Permalänk
Medlem

Garantier är det tillverkaren som ger, inte försäljaren av varan, så jag tror de har rätt i att du ska kontakta tillverkaren direkt för att få hjälp. Ibland är det bättre också, en del tillverkare har riktigt bra kundsupport och är snabba med ersättningsvaror

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Bozzeta:

Vad har ni gjort med värdecheckarna på coop bonus? Coop säger att ni tagit bort dem från shopen...

Hej Bozzeta,

Tack för inlägget!

Vi samarbetar fortfarande med COOP men samarbetet ser lite annorlunda ut nu. Du som kund kan samla poäng genom att klicka in till CDON via Coops hemsida. Vi har dock inte kvar möjligheten att lösa in presentkort via deras poängshop.

Med vänliga hälsningar,
André

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

Hej @CDON.COM, har problem med en produkt som gått sönder, har varit i kontakt med eran kundtjänst men dom hänvisar mig bara vidare till tillverkaren och säger att reklamationstiden har gått ut.

Så detta är också en allmän fråga vad som gäller hos er. Om ni marknadsför en produkt med t ex 6 års garanti och produkten är över 3 år gammal, är det verkligen rätt att ni inte hjälper era kunder då som fortfarande har garanti kvar på sina produkter? Utan dom måste vända sig någon annanstans för att få hjälp med en trasig produkt.

Hej muSashi,

Tack för ditt inlägg!

Precis som Bakwetu skriver så är garanti något som tillverkaren lämnar, vi hjälper dock alltid till i garantiärenden om du som kund vill detta så länge det även är inom den treåriga reklamationsrätten. Efter reklamationsrätten så har vi som säljare inget krav på oss att avhjälpa eventuella fel, och om din produkt då har längre garantitid än 3 år så hänvisas du till tillverkaren istället.

Med vänliga hälsningar,
André

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Garantier är det tillverkaren som ger, inte försäljaren av varan, så jag tror de har rätt i att du ska kontakta tillverkaren direkt för att få hjälp. Ibland är det bättre också, en del tillverkare har riktigt bra kundsupport och är snabba med ersättningsvaror

Jag brukar ha bra koll på konsumenträtten, men just denna fråga har jag missat, men jag är rätt säker på hur det ska fungera, återförsäljaren ska hjälpa till även om reklamationstiden har gått ut, när dom marknadsför en produkt, att ha en garanti som är längre än våran lagliga reklamationsrätt på 3 år.
Har kontaktat Hallå Konsument för att förhoppningsvis får klarhet i detta.

Men även om det visar sig att jag skulle ha fel, så finns det det ingen som stoppar CDON att använda sig av goodwill.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Hedersmedlem

Säljarens skyldigheter slutar när konsumentköplagens reklamationsrätt upphör. Garantier, som alltid är frivilliga, regleras inte i lagen och säljaren har inga skyldigheter mot kunden gällande dessa. Vår konsumenträtt är väldigt omfattande till kundens fördel med det hindrar tydligen inte att mycket vill ha mer.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

När får ni in Cromecast 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Säljarens skyldigheter slutar när konsumentköplagens reklamationsrätt upphör. Garantier, som alltid är frivilliga, regleras inte i lagen och säljaren har inga skyldigheter mot kunden gällande dessa. Vår konsumenträtt är väldigt omfattande till kundens fördel med det hindrar tydligen inte att mycket vill ha mer.

Har du någon källa på ditt påstående? För detta är iallafall en gråzon för mig när det gäller konsumenträtt och när återförsäljarens annonserar ut att produkten kommer med längre garanti än vad reklamationsrätten tillåter.

Och jag tycker inte det är fel eller som du uttrycker dig "mycket vill ha mer" att gå via CDON än kontakta tillverkaren direkt, när dom själva annonserat ut att produkten kommer med 6 års garanti.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Och jag tycker inte det är fel eller som du uttrycker dig "mycket vill ha mer" att gå via CDON än kontakta tillverkaren direkt, när dom själva annonserat ut att produkten kommer med 6 års garanti.

Det är för att de är skyldiga att informera om garantin's längd även om det nu är tillverkaren som har valt att erbjuda den så lång tid.

