Sverige bland de länder som betalar mest för Netflix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Jag använder Netflix ofta och har inga problem med priset. Tycker utbudet har blivit riktigt bra, och deras egna serier håller (för det mesta) väldigt hög kvalitet. Av ren nyfikenhet, ni som tycker att utbudet är dåligt, vad är det ni saknar? De nyaste biofilmerna?

Agents of SHIELD finns inte alls (finns det ens att streama i Sverige?), Top Gear fattas 17 första säsongerna.

Blooklyn Nine-Nine så har hela säsong 5 funnits ute länge men finns bara till säsong 4 på Netflix.
Chuck?

Är samma med nästan allt jag letar efter...

Permalänk
Medlem

Hade men kollade snabbt igenom allt intressant. Att växla mellan hbo viaplay och Netflix funkar bra för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Det är väl fortfarande så att man måste registrera sig hos Netflix för att kunna komma in och se vad de erbjuder?

Vill gärna se vad som finns innan jag registrerar mig.

Permalänk
Medlem

Kolla inte så ofta på Netflix men efter tips om VPN-grejen så förnya jag till premium. Tyckte de va värt ~70:- även om jag inte kollar allt för ofta så kan andra i familjen få göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jxnte:

Kolla inte så ofta på Netflix men efter tips om VPN-grejen så förnya jag till premium. Tyckte de va värt ~70:- även om jag inte kollar allt för ofta så kan andra i familjen få göra det.

Är inte det blockerat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Är inte det blockerat?

Funkar med bla Expressvpn. Finns mycket mer utbud i US netflix…
Vi har netflix, nyttjas i stort sett varje dag av någon/några av familjemedlemmarna... och på jobbet händer det att jag loggar in och kollar nån dokumentär på rasten...
sen får vi ju tag i vissa filmer/serier på annat håll också... men det behöver vi ju inte ta upp här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Det är väl fortfarande så att man måste registrera sig hos Netflix för att kunna komma in och se vad de erbjuder?

Vill gärna se vad som finns innan jag registrerar mig.

https://se.flixable.com

Visa signatur

[Fractal Design Define R5][Asus Prime X370-Pro][AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz+Noctua NH-U12S SE][Samsung 850 Pro 250Gb][Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) 3200MHz][ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC][Corsair RM750X]

Permalänk
Medlem

@Baxtex: Jag registrera nytt konto via Turkiet. Kostar då 39.99 TL/month. Liren låg på 1.5 när ja gjorde mitt konto men gått upp lite nu. Bara ha koll på valutan (https://www.di.se/valutor/trysek-3440/) så den inte höjs för mkt ;=)

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av LeVvE:

Agents of SHIELD finns inte alls (finns det ens att streama i Sverige?), Top Gear fattas 17 första säsongerna.

Blooklyn Nine-Nine så har hela säsong 5 funnits ute länge men finns bara till säsong 4 på Netflix.
Chuck?

Är samma med nästan allt jag letar efter...

När det fattas säsonger på serier retar verkligen gallfeber på mig, speciellt när man får feeling och vill se något. Har inget konkret exempel här och nu, men det har hänt flera gånger att de första säsongerna inte ens finns.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Vi är tre st som delar på ett 4K abb. Klart ok pris, skulle gärna se bättre utbud som de flesta här verkar hålla med om. Tycker 4k och Dolby Vision funkar helt ok.
Har även viaplay och hbo. Hbo är ju total katastrof.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

100% av Sweclockers läsare har Netlix.
http://forumbilder.se/H8O9G/netflix.png

Klipp bort sista spalten också så har du riktig twitterstatistik!

Permalänk
Medlem

Köper det mesta jag vill se så har sagt upp alla streamingtjänster utom Amazon Prime (främst för Grand Tour men även för Twitch Prime). Netflix tycker jag nog har sämst utbud av tjänsterna vi har tillgång till här, brukar kolla in utbudet årligen under 2 gratismånader men skulle inte kunna tänka mig att betala för det.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Netflix har bara hypervugära tv-serier, överviktiga social justice warriors scen-shower med vad som påstås vara stand-up och Adam Sandler -filmer.

Men min fru har ett konto som svärfar betalar för. Det händer att vi tittar på crime-serier eller något gammalt Family Guy avsnitt

Permalänk
Medlem

Lättlurade svenskar. Vi behöver bli mer kritiska vad vi betalar för.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Japp, degar. Morsan och exet använder mitt konto också för jag har 4K-abonnemanget som tillåter 4 simultana streams haha. Begriper inte hur det är fatt om man lackar ner sig på priset faktiskt, tycker att det är fånigt lite pengar för vad man får om man är avid soffliggare som en annan.

