Tycker bara det är roligt med mods. Det är väl också stor del till att spelen är så populära. Fallout 76 är inte äns släppt och du klagar på det baserat på en beta. Ja, inte kan man beskylla dig för att vara i närheten av fanboy.
Jag gillar både Skyrim och fo4 skarpt fortfarande, trots alla skavanker så hade jag hade nöjt mig med lite nya miljöer och story.
Fortfarande bättre spel än alla du räknade upp.
Klart det är roligt med mods, seriösa så som Flora Overhaul och JK's SKyrim - Likväl med mer 'trolliga' som att alla NPC's springer runt nakna. Men faktum att det "krävs" mods är det som irriterar mig. Och i just Skyrim's fall finns det buggar som aldrig patchades som faktiskt är game-breaking i det att vissa quests kan bugga ur totalt och förstöra hela din sparfil.
Klart man klagar på FO76 när deras "beta" inte var annat än ett demo, precis som alla andra spel som kör en "Beta" några veckor innan release sker. Finns inte en chans för utvecklare att hinna fixa mer än dom mest akuta problemen på den tiden. Det är t.o.m. så illa att personer så som Gopher har bashat FO76 och Bethesda i bitar och ifrågasätter hur dom kan släppa spelet i skicket det är i.
Vilken utvecklare i AAA-industrin i sina sinnes fulla bruk binder fysik och annat till framerate..?
Det är ju en bra fix känner jag att låsa spelet till 63FPS för att folk inte ska gå runt deras gamla soft-lock på 60FPS och indirekt börja speed-hacka sig fram - 10/10 IGN.
Att du gillar Bethesda's spel eller tycker deras spel är bättre än dom jag tidigare listade kan jag inte argumentera då det är en högst subjektiv sak. Personligen anser jag att Witcher 3 är det bästa open-world spelet som släppts, speciellt med alla DLC's inräknat.
Men det går att argumentera och diskutera Bethesda's tekniska kompetens, deras många gånger avskyvärda affärsmodell (eller försök till modell *host* betalda mods *host*) samt deras support för ett spel efter släpp - Där faller dom platt som en pannkaka i förhållande till andra stora utvecklare. Såpass att Ubisoft av alla har milslångt försprång på samtliga plan i dagsläget.
Är väl att den är så mod vänlig som är grejen. GTA V har tagit ett annat approach vilket jag tycker är såmre. Att Skyrim känns utdaterat idag är nog för att spelet fyllde sju år i förrgår. Ge Bethesda en ärlig chans, det är inte samma motor från 1997 utan den har utvecklats och så kommer att ske även till släppet av Elder Scrolls VI.
Skulle tippa på att en stor anledning till att man behåller Creation Engine är just p.g.a. det otroligt inarbetade Mod-Kittet som brukar släppas till deras titlar. Men i ärlighetens namn så kan dom lika gärna droppa det temporärt inför t.ex. FO76 som i vilket fall kommer vara en Online-Multiplayer upplevelse primärt.
En studio/utgivare i Bethesda's storlek bör inte ha några problem att tillsätta ett s.ka. EPT (Emergency Programming Team) som enbart fokuserar på att få in Mod-support parallellt med utvecklarna som skulle kunna jobba på en ny motor - Dom skulle t.o.m. kunna anställa en helt ny temporär division att utveckla en ny motor eller bygga en custom motor baserat på UE4/Lumber Engine i grunden och sedan träna upp Bethesda's spelutvecklar-team.
Som jag skrev tidigare i ett annat svar så ser jag inte hur dom kan använda Creation Engine för något "next-gen", om dom inte lägger lika mycket arbete på att skriva om motorn som det skulle ta att bara bygga en ny eller lära sig använda t.ex. Unreal Engine eller Unity.
R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >
G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >
B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >