Vad har du köpt under Black Friday 2018?

Roligt! Jag hade sån tur och fick exakt det jag ville ha INNAN Black Friday, så när alla mina vänner sitter med kraschade hemsidor, slutsålda varor och jobbiga post-tider så hade jag redan fått mina grejer från Inet.

Det blev riktiga fynd i år också.

Jag köpte:

ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync SWECBF18
Kostnad: 5 990 kronor.
Originalpris: 7 389 kronor.

Där jag också fick med Call Of Duty, (som jag ville ha), som kostar 600 kronor.

Total "besparing", (om man får säga så): 1399 + COD 600 kronor = 1999

ASUS GeForce RTX 2070 8GB DUAL OC

Kostnad: 6 390 kronor.
Originalpris: 6 799 kronor.

Här fick jag med Battlefield V för ett värde av 650 kronor och ett till Call of Duty med ett värde på 600 kronor. Jag har en kompis som jag tänkte ge CoD till för 300 kronor.

Total besparing: 409 + 650 + 300 = 1 359 kronor.

Eftersom att jag tänkte köpa både Battlefield V och CoD, (vill ju spela Battle Royal läget), så blev det riktigt bra för mig i år.

Total mängd pengar jag inte behöver lägga ut på grund av Black Friday: 1999 + 1 359 = 3 358 kronor.

En liten sidnotering är att det Sweclockers erbjudandet jag fick på skärmen var galet bra, och jag såg inget bättre nu under "riktiga" black friday heller.

@Donvitoh: Vart hittade du p20 för 50kr?

Skrivet av Donvitoh:

Bra pris! Vilket företag hade det priset?

Själv blev det:
Huawei P20 64GB för 50kr/månad
Harman Kardon Go + Play för 1690kr

Vart hitta du p20 för 50kr?

Här kommer jag som för några dagar sen skrev nåt i stil med "jag ska minsann inte köpa någonting inget är värt att köpa hurrdurrburr jag ser inte BF som ett tillfälle att köpa grejer på" och så vidare. När jag senast igår insåg hur illa det var ställt med mitt headset till datorn (när jag såg skicket på kudden på bygeln kändes det som ett återskapande av infinity war) så kände jag att det nog var bra o kanske kolla på något nytt headset. Vilket jag nu gjorde, till rabatt!

Så en Sennheiser PC 373D kommer att pryda min hjässa framöver.

Blev en Steelseries Arctis Pro för att ersätta mina gamla lurar som gått sönder, beslutsångesten sitter fortfarande i...

Nästan köpt, ska bara konsultera bankkontot efter jobbet ikväll

-EDIT-

Kollade just in bilden och det var en XB271HU med TN-panel och inte IPS, tur att den tog slut innan jag hann trycka på köp knappen.

En fin mössa.

So far: Lunch och Lypsyl!

Rotel steget i sign, hade andra utgifter så fick nöja mig med detta, lagom nöjd iaf.

Xbox One X med Forza Motorsport 7 och Forza Horizon nånting samt Red Dead Redemption 2 och Battlefield V. 4200 norska....bra deal! Tænkte førsøka sælja av Forza-spelen.

Skrivet av Anton341:

Än så länge lite spel från Uplay:

AC Odyssey (PC)
Tom Clancy's Ghost Recon (PC)

Båda för 300kr. Inte dåligt med tanke på hur nytt Odyssey är

Köpte du AC Odyssey och Ghost Recon för 300kr på Ubisofts store? Hur? Bara Odyssey kostar ju 40€ när jag tittar nu.

Bestämde mig för att inte köpa nåt men det blev visst en LG OLED 77C8 och 2 stycken Acer X34P. Och dagen är ju inte slut än. Men i teorin är jag fortfarande emot Black Friday och dess köphets

Edit:
Borde man kanske köpa utsläppsrätter eller nåt för att till viss del kompensera för det avtryck man gjort iom sina inköp? Lite dåligt samvete över det även om jag inte direkt är nån "miljöfanatiker".

Senast redigerat 2018-11-23 13:38
Skrivet av raQblad:

Xbox One X med Forza Motorsport 7 och Forza Horizon nånting samt Red Dead Redemption 2 och Battlefield V. 4200 norska....bra deal! Tænkte førsøka sælja av Forza-spelen.

Typ samma här, fast blev med Battlefield V. Ville eg. köpa en "naken" konsol men de vart ju inte nedsatta lika bra (samma pris med spel som utan!). Sedan köpte jag tre extra kontroller vilket blev 900:- billigare i sig, så totalt ~2100:- billigare mot ordinarie pris.

Skrivet av 91renner:

I7 9700k
16 GB ram
Strix z390 moderkort
Google home

Skickades från m.sweclockers.com

Hittade du något bra pris på Google Home om man får fråga?

Samsung 32" QLED VA QHD 144hz skärm
ASUS RX VEGA 64 strix
Corsair HX1000 platinum

Äntligen är riggen upp to date med 144hz, modernt grafikkort och 90+ certat agg

Köpt:
Spider-man (PS4)
Detroid : Become Human (PS4)
Norton Security x 2 (PC)

Missat:
Destiny Forsaken (PC)

Funderar på:
Razer Nommo Chroma - Vill ha datorhögtalare men hittar inga bra. Hade Creative T20 förr i tiden men alla dessa går i standbyläge numera som inte går att stänga av. Hittat Razer för 990 men är osäker på om det är värt ett köp.

Bose Quiet Comfort 25

Senast redigerat 2018-11-23 13:35

Ingenting. Köpte Sennheiser HD650 för 2 veckor sen. Jag är sugen på en ultrabred skärm med 3440x1440 i 100Hz+ men jag väntar till mellandagsrean istället.

PS4 pro med RDR2! 3990 sek. Äntligen kan jag spela alla single player spel jag har suktat efter det senaste året! Horizon zero dawn, god of war och Spiderman blir det i framtiden. Har saknat ett bra spel sedan jag klarade Witcher 3 och Botw.

Skrivet av bONzO^:

Lyckades norpa ett Sapphire Vega 64 Limited Edition(referens modell) från Netonnet för 4490kr!

Redan fått hem och installerat, en mycket vacker skapelse

woot!?, hur var? jag har haft Bevakning på NetonNEt på just den och den har bara rört sig från 6990:- till 6590:-

Köpt 2 spel på Steam.

Håller ögonen på:

Kobo Aura One läsplatta som har legat på samma pris sedan den kom ut och det var 2 år sedan.
Seagate Expansion Portable Drive 4TB om den går under 900 spänn med frakt så blir det ett köp!

Skrivet av JonasT:

Själv har jag hittills köpt på mig mer SSD-lagring i form av en Samsung 970 EVO 1 TB, vilken gick loss på 2 295 kronor.

► Black Friday 2018 – Kampanjer och medlemstips!

Ja en sådan beställde jag med.

Skrivet av tvelander:

Troligen den absolut sämsta produkten jag handlat 2018.
Speedfan gör precis allt bättre utom att hantera belysning, något den inte gör alls.

Skrivet av Holmfrid:

PS4 pro med RDR2! 3990 sek. Äntligen kan jag spela alla single player spel jag har suktat efter det senaste året! Horizon zero dawn, god of war och Spiderman blir det i framtiden. Har saknat ett bra spel sedan jag klarade Witcher 3 och Botw.

Så dåligt att de inte kan bundla RDR2 med Xbox one! Antar att det är exklusivitet som gäller även där....

Beställde lite retrodelar på ebay och lite andra delar till bygget på inet, så blir lite blandat nytt och gammalt, revers sleeper he?

Samsung Galaxy S8 från Komplett till yngsta sonen.
Uppgraderingskit med Ryzen 2600x till äldsta sonen.
Spiderman till PS4 från Webhallen
Kingston A400 240GB från NetOnNet
Harry Potter på blueray från CDON.

Hittills ingenting. Håller huvudsakligen utkik efter Nintendo Switch samt lite andra prylar, men hittills har inget dykt upp.

Massa leksaker till barnen + Sony Xperia XZ3 så fick man med ett ps4 + dammsugare philips" hittills

Jag köpte Tacos. Funderar på att köpa snus också.