Flashe Gaming Glove är "prestandahöjande spelhandske" på Kickstarter

Permalänk
Medlem

De där hade ju varit en fin grej om de funka och kanske hjälper för en som har lätt att få kalla händer samt bli rätt jobbigt. Ett tag så köpte man ett par pekfingervantar och klippte av topparna man fick ha på sig. Men de blev en aning för varmt om händerna efter några gaming användning så luktade de svett. Har försökt att hitta "gaming relaterade handskar" men inget man direkt lyckats med. Hoppas sweclockers redaktion få tag på ett par "flashe gaming glove" och kan recensera. Kanske kan också lindra handleds knäppandet man få rätt störande när man spela tävlingsinriktat game som CS.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

- Vad har hänt med din arm!?
- Jag är L33T Gam3r!

Permalänk
Medlem

Jag vilar ju bara enbart själva vristen/handen på bordet, resten är i luften... har funkat utan fatigue i cirkus 20 år xD

Permalänk
Medlem

Power glove är vida överlägsen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

De fungerar, men inte för att det står Gunnar på dem eller för att de är dyra

Gunnar är de facto billiga för dess funktion. Gå och kolla vad ett par brillor med blue light-filter kostar hos din optiker.
Det högfrekventa ljuset från skärmar påverkar dina ögon negativt och stör din sömn.
Kontentan är att du kan sitta längre framför skärmen med minskad belastning för ögonen. Sedan är de ju även kontrasthöjande vilket potentiellt kan innebära att du kan se saker tydligare än utan glasögonen.

Sedan inte sagt att du blir bättre på datorspel med ett par brillor!

Så köper inte alls ditt argument att de är dyra.

/Jobbar i branschen

Permalänk

@Smack Jack:
Jag har det på mina glasögon. Betalade 1050kr extra tror jag endast för den behandlingen.

Permalänk
Medlem

Va? Ingen RGB?? VILKEN SKIT!!!!!

En månad sedan var det gamingmatta till stolen och nu är det gamingarm i gips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leoms:

Va? Ingen RGB?? VILKEN SKIT!!!!!

En månad sedan var det gamingmatta till stolen och nu är det gamingarm i gips.

nu ska vi inte va såna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

De fungerar, men inte för att det står Gunnar på dem eller för att de är dyra

Precis, namnet spelar ingen roll men att avfärda dem som en gimmick är inte rätt.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk

Alltså WTF!

SEK 107,946
pledged of SEK 100,000 goal
157 backers

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av FZL:

Man blir ju nästan lite sugen, för skojs skull Man har lagt 500 kr på värre saker skulle jag tro.

Har du själv aldrig tänkt på, hur du själv låter ? Jag menar, Prova att säga högt "jag vill kasta bort 500Kr för skojs skull"

Säg det så fort du kan

"jag vill kasta bort 500Kr för skojs skull"

"jag vill kasta bort 500Kr för skojs skull"

"jag vill kasta bort 500Kr för skojs skull"

"jag vill kasta bort 500Kr för skojs skull"

= 2000Kr

För skojs skull

Visst är det skoj! (?)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Kollar man priset på vanliga handledsstöd med kompression så är det här helt i nivå med det. Jag tycker produkten är sjukt intressant och bra prissatt. Själv har jag en massa problem med handlederna som sabbat uthållighet, greppstyrka och cirkulation. Så för mig är det här en sjukt intressant produkt. Brukar inte backa projekt på kickstarter, men den här gången bryter jag nog mot min regel. Sen kanske man kan använda den vid träning också :D.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig en sån om det betyder att jag får mindre ont i arm/handled/hand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

@695mb:
Jag har det på mina glasögon. Betalade 1050kr extra tror jag endast för den behandlingen.

Får gratulera till ett smart beslut!
Hur upplever du behandlingen? Hjälper den dig? Såklart svårt att mäta, men vore kul att veta hur du upplever den!

Permalänk
Medlem

Listan på saker som gör en bättre i spel, och som man alltså måste ha om man inte är n00b:
Speciell gamerstol
Gula glasögon
Speciell gaminghandske
240Hz monitor i 800x600 stretched till att fylla skärmen
Speciellt färgade WASD-knappar, gärna med LED
7.1 surround-headset
Ett stort förråd av knulla-din-morsa-fraser

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Hittar ingenting om storleken...kan det vara en sån "one-size-fits-all" eller?

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

Skummade igenom hela kampanjen och hoppades på att se att det varit någon ergonom, sjukgymnast eller liknande med i utvecklingen men hittade inget.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheBodyLotion:

Sånt finns redan, handledsstöd. Finns från olika världskända märken med års av erfarenhet om skador. Köpte ett av märket Futuro från apoketet för 99kr.

Du kan göra en egen.

https://www.apoteket.se/produkt/futuro-handledsstod-med-skena...
+
https://www.nike.com/t/dri-fit-midweight-running-sleeves-BLTB...

Så får du samma gimmick skulle jag tro.

Handledsstöd/skenor låter dig inte direkt röra på handen lika bra. Du blir rätt begränsad och musmatta + sådan lär skrapa en del..

Permalänk
Skrivet av N0tepad:

Hittar ingenting om storleken...kan det vara en sån "one-size-fits-all" eller?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Har du själv aldrig tänkt på, hur du själv låter ? Jag menar, Prova att säga högt "jag vill kasta bort 500Kr för skojs skull"

Säg det så fort du kan

"jag vill kasta bort 500Kr för skojs skull"

"jag vill kasta bort 500Kr för skojs skull"

"jag vill kasta bort 500Kr för skojs skull"

"jag vill kasta bort 500Kr för skojs skull"

= 2000Kr

För skojs skull

Visst är det skoj! (?)

