Destiny 2 gratis – SweClockers har prestandasiffror från över 20 grafikkort

Permalänk
Melding Plague

Destiny 2 gratis – SweClockers har prestandasiffror från över 20 grafikkort

Med en gratiskampanj som rullar för fullt ramlar det in många nya spelare till Destiny 2. SweClockers har givetvis data på hur olika grafikkort står sig mot varandra.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Något som spelar och kan säga om det är värt att bara spela bas spelet eller mer eller mindre krävs expansionerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tekoppar:

Något som spelar och kan säga om det är värt att bara spela bas spelet eller mer eller mindre krävs expansionerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Forsaken är bättre än basspelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekoppar:

Något som spelar och kan säga om det är värt att bara spela bas spelet eller mer eller mindre krävs expansionerna?

Skickades från m.sweclockers.com

När jag spelade Destiny 2 så var upplägget exakt som World of Warcraft. Mer eller mindre krävs expansionerna för att det ska vara värt att spela (och DLC krävs för att kunna spela expansionen... om jag förstått rätt).

Själva basspelet var njae-bra och DLCerna är skittråkiga. Nya expansionen ska dock ha "rättat till allt".

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, tråkigt att höra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontooz:

När jag spelade Destiny 2 så var upplägget exakt som World of Warcraft. Mer eller mindre krävs expansionerna för att det ska vara värt att spela (och DLC krävs för att kunna spela expansionen... om jag förstått rätt).

Själva basspelet var njae-bra och DLCerna är skittråkiga. Nya expansionen ska dock ha "rättat till allt".

Värt att notera är att DLCerna ingick när man köpte Forsaken (39 euro)
- Curse of Osiris DLC 1
- Warmind DLC 2

har spelat igenom "basspelet" och kändes rätt tråkigt, men ändå småkul
så köpte forsaken och spelat igenom första DLCn... också ingen super höjdare, hoppas warmind ska vara bättre

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Viochee:

Värt att notera är att DLCerna ingick när man köpte Forsaken (39 euro)
- Curse of Osiris DLC 1
- Warmind DLC 2

har spelat igenom "basspelet" och kändes rätt tråkigt, men ändå småkul
så köpte forsaken och spelat igenom första DLCn... också ingen super höjdare, hoppas warmind ska vara bättre

Warmind är helt klart bättre! Infinite Forest eller vad fan det heter i Osiris är verkligen dödstråkigt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv

2080TI, vilket monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Warmind är helt klart bättre! Infinite Forest eller vad fan det heter i Osiris är verkligen dödstråkigt.

Har läst att warmind ska vara bättre så det blir trevligt

Något jag tycker är småtråkigt är att vissa quests etc inte känns speciellt "rewarding", panga non stop i 30+ minuter utan att få ett enda item som är något att ha är trist speciellt när man "levlar"

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Viochee:

Har läst att warmind ska vara bättre så det blir trevligt

Något jag tycker är småtråkigt är att vissa quests etc inte känns speciellt "rewarding", panga non stop i 30+ minuter utan att få ett enda item som är något att ha är trist speciellt när man "levlar"

Extra tydligt om du "levlar ifrån" storyn, eller kör äldre uppdrag/aktiviteter senare i spelet. Items ett par hundra levels ned..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Skulle väl kunna tycka att fler populära grafikkort som till exempel GTX 970 eller RX 570 vore mer intressanta att ha med i jämförelsen, snarare än sjutton olika 2070 och 2080 modeller. Tanken är väl mer "kan min dator köra spelet" snarare än "får EVGAs eller MSIs kort 3 fps mer"?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd

Provade spelet lite snabbt och kändes inte speciellt roligt men borde jag fortsätta och köra och kan man köra tillsammans med andra spelare?

Permalänk
Medlem

Tycker spelet atm är ganska kul faktiskt, ev lite repetetivt. Fast kul att grinda så man får bättre vapen oså. Kör just nu main story o är väl typ 70% klar. Storyn är ju ganska meh, men måste säga att destiny 2 skaparna har verkligen fullständigt lyckats med att skapa en vacker värld (ar). Tycker spelet ser grymt bra ut, särskilt med hdr.

Permalänk
Medlem

Mitt kort är längst ner i listan ): inte okej aså blir ny dator vid bf

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Rätt missvisande siffror har själv ett Vega 64 och ligger på medel runt 100 fps, kan dippa till 60 på en del områden dock.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Starric:

Skulle väl kunna tycka att fler populära grafikkort som till exempel GTX 970 eller RX 570 vore mer intressanta att ha med i jämförelsen, snarare än sjutton olika 2070 och 2080 modeller. Tanken är väl mer "kan min dator köra spelet" snarare än "får EVGAs eller MSIs kort 3 fps mer"?

Jo, hade vi gjort ett test specifikt för just Destiny 2 (som @JonasT gjorde för betan) skulle vi absolut haft ett annorlunda urval och inga kort från tredje part. Nu är det dock siffrorna från våra vanliga GPU-tester som jag helt enkelt lyft ut till egen artikel, för att hjälpa de som helt plötsligt blivit Destiny 2-intresserade på traven!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Får man tillgång till all PvP (förutom Gambit) i grundspelet? Iom att power level inte spelar roll

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jo, hade vi gjort ett test specifikt för just Destiny 2 (som @JonasT gjorde för betan) skulle vi absolut haft ett annorlunda urval och inga kort från tredje part. Nu är det dock siffrorna från våra vanliga GPU-tester som jag helt enkelt lyft ut till egen artikel, för att hjälpa de som helt plötsligt blivit Destiny 2-intresserade på traven!

