Destiny 2 gratis – SweClockers har prestandasiffror från över 20 grafikkort

Permalänk
Testpilot
Skrivet av emilakered:

Jo, hade vi gjort ett test specifikt för just Destiny 2 (som @JonasT gjorde för betan) skulle vi absolut haft ett annorlunda urval och inga kort från tredje part. Nu är det dock siffrorna från våra vanliga GPU-tester som jag helt enkelt lyft ut till egen artikel, för att hjälpa de som helt plötsligt blivit Destiny 2-intresserade på traven!

Skrivet av P-son78:

Kan inte vara lätt att vara Swec när inget test ni gör är ”tillräckligt bra” för alla. Enligt en del här så har ni inget annat att göra än att testa samma saker om och om igen så fort ett nytt kort/spel kommer. Jag tycker det är grymt det ni gör. Man får i detta fall ett hum om vad ens kort klarar. Keep ip the good work!

Jag uppskattar absolut själv allt vad SweClockers gör, det är ingen tvekan om den saken, sedan är det inte någon PayWall eller dylikt för att ta del av allt heller. Det är väldigt tidskrävande att benchmarka en titel om och om igen, och absolut ett långt projekt om man lär byta hårdvara mellan runs och kanske t.o.m. köra flera olika installationer av OS (olika diskar, formatera, DDU för att testa driver versioner o.s.v.)

Däremot så kan även jag anse att dessa artiklar är lite.. "meh" (ursäkta uttrycket). Älskar när SweClockers gör som dom gjorde med 2600K vs 8700K-artikeln, men kanske är lite biased då jag tycker om YouTube kanaler så som "RandomGamingInHD" och gör samma sak själv - d.v.s. bygger maskiner med begagnade delar för olika ändanmål (extra dator, sälja, ge bort, hjälpa bekanta mm.).

Nu var denna artikel lyft från tidigare gjorda tester (om jag förstod det rätt), men vore kul om SweClockers började göra mer artiklar på äldre hårdvara, mer specifikt populär hårdvara så som 2600K'n och GTX 970/RX480. Speciellt i spel som fått/inför spel som får stora nya expansioner som kan ha smyghöjt/höjt kraven (t.ex. BF1 som rullade fint på i5.or på launch, men har problem med DLC banorna).

Men detta är bara min synvinkel på det hela, oavsett så uppskattar jag jobbet som görs och läser det mesta även om det kanske inte är direkt i mitt intressefält

Edit: Förtydligade och rättade till stavfel/meningsuppbyggnader.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

@rickie: Forsaken är en uppföljning av SP. D2 har en SP från början med det nya hotet, Forsaken är typ som D2.5 med ännu en SP och lite uppföljning. Ingenting man behöver spela igenom för att njuta av spelet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av MiLeS:

Så glad jag köpte mitt 1080Ti för ett tag sedan och sket i 2080, och definitivt 2070 som jag först tänkt.

Byggde en ny PC i september och valde 1080 TI till ett bra pris. Känner mig OTROLIGT glad jag tog det beslutet. Peace!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Medlem

@anon291473:
Samma här. De kunde ju pyntat med DLC eller något till de trogna kunde som köpte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekoppar:

Något som spelar och kan säga om det är värt att bara spela bas spelet eller mer eller mindre krävs expansionerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte värt i basutförandet, de expansionerna som kom Y1 har inte varit speciellt intressanta heller. Spelat lite vid varje DLC men inte så mycket dock. Däremot, Forsaken är en helt annan sak. Det är ett helt nytt spel och i princip alla Destiny-fans är överens om att det är en riktigt bra expansion. Jag har spelat det nästan non-stop sedan det släpptes, har haft otroligt kul.

Skrivet av Paer86:

Får man tillgång till all PvP (förutom Gambit) i grundspelet? Iom att power level inte spelar roll

Yes, dessutom får du testa Gambit nu i helgen tror jag det var.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Hmm, får mellan 90-100fps på högsta över 3 skärmar. Rätt låg FoV då såklart. Snyggt spel.
Det gäller att ha aim och vara snabb är man spelar själv. Det går bra mycket enklare om andra är i närheten. Så har ni polare som spelar lär det vara bra röj.
Påminner en del om Mass Effekt.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

ATS

Hejsan!

Trevligt att vi fick lite plats i artikeln. Alla svenska Destiny 2 spelare är välkomna till oss på ATS!

https://discord.gg/ey8NNsD

Välkommen du med!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon291473:

Får ångest när jag tänker på att jag betalat 600kr för det här bottenskrapet.

Är det så illa tycker du? Tycker det är bra spelkänsla, grymma ljud och fin grafik med gott flyt (har man testat det på PC/Windows med minst 60 FPS är det inte så kul att köra på konsol sen). Men det är aspekter och upplägg i spelet som ogillas gissar jag?

Själv har jag bara grundspelet som köptes för cirka ett år sedan och även om kampanjen kanske var lite väl kort och max-nivå (level) uppnåtts vilket tvingar en att köpa expansion för att kunna ”levl:a vidare” sår var det god underhållning tycker jag.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Kan lägga till att man måste ange sitt mobilnr för sms-auth till battle.net (och ev reklam) för att få basspelet. Själv tar jag inte risken med mer spam för att testa ett spel lite. BFV är precis runt hörnet ändå.

Permalänk
Skrivet av MurdinE:

Kan lägga till att man måste ange sitt mobilnr för sms-auth till battle.net (och ev reklam) för att få basspelet. Själv tar jag inte risken med mer spam för att testa ett spel lite. BFV är precis runt hörnet ändå.

Vad jag vet gäller det inte om man har ett konto innan 2 november fattar jag det som.

Har aktiverat 2 steg (kommer inte ihåg om det är över mail eller sms). Men inte fått någon reklam efteråt (inte på sms i alla fall).

Men alla dessa launchers:/

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vad jag vet gäller det inte om man har ett konto innan 2 november fattar jag det som.

Har aktiverat 2 steg (kommer inte ihåg om det är över mail eller sms). Men inte fått någon reklam efteråt (inte på sms i alla fall).

Men alla dessa launchers:/

Ah okej, då kanske det är lugnt. Håller med om launchers, skapligt drygt :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Prestandasiffror åt helvete! Så som dom behandlat folk genom sin utveckling...
https://www.youtube.com/watch?v=mhLQsegK9AA
Skulle inte ge 5 öre till dom!

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Det galna är att jag får bättre prestanda än vad benchmarken säger. Får runt 100fps i genomsnitt, går ibland upp till 130 fps. Trodde inte det skulle prestera såhär bra, specs i signaturen.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

@EmilH: De beror på vilken titan X det är, är det ett Titan X (m) så presterar det som ett 1070/980Ti

Är det ett Titan X (p) så presterar det som ett ett 1080Ti

ovanligt är det pga att en av grejerna som skiljer titan från Geforce serien förr är mer Dram och Dubble Precision, med Titan X (m) så försvann dubble precision och med Titan X (p) så fick titan bara 1GB mer minne jämfört deras Geforce counterpart.

Nu för tiden är det mest bara dyrare och skiljer inte mycket i prestanda(bortsätt från Titan V som är det en av få Volta kort som finns ute)

Ser inget på kartongen som skvallrar om det, men killen jag köpte det av sa att det presterar ungefär mitt i mellan 1070 och 1080 så det lär vara ett Titan X (m). Vad är dubble precision?

Permalänk

Dubble precision är för simuleringar, modellering och andra GPGPU beräkningar. Vad jag vet används inte FP64 lika mycket idag då företagen stoltserar mer med FP16/half precision(är antagligen en marketing wank, men kan ha fel ifall det används mycket)

Skaffade själv ett titan pga det men kom fram till att jag inte använde det i den uträckning jag trodde jag skulle.

Gamla titan hade 1/3 av Fp32 för FP64 varav Pascal har 1/32 av FP32. Volta/Titan V har 1/8 och tack vare tensor kärnorna som kan utföra 64 FP64/FMA per klockcykel så är den också väldigt potent för just dom sysslorna.

I och med att nya RTX även har Tensor kärnor så bör dom också ha bättre flyttals prestanda än vad tidigare pascal hade.

Men vad jag vet så används det inte mycket till spel, förutom delvis raytracing möjligen som Nvidia kör med, är inte helt hundra på hur det fungerar, Nvidias marketing gav inte så mycket och jag har inte brytt mig kolla mer om det.

Nu kom jag väldigt of topic här

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon56869:

strax över 20% mer fps än ett 1080ti? Var det imponerande?

Kostar typ dubbelt så mycket som 1080ti när det var som billigast.

Ja det är det när 1080ti redan var ett monster.

Sedan så tänker jag inte så mycket på priset. Jag fokusera bara på FPS och där är 2080ti imponerande

Permalänk

Vilka svin, mot alla som betalat.

Permalänk
Medlem

@Gunrunner: Jag håller med, jag har betalat för spelet, men ledsnat för spelet inte var så roligt och var inte så sugen på kräma ut mer det på expansionerna. Jag tycker åtminstonde de som redan har spelet kunde ha fått en expansion eller något öht för att stöttat spelet vid launch.

Permalänk
Medlem

Varför är det svinigt att ge ut något gratis för att andra tidigare betalat för det? Ni betalade ju för ni tyckte det var värt det, eller?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Rätt missvisande siffror har själv ett Vega 64 och ligger på medel runt 100 fps, kan dippa till 60 på en del områden dock.

Agree, jag får typ 60 fps i 4K med mitt gamla Fury! Kanske dippar en del utan att jag märker det eftersom jag har Freesync, men ändå, supersmooth.

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickie:

Spelar Forsaken någon roll för hur SP kampanjen utspelar sig? Eller kan man spela igenom den utan och sedan lägga till Forsaken?

Jag köpte aldrig forsaken eftersom jag känner mig lurad av bongie. Så vitt jag förstår så är Forsaken en fortsättning av SP kampanjen. D2 grundspelet har en SP med en början och ett slut. Lite som starwars ep 3-6, sen kom forsaken som är star wars ep 1-3. Dvs det har en egen berättelse som inte är nödvändig att kunna för att njuta av och förstå spelet

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |