Sverige bland de länder som betalar mest för Netflix

Skrivet av André:

Jag använder Netflix ofta och har inga problem med priset. Tycker utbudet har blivit riktigt bra, och deras egna serier håller (för det mesta) väldigt hög kvalitet. Av ren nyfikenhet, ni som tycker att utbudet är dåligt, vad är det ni saknar? De nyaste biofilmerna?

Agents of SHIELD finns inte alls (finns det ens att streama i Sverige?), Top Gear fattas 17 första säsongerna.

Blooklyn Nine-Nine så har hela säsong 5 funnits ute länge men finns bara till säsong 4 på Netflix.
Chuck?

Är samma med nästan allt jag letar efter...

Senast redigerat 2018-11-28 19:23

Hade men kollade snabbt igenom allt intressant. Att växla mellan hbo viaplay och Netflix funkar bra för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl fortfarande så att man måste registrera sig hos Netflix för att kunna komma in och se vad de erbjuder?

Vill gärna se vad som finns innan jag registrerar mig.

Kolla inte så ofta på Netflix men efter tips om VPN-grejen så förnya jag till premium. Tyckte de va värt ~70:- även om jag inte kollar allt för ofta så kan andra i familjen få göra det.

Skrivet av Jxnte:

Kolla inte så ofta på Netflix men efter tips om VPN-grejen så förnya jag till premium. Tyckte de va värt ~70:- även om jag inte kollar allt för ofta så kan andra i familjen få göra det.

Är inte det blockerat?

Skrivet av Baxtex:

Är inte det blockerat?

Funkar med bla Expressvpn. Finns mycket mer utbud i US netflix…
Vi har netflix, nyttjas i stort sett varje dag av någon/några av familjemedlemmarna... och på jobbet händer det att jag loggar in och kollar nån dokumentär på rasten...
sen får vi ju tag i vissa filmer/serier på annat håll också... men det behöver vi ju inte ta upp här...

Skrivet av Exxovion:

Det är väl fortfarande så att man måste registrera sig hos Netflix för att kunna komma in och se vad de erbjuder?

Vill gärna se vad som finns innan jag registrerar mig.

https://se.flixable.com

@Baxtex: Jag registrera nytt konto via Turkiet. Kostar då 39.99 TL/month. Liren låg på 1.5 när ja gjorde mitt konto men gått upp lite nu. Bara ha koll på valutan (https://www.di.se/valutor/trysek-3440/) så den inte höjs för mkt ;=)

Skrivet av LeVvE:

Agents of SHIELD finns inte alls (finns det ens att streama i Sverige?), Top Gear fattas 17 första säsongerna.

Blooklyn Nine-Nine så har hela säsong 5 funnits ute länge men finns bara till säsong 4 på Netflix.
Chuck?

Är samma med nästan allt jag letar efter...

När det fattas säsonger på serier retar verkligen gallfeber på mig, speciellt när man får feeling och vill se något. Har inget konkret exempel här och nu, men det har hänt flera gånger att de första säsongerna inte ens finns.

Vi är tre st som delar på ett 4K abb. Klart ok pris, skulle gärna se bättre utbud som de flesta här verkar hålla med om. Tycker 4k och Dolby Vision funkar helt ok.
Har även viaplay och hbo. Hbo är ju total katastrof.

Skrivet av Ratatosk:

100% av Sweclockers läsare har Netlix.
http://forumbilder.se/H8O9G/netflix.png

Klipp bort sista spalten också så har du riktig twitterstatistik!

Köper det mesta jag vill se så har sagt upp alla streamingtjänster utom Amazon Prime (främst för Grand Tour men även för Twitch Prime). Netflix tycker jag nog har sämst utbud av tjänsterna vi har tillgång till här, brukar kolla in utbudet årligen under 2 gratismånader men skulle inte kunna tänka mig att betala för det.

Netflix har bara hypervugära tv-serier, överviktiga social justice warriors scen-shower med vad som påstås vara stand-up och Adam Sandler -filmer.

Men min fru har ett konto som svärfar betalar för. Det händer att vi tittar på crime-serier eller något gammalt Family Guy avsnitt

Senast redigerat 2018-11-29 09:43

Lättlurade svenskar. Vi behöver bli mer kritiska vad vi betalar för.

Japp, degar. Morsan och exet använder mitt konto också för jag har 4K-abonnemanget som tillåter 4 simultana streams haha. Begriper inte hur det är fatt om man lackar ner sig på priset faktiskt, tycker att det är fånigt lite pengar för vad man får om man är avid soffliggare som en annan.