Kan inte vara lätt att vara Swec när inget test ni gör är ”tillräckligt bra” för alla. Enligt en del här så har ni inget annat att göra än att testa samma saker om och om igen så fort ett nytt kort/spel kommer. Jag tycker det är grymt det ni gör. Man får i detta fall ett hum om vad ens kort klarar. Keep ip the good work!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Kan inte vara lätt att vara Swec när inget test ni gör är ”tillräckligt bra” för alla. Enligt en del här så har ni inget annat att göra än att testa samma saker om och om igen så fort ett nytt kort/spel kommer. Jag tycker det är grymt det ni gör. Man får i detta fall ett hum om vad ens kort klarar. Keep ip the good work!

Skickades från m.sweclockers.com

En helt annan fråga. Finns det nån möjlighet att ni skulle kunna vidga vyerna och testa dom lite mer professionella korten Nvidia och AMD släpper? Typ beräkningskort och liknande typ V100 och AMDs nya v340 kort som kommer eller ilgger det alltför lång utanför ert område?
Jag jobbar med virtualisering och beräkningar typ CAD/CAM så iaf för MIG hade det varit otroligt intressant att höra er ”take” på hur dom presterar! Nu pratar jag rent professionellt och inte spelprestanda på dessa kort. Typ SPECviewperf prestanda och liknande. En tanke är typ hur dessa ”vanliga” (för att knyta ihop säcken) kort beter sig mot Quadro eller liknande när det gäller ren prestanda?

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Skrivet av Lexius:

Mitt kort är längst ner i listan ): inte okej aså blir ny dator vid bf

XD värre för mig, mitt kort är inte ens med på listan :/ Men med nytt grafikkort kommer man långt (om man inte köper ett 2080TI)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Köpte precis ett begagnat Titan X 12GB av en annan sweclockare, det kortet måste vara ovanligt? det är nästan aldrig med på några tester?

Permalänk

@EmilH: De beror på vilken titan X det är, är det ett Titan X (m) så presterar det som ett 1070/980Ti

Är det ett Titan X (p) så presterar det som ett ett 1080Ti

ovanligt är det pga att en av grejerna som skiljer titan från Geforce serien förr är mer Dram och Dubble Precision, med Titan X (m) så försvann dubble precision och med Titan X (p) så fick titan bara 1GB mer minne jämfört deras Geforce counterpart.

Nu för tiden är det mest bara dyrare och skiljer inte mycket i prestanda(bortsätt från Titan V som är det en av få Volta kort som finns ute)

Permalänk
Medlem

Synd bara att de inte hade rea på forsaken i samma veva... skulle lockat bra många fler tror jag då

Permalänk
Medlem

Jag är klart överraskad av Destiny 2, positivt överraskad. Ej spelar Destiny innan. Jag kör basspelet fortfarande utan expansioner/Forsaken och har riktigt kul med två kompisar. Värt att prova, det är ju gratis!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon267242:

2080TI, vilket monster

strax över 20% mer fps än ett 1080ti? Var det imponerande?

Kostar typ dubbelt så mycket som 1080ti när det var som billigast.

Permalänk
Medlem

Så glad jag köpte mitt 1080Ti för ett tag sedan och sket i 2080, och definitivt 2070 som jag först tänkt.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekoppar:

Något som spelar och kan säga om det är värt att bara spela bas spelet eller mer eller mindre krävs expansionerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Har du inte basspelet så är det nu värt att ladda ner det och sen köpa forsaken. Då köper du HELA D2 upplevelsen för samma pris som jag köpte BARA D2 upplevelsen för. För mig är det ovärt som tusan, för jag har ingen att spela och OCH är helt urvattnad i det spelet. Jag kommer dessutom ha lagt ner 1200kr på det spelet om jag köper forsaken och det tycker jag inte bongie har förtjänat så som dom behandlade D2 efter corkusen som var D1.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Har du inte basspelet så är det nu värt att ladda ner det och sen köpa forsaken. Då köper du HELA D2 upplevelsen för samma pris som jag köpte BARA D2 upplevelsen för. För mig är det ovärt som tusan, för jag har ingen att spela och OCH är helt urvattnad i det spelet. Jag kommer dessutom ha lagt ner 1200kr på det spelet om jag köper forsaken och det tycker jag inte bongie har förtjänat så som dom behandlade D2 efter corkusen som var D1.

Spelar Forsaken någon roll för hur SP kampanjen utspelar sig? Eller kan man spela igenom den utan och sedan lägga till Forsaken?

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem

@rickie: Du kan spela igenom basspelet utan att bry dig om forsaken. Går sedan att köpa i efterhand (tillsammans med de andra två expansionerna) om du skulle vilja spela vidare och nå maxlevel/power. Kan dock varm rekommendera det då jag själv är helt fast i spelet.

Visa signatur

Skoj: Ryzen 9 5900x, RTX 3080, 32 GB RAM @3200MHz CL16
Jobb: Alienware M15 R6, RTX 3080, 32 GB RAM
Privat: Macbook Pro 13" late 2016

Permalänk
Inaktiv

Får ångest när jag tänker på att jag betalat 600kr för det här bottenskrapet.