Ray tracing i Battlefield V med Nvidia RTX-serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Reklam för en funktion som ger halverad fps i ett snabbt multiplayerspel? Jag kan inte se hur den reklamen kan vara positiv. Visst, med optimering och patchar så kan det säkert bli bättre i framtiden. Och när ska man hinna sitta och titta på hur olika objekt reflekteras i pölar under intensiva strider?

Som sagt, i spel som Metro kan jag se denna teknik komma till nytta mer: https://www.youtube.com/watch?v=Ms7d-3Dprio&t=132s

Du missar poängen. Ytterst få anklagar DICE för att ha gjort en dålig implementation. Den negativa publiciteten riktas istället mot Nvidia. DICE får som sagt sin gratisreklam på många siter och youtube-kanaler och det går ju som bekant att inaktivera strålspårningen.

Detta drag kan säkra att Battlefield 5 kommer inkluderas i testsviter hos många testare en lång tid framöver.

Det är precis sådant här man vill åt som marknadsförare.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Avstängd

3-4 generationer raytracing sen kanske nvidia har skapat något bra kort o massa spel använder det också.

Men precis som med VR, så är det för tidigt.

Permalänk
Medlem

Helt klart intressant vad som komma skall men "Never buy Mark I" och inte för det priset gäller för mig tills vidare.

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Medlem

ouch RTX off på nvidia aktierna också.

tycker det inte är så imponerande, men framtiden kanske vi få se utdelning av tekniken.
kanske cyperpunk 2077

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk

Extra mycket blänk på mikrotransaktionerna med RTX?

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk

Är det bara jag som inte hittar vart man aktiverar ray tracing?

Permalänk
Medlem

@EpicBlobfish: Har du uppdaterat spelet och windows?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Frågan kvarstår: Hur många spelutvecklare kommer implementera detta på allvar dom närmsta åren när en bara en liten liten procent av deras kunder har råd med kort som stödjer det?
Tänk på att det är inte bara grafikkorten som är dyra och ska klara det, det krävs en rätt pigg cpu med.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Inte särskillt roliga siffror. Ray Tracing ska ju vara 20XX paradgren. Man får hoppas att det beror på dåligt optimerade drivrutiner och/eller dåligt optimerad kod från spelutvecklarna såhär i början.

För ska det se ut såhär hela tiden så känns ray tracing mest som en gimmick som väldigt få kommer använda när de faktiskt spelar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Inte särskillt roliga siffror. Ray Tracing ska ju vara 20XX paradgren. Man får hoppas att det beror på dåligt optimerade drivrutiner och/eller dåligt optimerad kod från spelutvecklarna såhär i början.

För ska det se ut såhär hela tiden så känns ray tracing mest som en gimmick som väldigt få kommer använda när de faktiskt spelar.

Lär vara som vanligt, nytt, testa sen stäng av och spela spelet

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av toboraton:

Mja. Det må vara ett teknologiskt framsteg som absolut borde växa till en standard men om man tittar på vad man får motsvarande vad man betalar för i dagsläget så är det närmare en gimmick än det förstnämnda, lite som Virtual Reality som också är ett stort teknisk framsteg men inte "riktigt där". Förhoppningsvis blir tekniken bättre för RTX-serien men det händer nog knappast några mirakel på mjukvarunivå. Vi får se men just nu är jag glad att jag valde Pascal.

Just nu så är vi ett sånt tidigt skede att man inte kan vrida på kranen och förvänta sig varmvatten direkt. Dice gick till och med ut med att de fick tona ner ray tracingen till förmån för prestanda.
https://www.tomshardware.com/news/battlefield-v-ray-tracing,3...

Och med facit i hand så var det nog rätt beslut. Ray tracing är oerhört prestandakrävande, vilket är anledningen till varför det har dröjt fram tills nu innan vi har fått det i spel. Jag ser ingen anledning att betala 10000 kronor för snyggare reflektioner. Spel som BF5 och Tomb Raider är små babysteg i rätt riktning, men så fort nästa generationens konsoler kommer så lär ray tracing bli standard, och ju snabbare grafikkorten blir, desto mer ray tracing kommer vi få. Konsoler är ett bra sätt att introducera ray tracing, för där har man redan en spikad standard på 30 FPS, så det blir betydligt lättare att baka in det i spel utan att folk blir upprörda över prestandaförluster.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Tekniken är helt ny, fantastiskt att det fungerar, men det lär ta några år innan detta är mainstream. 20**-serien känns som att betala för att bevittna ett experiment, kan vara roligt men frågan är till vilket pris. Jag är inte spekulant, ännu, men gillar tekniken skarpt!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Tekniken är helt ny, fantastiskt att det fungerar, men det lär ta några år innan detta är mainstream. 20**-serien känns som att betala för att bevittna ett experiment, kan vara roligt men frågan är till vilket pris. Jag är inte spekulant, ännu, men gillar tekniken skarpt!

Nvidia borde ha släppt vanliga billigare GTX modeller vid sidan om då tekniken är för omogen för att vara så värst mycket mer än en gimmick. Dippar under 60 fps duger inte i ett FPS-spel.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

hur många av de som har 2080 ti sitter med 1080p skärmar? hehe

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Nvidia borde ha släppt vanliga billigare GTX modeller vid sidan om då tekniken är för omogen för att vara så värst mycket mer än en gimmick. Dippar under 60 fps duger inte i ett FPS-spel.

När 10-serien är slut i lager, vilket verkar vara förr än senare, så ser det ut som att GTX2060 kommer att vara kortet för "vanligt" folk. För att inte väcka allt för stort missnöje bör det prestera något bättre än GTX1070 annars känns det som regression.

Säkert därför Nvidia släpper det med stor fördröjning eftersom GTX1060 som dom antagligen har mest av i lager blir helt obsolete med GTX2060, som i praktiken(dvs i det segment vanligt folk vill punga ut) skall ersätta både GTX1060, 1070 och i viss mån 1080 för dom som inte vill ha dyra GTX2070 och uppåt. Krånglig marknads segmentering från Nvidia, men det verkar funka för många köper tydligen svindyra kort i alla fall.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Vet inte varför så många klagar på 2070. Tycker 2070 är det mest intressanta kortet. 40% billigare än 2080, men bara 15% sämre. Och priset ligger ungefär som 1070ti, det slår 1080 och är billigare än 1080 just nu.
Tänker troligen köpa 2070 utan att någonsin slå på RT.

Håller däremot helt med om dem som tycker att de borde släppa billigare versioner utan dyra RT kärnor.
Drar man bort 20% på priset så kan man slänga pascal i väggen och AMD kan ge upp

Permalänk
Medlem

Urk, snacka om att de som gått på Nvidias snack blivit lurade. Visst är det snyggt, men det ska gärna vara spelbart också.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Lär vara som vanligt, nytt, testa sen stäng av och spela spelet

Så brukar det ju vara, men "hela" grejen med 20XX-serien är ju just Ray Tracing. Med det avslaget så presterar 2080TI visserligen marginellt bättre än 1080TI, men man köper väl inte ett grafikkort för 13 lakan bara för att testa något en stund, stänga av det, och sedan få typ samma prestanda som ett grafikkort för 8000Kr. Det kan inte vara det som är meningen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Så brukar det ju vara, men "hela" grejen med 20XX-serien är ju just Ray Tracing. Med det avslaget så presterar 2080TI visserligen marginellt bättre än 1080TI, men man köper väl inte ett grafikkort för 13 lakan bara för att testa något en stund, stänga av det, och sedan få typ samma prestanda som ett grafikkort för 8000Kr. Det kan inte vara det som är meningen.

Därför borde Nvidia också ha släppt billigare GTX 2080 Ti, GTX 2080 och GTX 2070 utan RT. Men det kanske de ännu gör när GTX 10X0 serien börjar vara slutsåld?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Därför borde Nvidia också ha släppt billigare GTX 2080 Ti, GTX 2080 och GTX 2070 utan RT. Men det kanske de ännu gör när GTX 10X0 serien börjar vara slutsåld?

varför det? folk köper ju ändå RTX korten. och ja, GTX kortne kommer, MEN det blir nog inget över 2060 som kommer vara GTX.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Snusfri

Summa summarum:
DXR fungerar rätt jävla bra, men inte tillräckligt bra för 400 fps i 4k som "alla" vill ha.
För oss andra som tycker att 60 fps är helt ok och avskyr att allt skall vara mp så är det riktigt nice.

Tack Nvidia för att ni faktiskt gör något istället för att skyffla ut massvis med fps på en döende och irrelevant trend.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Just nu så är vi ett sånt tidigt skede att man inte kan vrida på kranen och förvänta sig varmvatten direkt. Dice gick till och med ut med att de fick tona ner ray tracingen till förmån för prestanda.
https://www.tomshardware.com/news/battlefield-v-ray-tracing,3...

Och med facit i hand så var det nog rätt beslut. Ray tracing är oerhört prestandakrävande, vilket är anledningen till varför det har dröjt fram tills nu innan vi har fått det i spel. Jag ser ingen anledning att betala 10000 kronor för snyggare reflektioner. Spel som BF5 och Tomb Raider är små babysteg i rätt riktning, men så fort nästa generationens konsoler kommer så lär ray tracing bli standard, och ju snabbare grafikkorten blir, desto mer ray tracing kommer vi få. Konsoler är ett bra sätt att introducera ray tracing, för där har man redan en spikad standard på 30 FPS, så det blir betydligt lättare att baka in det i spel utan att folk blir upprörda över prestandaförluster.

Alltså idag så klarar ett kort för nästan 14 000 Kr att lägga in 1 sample per pixel för reflektioner och 1 sample per pixel för skugga, (i BF V kör dom bara reflektioner ) det skulle behövas 100 tals sample per pixel för vad som är riktig RTX. Men det kommer ingen gpu i världen klara av i realtid förens om kanske 10-20 år. Det dom gör istället är att skapa en skarpare bild med deras denoiser hårdvara. Det är minst lika mkt olika hacks på nvidias "RTX" som någon annan teknik som finns idag men med någon % RTX.

Du kan ju räkna med att dom även patenterat denoise tekniken dom använder och nvidia gör inga konsoler eller har några av sina gpuer i några heller, du har rätt i att kanske 30 fps skulle räcka i konsolvärlden men du glömmer att konsolköpare är generellt väldigt priskänsliga.

Se den här så förstår du hur liten del RTX det igentligen är i dom här korten och ändå är det otroligt tungdrivet.
https://youtu.be/SrF4k6wJ-do

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Just nu så är vi ett sånt tidigt skede att man inte kan vrida på kranen och förvänta sig varmvatten direkt. Dice gick till och med ut med att de fick tona ner ray tracingen till förmån för prestanda.
https://www.tomshardware.com/news/battlefield-v-ray-tracing,3...

Och med facit i hand så var det nog rätt beslut. Ray tracing är oerhört prestandakrävande, vilket är anledningen till varför det har dröjt fram tills nu innan vi har fått det i spel. Jag ser ingen anledning att betala 10000 kronor för snyggare reflektioner. Spel som BF5 och Tomb Raider är små babysteg i rätt riktning, men så fort nästa generationens konsoler kommer så lär ray tracing bli standard, och ju snabbare grafikkorten blir, desto mer ray tracing kommer vi få. Konsoler är ett bra sätt att introducera ray tracing, för där har man redan en spikad standard på 30 FPS, så det blir betydligt lättare att baka in det i spel utan att folk blir upprörda över prestandaförluster.

Ärligt talat så tror jag raytracing får vänta till nästnästa generation konsoller.
Raytracing är inte ett namn den stora massan vet vad det innebär och 4k / HDR har varit och är det stora nya bland konsolspelarna.
Nästa generation konsoller kommer troligen ha hårdvaran för att driva 4k hdr, möjligtvis upp och nosa på 60fps.
Generationen därefter kan implementera raytracing.
Det innebär också att raytracing troligtvis kommer få ligga lite i lä även på pc-fronten en tid framöver innan det implementeras och anammas i stor skala. Detta om inte 144hz är det som vinner över raytracing, isåfall är det kört ännu längre tid

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wikai:

Kostar betydligt mer än det smakar, både i FPS och riksdaler, så det blir RTX OFF™ i mitt fall.

DLSS är nu det enda som lockar med RTX20-serien för mig.
Hade varit trevligt med ett test av DLSS så fort några större titlar implementerat stöd för det.

Jag funderar på om tensor cores på något sätt skulle gå att utnyttja med ray tracing för att kunna få bättre prestanda.
Tänker som DLSS men då DLRT, deep learning ray tracing.
Eller 100% mer DLSS om man föredrar djup lärd strål spårning!
Kanske används dom redan med denna ray tracing eller så funkar det inte ens i närheten vad jag tänker.
Deep learning är för mig ren magi jag inte förstår utöver att allt är möjligt med tillräckligt mycket å rätt träning
Vi får väl se först hur bra DLSS fungerar i verkligheten när saker inte repeteras om och om igen men Nvidia borde ha tänkt på och försökt DLRT om nått sånt vore möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

varför det? folk köper ju ändå RTX korten. och ja, GTX kortne kommer, MEN det blir nog inget över 2060 som kommer vara GTX.

Har du någon källa på hur bra RTX korten säljer? Speciellt nu efter att RT finns tillgängligt i Bf5? Nej RTX verkar bli en flopp i nuläget och det är därför Nvidia borde släppa vanliga GTX varianter av sina nya kort. Vem vill betala ett "premium pris" för en gimmick som man inte bryr sig om? Kan ju heller inte vara speciellt svårt att utveckla en GTX variant av ett RTX kort.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Prestandaförlusten är såklart större än vad som nvidia fick det att framstå som vid lansering. Men nu vet vi absolut inget om hur väloptimerat battlefield är. Finns ju gott om spel som är otroligt dåligt optimerade och detta är en helt ny teknologi.

Tycker ändå att det är lite negativ här, samma effekter med ett 1080ti så hade vi pratat om ospelbart på riktigt. Det har ju alltid funnits effekter, upplösningar och spel (crysis hallå!) som krävt mer prestanda på högsta inställningarna än vad samtidens grafikkort klarade av.

Jag tror att negativiteten hos de flesta inte är pga att snygga effekter kräver mycket mycket prestanda eller att ny teknik är omogen utan det är pga att nvidia drog en fuling och ökade priserna rejält och förklarade det med att de levererar den heliga gralen, raytracing. I själva verket ökade de priserna eftersom de kan, det är för dålig konkurrens, inte pga raytraycing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Därför borde Nvidia också ha släppt billigare GTX 2080 Ti, GTX 2080 och GTX 2070 utan RT. Men det kanske de ännu gör när GTX 10X0 serien börjar vara slutsåld?

Vem skulle ha köpt dem? Den stora dragningskraften av denna generation är Raytracing.

Skrivet av THB:

Summa summarum:
DXR fungerar rätt jävla bra, men inte tillräckligt bra för 400 fps i 4k som "alla" vill ha.
För oss andra som tycker att 60 fps är helt ok och avskyr att allt skall vara mp så är det riktigt nice.

Tack Nvidia för att ni faktiskt gör något istället för att skyffla ut massvis med fps på en döende och irrelevant trend.

Nej det gör det inte. Ingen pratar om "400 FPS i 4K" däremot vill folk ha över 100 FPS i en ordentlig upplösning. Vilket man uppenbarligen inte får. Med andra ord. Alla kort under 2080Ti är slöseri med pengar om det är RT man är ute efter. Faktum är att 2080Ti är i majoritet slöseri med pengar med tanke på att man inte kan driva spelet i 144 FPS på 1080P trots att kortet bokstavligen är gjort för att driva runt RT till bra prestanda.

Sedan skulle det vara intressant och se exakt vad som är döende och irrelevant trend enligt dig. 4K? Eller hög FPS kanske? Som det ser ut nu verkar RT faktiskt vara en mer utdöende trend än vad båda de är.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av Mr[M]:

ouch RTX off på nvidia aktierna också.

tycker det inte är så imponerande, men framtiden kanske vi få se utdelning av tekniken.
kanske cyperpunk 2077

Aktien föll faktisk på grund av lägre earnings än förväntat i deras senaste kvartalsrapport, till stor del skyller dom det på fallande cryptocurency marknaden. Angående RTX korten så räknar dom med att tjäna som förväntat på dom men hur det blir med det återstår att se i nästa rapport om ca 3 månader.

https://www.marketwatch.com/story/nvidia-stock-sees-worst-day...

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Vem skulle ha köpt dem? Den stora dragningskraften av denna generation är Raytracing.

2080 TI har i alla fall rätt mycket prestanda. Om man är spekulant av 2080/70 däremot och strutar i RT så finns ju 1080 och 1080Ti.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

2080 TI har i alla fall rätt mycket prestanda. Om man är spekulant av 2080/70 däremot och strutar i RT så finns ju 1080 och 1080Ti.

Men till viket pris? 15K för den prestandan är under godkänt i min bok. Sedan hur länge finns 1080 och 1080Ti? Båda korten har slutat att produceras.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |