Möjlighet till "deal" hos bredbandsleverantör - Tips
Jag har haft fiber i villan i 2 år, har testat två olika leverantörer varpå den sista fungerar bäst (Bredband2).
Jag har varit i kontakt med Bredband2 gällande att få till en "deal" med dem, jag ville få ner månadskostnaden något med en motprestation att jag skulle binda mig på 12/24 månader. De har obundna abonnemang med 1 månads uppsägningstid. Svaret jag fick är att nya kunder får reducerat pris i 3 månader för att sedan ha ett fast (högt) pris - denna kontakten skedde initialt innan jag ens beställde deras tjänst. Jag sa att jag kan tänka mig att avsäga mig rabatten under 3 månader för att ha en löpande lägre kostnad, det gick inte enligt dem.
Då jag är nöjd med deras tjänst försökte jag igen, med samma svar.
Förr när jag bodde hemma och även efter jag flyttat hemifrån för cirka 10 år sedan vill jag minnas att det ofta gick att få till denna typer av "deals" med bolagen, både jag har lyckats med det, samt folk i min närhet.
Tycker det är tråkigt att många företag prioriterar nya kunder istället för återkommande/trogna kunder. Jobbar själv med försäljning och jag satsar mycket på att mina kunder återkommer, det är de bästa reklampelarna/ambassadörerna man kan ha. Det skall gynna sig att vara en trogen kund.
Lever jag i det förgångna? Har bolagen hårdnat? Är det rätt att enbart nya kunder gynnas? Har jag tappat min förhandlingsförmåga på "äldre dagar"?
Har ni lyckats? Har ni några tips?