Battlefield V får halverad fysisk försäljning gentemot föregångaren

Permalänk
Medlem

Tror många tyckte BF1 var tråkigt och BFV känns som en expansion till det förstnämnda.

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Gallerikonnässör

@trickeh2k: Som du säger BFV trailern skulle bestått av mer gameplay och till dessa toner

Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag får fortfarande rysningar av denna. Ett mästerverk till trailer!

90% av det som gör en BF trailer är BF temat. Som BFV revealen totalt saknade. Som sagt launch trailern är betydligt bättre, men dom har mycket fluff istället för riktigt ingame. BF2142 launch trailern i jämförelse visar bokstavligen talat hur man spelar och visar härliga ragdolls från tidiga eran, helt ingame haha.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av murklor:

90% av det som gör en BF trailer är BF temat. Som BFV revealen totalt saknade. Som sagt launch trailern är betydligt bättre, men dom har mycket fluff istället för riktigt ingame. BF2142 launch trailern i jämförelse visar bokstavligen talat hur man spelar och visar härliga ragdolls från tidiga eran, helt ingame haha.

Vore fint om DICE kunde återgå till rötterna och designa Multiplayer spel och inte Singleplayer spel där banorna sedan förs över till Multiplayer. Och med banor designade med specifika gamemodes i åtanke. Istället för att slänga in allting på alla banor. Fungerar liksom inte.

Plus att alla banor slutar med en köttfärsgryta vid någon chokepoint. Det är tröttsamt och tråkigt. Plus vore fint med mer fordon i spelen, är ju inte så mycket tank on tank i BF1>V.

Och även polera produkten, t.o.m konsollversionerna är ju halvt åt skogen.

Permalänk
Medlem

Hade dom bara kört något liknande som denna till reveal... Tänk er hypen då

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Avstängd

Surprise surprise...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLAXMANNEN:

@trickeh2k: Som du säger BFV trailern skulle bestått av mer gameplay och till dessa toner
https://www.youtube.com/watch?v=vg0Tmydj29M

Ja, fast precis som med BF3 och BF4 en remake/remix av den. Denna hade dock helt klart mer passat tematiskt, men att återanvända samma temalåt rakt av hade varit lite tråkigt och känns billigt, även om den är helt fantastisk!

Skrivet av murklor:

90% av det som gör en BF trailer är BF temat. Som BFV revealen totalt saknade. Som sagt launch trailern är betydligt bättre, men dom har mycket fluff istället för riktigt ingame. BF2142 launch trailern i jämförelse visar bokstavligen talat hur man spelar och visar härliga ragdolls från tidiga eran, helt ingame haha.

Det är ju det en trailer ska göra, den ska göra en riktigt pepp på spelet och känna att "wow, fan vilket häftigt spel!". Jag uppgraderade min dator enbart för BF3, blev så taggad av trailern och man red ju på en våg också där BF-serien var stark efter BC2 och med en trailer som denna, inklusive vad man sett - the hype train was real!

När man såg BF5-trailern så var det ba... jaha? Well, det är ju snyggt...men, meh. Det var så själlöst.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkrl:

Hade dom bara kört något liknande som denna som reveal... Tänk er hypen då

https://www.youtube.com/watch?v=9OTkhsJUK0U

Den hade ju varit klart bättre, men det är fortfarande 99% cinematic i denna. Bra trailer, men saknar mer gameplay. Annars är det ju som vanligt ett mindre mästerverk med klippning och bombastiska effekter i takt med musiken!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Sanningen är så så så enkel.
Battlefield och de flesta spelen kommer att dö ut eller rikta sig till de trogna som mig (har varit inte längre),
Sen Battle royal kom så kan alla glömma de gamla tiderna.
Inget spel kan än så länge mäta sig med pubg och fortnite.
Jag blev helt såld på battle royal och kommer att fortsätta att vara det.
Inget battle royal spel kan mäta sig med pubg och det kommer nog inte bf 5 att göra heller.
Man ser att alla försöker att införa battle royal för de vet att det bara är så som dom kan locka folk men tyvärr så tror jag att de inte kommer att lyckas.
Vänner som köpt cod säger att battle royal där inte kan mäta sig med pubg och har gått tillbaka till pubg.
Det är vad som kommer att ske i fortsättningen spela 100 timmar och sen back to pubg fortnite.

Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.

