Youtube får färre men längre reklamavbrott

Permalänk
Medlem

Långa reklamavbrott är en av anledningarna jag inte kan titta på tv längre, jag drog ut sladden för 15 år sen. Tittar nu mycket på youtube men den kan komma att ändras, jag har ADD, har verkligen inte tålamod för reklam, det är väldigt plågsamt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teofil:

Kört med premium sen det släpptes i Sverige, tycker det är värt varenda krona

Samma här, mest värt på telefonen som jag som oftast tittar/lyssnar från! Slipper reklamen och samtidigt så stödjer jag de personer jag följer istället för att köra adblock. Jag förstår varför man använder ad-block, men samtidigt tycker jag man bör stödja kreatörer.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Långa avbrott är bättre än korta, om man kan hoppa över dom om de är för långa (Det skall mycket till för att jag skall kolla på någons 25 minuter långa reklamsnutt). De korta avbrotten är riktigt störande då de kommer oväntat, och i min erfarenhet betydligt oftare än vanlig tv-reklam oavsett vad uppladdaren sätter för inställningar.

Skaffade premium efter att jag insåg att priset jag tidigare sett var genom iphone-appen, vilket var väldigt mycket dyrare - speciellt för en prenumerationstjänst (hade dock gärna sett att de dumpat google music samt priset, men man kan inte få allt). Känns även trevligt att pengarna går till de man tittar på och inte oavkortat till Google (som dock skall ha sin del för att tillhandahålla tjänsten).

Lite synd att många ser det som positivt att kringgå plattformsinnehavaren när det kommer till att stödja skaparna genom donationer och Patreon (som båda tar sin inte insignifikanta andel). Det är klart att bara för att man laddar upp videos eller streamar på någons plattform har de inte rätt till en del av alla ens inkomster, men att välja en alternativ väg bara för att plattformsinnehavaren inte skall få en andel är att skjuta sig själv och ekosystemet i foten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Meh. Donera istället en slant till de kanalerna du gillar via patreon eller vad de nu använder. Det är ett betydligt bättre sätt att ge pengar till användare vars innehåll du gillar då YT tar en stor del av kakan, mer än förut - något som på sista åren innebär att användare inte längre kan livnära sig på YouTube.

I överlag så tror jag YT klarar sig med tanke på de X antal miljarder dollar de drar in årligen, allt p.g.a. oss användare som brukar tjänsten. Visst förlorar YT pengar på alla som använder sig av AdBlockers, men även om det är tiotals miljoner dollar så är det fortfarande fickpengar. Det är inget att gråta över.

Du får jättegärna förklara hur du tycker det är ohederligt att blocka reklam på en plattform man använder.

Det hjälper dock inte alla personer som jobbar med att hålla tjänsten igång.

Permalänk
Avstängd

Det jag tycker är mest förvånande är att YT inte ännu har fixat så att de kräver att man stänger av Adblock eller "vitlistar" deras sida. Många svenska TV-kanalers TV-webbsidor gör ju så, t.ex. TV4.

Google kan ju inte ha sämre webbprogrammerare än TV4? Vad är det för risk vs benefit-analys de har gjort som vi inte vet om? Hm...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Det hjälper dock inte alla personer som jobbar med att hålla tjänsten igång.

Nä för alphabet går ju fett dåligt och med förlust..

Q3 2018:
https://abc.xyz/investor/static/pdf/2018Q3_alphabet_earnings_...

Citat:

Alphabet Announces Third Quarter 2018 Results
MOUNTAIN VIEW, Calif. – October 25, 2018 – Alphabet Inc. (NASDAQ: GOOG, GOOGL) today announced financial
results for the quarter ended September 30, 2018.

"Our business continues to have strong momentum globally, led by mobile search and our many products that help
billions of people every day," said Ruth Porat, Chief Financial Officer of Alphabet and Google. "Alphabet revenues
were $33.7 billion, up 21% versus the third quarter of 2017, and we remain focused on delivering on the opportunities
we see.

buhuu stackars rika människor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orman:

Trots att sidan är tillgänglig för allmänheten, så är det inte gratis för Google att lagra dina remix-låtar på deras servrar.

Mina remix låtar? Lär dig läsa!

Musiken jag använde till mina spel videos var under CC licens och var orginal inga covers eller remix.

Youtube ändrade licensen och tyckte jag skulle skaffa advokat för att videon var anmäld där låten dom tyckte jag stulit var en "remix", alltså vem tror du stulit vad? Dom som gjorde remixen på ursprungliga musiskaparen tror du inte det var dom som stal eller?
Det faktum att någon som inehar rättigheterna till en Remix ger sig på någon som använder en orginal låt under CC licens är ju fan absurt och stöld om något, men tydligen inte stöld eller upphovsrättsintrång om man är ett företag, bara vi dödliga svenssons som ska straffas även när vi följer alla lagar och regler.

Jag skulle bli avstängd om jag inte van ärender, antar att jag van för avstängd blev jag inte och ärendet las ner när jag talade om hur dumma dom var som kom och påstog att en låt under CC licens från en legitim kreatör troligen fått sin låt stulen av företaget bakom denna "remix", ja dom som anmält hade Remix som en del i namnet på sin låt dom tyckte jag gjorde intrång på.
Google la ner det men nog fan ändrade dom licensen på Videon från CC till Youtube licens och tog pengarna för annonserna.

Så lär dig läsa tack så mycket!

Skrivet av Bunz:

Vad dillar du om egentligen? Jag får plats med 3,5 swec-fönster sida vid sida på 1440p skärm utan att behöva scrolla i sidled för att se något annat än reklamen. Minskar du browser-rutan är reklamen bokstavligen det första som försvinner...

ja men vad kul för er att ni antar att jag bara har två web fönster uppe, har mer uppe är web browern som tar plats med, ni antar inte lite om hur en dator kan användas alltså.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AplAy:

Det jag tycker är mest förvånande är att YT inte ännu har fixat så att de kräver att man stänger av Adblock eller "vitlistar" deras sida. Många svenska TV-kanalers TV-webbsidor gör ju så, t.ex. TV4.

Google kan ju inte ha sämre webbprogrammerare än TV4? Vad är det för risk vs benefit-analys de har gjort som vi inte vet om? Hm...

När Google är så pass stora att de kan påverka presidentval så vill man nog gärna inte förstöra det fina man har.

Kan man få de politiker man vill ha genom att ändra folks åsikter kanske man slipper åka på miljardbelopp i böter etc.

Skrämma bort användare med för irriterande reklam som tv4 gör skulle nog inte gynna google.

Permalänk
Medlem
Skrivet av geeken:

Nä för alphabet går ju fett dåligt och med förlust..

Q3 2018:
https://abc.xyz/investor/static/pdf/2018Q3_alphabet_earnings_...

buhuu stackars rika människor

Så bara för att ett företag går bra är det okej att fuska till sig deras tjänster gratis?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Adblock finns inte på telefon/surfplatta

Adblock finns visst till iPhone och IPad.
Jag kör det på dotterns iPad för hon är 5 år och varför ska hon
få reklam på allt möjligt för? Hon kan väll inte vara rätt målgrupp
då hon saknar egen inkomst. Men Volvo vill väll att pappa ska köpa en ny bil.

