Skyrim Mods (Bra mods här)

Permalänk
Skrivet av mnystedt86:

Hur menar du nu? Antar att du måste uppdatera SkyrimSE till senaste versionen om du uppdaterar SKSE....

M

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Oortcloud:

Hur menar du nu? Antar att du måste uppdatera SkyrimSE till senaste versionen om du uppdaterar SKSE....

M

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet löst! Jag uppdaterade den senaste skse! Och då fick jag crash inan Bethesda logan visades sig! Då avinstallerade jag moddarna Simply Knock och moreHUD och då startade spelet igen!

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Varför postar ni Skyrim SE här och inte i Skyrim SE tråden? Den här tråden är för Legendary Edition

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Varför postar ni Skyrim SE här och inte i Skyrim SE tråden? Den här tråden är för Legendary Edition

Det var väl Denna tråd för SE
(Kan för visso instämma i att det är mer överskådligt om vi separerar dem då de är som det heter "nästan men inte exakt lika"

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Det var väl Denna tråd för SE
(Kan för visso instämma i att det är mer överskådligt om vi separerar dem då de är som det heter "nästan men inte exakt lika"

Precis, det kan ju bli mer förvirrande än till hjälp

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Precis, det kan ju bli mer förvirrande än till hjälp

Ja, en del saker är inte kompatibla med SE, respektive inte bakåtkompatibla med "oldrim" Så om man kör en del av tipsen för oldrim här så kommer det att krasha eller skapa andra problem i SE. (Har att göra med specifika kommandohänvisningar tror jag, då delar i koden är ändrad i SE.).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Så, med tanke på att Bethesda på något vis knåpat ihop Fallout 76, multiplayer i kombination med vår favoritmotor att hata - hur ser ni på rimligheten att Skyrim får motsvarande kärlek?

Permalänk
Medlem

Jag är lite orolig om Bethesta kommer att sabba Elder Scrolls VI

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MsSmith:

Så, med tanke på att Bethesda på något vis knåpat ihop Fallout 76, multiplayer i kombination med vår favoritmotor att hata - hur ser ni på rimligheten att Skyrim får motsvarande kärlek?

Motsvarande kärlek?

Skulle inte påstå att de lagt någon som helst kärlek på 76. Nog det sämsta spelet genom tiderna.

Permalänk
Medlem

@AdoringFan: Vad jag menar är att de lyckats bygga in multiplayer i motorn. Ge oss samma funktion i Skyrim och låt moddarna sköta resten

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MsSmith:

@AdoringFan: Vad jag menar är att de lyckats bygga in multiplayer i motorn. Ge oss samma funktion i Skyrim och låt moddarna sköta resten

SkyrimTogether har funnits rätt länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

SkyrimTogether har funnits rätt länge.

Är det klart nu? tycker dock inte om att gubbarna släpar (animeringen)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Är det klart nu? tycker dock inte om att gubbarna släpar (animeringen)

"Släpandet" verkar vara distans relaterat.

Permalänk
Avstängd

Någon som testat detdär ihop med andra mods?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Har inte testat det alls. Man måste väl ha samma mods på alla datorer för annars lär ju bara du se det huset som du byggt upp

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv

Vilken mod manager är det som gäller nu? Även en som funkar till Oblivion?

Permalänk
Skrivet av anon114264:

Vilken mod manager är det som gäller nu? Även en som funkar till Oblivion?

Voretex är Nexus efterträdare till Nexus mod manager och Vortex fungerar även för Skyrim och Oblivion.
https://www.nexusmods.com/site/mods/1

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Avstängd

Jag funderar på att testa vortex nu, tankade just hem det men har inte packat upp det ännu, är det någon av er som kört senare versionen?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Håller på att testa Vortex nu, en fråga, måste jag ha alla moddar på C:\ där jag råkade lägga alla steam grejer, eller kan jag lagra skiten på tex D:\ där det finns fem gånger mer ledigt utrymme... ?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Håller på att testa Vortex nu, en fråga, måste jag ha alla moddar på C:\ där jag råkade lägga alla steam grejer, eller kan jag lagra skiten på tex D:\ där det finns fem gånger mer ledigt utrymme... ?

Skulle absolut råda dig till att flytta Steam-katalogen. Det går att migrera utan att behöva göra en ominstallation, minns inte exakta instruktionerna men man ändrar path i Steams inställningar för spelkatalogen och sedan synkar den om.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av serdyllon:

Skulle absolut råda dig till att flytta Steam-katalogen. Det går att migrera utan att behöva göra en ominstallation, minns inte exakta instruktionerna men man ändrar path i Steams inställningar för spelkatalogen och sedan synkar den om.

Det måste jag kolla upp, råkade goofa till det när jag installerade om alla program efter en windows krach förut, var iväg och gjorde en massa annat samtidigt som jag höll på med datorn då så såg det inte fören det var klart, sedan orkade jag inte göra om allt just då då jag sitter med en seg jäkla 4G lina här...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Installerade om skiten nu, inte riktigt klart med nedladdningen av själva spelen ännu, men Vortex verkar faktiskt riktigt bra mot vad jag trodde, nästan som ModOrganizer, inte alls som NMM som jag först trodde. NMM får nog anses som avslutat och jag rekommenderar ingen att använda NMM längre, nybörjare rekommenderar jag nya Vortex beta (eller MMO2 när det blir klart...).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

En fråga, hur XXXX tar man bort plugins (alltså inte mods utan plugins) i Vortex??
Har försökt att googla på det men hittar absolut ingenting användbart om detta(!)

Jag vill radera plugins helt i Vortex.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Nu har jag både avinstallerat Vortex och SE samt installerat om hela skiten, men förbannelsen ligger fortfarande kvar!!

Hur rensar jag bort alla plugins helt från Vortex?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Nu har jag både avinstallerat Vortex och SE samt installerat om hela skiten, men förbannelsen ligger fortfarande kvar!!

Hur rensar jag bort alla plugins helt från Vortex?

Brukar ligga lite i C:\Users\dittnamn\AppData. Kolla i undermapparna om du hittar något om Skyrim m.m.
Radera Skyrim i Mina Dokument också under spel m.m.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Brukar ligga lite i C:\Users\dittnamn\AppData. Kolla i undermapparna om du hittar något om Skyrim m.m.
Radera Skyrim i Mina Dokument också under spel m.m.

Ok, the old scool, med andra ord, tackar.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Otroligt irriterande missar på en del saker i Vortex, någonting jag tydligen inte var ensam om att tycka... Tyvärr kan jag inte rekommendera Vortex fören man jobbat litet mer med det, törs nästan lova att man kommer att bli, som det heter, väldigt arg förr eller senare på någonting i Vortex som det är nu.

Nå, håller på att testa Firemans senaste ENB, återkommer med screenshots när jag trimmat in litet mer saker...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av jagoxo:

Jepp, Det har hänt rätt mycket sedan sist då jag kollat på de senaste videorna...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jepp, Det har hänt rätt mycket sedan sist då jag kollat på de senaste videorna...

https://www.youtube.com/watch?v=2F1zfEU713A

Hoppas dom kan få till quest sync + släpper serven så man själv kan köra den också. Ser fram emot mycket!

Skickades från m.sweclockers.com