Permalänk
Medlem

Så går det när man försöker trycka ner PK skit i halsen på folk.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelet har tappat sin själ.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av _F1GHT3R_:

Sanningen är så så så enkel.
Battlefield och de flesta spelen kommer att dö ut eller rikta sig till de trogna som mig (har varit inte längre),
Sen Battle royal kom så kan alla glömma de gamla tiderna.
Inget spel kan än så länge mäta sig med pubg och fortnite.

Nog för att pubg och f.a. fortnite är väldigt stora, men det finns väldigt många som inte kunde bry sig mindre on BR-spel över huvudtaget. Det är en genre, precis som RTS, Moba, RPG, MMO, FPS, etc. och folk dras till olika genrer.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Håller mig borta ifrån samtliga EA titlar, efter inrådan av deras egen talesperson.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@MinscS2: Genre jo kan ju hålla med, men tills nästa genre så kan du och jag vänta.
Nu är det, det som gäller och så är det bara.
Så när nåt nytt kommer om några år, ja då får vi se.
Jag tycker att bf2 var det bästa spelet ever sen har det bara gått utför tycker jag för bf same shit every time.
Kunde sitta i 12-14 timmar om dagen och spela då bf och cod4 för clanwars.
Alla dessa gamla godingar....
Kommer aldrig att köpa bf eller cod igen om det inte blir någon ändring på gameplay, inte ens commander finns längre som kan vägleda laget, mycket dåligt.
Väntar dock på battle royal i bf5 för att se om det är något att ha annars får det vara.

Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.

Permalänk
Medlem

Har verkligen superkul i detta spelet, spelade bf1 några timmar bara och battlefront 1 & 2 några timmar vardera, bf4 runt 5-600 timmar och med lite fler banor och game modes så tror jag att detta kommer hålla lika länge som bf4 för mig

Hoppas ni som klagar på spelet ialf har provat och gett det en chans

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

Jag hoppade över BF1 efter att jag vart något besviken på BF4... Men skaffade nu BF5 via origin access premium för att testa i en månad och jag måste säga att jag är jäkligt nöjd än så länge! (Förutom den där fruktansvärda buggen som tvingar mig igenom intron varje gång + att ändra alla grafikinställningar...)
Tänker mig att lira nu tills jag tröttnar, ta en paus och sen köpa det igen när lusten faller på, antagligen när firestorm kommer.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

BFV förtjänar verkligen inte sin kritik.
Marknadsföringen gick otroligt dåligt visst, men själva spelet är det bästa sedan BFBC2.

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Problemet är att vi som spelat några av Dice-spelen på senare år märker av att spelen är likadana och att de olika varianterna känns som ett skal som varierar mellan modern krigsföring, Battlefront och världskrigen.

Skickades från m.sweclockers.com

Det här kallas objektorientering och återanvändning av kod.

Permalänk
Medlem

Har ägt
Bf 42, bf vietnam, bf2, bf3 och bf1

Ser fram emot BFV Köpte det för 399 på black friday.

Har själv inte spelat ett battlefieldspel i ww2 miljö på över tio-femton år så för mig känns det nytt och fräscht

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vonbulbo:

BFV förtjänar verkligen inte sin kritik.
Marknadsföringen gick otroligt dåligt visst, men själva spelet är det bästa sedan BFBC2.

Långt ifrån.

Du får inte ens allt innehåll vid släpp.

Utan får vänta till December för ett/två gamemodes och t.o.m nästa år, runt mars? för BR.

Betala $60 för något som de gjort reklam för, men du får inte det förrän senare.. Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Har lirat några timmar av BFV och börjar gilla det, så länge det är med polarna I squaden - ensamt äre rätt trist. Men har inte allas samma hype eller sug som jag hade inför BF2, 3 och 4 då jag uppgraderade datorn inför varje släpp.. Kanske jag som blivit äldre och har andra "prioriteringar" eller så äre spelen inte lika bra längre?

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av makatech:

Det här kallas objektorientering och återanvändning av kod.

Haha visst. Men när mitt stormtrooper-vapen har exakt samma känsla som den amerikanska militärens MP5A3 fast utan rekyl så börjar man undra om det inte gått lite väl snabbt med det nya Battlefront. Det ska trots allt vara några århundraden eller så mellan händelserna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@AdoringFan: Så har det ju vart i flera år i spelmarknaden, varför skulle det ändras när spel tar längre tid och är svårare att utveckla?
Försåeligt att det dröjer med allt, är ju roligare också när det släpps nytt hela tiden istället för att få allt direkt.

Förr i tiden förstår jag, men släpptes det ett spel som var buggigt osv så fick man stå ut med det. Nu kan utvecklarna åtgärda det.

