Battlefield V får halverad fysisk försäljning gentemot föregångaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Vaddå längre tid och svårare att utveckla? Det är därför man har fler anställda.

Nej det är inte roligare att få en produkt med klippt innehåll när man betalat fullt pris och de har gjort reklam för allt innehåll.

Sluta försvara EA.

Försvarar EA gör jag verkligen inte, men jag försvarar DICE som har svettats som fan för att försöka åtgärda den dåliga marknadsföringen.
Känner en som jobbar där och det har varit kaos för att försöka ordna det talespersonen och EA har förstört för dem.

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Avstängd

Bevisar än en gång att Sverige inte är som alla andra länder!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Långt ifrån.

Du får inte ens allt innehåll vid släpp.

Utan får vänta till December för ett/två gamemodes och t.o.m nästa år, runt mars? för BR.

Betala $60 för något som de gjort reklam för, men du får inte det förrän senare.. Bra jobbat!

Får hålla med här - hade det inte varit smartare att marknadsföra skiten ur spelet med det som finns vid release och sedan när försäljningen börjar svalna köra nya kampanjer för att locka nya/existetande kunder med de kommande features?
Men precis som med film så är det siffrorna från första veckan som avgör om ett företag kommer fortsätta supporta eller om de kommer döda projektet. Antagligen blir inte BF V så långlivad baserat på dessa rapporter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför är egentligen EA så hatade som de verkar vara enligt en del? Jag har ingen koll, men vore intressant att få veta.

Har annars kul med BF5 singleplayer såhär långt, riktigt trevlig War story i Norge. Får väl se om de andra är lika bra.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av waverider:

Varför är egentligen EA så hatade som de verkar vara enligt en del? Jag har ingen koll, men vore intressant att få veta.

Ursprungligen handlade det väl om att man köpte upp fantastiska spelstudios såsom Bullfrog, Maxis och Westwood för att lägga ner dem.

På senare år handlar det mer om att man släpper samma spel år efter år med ny skin och drar in pengar på mikrotransaktioner. Fifa-spelarna är ju närmast i uppror över hur katastrofalt dåligt spelet är samtidigt som EA förmodligen drar in mer pengar än någonsin tack vare loot boxes. I fallet med Battlefield så försökte man dessutom göra en Ghostbusters vilket inte gick hem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vonbulbo:

Försvarar EA gör jag verkligen inte, men jag försvarar DICE som har svettats som fan för att försöka åtgärda den dåliga marknadsföringen.
Känner en som jobbar där och det har varit kaos för att försöka ordna det talespersonen och EA har förstört för dem.

Fast nu är det ju DICE som är ansvariga för att ha släppt en opolerad produkt med begränsat innehåll och även halvtrasigt på konsoll.

Inte EA.

Ett företag såpass stort som DICE, oavsett om de ägs av EA, kan ändå säga till.

En publisher/utgivare är ändå ingenting utan sina utvecklare.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ducedo:

Ursprungligen handlade det väl om att man köpte upp bra spelstudios och la ner dem.

På senare år handlar det mer om att man släpper samma spel år efter år med ny skin och drar in pengar på mikrotransaktioner. Fifa-spelarna är ju närmast i uppror över hur katastrofalt dåligt spelet är samtidigt som EA förmodligen drar in mer pengar än någonsin tack vare loot boxes. I fallet med Battlefield så försökte man dessutom göra en Ghostbusters vilket inte gick hem.

Jag skulle säga att det till stor del handlade om att de använde "kreativa" DRMlösningar ett tag. Exempelvis gick det bara att installera deras spel SPORE tre gånger. Sedan var licensen förbrukad. I en tid när det var ganska lämpligt att göra ominstallationer av operativsystemet ibland så var det inte en OK lösning...
Eller konsolspel som om/när man sålde vidare detta spel så blev större delen av spelet låst om man spelade det på annan konsol och man var tvungen att betala igen för att kunna köra hela spelet. Var nå hockeyspel om jag inte minns fel.
De var även tidigt ute med att kräva uppkoppling för att spel skulle fungera. I dagsläget är det inge konstigt och nästan svårt att se problemet men i en tid när många fortfarande hade modemuppkoppling så kostade det ju pengar att koppla upp sig för att kunna starta liret vilket inte heller var nå vidare uppskattat.
Även en del andra ordentligt framfusiga DRMskydd användes.
Och så köpte de upp flertalet spelstudios där upplevelsen sedan var att EA satte press på studios som då spottade ur sig sämre titlar vilket ledde till att de istället stängde ner dessa studios.
Även nedlåsning av spel var väl avgörande. Tidigare battlefieldspel kunde man exempelvis modda vilket gav fantastiska alternativa spellägen men det ledde också till att det var svårare att pusha DLCs så det spåret låstes.
Spelupplevelsen under EAs ägande har fått stå tillbaka för starkare finansieringsmetoder och det har stuckit lite i ögonen på folk.

Man kan väl säga att de har testat gränser ganska ofta och ibland trampat över. Övertrampen har inte glömts.

I nuläget upplever jag EA som mycket mycket bättre än hur det var för ett gäng år sedan. Ja, jag tycker ju fortfarande att de vingklipper känslan av exempelvis Battlefield när de släpper nytt varje år med uppdelning av spelarbas och ganska dyra betalningsmodeller, men det är småsaker jämfört med hur de uppfattades för ett gäng år sedan.

Edit:
Jag tänkte ju svara på personen som ställde frågan, inte på ditt svar hehe. Har inga invändningar mot din förklaring

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker battlefield V är extremt dåligt spel. Verkar som battlefield serien får en bra utgåva varannan gång. Skjutkontrollerna är åt skogen. Zoom är helt f**** up. Cone fire är weird.
Hade jag fått prova spelet innan hade jag aldrig köpt det, men nu är det köpt är köpt.

Battlefield 1942 Nope
Battlefield 2 Mycket roligt.
Battlefield 2142 kass
Battlefield Heroes Kass
Battlefield: Bad Company 2 Roligt
Battlefield 3 Kass
Battlefield 4 Kass
Battlefield Hardline Kass
Battlefield 1 Hyffsat bra
Battlefield V kass

Så nästa eller näst nästa BF spel i serien borde vara bra, med tanke på historiken

Permalänk
Medlem

@Airwolf Låter helt enkelt som att BF-serien inte är något för dig om jag ska vara helt ärlig. Av 10 spel gillar du 2.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Spelade trail 10 timmars igenom origin basic, och jag köpte inte spelet, är alldeles för lite sand i lådan, kanske blir ett köp sen när dom har släppt mera vapen och banor om 1 år eller så, menar ett WW2 spel utan ryssar och amerikaner, säger sig självt.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Fast nu är det ju DICE som är ansvariga för att ha släppt en opolerad produkt med begränsat innehåll och även halvtrasigt på konsoll.

Inte EA.

Ett företag såpass stort som DICE, oavsett om de ägs av EA, kan ändå säga till.

En publisher/utgivare är ändå ingenting utan sina utvecklare.

Opolerad, ja. Begränsat innehåll nej.

Efter allt skit dem fick efter första trailern så börjades det redan då planeras för en senare release för att försöka fixa allt, sen efter kritiken som alla gav efter Patrick Söderlunds kotunga och Betan så ville Dice försena BF till åtminstone December men fick inte för EA då dem ville ha ut spelet så fort som möjligt. Många blev arga i Stockholm, men det var bara att göra som Amerikanarna ville.

Är ju intressant att dem har Tides of War där man får "följa med" under WW2 från början till slut.

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av waverider:

Varför är egentligen EA så hatade som de verkar vara enligt en del? Jag har ingen koll, men vore intressant att få veta.

Har annars kul med BF5 singleplayer såhär långt, riktigt trevlig War story i Norge. Får väl se om de andra är lika bra.

Det är nog lite olika. En anledning är väl att dom köper upp spelstudios som gör populära spel och sen läggs dom ner eller låter andra göra uppföljare som skiljer sig markant från tidigare spel.

Microtransactions och framtvingande av icke färdiga spel är kanske också något att hata.

Personligen hatar jag inte EA men är lite bitter över vad som hände med Bioware. Från världens bästa (i min värld) till genomruttet efter att EA var där och petade.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vonbulbo:

sen efter kritiken som alla gav efter Patrick Söderlunds kotunga

Värt att notera (för dom som inte vet) är att Patrick Söderlund är killen som bl.a. kallade BF-fans outbildade eftersom dom påtalade hur orealistisk det är med kvinnor i frontlinjen under WW2 (vilket det är. Jag har personligen inget emot det alls i ett spel, men försök inte hävda att det är historiskt korrekt) och som på den negativa backlashen efter den första trailern (där man bl.a. såg en skotsk kvinna med armprotes) sa "don't like it? don't buy it" - ett citat vi ser folk använda sig av t.om. i denna tråden för att visa ointresse i spelet.

Också värt att notera är att han avgick i augusti - höjt i dunkel om han "tvingades" avgå. Efter det började EA och DICE rensa ut allt "SJW trams" (inte mitt citat) ifrån spelet, men trots det så agerar många fortfarande som att det finns kvar i spelet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vonbulbo:

Opolerad, ja. Begränsat innehåll nej.

Efter allt skit dem fick efter första trailern så börjades det redan då planeras för en senare release för att försöka fixa allt, sen efter kritiken som alla gav efter Patrick Söderlunds kotunga och Betan så ville Dice försena BF till åtminstone December men fick inte för EA då dem ville ha ut spelet så fort som möjligt. Många blev arga i Stockholm, men det var bara att göra som Amerikanarna ville.

Är ju intressant att dem har Tides of War där man får "följa med" under WW2 från början till slut.

Klart innehållet är begränsat när det bara finns 6 banor och 2 gamemodes är låsta och ett tredje kommer inte förräns ~mars nästa år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Värt att notera (för dom som inte vet) är att Patrick Söderlund är killen som bl.a. kallade BF-fans outbildade eftersom dom påtalade hur orealistisk det är med kvinnor i frontlinjen under WW2 (vilket det är. Jag har personligen inget emot det alls i ett spel, men försök inte hävda att det är historiskt korrekt) och som på den negativa backlashen efter den första trailern (där man bl.a. såg en skotsk kvinna med armprotes) sa "don't like it? don't buy it" - ett citat vi ser folk använda sig av t.om. i denna tråden för att visa ointresse i spelet.

Också värt att notera är att han avgick i augusti - höjt i dunkel om han "tvingades" avgå. Efter det började EA och DICE rensa ut allt "SJW trams" (inte mitt citat) ifrån spelet, men trots det så agerar många fortfarande som att det finns kvar i spelet.

Exakt. Personligen tycker jag det är bra att han avgick då det verkade som om han drog BF ner i avgrunden.

Tycker det är bra att dem tog bort mycket utav det såkallade "SJW-bullshiten, men jag hade inte stört mig på det om det fanns då detta är ett spel jag spelar för kaoset och känslan av att vara på plats med mäktigt ljud och grym grafik.

Historiskt korrekt är alltid kul i spel, men BF har ALDRIG varit det, inte ens BF1942 som alla håller högt upp som "historiskt korrekt".

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Klart innehållet är begränsat när det bara finns 6 banor och 2 gamemodes är låsta och ett tredje kommer inte förräns ~mars nästa år.

Klart det kommer senare då det förmodligen inte fungerar fullt ut?

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk

De skulle lyssnat på mig och gjort ett Battlefield "Cold War 1985"

PUNKT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airwolf:

Tycker battlefield V är extremt dåligt spel. Verkar som battlefield serien får en bra utgåva varannan gång. Skjutkontrollerna är åt skogen. Zoom är helt f**** up. Cone fire är weird.
Hade jag fått prova spelet innan hade jag aldrig köpt det, men nu är det köpt är köpt.

Battlefield 1942 Nope
Battlefield 2 Mycket roligt.
Battlefield 2142 kass
Battlefield Heroes Kass
Battlefield: Bad Company 2 Roligt
Battlefield 3 Kass
Battlefield 4 Kass
Battlefield Hardline Kass
Battlefield 1 Hyffsat bra
Battlefield V kass

Så nästa eller näst nästa BF spel i serien borde vara bra, med tanke på historiken

Ironiskt nog så missade du BFV.

Alltså BF Vietnam mellan 1942 och 2.

Enligt din egen lista borde också nästa vara kass, alltid minst två i rad lol.

Permalänk
Medlem

Sänk priset så köper jag. Gillade inte att betala så mycket som jag gjorde för BF1 som jag inte tyckte var särskilt kul så ska jag köra BFV lär det vara om de sänker priset inom ett par månader. Sen är det för sent för min del.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem

Gillar spelet skarpt. Har inte köpt fysiska kopior av spel på många år dock så den siffran känns ganska ointressant annat än som relativ jämförelse mellan länder eller mellan fysisk och digital försäljning.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Ok, tack för svaren. Jo, en hel del grejor där att reta upp sig på vad gäller EA's beteende genom åren, helt klart.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Klart innehållet är begränsat när det bara finns 6 banor och 2 gamemodes är låsta och ett tredje kommer inte förräns ~mars nästa år.