Haha jo, jag var inte direkt fullt seriös med mitt inlägg heller om du inte förstod det. Skulle ju aldrig lägga 500 kr på något jag inte har någon nytta alls för, så skulle inte kasta bort något för skojs skull.

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack Jack:

Gunnar är de facto billiga för dess funktion. Gå och kolla vad ett par brillor med blue light-filter kostar hos din optiker.
Det högfrekventa ljuset från skärmar påverkar dina ögon negativt och stör din sömn.
Kontentan är att du kan sitta längre framför skärmen med minskad belastning för ögonen. Sedan är de ju även kontrasthöjande vilket potentiellt kan innebära att du kan se saker tydligare än utan glasögonen.

Sedan inte sagt att du blir bättre på datorspel med ett par brillor!

Så köper inte alls ditt argument att de är dyra.

/Jobbar i branschen

f.lux är gratis t ex

Snabb googling visar massa modeller från knappt 300 spänn.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack Jack:

Gunnar är de facto billiga för dess funktion. Gå och kolla vad ett par brillor med blue light-filter kostar hos din optiker.
Det högfrekventa ljuset från skärmar påverkar dina ögon negativt och stör din sömn.
Kontentan är att du kan sitta längre framför skärmen med minskad belastning för ögonen. Sedan är de ju även kontrasthöjande vilket potentiellt kan innebära att du kan se saker tydligare än utan glasögonen.

Sedan inte sagt att du blir bättre på datorspel med ett par brillor!

Så köper inte alls ditt argument att de är dyra.

/Jobbar i branschen

https://www.jula.se/catalog/klader-och-skydd/skydd/ogon-ansik...

Varken Gunnar och den jag länkade har noll vetenskapliga tester bakom sig som bevisar att det gör någon skillnad i gaming, båda har antagligen exakt samma effekt.

Fast placebo är starkt också så kanske fungerar på folk som går på sånt skit.

Permalänk
Medlem

Det dröjer inte länge förs vi får inopererade gamingtillbehör. Cyborgs nästa. Eller som i Star trek The Borg.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk

@N0tepad: Från FAQ: "We will send out a size sheet to everyone after the campaign has ended, so you'll know exactly which size that fits."

Visa signatur

| Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass SE | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Crucial MX500 2TB SSD | 2x8GB DDR4 3200MHz CL14 G.Skill Ripjaws V | AMD Ryzen 7 2700X 3,7GHz | AMD Wraith Prism | Asus ROG Strix RTX 2080 8GB OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

De där hade ju varit en fin grej om de funka och kanske hjälper för en som har lätt att få kalla händer samt bli rätt jobbigt. Ett tag så köpte man ett par pekfingervantar och klippte av topparna man fick ha på sig. Men de blev en aning för varmt om händerna efter några gaming användning så luktade de svett. Har försökt att hitta "gaming relaterade handskar" men inget man direkt lyckats med. Hoppas sweclockers redaktion få tag på ett par "flashe gaming glove" och kan recensera. Kanske kan också lindra handleds knäppandet man få rätt störande när man spela tävlingsinriktat game som CS.

Min fru använder ofta handledsvärmare för samma typ av problem och säger att det fungerar bra. Hon har några tillverkade i ull, och ull sägs ju vara bra vad gäller att transportera bort fukt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Såg en dokumentär om just teflon förra veckan, gör ju mig inte mer sugen precis.
https://www.svtplay.se/video/19709119/den-bittra-smaken-av-te...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack Jack:

Det högfrekventa ljuset från skärmar påverkar dina ögon negativt och stör din sömn.

Det säger du, med hänvisningen "jobbar i branschen". Precis tvärt om, att det finns noll underlag för sömnpåverkan av blåljus/skärmljus, säger sömnforskare på Uppsala universitet efter en interventionsstudie där man jämförde läsplattor med böcker före läggdags. Svårt det där med nya forskningsfält.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Skrivet av daskedennis:

Folk som tror att gunnar-brillor inte hjälper vet inte vad de snackar om.
Mvh OptikerN

Jag tror jag behöver de.

men för denna grej skriver jag lika som den där gaming mattan för sportstolen man ska ha..
hahahah, ja pengarna ska in!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FZL:

Haha jo, jag var inte direkt fullt seriös med mitt inlägg heller om du inte förstod det. Skulle ju aldrig lägga 500 kr på något jag inte har någon nytta alls för, så skulle inte kasta bort något för skojs skull.

Det roliga är att jag tolkade dig inlägg seriöst!

Och jag kan nästan ta på dig som person d v s den som kan lägga 500 kr på något, som ska kastas bort.
Menar inte att du är det.
Men sättet du skrev på, det är det som är avgörande.

---->

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Det säger du, med hänvisningen "jobbar i branschen". Precis tvärt om, att det finns noll underlag för sömnpåverkan av blåljus/skärmljus, säger sömnforskare på Uppsala universitet efter en interventionsstudie där man jämförde läsplattor med böcker före läggdags. Svårt det där med nya forskningsfält.

Som ofta med forskning så finns det olika sidor av myntet. Den diskussionen ger jag mig inte in i, då jag dels vet att studier har pekat på fördelar med blue light-filter och sömn medan andra menar att det högfrekventa ljuset inte påverkar sömnen alls.

Klart jag är färgad av ena sidan myntet.

Trevlig kväll!

Skickades från m.sweclockers.com