Men jag kan gissa "var skon klämmer" och det är för att kunna utnyttja garanti hos tillverkaren, så måste man själva stå för frakten till dem, och eftersom produkten i regel måste skickas utomlands, så kan det om det är en lite tyngre produkt lätt kosta några hundralappar.
Man får då göra ett avvägande mot vad det skulle kosta att köpa nytt gemfört med att betala frakten till tillverkaren's begärda plats.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej muSashi,

Tack för ditt inlägg!

Precis som Bakwetu skriver så är garanti något som tillverkaren lämnar, vi hjälper dock alltid till i garantiärenden om du som kund vill detta så länge det även är inom den treåriga reklamationsrätten. Efter reklamationsrätten så har vi som säljare inget krav på oss att avhjälpa eventuella fel, och om din produkt då har längre garantitid än 3 år så hänvisas du till tillverkaren istället.

Med vänliga hälsningar,
André

Varit i kontakt med Hallå Konsument nu för att få klarhet i det hela, för som jag sagt tidigare så har detta varit en gråzon för mig, och för många andra som svarat i tråden.

Dom säger att det är ni som bär ansvaret för produkten om det inte framgår i era villkor eller på produktsidan att efter 3 år när reklamationsrätten har gått ur så ska man vända sig till tillverkaren. Står ingenting om detta i era villkor när jag kollat igenom dom och inte heller produktsidan som ni har tagit ner. Så finns ingenting som stoppar er att sköta mitt ärende, och även andra som har liknande problem.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av muSashi:

Varit i kontakt med Hallå Konsument nu för att få klarhet i det hela, för som jag sagt tidigare så har detta varit en gråzon för mig, och för många andra som svarat i tråden.

Dom säger att det är ni som bär ansvaret för produkten om det inte framgår i era villkor eller på produktsidan att efter 3 år när reklamationsrätten har gått ur så ska man vända sig till tillverkaren. Står ingenting om detta i era villkor när jag kollat igenom dom och inte heller produktsidan som ni har tagit ner. Så finns ingenting som stoppar er att sköta mitt ärende, och även andra som har liknande problem.

Eftersom garanti är ett frivilligt åtagande som inte finns inskrivet i lagen så undrar jag vad "Hallå Konsument" lutar sig mot för bestämmelser. Kan du redovisa det?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Eftersom garanti är ett frivilligt åtagande som inte finns inskrivet i lagen så undrar jag vad "Hallå Konsument" lutar sig mot för bestämmelser. Kan du redovisa det?

Dom lutar det mot, om det inte står något skrivit i villkoren så ska återförsäljaren ta ansvaret för garantin. Kan skicka hela chattkonversationen via PM om du är intresserad.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Damponmyboard:

När får ni in Cromecast 3?

Hej Damponmyboard,

Beklagar att det dröjt lite med återkoppling, har kollat upp detta med vår inköpsavdelning.

Tyvärr har vi i nuläget ingen information om eller när vi får in Chromecast 3.

Med vänliga hälsningar,
André

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej,

1) Jag funderar på att köpa en skärm som är "fyndklass 3", men är lite tveksam. Rimligtvis borde "kosmetiska skador i form av repor och dylikt men har inga funktionsfel" för en skärm innebära att själva panelen är helt oskadd och fungerande, eller?

2) Är det rätt uppfattat att man som köpare får stå för returfrakten om man utnyttjar av ångerrätten? Känns tråkigt att behöva betala returfrakt ifall "fyndklass 3" visar sig innebära "vrak".

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Fargoth:

Hej,

1) Jag funderar på att köpa en skärm som är "fyndklass 3", men är lite tveksam. Rimligtvis borde "kosmetiska skador i form av repor och dylikt men har inga funktionsfel" för en skärm innebära att själva panelen är helt oskadd och fungerande, eller?

2) Är det rätt uppfattat att man som köpare får stå för returfrakten om man utnyttjar av ångerrätten? Känns tråkigt att behöva betala returfrakt ifall "fyndklass 3" visar sig innebära "vrak".

Hej Fargoth,

Tack för ditt inlägg!

På en TV som är fyndklass 3 så ska panelen inte ha några skador, utan det ska syfta mer på chassit som kan se lite sämre ut och vi prissätter utifrån det. Om du är intresserad och vill så kan du återkomma med en länk till just den produkten du kikar på så kan vi be lagret ta bilder på den så ser vi hur den ser ut.

Angående returfrakt för ångerrätt så är det köparen som står för detta vanligtvis, dock så hjälper vi självklart till med en kostnadsfri retur om det skulle vara så att produkten inte överensstämmer med produktbeskrivningen alternativt fyndklassbeskrivningen.

Med vänliga hälsningar,
André

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpte en Smarter Coffee (2nd Generation) Kaffebryggare från cdon för ca 1 månad sen där två vettiga funktioner som nämns är preheating samt keeping warm. preheat värmer karaffen innan kaffet droppar ner samt keep varm hållet kaffet varmt x antal minuter.
Nu har detta orsakat en spricka i karaffen och reklmaderade detta till cdon och får som svar att de nekar min reklamation för att det var en karaff...
Behöver väl knappast säga att irritationen steg ordentligt. vände mig till tillverkaren som direkt insåg att det är ett fel på karaffen och erbjöd sig att skicka ny.

Summa summarum: konsumentköplagen är glasklar och cdon:s hantering med detta är enligt mig inte ok. Jag kommer inte handla där mer och kommer def. inte rek. cdon till någon av min bekanta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av psychoorocker:

Välkommna!

Tänkte bara fråga hur ni skulle lösa ev. garantiärenden med tex. Datorer? De kan vara ganska otympliga att skicka med posten. Tar ni emot dem själva med egen verkstad, eller tar ni emot och skickar vidare?

Jag har själv inte handlat hos er på väldigt länge, och vet inte om ni haft produkter som varit i liknande scenario.

Vissa grejer skickar dom väl inte ut själv ens, så kan tänka mig att det skickas vidare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av goa200:

Köpte en Smarter Coffee (2nd Generation) Kaffebryggare från cdon för ca 1 månad sen där två vettiga funktioner som nämns är preheating samt keeping warm. preheat värmer karaffen innan kaffet droppar ner samt keep varm hållet kaffet varmt x antal minuter.
Nu har detta orsakat en spricka i karaffen och reklmaderade detta till cdon och får som svar att de nekar min reklamation för att det var en karaff...
Behöver väl knappast säga att irritationen steg ordentligt. vände mig till tillverkaren som direkt insåg att det är ett fel på karaffen och erbjöd sig att skicka ny.

Summa summarum: konsumentköplagen är glasklar och cdon:s hantering med detta är enligt mig inte ok. Jag kommer inte handla där mer och kommer def. inte rek. cdon till någon av min bekanta

Hej goa200,

Tack för ditt inlägg och vad tråkigt att höra att karaffen fått en spricka!

I ditt ärende har vi förmodligen ansett att då det var en fysisk skada på produkten så har vi nekat den, då detta vanligtvis inte täcks av garantin eller reklamationsrätt. Dock så kan det självklart uppstå sprickor även på grund av produktionsfel på den här typen av varor, och här borde vi definitivt ha undersökt det närmare med tillverkaren innan vi nekade din reklamation och det ber jag om ursäkt för.

Om jag förstår dig rätt så löste ditt ärende sig via tillverkaren istället? Känner du att det finns något mer vi kan göra för dig i ditt ärende så är du väldigt välkommen att återkomma i PM till oss.

Med vänliga hälsningar,
André

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej goa200,

Tack för ditt inlägg och vad tråkigt att höra att karaffen fått en spricka!

I ditt ärende har vi förmodligen ansett att då det var en fysisk skada på produkten så har vi nekat den, då detta vanligtvis inte täcks av garantin eller reklamationsrätt. Dock så kan det självklart uppstå sprickor även på grund av produktionsfel på den här typen av varor, och här borde vi definitivt ha undersökt det närmare med tillverkaren innan vi nekade din reklamation och det ber jag om ursäkt för.

Om jag förstår dig rätt så löste ditt ärende sig via tillverkaren istället? Känner du att det finns något mer vi kan göra för dig i ditt ärende så är du väldigt välkommen att återkomma i PM till oss.

Med vänliga hälsningar,
André

Ja såklart sprickan är fysisk. Den uppstod genom en funktion i kaffebryggaren d.v.s. varmhållning. Jag som kund ska inte behöva vända mig till tillverkaren.

Permalänk
Medlem

@CDON.COM kan ni prismatcha Corsair Hydro H100i RGB Platinum idag på Singles day?
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4976141

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Säljer ni inga iPhones, eller är de bara borttagna nu under singles day rean?

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

@CDON.COM kan ni prismatcha Corsair Hydro H100i RGB Platinum idag på Singles day?
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4976141

Hej muSashi,

Tack för ditt inlägg! Tyvärr kan vi inte prismatcha det, utan det var 11% på vårt pris som gällde under Singles day.

Med vänliga hälsningar,
André

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Bunz:

Säljer ni inga iPhones, eller är de bara borttagna nu under singles day rean?

Hej Bunz,

Tack för ditt inlägg!

Då gårdagens kampanj inte gällde på iPhones så tog vi tillfälligt bort dessa för att minska eventuell förvirring. Nu ligger de dock uppe som vanligt igen för beställning!

Med vänliga hälsningar,
André

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vill påpeka att er "reakampanj" för Galaxy S9 har pågått sen 2018-07-04 samtidigt som lagen tydligt säger att reor bara får pågå under en begränsad tid.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Har @CDON.COM själva slutat sälja hårdvara, ser nästan bara Inet som säljer på eran sida nu för tiden när det kommer till hårdvara.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Säljarens skyldigheter slutar när konsumentköplagens reklamationsrätt upphör. Garantier, som alltid är frivilliga, regleras inte i lagen och säljaren har inga skyldigheter mot kunden gällande dessa. Vår konsumenträtt är väldigt omfattande till kundens fördel med det hindrar tydligen inte att mycket vill ha mer.

Jag föreslår att vi flyttar diskussionen om detta till rätt forumdel och en annan tråd, men helt kort så har du i stort fel. Garantier är frivilliga men åtagandet i sig regleras i lagen.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Det är för att de är skyldiga att informera om garantin's längd även om det nu är tillverkaren som har valt att erbjuda den så lång tid.

Men jag kan gissa "var skon klämmer" och det är för att kunna utnyttja garanti hos tillverkaren, så måste man själva stå för frakten till dem, och eftersom produkten i regel måste skickas utomlands, så kan det om det är en lite tyngre produkt lätt kosta några hundralappar.
Man får då göra ett avvägande mot vad det skulle kosta att köpa nytt gemfört med att betala frakten till tillverkaren's begärda plats.

Om du inte visste det så står NZXT alltid för frakten, men då måste man skicka produkten till Amerika, enligt mig så vore smidigare om CDON skötte det istället, men dom har som sagt tackat nej.
Dom lyckades gräva fram en produktsida efter mycket om och men, där det stod att det rör sig om tillverkargaranti, så omöjligt för kund att veta vad som gäller, dessutom så finns det fortfarande inget som stoppar dom att hjälpa till.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Cenorida:

Vill påpeka att er "reakampanj" för Galaxy S9 har pågått sen 2018-07-04 samtidigt som lagen tydligt säger att reor bara får pågå under en begränsad tid.

Hej Cenorida,

Tack för ditt inlägg!

Jag har lyft detta internt till ansvarig och vi håller även just nu på att se över hur och på vilket sätt vi visar kampanjer och strukturerar upp dessa.

Med vänliga hälsningar,
André

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

Har @CDON.COM själva slutat sälja hårdvara, ser nästan bara Inet som säljer på eran sida nu för tiden när det kommer till hårdvara.

Hej MuSashi,

Tack för inlägget!

Det stämmer att vi har ökat vårt samarbete med Inet. De har ett brett sortiment och bra marknadspriser så vi ser framemot ett gott samarbete med dem!

Självklart har CDON också kvar ett eget lager men har i vissa produktgrupper minskat det egna sortimentet något.

Med vänliga hälsningar,
André

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej MuSashi,

Tack för inlägget!

Det stämmer att vi har ökat vårt samarbete med Inet. De har ett brett sortiment och bra marknadspriser så vi ser framemot ett gott samarbete med dem!

Självklart har CDON också kvar ett eget lager men har i vissa produktgrupper minskat det egna sortimentet något.

Med vänliga hälsningar,
André

Tråkigt att höra :(.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Kan man önska sig deals här som förr om åren under BF?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233