Sverige bland de länder som betalar mest för Netflix

Permalänk
Medlem

Har själv Netflix 4K som jag delar med syskonen så det känns helt ok samt har man Cmore och viaplay men skulle gärna vilja se ett större utbud vid respektive. Får se vad man gör när Disney drar sig ur och startar helt egen tjänst. Börjar kännas löjligt att alla ska dela upp sig och köra på sina egna tjänster istället för att samarbeta.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Avstängd

Nej, tycker dessa prenumerationer kostar för mycket..

SVT och SR käkar upp de mesta emot min vilja. (Ekonomiskt)

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

som allt annat i detta land... allt är dyrare än andra länder.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att prenumerera på ett 4K konto, men utbudet är alldeles för dåligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Tycker premium är helt ok prissatt med tanke på att man kan vara flera i familjen som delar på det. Skulle dock gärna se någon tredjepart-tjänst där man kan betala typ 500kr i månaden och få flera strömtjänster samtidigt under en enda app, typ HBO, Prime, C-More och YouTube Premium

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd

Netflix, nej tack. När George Soros köpte en stor aktiepost i bolaget härom året sade jag omgående upp mitt abonnemang och kommer inte att bli kund igen. Innehållet verkar föga förvånande fyllts till brädden med vänsterextrem propaganda. Pass på det.

Visa signatur

data: i9 9900k, msi z-390 godlike, 64gb ram, 2080 ti, 3tb nvme ssd, pg27uq
spelar: Doom II, Quake I/II/III, Unreal, Half-Life, Duke Nukem 3D, Ion Maiden, Deep Space Waifu, Hotline Miami

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Kan tänka mig att prenumerera på ett 4K konto, men utbudet är alldeles för dåligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med om utbuded och har länge hållit mig borta från dessa tjänster. MEn tycker att netflix har blivit bättre och bättre sista åren, speciellt om man börjar komma in på deras egenproducerade serier och filmer, vissa filmer har varit dåliga, men jag var förvånad över kvaliten på vissa av deras originalfilmer som Bright t.ex. riktigt bra.

Men är man en sån som bindgar mycket filmer och serier så harm an nog sett det mesta som är bra på ca 3-6månader och då blir det segt sen.

Just nu kör jag en kombination av netflix +sf-anytime/itunes hyrfilmer när jag verkligen är sugen på att titta på någonting och inte hittar nått. Skulle säga att jag inte lägger mer än 200kr i månaden på detta. Känns helt ok. Men har helt klart börjat onsumera mkt mindre totalt sett jämfört med när man körde P2P.

Rekomenderar alla att använda tjäsnten JustWatch för att hitta bra content, de inbyggda sökfunktionerna i netflix är så otroligt dåliga, skulle skämmas om jag var utvecklare för den delen av appen.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

@skog1s

Mestadels för att jag är lat och orkar inte hålla på att avaktivera och aktivera när man känner för att kolla. Visst är det dumt, men men.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

som allt annat i detta land... allt är dyrare än andra länder.

Se det på den ljusa sidan. Danskarna och Schweizarna har det värre.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Storkonsument av innehåll på Netflix, men då främst serier och inte så mycket filmer. Betalar gladeligen 139 kronor i månaden för det.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Vi i Sverige betalar alltid mest nästan och får minst för det. Om något kostar

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Se det på den ljusa sidan. Danskarna och Schweizarna har det värre.

Danskarna har i alla fall inte System Bolaget.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Avstängd

Finns knapp något som tilltala mig på Netflix.

Känns dumt att betala mycket och sen så finns det bara runt 1-10 filmer/serier som jag tycker om är inte värt det.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Rekordmedlem

Röstade nej, övrigt för att >
Det är för dyrt, för litet utbud och för låg teknisk kvalitet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Men då tycker du ju att priset är för högt.

Det gör man väl alltid.
Jag har som sagt inga problem med att betala det jag betalar idag och har gjort i så många år Netflix har funnits i Sverige. Men ibland känns det svenska utbudet lite skralt med skumma avslut mitt i säsongerna.
Typ Suits. S6 slutar mitt i säsongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Röstade nej, övrigt för att >
Det är för dyrt, för litet utbud och för låg teknisk kvalitet.

Låg teknisk kvalitet? Lust att utveckla?
HDR, Dolby, ATMOS, 4K m.m på mycket nytt. Inte så många andra stremingsajter som har det.