Visa signatur

zidewinder

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av raoul_duke:

Du övertalade mig, jag ska stänga av adblock fr.o.m nu.............gtfoh

Jag försöker inte övertala någon på ett forum. Det har jag varit med alldeles för länge för att tro att det skulle gå. Det jag gör är att jag uttrycker min åsikt. Det är väl lite det forum är till för? Sen att min åsikt om dig (i just det här avseendet, du kan ju vara hyvens på tusen andra sätt) då är mindre smickrande, det får du helt enkelt stå ut med. Likaså som att andra inte håller med mig, det får jag stå ut med.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Skrivet av Xyborg:

Jag försöker inte övertala någon på ett forum. Det har jag varit med alldeles för länge för att tro att det skulle gå. Det jag gör är att jag uttrycker min åsikt. Det är väl lite det forum är till för? Sen att min åsikt om dig (i just det här avseendet, du kan ju vara hyvens på tusen andra sätt) då är mindre smickrande, det får du helt enkelt stå ut med. Likaså som att andra inte håller med mig, det får jag stå ut med.

Min åsikt om dig är också "mindre smickrande". Jag anser att man är en sucker om man betalar för något som man kan få gratis, moralaspekten är irrelevant för mig.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av raoul_duke:

Min åsikt om dig är också "mindre smickrande". Jag anser att man är en sucker om man betalar för något som man kan få gratis, moralaspekten är irrelevant för mig.

Det får stå för dig, själv är jag inte intresserad av att varken umgås eller göra affärer med personer som har en sådan syn. Men men, alla är vi olika.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

ja men vad kul för er att ni antar att jag bara har två web fönster uppe, har mer uppe är web browern som tar plats med, ni antar inte lite om hur en dator kan användas alltså.

Jag antog ingenting, men du förstod uppenbarligen inte vad jag skrev. Om du minskar rutan försvinner reklamen innan innehållet på sidan minskas. Du kan således ha EXAKT samma bredd på sidan som själva innehållet minus reklamen. Alltså precis lika litet som om du kört adblocker.
Vi fattar att du du ogillar reklamen och har jävligt höga tankar om dig själv. Men den ofräscha retoriken imponerar inte på någon, och dina anledningar framstår som löjligt självberättigande när de är riktiga ickeproblem som detta.

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Angående fetat i citatet; det är fullt tekniskt möjligt för Youtube (och för all del vilken sajt som helst) att helt slå ut användandet av adblockers, om man tror på det som affärsmodell. Varför gör man det inte om man anser annonsblockerande besökare vara en ren kostnad?

När sajtägarna inte helt stoppar, eller åtminstone gör användandet av adblockers stökigt till oanvändbarhetens gräns, har de kort sagt lämnat över bollen till besökaren. Det är inte heller något irreversibelt, man kan när som helst ta tillbaka beslutsrätten i frågan genom att helt blockera annonsblockerare.

Ser inte heller några större problem med att använda adblockers. I och med att man inte utnyttjar sina tekniska möjligheter att stoppa dem, legitimerar man användandet av dem.

Det är fullt möjligt för de att baka in annonser i själva videofilerna. Går fortfarande att växla annonser o.s.v. när de gör så, krävs inga skript för att blockera adblock-användare eller liknande egentligen. YT har valt att inte ens ha något meddelande till annonsblockerare.

Jag är inte så känslig till den grad att jag hoppar över sånt som är inbäddat i videoklippen av skaparna själva, möjligen att så sker om de kör det som avslut på videon, men sånt får de statistik på och kan anpassa sig efter det. Sen är inte detta något "internetproblem", när DVR-enheter blev populära blev det enkelt att hoppa över reklamen på vanlig TV (det blev en inbyggd funktion hos många tillverkare) och innan dess har vi alltid haft snabbspolning så länge vi har haft videobandare. En helsides i dagstidningen har man aldrig tvingats läsa heller för den delen.

