Vilket är det läskigaste PC-spelet?

Permalänk
Medlem

Någon här som spelade phantasmagoria när det begav sig? Var rätt så ruggigt då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Inget slår gamla AvP 2 som marine när det gäller läskigt ^^

Lite nyare är Alien Isolation som blir rätt fint nervig med.

Håller fulständigt med!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

AvP som marine, samt jump scaresen i doom 3 när man satt i ett helt släkt rum med 5.1 surround, lite lagom spännade när känns som det kom någon bakom en.. d: sen va det några ställen som va lite "störriga" i F.E.A.R när man stötte på Alma eller va hon hette... och första gången man spela resident evil när hundarna kom genom fönsteret..

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem

Som många andra tycker jag Alien isolation, inte kört många minuter dock. Annars är outlast 1 rätt så läskigt, 2:an var inte lika bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Inte något 10/10 spel men ARAYA gjorde i alla fall så håret i nacken reste sig på mig PGA ljudet/miljön. De engelska röstskådespelarna var dock kassa samt lågbudget animationer. Men resten var riktigt/ganska bra

Fatal fram var också riktigt bra. I alla fall 1-2! Har inte provat dem efter.

Skrivet av Fluf:

Inget slår gamla AvP 2 som marine när det gäller läskigt ^^

Lite nyare är Alien Isolation som blir rätt fint nervig med.

Har för mig 1an var värre? Dock var det många år sedan nu men vill minnas att man såg radarn pipa mer och mer och en svärm av aliens sprang emot dig sen bara helt tyst.. Inte ett pip när de var någon meter bort.

Skrivet av _Merc_:

Det är inte ett spel enligt mig utan en viss level i Vampire masquerade bloodlines.

en av dem första questen är ett spökhus som du skall lyfta förbannelsen över. om jag förklara mer är det för mycket av en spoiler.

Spelet är inte skrämmande alls!, Men spökhuset lyckades faktiskt jävligt bra på att få en att sitta på kanten av stolen. Var inte redo för det

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X
ASUS ROG STRIX B550-F GAMING
Radeon RX 6800 XT
Kingston KC3000 M.2 1024gb + WD blue 2TB
Kingston Fury 16GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 1

Permalänk
Avstängd

Aliens vs. predator från 1999. Även tvåan är bra. Det finns även ett fusk som heter "mr death" som gör en odödlig om man vill, etc. men framför allt fler banor som är riktigt bra (har det) Där finns en riktigt jävla svår motherfucker och tänder man belysningen så jagar den skiter ut dig men tänder du inte lyset så är den enklare att döda, men då ser du knappt den. Får mig fortfarande att hoppa till fast jag spelat dom hur många gånger som helst. Eftersom aliens i ettan är oförutsägbara blir spelet bara bättre o bättre till skillnad från andra spel där man kan förutsäga rörelser.

Permalänk
Avstängd

Blir inte rädd när jag spelar, men AVP var välgjort vill jag minnas, Ravensholm i Halflife var väl också en klassiker...
Humm...
Skulle vara ett spel med Clowner, apor, fyfan, jag hatar apor, varvat med småflickor (fyfan), helst sida vid sida när man möter dem i så fall, då skulle väl min reaktion bli denna: https://youtu.be/mI93D50lBGc?t=611

10:11 och framåt i filmen...

ha ha

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Outlast! Har kvar DLCet och dumt nog tänkte jag spela det runt Halloween i år...

Permalänk

MoH stalingrad 2v2 med sniper

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Aliens vs predator 1999. Finns inget bättre. Och den där smartgun är bästa vapnet ever. https://www.youtube.com/watch?v=NJ-6L9vYbT4

Permalänk
Avstängd

Kanske lite unikt men Minecraft nattetid om man inte har något hus!
Inget annat spel gör mig lika rädd.

Visa signatur

Jag stavar som en kratta och jag vet det, jag lovar att jag gör mitt yttersta för att det ska bli rätt varje gång!

Permalänk

har spelat det mesta när det kommer till läskiga spel och enligt min åsikt så finns det 3 st som jag tycker sticker ut lite från de andra, outlast, P.T och Amnesia. enligt min mening så finns det inget värre än spel där det enda man kan göra är att springa och gömma sig, eller stå kvar och dö. Amnesia är nog det värsta jag har spelat. sen har vi ju en hel del sådana där "jump scare" spel, och det finns gott om dem.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Hmm...

Detta kanske: https://en.wikipedia.org/wiki/MyCoke
Bara att det är ett webbspel skrivet i Java, Shockwave och Flash är nog för att få mardrömmar.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Inaktiv

Alien Isolation

Permalänk
Medlem

Dead Space 1 och 2 var rätt bra stämning i.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Amnesia: The Dark Descent. Hörlurar på med full volym i ett mörkt rum, riktigt kul

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

På det glada 80 talet var Elvira - Mistress of the Dark ett spel med grymt läskig atmosfär.

I modern tid så finns det inte så många spel att välja på. Där finns såklart Amnesia och Outlast som en del nämnt som förtjänar att nämnas. Gamla F.E.A.R var också lite småkusligt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.