Permalänk
Medlem

Klart värt pengarna. Spenderar några timmar om dagen med Netflix och hela familjen tittar. De har inte allt men det finns alltid något. Aldrig på 5 år eller hur länge det funnits fått slut på något att se. Snarare tiden som hindrar än utbudet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Danskarna har i alla fall inte System Bolaget.

Nä, dom kommer hit istället och är avundsjuka över att vi har det.

Har Netflix och tycker det är bra. Skaffade det pga min son. Passar perfekt när man behöver parkera yrvädret i soffan.

Sist kollade jag på Outlaw King tror jag den heter, var faktiskt klart sevärd. Och igår kollade hela familjen på The Christmas Chronicles.

För 15 år sedan hade dom 2 filmerna kostat runt 100-lappen för 24h.

Permalänk
Medlem

Delar med familjen, (brorsan betalar 🤑. Kunde lika gärna varit jag som betalar) Tycker faktiskt det är helt ok utbud. Speciellt för kids. Bättre än alla andra streaming tjänster som finns idag. Kommer skaffa amazon prime när dom kommer till Sverige. Återaktiverar även HBO när GOT släpper ny säsong

Ända sen man tröttnade på att supa var och varannan helg, samt köpa massa prylar man inte behöver så växer sparkontot väldigt fort..

Permalänk
Medlem

Priset spelar inte så stor roll skulle utan tvekan kunna tänka mig 300 i månaden MEN då vill jag kunna gå in på Netflix (eller wte) och söka på vad jag känner för och 90% dyker upp, visst med förbehåll med 1år gamla filmer etc.

Men så som det ser ut nu är det inte troligt någonsin för medieföretagen vill att man ska prenumerera på deras tjänst och/eller licenserna kostar för mycket... De flesta vill ha det enkelt, nedåtsidan med en sådan tjänst är ju att det är ett monopol och skulle troligen spåra ur inom några år

Permalänk
Medlem

Dyrt och riktigt uselt utbud med gamla filmer, det mesta av deras egna material det sista är feministiskt dynga.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Finns mycket att välja på. Kul med alla serier att följa. Dokumentärer är riktigt bra tycker jag.
Filmer finns i alla sorter. Bra som dåliga. Nya som gamla. Tycker det är charmigt.
I det stora hela känns det som en jävligt stor filmbutik för 149kr i månaden

Ska priset vara 129/139 istället för 149? Det är skit samma... Men mer än 149 ska det inte kosta!!

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Dyrt, urusel bild/ljudkvalité och utbudet som är ett dåligt skämt gör att jag håller i pengarna.

Skulle det finnas en tjänst som ger minst blu-ray kvalité, gärna okomprimerat ljud /bild och utbud minimum som spotify så blir det nog en trial i alla fall

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Triton242:

Låg teknisk kvalitet? Lust att utveckla?
HDR, Dolby, ATMOS, 4K m.m på mycket nytt. Inte så många andra stremingsajter som har det.

Tycker inte att det är bättre än från bluray, den enda onlinetjänst som har stuckit ut och erbjudit bättre kvalitet är Prima Cinema, de borde tjäna som kvalitetsgolv för filmtjänster.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Nej, har Viaplay istället.

Permalänk
Medlem

Använda tjänsten tidigare men sa upp den för ett år sedan på grund av sämre utbud och dyrare månadskostnad.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Medlem

Nej jag har redan Cmore och Viasat sport! De får räcka! 668kr i månaden.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Avstängd

Jag är inte förvånad att svenskarna är bäst i världen på att betala för att kolla på TV.

Eftersom jag själv inte kollar på TV så betalar jag inte heller för netflix men tv-skatten kommer jag snart få betala iallafall.
Vem vet man kanske blir tvungen att betala för netflix också i framtiden men återstår att se.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag använder Netflix ofta och har inga problem med priset. Tycker utbudet har blivit riktigt bra, och deras egna serier håller (för det mesta) väldigt hög kvalitet. Av ren nyfikenhet, ni som tycker att utbudet är dåligt, vad är det ni saknar? De nyaste biofilmerna?

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Jag tycker Netflix är en helt ok tjänst. Utbudet kunde vara bättre vad gäller filmer. Skulle också vara kul med fler dokumentärserier.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt