Permalänk
Medlem

lian li pc-o11 dynamic.

Hejsan
Efter några månaders byggande så har jag äntligen fått igång burken!

lite kortfattat om bygget.
Bestämde mig i somras för att de va dags för ett nytt litet projekt och beslutet föll på att försöka göra ett så stilrent bygge som möjligt, efter många veckors velande vilket chassi jag skulle köra på föll valet till slut på Lian li pc-o11 dynamic eftersom den verkade ha bra potential för vattenkylning. Valde denna gången gå mer eller mindre all in, egna kablar, custom loop och ett färgtema som inte är i ett spår utan flexibelt men med en svart/vit bas.
Några bilder är tagna med kamera och vissa med mobilen, så kvaliteten kan variera mellan bilderna.

Spec.

Chassi: Lian li pc-o11 dynamic.
CPU: Intel core i9 9900k.
GPU: Nvidia rtx 2080 ti founders edition.
RAM: Corsair vengeance rgb pro 32gb 3200mhz.
Mobo: Msi krait gaming z370
Lagring: Samsung evo 970 500gb.
PSU: Corsair rm750x.

Detta är mitt andra bygge och mitt första galleri så ursäkta om det är något som jag missat, men kommentera gärna om det är något du undrar
Tack till dom här på forumet rekomenderade MDPC för kablage! ångrar inte att jag la några extra hundra på att beställa från dom.

Tack till alla som röstade fram detta bygge till vinnare i "Dreamhack Casemod Championship Open Class 2018" (Community vote)

//Simon

Besök galleriet här

Permalänk
Avstängd

Väldigt snyggt bygge!

Permalänk
Medlem

Underbart vackert! 8/5!

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Proffsmobbare
Permalänk
Medlem
Skrivet av WeederLid:

Väldigt snyggt bygge!

Tackar!

Skrivet av =):

Underbart vackert! 8/5!

Tack så mycket!

Skrivet av Laine:

Skitsnyggt! Bra jobbat!

Tackar! jag som hade hoppats på lite kritik från er erfarna

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt och inspirerande bygge! Jag har likadant chassi och sitter och försöker bestämma mig vilka delar jag ska köra på för vattenkylningen. Har du möjlighet att skriva ut vilken reservoar osv du använder?

Och köpte du två chassin för att få två sidopaneler i glas eller hur löste du glas på baksidan?

Permalänk
Frida 🥐

Elegant

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Mocke fint!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaqobe:

Sjukt snyggt och inspirerande bygge! Jag har likadant chassi och sitter och försöker bestämma mig vilka delar jag ska köra på för vattenkylningen. Har du möjlighet att skriva ut vilken reservoar osv du använder?

Och köpte du två chassin för att få två sidopaneler i glas eller hur löste du glas på baksidan?

Kul att du gillar de! om du vill ha tips så kan du kontakta mig i ett PM, men jag använder en reservoar från ebay som heter ''PC Water Tank Liquid Cooling 360 mm Reservoir with D5 pump inlet and 4 G1/4'' men kan också rekomendera ''Bykski RBW Acrylic Waterway Boards'' dom har en som är framtagen för just detta chassit.
Försökte få en extra sida skickad till mig men fick inga svar från tillverkaren så tillslut fick de bli ett extra chassi bara för de

Skrivet av Zoyadog:

Tack

Skrivet av C4B12:

Mocke fint!

Tackar!

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge, är nyfiken på hur tempen håller sig i med du kör alla fläktar som exhaust?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Snyggt bygge, är nyfiken på hur tempen håller sig i med du kör alla fläktar som exhaust?

Tack!
Väntade på att någon skulle fråga faktiskt men eftersom det inte såg alls lika tilltalande ut med några utav fläktarna vända så chansade jag på att temperaturerna skulle hålla måttet, och de verkar faktiskt som att de fungerar fint! Håller mig på ca ca 65-70 grader på cpu (5.0ghz över alla 8 kärnor 1,29V) och 55-60 gpu i load, då med fläcktarna snurrande i ca 900 rpm, övriga delar som är passivt kylda ligger också inom ramarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av harrak:

Tack!
Väntade på att någon skulle fråga faktiskt men eftersom det inte såg alls lika tilltalande ut med några utav fläktarna vända så chansade jag på att temperaturerna skulle hålla måttet, och de verkar faktiskt som att de fungerar fint! Håller mig på ca ca 65-70 grader på cpu (5.0ghz över alla 8 kärnor 1,29V) och 55-60 gpu i load, då med fläcktarna snurrande i ca 900 rpm, övriga delar som är passivt kylda ligger också inom ramarna.

Ja det ser ju betydligt bättre ut rent estetiskt som du har fläktarna, håller själv på att bygga i en lika dan låda för tillfället och velar lite med fläktarna så det va lite därför jag undrade
Är det 40mm radiatorer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Ja det ser ju betydligt bättre ut rent estetiskt som du har fläktarna, håller själv på att bygga i en lika dan låda för tillfället och velar lite med fläktarna så det va lite därför jag undrade
Är det 40mm radiatorer?

Härligt att höra! bara hör av dig om det är något du funderar över yes det är EK - COOLSTREAM PE 360 (38 mm)

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge där det märks att du kört all-in.

Håller själv på att planera ett bygge i ett O11 Air-chassi just nu och håller på att samla ihop lite olika delar. Roligt med att se inspiration och det du gjorde var jag lite inne på ett tag, men det hade inte blivit lika fint :).

Visa signatur

Citera mig - @Xfinity - för svar! | Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xfinity:

Snyggt bygge där det märks att du kört all-in.

Håller själv på att planera ett bygge i ett O11 Air-chassi just nu och håller på att samla ihop lite olika delar. Roligt med att se inspiration och det du gjorde var jag lite inne på ett tag, men det hade inte blivit lika fint :).

Tack så mycket! roligt att kunna bidra med lite inspiration, hoppas det går bra med ditt bygg och du får självklart höra av dig om det är något du behöver hjälp med!

Permalänk
Proffsmoddare

Riktigt stiligt! Diggar kabeldragningen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg Customs:

Riktigt stiligt! Diggar kabeldragningen

Man tackar!

Permalänk
Medlem

Hej
Snygg build. Jag fundera köpa liknande chassi. Men klara du av en chassi utan reset knappen?
Och en i9 9900k på en Z370 board, går det?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Hej
Snygg build. Jag fundera köpa liknande chassi. Men klara du av en chassi utan reset knappen?
Och en i9 9900k på en Z370 board, går det?

Tack så mycket! hoppas du hittar ett chassi som du gillar, det är inga problem utan reset knapp, kommer inte ihåg senast jag ens använde en
Jadå det fungerar fint med ett Z370, men man måste tänka på att uppdatera de innan! vilket kan vara svårt om man ska köpa allt samtidigt.

Permalänk
Medlem

@harrak: oooosch. Som en konstant överklockare, gamer, byta ut dela behöver jag resetknappen
Deal breaker
Eller gör en mod om jag skaffa chassin

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

@harrak: oooosch. Som en konstant överklockare, gamer, byta ut dela behöver jag resetknappen
Deal breaker
Eller gör en mod om jag skaffa chassin

Det finns gott om plats att fälla in en egen knapp för de om det är behövligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt! 5 av 5! https://www.youtube.com/watch?v=pZnOSPOMViA

Varför just MDPC? Duger Corsairs färdiga i vitt?

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dbxxx:

Snyggt byggt! 5 av 5! https://www.youtube.com/watch?v=pZnOSPOMViA

Varför just MDPC? Duger Corsairs färdiga i vitt?

hahaha tackar!

Tittade på dom i början men gillade inte riktigt stilen på dom, visst hade de varit betydligt smidigare men vad är de roliga i de? + att jag ville ha en exakt längd på varje tråd.

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt Simon, kul att se det live!

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuRac3ll:

Skitsnyggt Simon, kul att se det live!

Tack desamma, detta får vi göra om!

Permalänk
Medlem

Snyggt! Skulle du kunna dela listan på vattenkylningen? Framförallt pump/res

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eyeless1983:

Snyggt! Skulle du kunna dela listan på vattenkylningen? Framförallt pump/res

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart!

Pump: "Swiftech MCP655-PWM-OEM" vilken D5 pump som helst hade fungerat.
res: "PC Water Tank Liquid Cooling 360 mm Reservoir with D5 pump inlet and 4 G1/4" beställd från ebay.
De övriga delarna så som block, radiatorer, fittings och rör är alla från EKWB och de hittar du lättast på deras egna sida

Permalänk
Medlem

Urläcket! Men resetknappen?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Riktigt schysst!

Permalänk
Avstängd

Fin fint!

Visa signatur

I7 8700k
MSI RTX 2080Ti
Corsair 16GB LPX DDR4 8X2
Fractal Design Define C
Nick: Saman1820