HBO däremot... Har haft och betalat för det i fan 4 år nu tror jag, eller något snarlikt. Och jag skulle inte överdriva om jag sa att det säkert hade varit billigare för mig att KÖPA det innehåll jag kollat på därifrån... Har jag kvar det, undrar man då? Japp.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Japp, degar. Morsan och exet använder mitt konto också för jag har 4K-abonnemanget som tillåter 4 simultana streams haha. Begriper inte hur det är fatt om man lackar ner sig på priset faktiskt, tycker att det är fånigt lite pengar för vad man får om man är avid soffliggare som en annan.

HBO däremot... Har haft och betalat för det i fan 4 år nu tror jag, eller något snarlikt. Och jag skulle inte överdriva om jag sa att det säkert hade varit billigare för mig att KÖPA det innehåll jag kollat på därifrån... Har jag kvar det, undrar man då? Japp.

Köp en Pucko, gjorde jag för ett tag sedan och fick två månader HBO Nordic gratis. HBO Nordic är en sådan tjänst man inte behöver ha året runt, men vill man se några av deras serier kan det vara trevligt att betala för ett par månader kanske. Går bra att avsluta/pausa när man inte använder tjänsten hur som helst.

Sen visst, delar man Netflix 139 kr/m abonnemang med tre-fyra hushåll så blir det inte dyrt, det är ju egentligen inte tillåtet enligt användaravtalet däremot.

Permalänk
Medlem

Skulle inte få för mig att betala för det av den enkla anledningen att materialet dels inte uppfyller det bitdjup jag eftersträvar, samt att utbudet känns aningen klent- på filmsidan främst.

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

Har Viaplay istället. Ser jag på film vilket jag ofta gör är det Bluray som gäller. Dagen streaming har lika god bild-och ljudkvalitét övergår jag dock till streaming.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Sen visst, delar man Netflix 139 kr/m abonnemang med tre-fyra hushåll så blir det inte dyrt, det är ju egentligen inte tillåtet enligt användaravtalet däremot.

Gör inte ens det, det är bara jag som betalar. Bra deal, va?

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Gör inte ens det, det är bara jag som betalar. Bra deal, va?

Brukar kunna bli så

Permalänk
Medlem

public service tv har ju lätt bästa utbudet kolla bara alla som betalar för det efter årsskiftet

Permalänk
Medlem

Fan vad utanför och efter denna fluga man är då.

Jag prenumerera inte, vet inte har inte varit så insatt i denna form av värld i streaming tjänster.

Enda sätt jag försöker se senaste filmer och serier är väl via den onda sjörövarvägen, ja mer bör jag inte gå in i detalj för. (Känsligt ämne)

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Nej, känns för dyrt. Skräpunderhållning finns det gott om gratis med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Fan, Sweclockers efter firmafest och diskussioner som denna är nog största misstaget just nu.
Men! Jag vill bara lämna min egen åsikt.
Spotify och Netflix är nog fan det jag kommer ha rullande prenumeration på större delen av livet. Netflix har höjt sig i mina ögon för alla Anime de har tryckt in samt deras dokumentärer är så mycket bättre än Viaplay, hbo och Prime.

Jag har ingen aning hur jag vill avsluta detta, för jag är (för)berusad. Och ja, om jag skriver hyfsat korrekt så säger även tjejen att det är något utifrån denna värld, för jag kan knappt se skärmen.
Fan jag är törstig..
God natt å tudelu

Permalänk
Medlem

139kr/3300titlar = ca 4öre per titel då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vi är 4st som delar på ett Premium Ultra HD-abonnemang, motsvarande 35kr /person. Rätt billigt skulle jag säga. (Kolla upp till 4st skärmar samtidigt)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Nej. Tycker bildkvalitén är usel.

Visa signatur

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Jag delar på ett 4K-abonnemang med sambon och tycker inte det är dyrt (men inte billigt heller). Innehållet är tillräckligt bra för att fortsätta.

Rent kvalitets- och användbarhetsmässigt så är Netflix fortfarande bäst (och HBO Nordic tveklöst sämst).

De streamingtjänster vi använder:

Netflix
Viaplay
HBO Nordic
SVT Play
YouTube (men ej premium än så länge)

Gammel-tv sade vi upp för något år sedan, och saknar det inte.

Ett mycket bra svenskt svar! inte för dyrt men inte för billigt. #landetlagom

Permalänk
Medlem

Tycker priset är okej, men lite bättre utbud hade inte skadat för att få min prenumeration att rulla.

Saknar även möjligheten att se BIO-filmer till en kostnad av 100-150kr/st. Den dagen, den lyckan

I övrigt prenumererar jag när jag vill se något och säger upp det sen. Samma gäller HBO.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Att jämföra pris per månad är totalt ointressant, de viktiga är är att sätta det i relation till köpkraft, dvs medel eller medianlön.