HBO däremot... Har haft och betalat för det i fan 4 år nu tror jag, eller något snarlikt. Och jag skulle inte överdriva om jag sa att det säkert hade varit billigare för mig att KÖPA det innehåll jag kollat på därifrån... Har jag kvar det, undrar man då? Japp.

Skrivet av Masyve:

Japp, degar. Morsan och exet använder mitt konto också för jag har 4K-abonnemanget som tillåter 4 simultana streams haha. Begriper inte hur det är fatt om man lackar ner sig på priset faktiskt, tycker att det är fånigt lite pengar för vad man får om man är avid soffliggare som en annan.

HBO däremot... Har haft och betalat för det i fan 4 år nu tror jag, eller något snarlikt. Och jag skulle inte överdriva om jag sa att det säkert hade varit billigare för mig att KÖPA det innehåll jag kollat på därifrån... Har jag kvar det, undrar man då? Japp.

Köp en Pucko, gjorde jag för ett tag sedan och fick två månader HBO Nordic gratis. HBO Nordic är en sådan tjänst man inte behöver ha året runt, men vill man se några av deras serier kan det vara trevligt att betala för ett par månader kanske. Går bra att avsluta/pausa när man inte använder tjänsten hur som helst.

Sen visst, delar man Netflix 139 kr/m abonnemang med tre-fyra hushåll så blir det inte dyrt, det är ju egentligen inte tillåtet enligt användaravtalet däremot.

Skulle inte få för mig att betala för det av den enkla anledningen att materialet dels inte uppfyller det bitdjup jag eftersträvar, samt att utbudet känns aningen klent- på filmsidan främst.

Har Viaplay istället. Ser jag på film vilket jag ofta gör är det Bluray som gäller. Dagen streaming har lika god bild-och ljudkvalitét övergår jag dock till streaming.

Skrivet av Petterk:

Sen visst, delar man Netflix 139 kr/m abonnemang med tre-fyra hushåll så blir det inte dyrt, det är ju egentligen inte tillåtet enligt användaravtalet däremot.

Gör inte ens det, det är bara jag som betalar. Bra deal, va?

Skrivet av Masyve:

Gör inte ens det, det är bara jag som betalar. Bra deal, va?

Brukar kunna bli så

public service tv har ju lätt bästa utbudet kolla bara alla som betalar för det efter årsskiftet

Fan vad utanför och efter denna fluga man är då.

Jag prenumerera inte, vet inte har inte varit så insatt i denna form av värld i streaming tjänster.

Enda sätt jag försöker se senaste filmer och serier är väl via den onda sjörövarvägen, ja mer bör jag inte gå in i detalj för. (Känsligt ämne)

Nej, känns för dyrt. Skräpunderhållning finns det gott om gratis med.

Fan, Sweclockers efter firmafest och diskussioner som denna är nog största misstaget just nu.
Men! Jag vill bara lämna min egen åsikt.
Spotify och Netflix är nog fan det jag kommer ha rullande prenumeration på större delen av livet. Netflix har höjt sig i mina ögon för alla Anime de har tryckt in samt deras dokumentärer är så mycket bättre än Viaplay, hbo och Prime.

Jag har ingen aning hur jag vill avsluta detta, för jag är (för)berusad. Och ja, om jag skriver hyfsat korrekt så säger även tjejen att det är något utifrån denna värld, för jag kan knappt se skärmen.
Fan jag är törstig..
God natt å tudelu

139kr/3300titlar = ca 4öre per titel då.

Vi är 4st som delar på ett Premium Ultra HD-abonnemang, motsvarande 35kr /person. Rätt billigt skulle jag säga. (Kolla upp till 4st skärmar samtidigt)

Nej. Tycker bildkvalitén är usel.

Skrivet av backfeed:

Jag delar på ett 4K-abonnemang med sambon och tycker inte det är dyrt (men inte billigt heller). Innehållet är tillräckligt bra för att fortsätta.

Rent kvalitets- och användbarhetsmässigt så är Netflix fortfarande bäst (och HBO Nordic tveklöst sämst).

De streamingtjänster vi använder:

Netflix
Viaplay
HBO Nordic
SVT Play
YouTube (men ej premium än så länge)

Gammel-tv sade vi upp för något år sedan, och saknar det inte.

Ett mycket bra svenskt svar! inte för dyrt men inte för billigt. #landetlagom

Tycker priset är okej, men lite bättre utbud hade inte skadat för att få min prenumeration att rulla.

Saknar även möjligheten att se BIO-filmer till en kostnad av 100-150kr/st. Den dagen, den lyckan

I övrigt prenumererar jag när jag vill se något och säger upp det sen. Samma gäller HBO.

Att jämföra pris per månad är totalt ointressant, de viktiga är är att sätta det i relation till köpkraft, dvs medel eller medianlön.