Black Friday 2018 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem

Då känner jag mig ganska nöjd för den här gången... Blev lite grejer ändå...

AKRACING Inet Taurus Blackout - 1499kr (all-time-low 2299kr)
SteelSeries Arctis Pro Wireless - 1690kr (all-time-low 3105kr)
SteelSeries Arctis 7 - 799kr (all-time-low 999kr) - Returneras om Pro-versionen lever upp till förväntningarna
Huawei P20 Pro 128GB Twilight Purple - 3792kr (all-time-low 5490kr, 7.3k 1½ månad sedan)

Lycka till till er som fortfarande är uppe och jagar!

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem

@anon290132:

Dock så lutar det väl inte mot någon ifall man går efter: SweClockers

Visa signatur

You can kill a man, but you can´t kill a legend. (Edward Teach)

[Intel Core i5 750, Asus P7P55D-E PRO, PowerColor Radeon HD5850, 2010]
[Intel Core i7 3770k, ASUS P8Z77V DELUXE, ASUS Radeon HD7970, 2013]
[Ryzen 5 3600, MSI B450 GAMING PRO CARBON AC, MSI GeForce RTX 2070 SUPER VENTUS, ASUS 24" VG248QE 144Hz, 2019]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaadRH:

Någon som har hittat den nya Galaxy Watch?

https://www.webhallen.com/se/product/289582-Samsung-Galaxy-Wa...

Permalänk

@Vinolik: Helt rätt i att det är kunden som avgör. Företagen som är smarta, många som bara ser "rea-skylten" och tänker att det är billigt, den tar vi med, vilket gör att man konsumerar än mer.

Dock var erbjudandena bättre förr i tiden när inte så många visste om att det fanns.

Permalänk
Skrivet av Jocke83:

Nåja så illa var det inte.

Själv har jag plockat
skrivare
128 gb kort
antivirus 5 anv 1 år
3d skrivare
~2.5k

vill åt Tele2 telefonen också ^^

Letade efter en skärm med 1440p, 144hz, ips och g-sync. Brukar kosta 7-7,5k den billigaste nu 6k. Känns lite surt

Men kanske förväntar sig för mycket

Permalänk
Medlem

@Jocke83: Vilken skrivare?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Produkt: Ballistix Sport AT DDR4 3000MHz 16GB
Länk: https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/ram-minne/ddr4/b...
Kategori: Minnen
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4857056
Pris: 1 290kr

Permalänk
Medlem

Produkt: Xiaomi Mi Mix 2S 64 GB
Länk: https://www.mi-store.se/sv/mobiltelefoner/mi-mix/mi-mix-2s-64...
Kategori: Mobiltelefoner
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4734219
Pris: 3490kr

Permalänk
Skrivet av Chrisism8:

Lyckas du beställa? För mig klagar den på fel postnummer

Fick samma fel som dig, men efter cirka 10 minuter av att försöka få igenom ordern gick det. Reggade mig på deras sida under tiden, så vet ej om det hade någon påverkan.

Permalänk
Medlem

Produkt: Logitech G413 Carbon
Länk: https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingtangentbord/logitech...
Kategori: Tangentbord
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4293093
Pris: 599kr

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAGE77:

Ingen som sett till någon Sony WH-1000XM3?

Nej inte än, jag håller också utkik efter dessa. Bara sett WH-1000xm2 på REA än.

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Någon bra trimmer till skägget?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på sänkt pris på någon av Philips Wake-up lights som ligger runt 1000kr. Men jag antar att det var förra årets trend...

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Jag klippte en Huawei P20 pro på tele2 riktigt bra pris. Hade hoppats på bättre deals på Philips HUE. Missade julas erbjudande, får se om jag åker till butiken och tittar imorgon. Eventuellt hoppar jag på Benifys Bose QC imorgon. Jag är ändå rätt nöjd, synd bara att det inte fanns mer erbjudanden på HUE.. jaja mellandagarna kanske. Godnatt folket och lycka till !

Permalänk
Medlem

Nu är det gjort. Nu finns det ingen återvändo. Med svetten rinnandes från pannan och ner längst tinningen och sakta mot den orakade och stubbiga hakan. Det är nu det händer. Jag känner en kallkåre som smyger sig på ryggraden, likt hur ett lejon smyger sig på sitt bete. Jag för fingret sakta mot tangentbordet samtidigt som handen skakar. Den skakar lika mycket som en pundare som inte fått sin dos på flera veckor. Det går snabbt. Som en blixt får himlen. "BAAAM" säger det. Ljudet är högt och bestämt. Nu är det över. NU ÄR DET GJORT. Det blev en OLED 55" C8. När sambon får reda på detta så kommer hon att halshugga mig, alternativt lägga ett hästhuvud under täcket. Men det är det väl värt? Ja det tycker jag. Tack och godnatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

@Jocke83: Vilken skrivare?

5011099042 SanDisk Extreme 128GB mikroSDXC UHS-I minneskort 1 1 0 Bekräftad 449,00 kr 449,00 kr
5010894144 Canon Pixma MG3650 Svart 1 1 0 Bekräftad 349,00 kr 349,00 kr
5011056216 Symantec Norton Security Deluxe 3.0 Nordic 1 år 1-Användare 5-Enheter 1 1 0 Bekräftad 99,00 kr 99,00 kr

Eller menar du 3d printer?
Creality Ender 3

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Skrivet av frong:

Någon bra trimmer till skägget?

https://www.proshop.se/Hair-trimmer/REMINGTON-Hair-clipper-HC...

Där är ett exempel, finns flera olika att välja mellan på proshop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proluial:

Nu är det gjort. Nu finns det ingen återvändo. Med svetten rinnandes från pannan och ner längst tinningen och sakta mot den orakade och stubbiga hakan. Det är nu det händer. Jag känner en kallkåre som smyger sig på ryggraden, likt hur ett lejon smyger sig på sitt bete. Jag för fingret sakta mot tangentbordet samtidigt som handen skakar. Den skakar lika mycket som en pundare som inte fått sin dos på flera veckor. Det går snabbt. Som en blixt får himlen. "BAAAM" säger det. Ljudet är högt och bestämt. Nu är det över. NU ÄR DET GJORT. Det blev en OLED 55" C8. När sambon får reda på detta så kommer hon att halshugga mig, alternativt lägga ett hästhuvud under täcket. Men det är det väl värt? Ja det tycker jag. Tack och godnatt.

fördelen är att du får sova på soffan en månad och titta på skönheten !

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 1800x GPU: Asus Strix 1070ti Moderkort: Asus Prime B350 Strix RAM: 32GB @ 2666Hz Chassi: Fractal Design Define R3 Kylare: Noctua D14 HDD: Samsung Vnad 960 256GB, Samsung Evo 850 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Någon bra trimmer till skägget?

Funderar själv på:

Produkt: BABYLISS E829E Multi Groomer Skäggtrimmer
Länk: https://www.mediamarkt.se/sv/product/_babyliss-e829e-multi-gr...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4958655
Pris: 349kr

Permalänk
Medlem

Kanske fel tråd att ta upp detta i, men BF 2015/2016 var ju KANON! Köpte hela min nuvarande dator då och sparade säkert 50% allt som allt, tänkte försöka hitta RAM, mobo och CPU under denna BF men börjar förstå att marginalerna helt enkelt inte finns där.

Blir min sista uppesittar BF, mer varor till er andra i guess

Permalänk

@Raumo: Det är bra pris måste jag nog säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muggen76:

Jag klippte en Huawei P20 pro på tele2 riktigt bra pris. Hade hoppats på bättre deals på Philips HUE. Missade julas erbjudande, får se om jag åker till butiken och tittar imorgon. Eventuellt hoppar jag på Benifys Bose QC imorgon. Jag är ändå rätt nöjd, synd bara att det inte fanns mer erbjudanden på HUE.. jaja mellandagarna kanske. Godnatt folket och lycka till !

Haha, som jag då. Blev en Huawei P20 Pro och hade hittat Julas erbjudande tidigare under dagen och planerade att "norpa" led-strip och start-kit men hann inte. Får se om det dyker upp något bättre i mellandagarna, annars tror jag ändå att priserna på hue och liknande lösningar kommer falla mycket i pris 2019.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Lowkey:

Kanske fel tråd att ta upp detta i, men BF 2015/2016 var ju KANON! Köpte hela min nuvarande dator då och sparade säkert 50% allt som allt, tänkte försöka hitta RAM, mobo och CPU under denna BF men börjar förstå att marginalerna helt enkelt inte finns där.

Blir min sista uppesittar BF, mer varor till er andra i guess

Håller med, köpte mitt gtx 1070 för 3599:- 2016. Verkar inte ens gå att komma i närheten av en sådan sänkning i år..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke83:

5011099042 SanDisk Extreme 128GB mikroSDXC UHS-I minneskort 1 1 0 Bekräftad 449,00 kr 449,00 kr
5010894144 Canon Pixma MG3650 Svart 1 1 0 Bekräftad 349,00 kr 349,00 kr
5011056216 Symantec Norton Security Deluxe 3.0 Nordic 1 år 1-Användare 5-Enheter 1 1 0 Bekräftad 99,00 kr 99,00 kr

Eller menar du 3d printer?
Creality Ender 3

Tänkte på vanlig skrivare. Funderar på att dra hem en jag med. Fast någon billigare laser-variant.

Skrivet av Masterfudge:

https://www.proshop.se/Hair-trimmer/REMINGTON-Hair-clipper-HC...

Där är ett exempel, finns flera olika att välja mellan på proshop.

Ser inte ut att vara en bra deal: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4688612#rparams=ss=hc71...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander939393:

Black Friday enligt mig är till 90% att få att trigga kunder till att köpa varor. Lite dubbelt, på ett sett lurar de folk att köpa varor (även om det alltid är kundens egna beslut) då det triggar folk till att köpa. Det finns nog många som inte är tillräckligt kunniga, för det är ju nästan reor hela tiden nu förmera. Många varor går upp och ner och sedan upp innan det är dags för "blackfriday" för att då sänkas.

Tyvärr så har du rätt..
Folk bryr sig inte längre om vad dom köper eller varför.
När man vet vad man vill ha och där man sätter upp en fast budget så lär man märka att priset är samma som det har varit i flera månader +- 500kr i bästa fall. Istället för att trötta ut en själv och sitta framför datorn i 4-5 timmar för detta så kan man arbeta OB, tjäna in 1000, köpa varan och spara lite ovanpå det.

Vi är så desperata och stressade att vi inte längre kan stanna upp i en minut och bara ta det lugnt...
Sjukt less på hur företag gör reklam för sig själva och helt ärligt hur dåliga dom är som säljare.
Kolla bara på CDON, dom har satt 20-30% på allt på deras hemsida.. Det måste nästan vara pinsamt att sitta på deras måndagsmöte..

Kort sagt, mitt tips är att (hur taskigt det än låter) köp begagnat.
Du betalar 1/3 om inte 1/4 del av vad en vara kan ha kostat för några månader sedan och kan fokusera på viktigare saker.
Visst där finns komponenter och varor som du helst ska köpa som nytt pga garanti men annars.. utnyttja systemet och låt den inte utnyttja dig en CPU, GPU är skapad för att hålla.. folk sitter och minar med dessa komponenter och överklockar så det rycker. Körde med en begagnad 780 i två år.. ingen aning hur många som har haft den men har aldrig haft problem med den nu står den och jag vet inte ens vad jag ska göra med den. Nu har jag köpt en 1080 och begagnad också.. 3000 spänn kör så det rycker har aldrig ens varit överklockad.. har min 3770k som har varit överklockad också begagnad i snart 3 år har aldrig haft några problem.. dessa två komponenter har kostat mig 3500 kr.. varför ska jag gå och köpa en 1070 för 4000-5000 när komponenter är gjord för att bli överklockade?

Inte meningen att låta kaxig.. vill bara bygga på det som Alexander skrev om att det hela är en show som är till för att trigga kunder helt rätt.

Godnatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lowkey:

Kanske fel tråd att ta upp detta i, men BF 2015/2016 var ju KANON! Köpte hela min nuvarande dator då och sparade säkert 50% allt som allt, tänkte försöka hitta RAM, mobo och CPU under denna BF men börjar förstå att marginalerna helt enkelt inte finns där.

Blir min sista uppesittar BF, mer varor till er andra i guess

Samma här, köpte min nuvarande burk (förutom grafikkortet) runt 2014 skulle jag tro, cdon speciellt hade sjuka
deals då sparade säkert 5k på min dator.

Nu blir det köp ändå, men rabatten har minskat ner till kanske 1,3k för min del..

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Behöver en LTE 4G router, någon som sett något erbjudande? Alternativt en router med usb som hanterar 4g usb sticka.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lowkey:

Kanske fel tråd att ta upp detta i, men BF 2015/2016 var ju KANON! Köpte hela min nuvarande dator då och sparade säkert 50% allt som allt, tänkte försöka hitta RAM, mobo och CPU under denna BF men börjar förstå att marginalerna helt enkelt inte finns där.

Blir min sista uppesittar BF, mer varor till er andra i guess

Om Amazon kommer till Sverige nästa år så kan det nog vara värt att köra uppesittarkväll dock. Så lova inte för mycket nu!

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Skrivet av BostonGurkan:

Hade hoppats på sänkt pris på någon av Philips Wake-up lights som ligger runt 1000kr. Men jag antar att det var förra årets trend...

Prova att registrera dig på philips.se, jag är säker jag sett en intressant Wake-up light i den prisklassen för typ 40-50% i veckan, som medlem fick man förtur att se black friday erbjudanden.