Lämplig speltid om dagen med HTC Vive för en tolvåring.

Permalänk
Inaktiv

Lämplig speltid om dagen med HTC Vive för en tolvåring.

Hej!
Jag är tolv år och ska köpa ett HTC Vive.
Vad är en lämplig speltid om dagen med Vive?
Vad skulle ni rekommendera?

Permalänk
Medlem

Det dina föräldrar säger är lagom. Så länge det inte går ut över läxorna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Läste nånstans att VR är ok gällande "ögon-hälsa", iaf. bättre än vanliga skärmar då ögat luras att ha fokuspunkten längre bort.

Annars anser jag som ovanstående, game-on så länge det inte går ut över normalt socialt liv, läxor mm.

Permalänk
Medlem

@anon297035:

Det är ju en fråga hur länge du orkar med att spela också.
Personligen orkade jag i början bara en halvtimme, men tränade upp mig och orkade 2 timmar sedan stängde jag ned, gjorde annat ett bra tag och spelade någon timme till senare.

Permalänk
Medlem

Det är mycket mer fysik inblandat så jag skulle nog säga att man kan köra så länge man orkar. Min grabb brukar sluta när det börjar droppa svett på linserna och man kan vrida ur foamen och när han sitter vid sin datorplats så slutar han först på kvällen när ögonen stängt sig...

Permalänk
Medlem

Personlig åsikt och inget moraliserande - tror att man känner gränsen själv om man lyssnar på sin kropp
En timma om dagen oavsett vr eller från skärm, oavsett barn eller vuxen. Finns ett liv utanför spelvärden. Vet inte om det var han som skapade Mind Craft eller Candy Crush som sa i ett radioprogram att om han inte som yngre tonårig/barn suttit och väntat på bussen 5 ggr veckan och bara hade sina tankar som sällskap hade han nog inte haft förmågan att skapa framgång. Han förbrukade den tiden med att fantisera

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]