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av makatech:

Det här kallas objektorientering och återanvändning av kod.

Låter märkligt att använda ordet objektorientering i det här sammanhanget. Objektorientering är väl snarare riktat till att skriva bättre kod.

Att återanvända funktionalitet mellan olika spel skulle jag inte kalla för objektorienterad design.
Det handlar väl snarare om utvecklingsbeslut att återanvända kod när man kanske egentligen skulle skrivit annan kod för ändamålet.

Objektorientering handlar alltså om kodstrukturering i förbättringssyfte snarare än kostnadsbesparingar genom att inte vilja anpassa.
Eller?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Låter märkligt att använda ordet objektorientering i det här sammanhanget. Objektorientering är väl snarare riktat till att skriva bättre kod.

Att återanvända funktionalitet mellan olika spel skulle jag inte kalla för objektorienterad design.
Det handlar väl snarare om utvecklingsbeslut att återanvända kod när man kanske egentligen skulle skrivit annan kod för ändamålet.

Objektorientering handlar alltså om kodstrukturering i förbättringssyfte snarare än kostnadsbesparingar genom att inte vilja anpassa.
Eller?

Klassbibliotek som används i objektorientering underlättar återanvändning av kod?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av makatech:

Klassbibliotek som används i objektorientering underlättar återanvändning av kod?

Ja precis!
Man kan göra två olika spel som til punkt och pricka följer objektorienterad design utan att de behöver dela klassbibliotek.
Att föra över klassbiblioteken mellan olika projekt för att slippa göra om dessa handlar inte alls om att förbättra kodstrukturen. Istället grundar sig ett sådant beslut i kostnadsbesparing och denna kostnadsbesparing är inte alls relaterat till objektorientering.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja precis!
Man kan göra två olika spel som til punkt och pricka följer objektorienterad design utan att de behöver dela klassbibliotek.
Att föra över klassbiblioteken mellan olika projekt för att slippa göra om dessa handlar inte alls om att förbättra kodstrukturen. Istället grundar sig ett sådant beslut i kostnadsbesparing och denna kostnadsbesparing är inte alls relaterat till objektorientering.

Vet inte om vi pratar samma språk nu eller missförstår varandra.

Någon i tråden skrev "Problemet är att vi som spelat några av Dice-spelen på senare år märker av att spelen är likadana och att de olika varianterna känns som ett skal som varierar mellan modern krigsföring, Battlefront och världskrigen."

Jag försökte vara rolig (misslyckades uppenbarligen) och skrev:

"Det här kallas objektorientering och återanvändning av kod."

Förstår inte riktigt vad du hakat upp dig på, känns som du övertolkar det jag skrev något. ,-)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av makatech:

Vet inte om vi pratar samma språk nu eller missförstår varandra.

Någon i tråden skrev "Problemet är att vi som spelat några av Dice-spelen på senare år märker av att spelen är likadana och att de olika varianterna känns som ett skal som varierar mellan modern krigsföring, Battlefront och världskrigen."

Jag försökte vara rolig (misslyckades uppenbarligen) och skrev:

"Det här kallas objektorientering och återanvändning av kod."

Förstår inte riktigt vad du hakat upp dig på, känns som du övertolkar det jag skrev något. ,-)

Aha ;).
Jag tänkte mer att det lät som legit kritik att objektorienterad design var orsaken till att dice valt att återanvända samma animationer mellan olika spel.
Men det är jag som missat vinken lite bara hehe.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vonbulbo:

@AdoringFan: Så har det ju vart i flera år i spelmarknaden, varför skulle det ändras när spel tar längre tid och är svårare att utveckla?
Försåeligt att det dröjer med allt, är ju roligare också när det släpps nytt hela tiden istället för att få allt direkt.

Vaddå längre tid och svårare att utveckla? Det är därför man har fler anställda.

Nej det är inte roligare att få en produkt med klippt innehåll när man betalat fullt pris och de har gjort reklam för allt innehåll.

Sluta försvara EA.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tandborste:

Har lirat några timmar av BFV och börjar gilla det, så länge det är med polarna I squaden - ensamt äre rätt trist. Men har inte allas samma hype eller sug som jag hade inför BF2, 3 och 4 då jag uppgraderade datorn inför varje släpp.. Kanske jag som blivit äldre och har andra "prioriteringar" eller så äre spelen inte lika bra längre?

Kan ha att göra med att spelet inte förändrats något sedan 3an, annat än tema egentligen.

Mindre innehåll dessutom, samma prislapp.