Det finns 8 kartor och 7 spellägen (minst). Mer innehåller kommer nästa vecka med vad det nu innebär. Jag har personligen inte känt av att spelet känns innehållslöst jämfört med andra titlar. Sedan finns det givetvis saker jag saknar från tidigare Battlefieldspel och det är väldigt mycket småproblem för tillfället men det är en annan diskusion.

Permalänk
Medlem

Battlefield V är riktigt bra! Har haft många trevliga timmar i spelet och många fler kommer det bli. Billigt nöje. Förstår inte hur folk orkar klaga, det är bara ett spel och tycket man illa om det eller kanske illa om EA så köp inte... Finns nog andra spel som passar er

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Klart innehållet är begränsat när det bara finns 6 banor och 2 gamemodes är låsta och ett tredje kommer inte förräns ~mars nästa år.

Vet inte var du fått 6 banor och 2 gamemodes ifrån.

Game modes för tillfället:
- Grand Operations (ink. Airborne och Final Stand.)
- Conquest.
- Team Deathmatch.
- Frontlines.
- Breaktrough.
- Domination.

Maps för tillfället:
- Arras.
- Twisted Steel.
- Rotterdam.
- Devastation.
- Hamada.
- Aerodome.
- Narvik.
- Fjell 652.

Kommer mer content nu i början av december.

Hade själv gärna sett f.a. fler kartor, men det kommer.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Utan tvekan det roligaste och bästa Battlefield spelet nånsin. Support med MG42 är så jäkla kul.
Ser att det är många COD spelare inne och kommenterar

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

När köpte jag en fysisk kopia till PC senast, var nog BF3...
Tog premier access nu då det fanns och kommer några titlar som jag garanterat kommer att köra men garanterat inte spelar efter ett år så det blev väldigt förmånligt.
Sen att spelet inte är buggfritt/balanserat är sant men det är jävligt kul.

Permalänk
Medlem

Har inte köpt ett BF spel sen BF4 som många andra här.
Kör det fortfarande ibland.
Tycker att BF1 o BF5 är skit, rent ut sagt.

Däremot har jag inte testat spelet sen de släppte de nya patcher, vem vet. Kanske är bättre nu?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Hade jag fått det då jag har ett RTX208XX kort så hade jag spelat men då det bara släpptes till "nya" köp så NOPE inget jag kommer testa.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Jag har länge varit ett fan av BF-serien, men de senaste releaserna har sakta men säkert blivit allt sämre och sämre. BF1 är snyggt och hyggligt optimerat just nu tycker jag, men saknar känsla och egen identitet känns det som.

Jag testade BFV nu när man kunde göra det via Origin i en vecka och måste säga att jag tycker det var totalt skräp. Det är nog det enda Battlefield tillsammans med Hardline som jag inte tänker lägga ett korvöre på..

#FailfieldV

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

... det är långt från alla runt om i världen som sitter på snabb uppkoppling utan begränsningar, ...

Sant, och därför är det så beklämmande att de flesta spel de facto inte längre kan köpas fysiskt.
Det man får är ofta en installationsfil och aktiveringskod. Sedan måste man gå online och ladda ner större delen av materialet (inklusive uppdateringar) samt aktivera spelet.

Skrivet av AdoringFan:

... vore fint med mer fordon i spelen, är ju inte så mycket tank on tank i BF1>V.

Fordonen är det jag ogillar mest i BF-serien.

Skrivet av MinscS2:

Värt att notera (för dom som inte vet) är att Patrick Söderlund är killen som bl.a. kallade BF-fans outbildade eftersom dom påtalade hur orealistisk det är med kvinnor i frontlinjen under WW2 (vilket det är. ... försök inte hävda att det är historiskt korrekt) ...

Vad jag läste ganska nyligen är att Söderlunds uttalande var alldeles för otydligt.
DICE upptäckte i sina förundersökningar att kvinnor var ganska vanligt förekommande i stridande enheter inom norska motståndsrörelsen, och det är i det sammanhanget de även ska förekomma i spelet.
(Även irreguljära förband i Jugoslavien hade en betydande andel kvinnor.)