 3000MHZ || Samsung 970 EVO M.2 250GB - Samsung 840 EVO 250GB x4 - Samsung 840 EVO 1TB || Corsair AX860i PSU || Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Efter helgens benchmark av Asus Strix kortet, så vägrade datorn helt att starta efter en omstart. Man hoppas inte det var kortet, alternativt vad det nu var som orsakade det hela skadat grafikkortet.

Permalänk
Medlem

@Jaw_B: postade inte datorn? har du display på moderkortet kan du se vart den ballade ur i posten... fungerar grejerna nu eller? Har du överklockat ditt kort? Jag körde den där OC scanner och den satte kortet på 2055mhz båda gångerna så jag kör det... blev 1000 extra i timespy.

Permalänk
Medlem

@dakke Nope. Ingen post. Felkod 00 på moderkortet ("icke använd" enligt manualen). Skall prova nyköpt nätdel ikväll. Men sannolikt processorn som sonika la av och dog. Eller moderkort. Eller bägge.

När du får 2050mhz... Vad är + på core då enligt tweakII?

Permalänk

Hämtat ut och installerat mitt kort nu. Hittills flyter det på utmärkt!

Permalänk
Medlem

@JohanssoN85: Väntar också på ett EVGA från inet, känns säkrast att köra evga då dem har bäst garantier mot att byta kylare, spec nu när korten verkar paja hos alla.

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swindahl:

Ja jo, visserligen har det gått några dagar sedan BF men man vet aldrig.
Tycker nog allt att de borde hunnit ikapp vid detta laget. Men who knows.

I know, för väntar fortfarande på att saker som beställdes på BF ska skickas...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har nu kört 2st stresstester på mitt nya Gigabite 2080 Ti Windforce 3 ( inte OC versionen av kortet. )
Kortet har de en så länge ökända micron-minnen.
98,1 % Framerate stab, kortet låg på ca 60 grader.
Körde 3DMark TimeSpy.
GPU load är på 99% och inget lustigt händer i klockfrekvensen på kortet under testet, allt ser stabilt och bra ut.
Inget säger att detta kortet kommer hålla, eller brista.
VI får se.
Hör av mig igen om det skulle börja spöka eller om det gör som mitt Palit-kort gjorde och tokdö med artifakter å annat.

Permalänk
Medlem

Jag har haft mitt Gigabyte 2080 Ti Gaming OC i en dryg månad. Funkar utmärkt hittills och har kört ca 60-70h witcher 3 och ca 10h Mass Effect Andromeda (och Fallout 76 😀) plus en del överklockning och tester med 3dmark och Unigine.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swindahl:

Har nu kört 2st stresstester på mitt nya Gigabite 2080 Ti Windforce 3 ( inte OC versionen av kortet. )
Kortet har de en så länge ökända micron-minnen.
98,1 % Framerate stab, kortet låg på ca 60 grader.
Körde 3DMark TimeSpy.
GPU load är på 99% och inget lustigt händer i klockfrekvensen på kortet under testet, allt ser stabilt och bra ut.
Inget säger att detta kortet kommer hålla, eller brista.
VI får se.
Hör av mig igen om det skulle börja spöka eller om det gör som mitt Palit-kort gjorde och tokdö med artifakter å annat.

Jo vi har förstått att du fick problem med ditt 2080 Ti och det är ju givetvis inte kul när man lagt ut 15k på ett grafikkort, men det verkar inte vara något övergripande problem med 2000-serien vad jag kan se utan bara någon enstaka batch som strular. Förövrigt verkar de finnas tillgängliga för köp hos Nvidia så du kan nog lugna ner dig några snäpp.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Jo vi har förstått att du fick problem med ditt 2080 Ti och det är ju givetvis inte kul när man lagt ut 15k på ett grafikkort, men det verkar inte vara något övergripande problem med 2000-serien vad jag kan se utan bara någon enstaka batch som strular. Förövrigt verkar de finnas tillgängliga för köp hos Nvidia så du kan nog lugna ner dig några snäpp.

Ja vi får la se.