SweClockers tänder "Följda trådar" vid olästa foruminlägg

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Gurt:

@HappyPie @DavidtheDoom

Vi håller på att samla in all feedback från den här tråden bland annat och planerar för att utvärdera under kommande dagar!

Så nu är tillfälle att komma med tankar och åsikter om man sitter på någonting som inte har blivit sagt.

Du har nog redan fått den feedbacken från mig redan via annan kanal.

Möjlighet att fimpa lampan är egentligen allt jag önskar.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurt:

Så nu är tillfälle att komma med tankar och åsikter om man sitter på någonting som inte har blivit sagt.

Jag har aldrig och kommer aldrig använda funktionen "Följda trådar". Istället klickar jag på "Inloggad som twit" och får där upp en betydligt mindre plottrig översikt (Min profil) där jag utöver att se vilka av mina följda trådar som det nyligen skrivits i även ser om någon citerat eller pingat mig i en tråd vilket är ytterst smidigt för att snabbt avgöra var jag skall använda min tid. Följda trådar är bloatat med information som aldrig eller sällan har relevans.
Effekten av denna förändring är att "Följda trådar" alltid kommer lysa ilsket orange, trots att jag via "Min profil" redan noterat vilka följda trådar som har nya inlägg, har besökt dessa trådar och läst dessa inlägg!
Enda möjligheten för mig att slippa denna irriterande notifikation är att aldrig följa några trådar och därmed gå miste om en stor del av forumets funktionalitet, alternativt att maniskt klicka på "Följda trådar" i tid och otid trots att den sidan helt saknar mening för mig.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd

@Gurt: Jag gillar funktionen i alla fall, bortsett förstås från den redan nämnda buggen att flaggan tänds även när jag själv skriver ett inlägg. För mig är just Följda trådar min väg in till Swec så det är fint att funktionaliteten utökas.

Dock önskar jag att informationen om att detta har ändrats högst upp på Följda trådar skulle försvinna efter man har sett den en eller några få gånger. Jag läser ofta på exempelvis teven med skalning eller så, och då tar denna informationstext upp väldigt mycket plats så att jag bara ser typ de två översta följda trådarna istället för sådär 5-7 stycken som det var tidigare. Ni har förstås planer på att ta bort denna text, men den börjar bli något irriterande nu.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tjena! Pingar folk från tråden som haft önskemål att kunna stänga av notifieringen eller som framfört liknande feedback. @Louwsy Shroom @pskjonte @perost @muSashi @Tiamat @HappyPie @Bruce_Wayne @twit @Gainsgoblin @THB @Elektron @Paddanx @CFSsss @Bozzeta @Aka_The_Barf @Igelkott @DavidtheDoom

Vi har nyligen lagt till möjligheten att stänga av notifikationer av "Följda trådar". Alternativet finns på samma ställe under din profils inställningar som "Sluta automatiska följa trådar där jag deltar" och heter just "Stäng av notifikation för följda tråd". Med andra ord är det återigen möjligt att använda funktionen exakt så som den var innan vi lade till notifikationen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Tjena! Pingar folk från tråden som haft önskemål att kunna stänga av notifieringen eller som framfört liknande feedback.

*puss*

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Thanks, äntligen! Tillbaka som vanligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Tjena! Pingar folk från tråden som haft önskemål att kunna stänga av notifieringen eller som framfört liknande feedback. @BurningMan @pskjonte @perost @muSashi @Tiamat @HappyPie @Bruce_Wayne @twit @Blomkungen @THB @Jimemy @Paddanx @CFSsss @Bozzeta @Aka_The_Barf @Igelkott @DavidtheDoom

Vi har nyligen lagt till möjligheten att stänga av notifikationer av "Följda trådar". Alternativet finns på samma ställe under din profils inställningar som "Sluta automatiska följa trådar där jag deltar" och heter just "Stäng av notifikation för följda tråd". Med andra ord är det återigen möjligt att använda funktionen exakt så som den var innan vi lade till notifikationen.

Thx! Workz grejt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem

Vi gör vårt bästa att alltid lyssna på feedback Återkoppla gärna om ni stöter på några problem eller buggar med den nya inställningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Tjena! Pingar folk från tråden som haft önskemål att kunna stänga av notifieringen eller som framfört liknande feedback. @BurningMan @pskjonte @perost @muSashi @Tiamat @HappyPie @Bruce_Wayne @twit @Blomkungen @THB @Jimemy @Paddanx @CFSsss @Bozzeta @Aka_The_Barf @Igelkott @DavidtheDoom

Vi har nyligen lagt till möjligheten att stänga av notifikationer av "Följda trådar". Alternativet finns på samma ställe under din profils inställningar som "Sluta automatiska följa trådar där jag deltar" och heter just "Stäng av notifikation för följda tråd". Med andra ord är det återigen möjligt att använda funktionen exakt så som den var innan vi lade till notifikationen.

Tack det uppskattas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Thank god.

Permalänk
Medlem

Detta är dock en inställning som (i min mening) borde funnits från början, men kul att det äntligen inte nästan inte hela tiden lyser orange

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Skit bra, starkt jobbat teamet på Sweclockers!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av RVX:

Detta är dock en inställning som (i min mening) borde funnits från början, men kul att det äntligen inte nästan inte hela tiden lyser orange

Absolut, vi på kontoret är också efterkloka. Med facit i hand tycker nog alla att inställningen borde funnits från början. Se det istället som att vi tagit in feedback och levererat därefter.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Absolut, vi på kontoret är också efterkloka. Med facit i hand tycker nog alla att inställningen borde funnits från början. Se det istället som att vi tagit in feedback och levererat därefter.

Är precis så jag ser det, detta uppskattas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Absolut, vi på kontoret är också efterkloka. Med facit i hand tycker nog alla att inställningen borde funnits från början. Se det istället som att vi tagit in feedback och levererat därefter.

Att man lyssnar och tar in feedback är ju det kritiska. Designmissar eller saker man inte tänkte på är ju lätt hänt... man kan inte tänka på allt.

Tackar för funktionen iaf.

Permalänk
Medlem

Hm, känns inte lika spännande längre att klicka på "Följda trådar".

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]