Sen är det i slutändan de som skapar innehållet som bestämmer om det ska vara tillgängligt för alla eller inte, skulle fortfarande produceras innehåll tillgängligt för alla om alla videotjänster tog betalt för att ladda upp. De skulle helt enkelt i många fall ha för smal publik på en (för konsumenten) ren betaltjänst. Amazon kommer inte fortsätta betala någon som t.ex. producerar ett program med (på deras plattform) 5000 tittare i månaden, men samma program kanske kan ha 50 000 tittare när det publiceras på en gratistjänst, och få sponsorer o.s.v. Hur som, hur man tjänar pengar på media och underhållning är inget nytt "problem", och det ska mycket till för att reklam och sponsring ska försvinna helt. Blir inte direkt bättre för konsumenten för att de ser samma reklamklipp för 20:e gången, och är inte deras uppgift att rätta till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunz:

Jag antog ingenting, men du förstod uppenbarligen inte vad jag skrev. Om du minskar rutan försvinner reklamen innan innehållet på sidan minskas. Du kan således ha EXAKT samma bredd på sidan som själva innehållet minus reklamen. Alltså precis lika litet som om du kört adblocker.
Vi fattar att du du ogillar reklamen och har jävligt höga tankar om dig själv. Men den ofräscha retoriken imponerar inte på någon, och dina anledningar framstår som löjligt självberättigande när de är riktiga ickeproblem som detta.

Det ända som stör mig är PK polisen som tycker att vi ska ta era moraliska värderingar till hjärtat, nej reklam förblir pest och kolera och fortfarande INGET man är skyldig att titta på och så enkelt är det.

Rätt intresant hur du också ignorerat det faktum att jag köpt annonser på swec och även skapat gallerier för egna pengar som hamnat på förstasidan som säkert tjänat swec några kronor, men jag antar att enligt dig så är det glo på reklam som gäller, allt annat är inte av värde tydligen...

Personligen anser jag att var och en bidrar på det vis som dom vill, titta på reklam är inte hur jag drar mitt strå till stacken i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

ja men vad kul för er att ni antar att jag bara har två web fönster uppe, har mer uppe är web browern som tar plats med, ni antar inte lite om hur en dator kan användas alltså.

Skrivet av pa1983:

Jag kör 2 fönster sida vid sida på 1440p skärm, Sweclockers reklam tar upp 25% av bredden, det skulle göra att jag får scrolla i sidled för att navigera sidan eller så får jag köra enbart ett fönster som tar hela skärmbredden, vet vad jag väljer bort, reklam!

Eftersom du skrev specifikt att du kör två webbfönster sida vid sida på en 1440p så får man väl gå på det. Eller?

Skriv vad du tycker istället för att komma med bortförklaringar och flyttade målstolpar.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Xyborg:

Det får stå för dig, själv är jag inte intresserad av att varken umgås eller göra affärer med personer som har en sådan syn. Men men, alla är vi olika.

Tack detsamma

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Det ända som stör mig är PK polisen som tycker att vi ska ta era moraliska värderingar till hjärtat, nej reklam förblir pest och kolera och fortfarande INGET man är skyldig att titta på och så enkelt är det.

Rätt intresant hur du också ignorerat det faktum att jag köpt annonser på swec och även skapat gallerier för egna pengar som hamnat på förstasidan som säkert tjänat swec några kronor, men jag antar att enligt dig så är det glo på reklam som gäller, allt annat är inte av värde tydligen...

Personligen anser jag att var och en bidrar på det vis som dom vill, titta på reklam är inte hur jag drar mitt strå till stacken i alla fall.

Hur var det nu med att anta saker? Antog du att jag brydde mig om huruvida du blockerade reklam eller inte? Antog du också att jag normalt har reklamen påslagen på swec eller någon annanstans för den delen?

Allt jag poängterade var att ditt påhittade ickeproblem var just ett ickeproblem. Jag la inga värderingar över huvudtaget i att du blockerade reklamen.
Jag såg också att du skrivit att du "bidragit" med gallerier som hamnat på förstasidan. Det var precis det jag menade med att du hade höga tankar om dig själv. För vem tror du att du lurar egentligen? Det är rätt uppenbart att du lagt upp det på swec, för att du var ute efter publiken här. Du snackar om att swec tjänat pengar på dina gallerier, men du kunde lika gärna lagt upp det på myspace. Fast då hade du ju självfallet inte fått ta del av publiken du fått här. Om något är det ett utbyte tjänster.

Sen beträffande ditt köpande av annonser som någon sorts bidrag... Hybrisen är fan total när man betalar för en tjänst och anser att man "bidrar" genom det.

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk

Tyvärr kommer jag adblocka youtube(stänger ofta av för dem jag stöttar) tills dem fixar en kompromiss för skapare som kräver mer resurser för sitt arbete. Att alla reaction, let's play och vlog-videos roffar åt sig mest intäkter på minimalt utförande är knappast rättvis när man ser t ex talangfulla animerare överge sin passion för att systemet inte vill belöna deras hårda insats.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Det som alltid är intressant med såna här ämnen har hur pass många som tycker det är helt okej att företag/personer "tjänar mindre pengar" bara för att dom redan tjänar "tillräckligt mycket". Det är samma mentalitet som att "Jag plankar på bussen, de andra resenärerna betalar ju redan så mycket pengar".

OnT: Jag sparkar inte på alla som kör med adblock, kör det om ni vill, men försök inte rättfärdiga något med ovan nämnde scenario.

Permalänk
Medlem

Vem orkar egentligen med reklamavbrott mitt i videos?

Vem orkar egentligen med reklamavbrott mitt i videos?
Jag adblockar det mesta och stödjer skapare via patreon istället.
Jag är ok med reklam om den inte är påträngande, finns det påträngande reklam och speciellt reklam som jag inte är intresserad utav så blockar jag hela sidan direkt.

En annan anledning till att jag blockerar reklam är att dom spårar mina surfvanor och bygger upp metadata om mig som dom säljer. Det är jag inte ok med.
Eftersom att 99% håller på på det viset så får dom en fet block tills vidare.

Reklam är en smutsig industri. Jag vill se donations lösningar som patreon istället.
Om Sweclockers hade patreon eller liknande så skulle jag bidra med en slant i månaden för att jag gillar sidan och forumet.

Permalänk
Medlem

Tyvärr börjar Youtube bli värre än många reklamdrypande tv-kanaler. TV3 var ett skräckexempel med reklam typ var 18 minut men detta slår Youtube enkelt idag. Det kommer straffa sig när folk mer och mer tröttnar och börjar hitta alternativa videositer. Men det är synd om Google ska döda Youtube genom att vara så pengakåta. Men varför skulle Google skilja sig från andra företag. Maximera vinsten till varje pris gäller även för dem. Men sköter man pengakåtheten osnyggt så att folk tröttnar kommer det att straffa sig. De har väl insett att folk börjar tröttna på den ofantliga mängden reklam de proppar in. Det är väl iofs därför de lägger färre men längre avbrott. Men frågan är om det är bättre?? Det är verkligen läge för någon konkurrent att sticka upp och ta över nu när folk är trötta på "Adtube"

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Jag kör 2 fönster sida vid sida på 1440p skärm

Skrivet av pa1983:

ja men vad kul för er att ni antar att jag bara har två web fönster uppe, har mer uppe är web browern som tar plats med, ni antar inte lite om hur en dator kan användas alltså.

Du är fan ofattbar haha.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Skrivet av TappadBakom:

Det lät inte bra detta. Blir det mer än 5sek för mej som inte går att trycka bort så struntar jag i filmen helt enkelt. Vill inte behöva roota telefonen och plattan bara för reklamblockering

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Cooling23:

Adblock finns inte på telefon/surfplatta

YouTube Vanced löser problemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceji:

Tyvärr börjar Youtube bli värre än många reklamdrypande tv-kanaler. TV3 var ett skräckexempel med reklam typ var 18 minut men detta slår Youtube enkelt idag. Det kommer straffa sig när folk mer och mer tröttnar och börjar hitta alternativa videositer. Men det är synd om Google ska döda Youtube genom att vara så pengakåta. Men varför skulle Google skilja sig från andra företag. Maximera vinsten till varje pris gäller även för dem. Men sköter man pengakåtheten osnyggt så att folk tröttnar kommer det att straffa sig. De har väl insett att folk börjar tröttna på den ofantliga mängden reklam de proppar in. Det är väl iofs därför de lägger färre men längre avbrott. Men frågan är om det är bättre?? Det är verkligen läge för någon konkurrent att sticka upp och ta över nu när folk är trötta på "Adtube"

Det är inte Youtube som bara kastar ut reklam hur de känner för det. Kanalerna får välja att bocka i att reklam ska visas när de laddar upp en video, och de har också olika reklamalternativ att bocka i eller ur. Har kanalen bockat i flera alternativ kommer Youtube avgöra vilken modell som är mest lämplig för kanalen enligt den data de har.

Så om du störs av reklam under en videos gång så är det för att kanalen har bockat i det alternativet, inte för att Youtube tvingat på dem det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Det som alltid är intressant med såna här ämnen har hur pass många som tycker det är helt okej att företag/personer "tjänar mindre pengar" bara för att dom redan tjänar "tillräckligt mycket". Det är samma mentalitet som att "Jag plankar på bussen, de andra resenärerna betalar ju redan så mycket pengar".

OnT: Jag sparkar inte på alla som kör med adblock, kör det om ni vill, men försök inte rättfärdiga något med ovan nämnde scenario.

Det är när reklamen blir jobbig och påträngande jag blir irriterad och skaffar adblock eller bannar sidan. Youtube ligger pyrt till nu. Att en websida har lite reklam på sidorna eller i överkant, nederkant är helt ok. Då kan man välja om man vill titta på den och man tittar säkerligen undermedvetet. Reklam på internet är ju ett ganska nytt fenomen. Det kommer säkert självsanera sig med tiden. Har du en site med jobbig reklam, popuper och massa filmer som börjar spela om du råkar hålla muspekaren över, eller annat skit som tränger sig på kommer folk att sluta besöka din sida. Så enkelt är det. Men det går såklart inte över en natt. Det är dags att komma på något smart oirriterande sätt att visa reklam på. Nu verkar det som att målet med reklamen är att irritera och tränga sig på så mycket som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av geeken:

Nä för alphabet går ju fett dåligt och med förlust..

Q3 2018:
https://abc.xyz/investor/static/pdf/2018Q3_alphabet_earnings_...

buhuu stackars rika människor

Det är inte de som redan är rika som förlorar pengar. Det är de som jobbar längre ner som blir sparkade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Slökollade igår kväll på mobilen, innan klippet ens startade fick jag snällt en 27(?!) minuters reklamfilm att kolla på. kryssade appen direkt. 5 sekunders klipp - Fungerar väl, men 27 är lite väl extremt..

Visa signatur

MSI P55A-G55 | i5 760 Quad @ 2.8 GHz | Cooler Master Hyper 212* Plus | 8 GB Corsair CL9 1600Mhz XMS3 | EVGA GTX680 2GB | Fraktfritt hos inet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Du är fan ofattbar haha.

Inte mer ofatbar än ni tyrligen.

Kolla den länken, varför i hela friden tror han eller du att jag har två fönster med swec uppe?
Era egna påhittade scenarion, ja jag skrev att jag har två browsers uppe sida vid sida och att platsen är premium där swecs reklam tar mer plats än vad som fins.

Varför i hela friden skulle jag ha TVÅ swec fönster uppe som han ovan tycks tro?
Rimligen har jag två för mig viktiga sidor uppe samtidigt ett i vart fönster där tabar inte duger.

Du och någon annan vet ju inte hur mycket plats som krävs för dom sidorna jag primärt använder då ni generaliserar nåt fruktansvärt hur en dator används.

Så vem eller vilka som har problem här att begripa råder det nog delade meningar om.