Sälja hockeybilder?

Permalänk
Medlem

Sälja hockeybilder?

vart kan man i stockholm hitta ett ställe som köper/säljer hockeybilder?
det fanns ett ställe vid namn "slapshot" på odenplan men nu e de nere.
nån annan som vet?
har många bilder som säkert har ett högt värde!
tacksam för svar!

Permalänk

Haha, hockeybilder. Vilket skämt, tror det är såvrt att hitta folk som köper sånt nu.

Permalänk
Medlem

Dom kanske hade ett högt värde för ett par år sen när hysterin var som högst, men jag är faktiskt tveksam till att du kommer hitta köpare till alla dina kort nu..

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Medlem

Kolla i sånna affärer som köper/säljer magic, dom borde om inte annat veta var man kan hitta hockeykortsaffärer..

Permalänk

tvspels börsen håller på med magic(eller gör de fortfarande det), de kanske vet nått ställe där man kan sälja kort.

Visa signatur

Arsenal FC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slackercore
Haha, hockeybilder. Vilket skämt, tror det är såvrt att hitta folk som köper sånt nu.

Tro det eller ej, det kan ligga stora pengar i dom däringa små korten
Dock måste dom ju ha några år på nacken och vara ovanligt sällsynta. Sällsynta blir dom ju ganska lätt då de flesta av alla bilder är slit och släng varor som oftast hamnar på tippen bara efter nåt år.

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Avstängd

sant, bror hade ett elitseriekort som han bytte bort som var värt 5000kr, han såg det i tidningen dagen efter han bytt och då var man inte gammal heller så 5k hade varit riktigt mycket pengar

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Om det där med 5000kr stämmer så blir det nog att leta fram sina gamla hockeybilder.

Permalänk
Medlem

Fairplay vid medborgarplatsen.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Shit *plockar fram sina gamla hockeybilder* här ska bytas, vet en som har en med foppa när han spelar i modo, den lär va värd en jävla massa nu..

edit: kollade igenom mina nu, har nog en del som kan va värda lite

edit2: hade fler än jag trodde, de flesta är runt 8 - 9 år, typ i helt perfekt skick, nån som har nå hum om vad man kan få för dessa? ex en wayne gretzky i los angeles kings?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Det är ju lätt att säga att ett kort är värt si och så mycket. Det svåra är att hitta någon dum jävel som är bered att betala 5000:- för en hockeybild...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
Fairplay vid medborgarplatsen.

länk eller telefonnummer kanske? =D

offtopic: det var inte meningen att jag skulle få konkurrens på marknaden! :D:D:D
hehe... hittar ni nåt så säg till!

Jag verkar har fått alla att leta efter sina bilder i källaren......
shit asså.....nu när jag tänker efter.....sköna tider det va.......

Permalänk
Hedersmedlem

Finns ju en tidning som heter Becketts som värderar de flesta hockeykort. Fanns i alla fall. Kanske inte säljs i Swe längre.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Avstängd

minns att det fanns ett signerat foppa kort här i byn, tror bestämt det var hans rookie NHL kort från flyers också, mm sånt kan man nog få lite pengar för nu

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Fasen va jag blev sugen på att sälja dom nu!

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

sälj till en liten snorunge för en hundrig bättre än så kommer du inte att få.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
sälj till en liten snorunge för en hundrig bättre än så kommer du inte att få.

det verkar som om inte ens du har haft hockeybilder....
man kan tjäna stora pengar på gamla och ej "kantstötta" kort.
har en polare i usa som vill att jag ska skicka dit dom så fixar han de.
men jag har allt för bra bilder för att bara skeppa iväg dom!
ska hitta en här i sthlm o se.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
det verkar som om inte ens du har haft hockeybilder....
man kan tjäna stora pengar på gamla och ej "kantstötta" kort.
har en polare i usa som vill att jag ska skicka dit dom så fixar han de.
men jag har allt för bra bilder för att bara skeppa iväg dom!
ska hitta en här i sthlm o se.

Om du tror att du kan tjäna pengar på hockeybilder får du nog åka till USA eller nått där folk är allmänt pantade... Om du har ~100 bilder får du kanske 100-200kr. SÅ är det i alla fall här i GBG, sen vet jag inte hur efter ni är där uppe ;). Och, ja, jag har haft och sålt bilder nyligen. ~200st och jag fick 200 spänn, det tycker jag var helt okej....

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Avstängd

bättre att sälja de och köpa dasspapper, samma sak bara man har användning för det

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk

jag hade papper där det stod hur mycket de var värda när man höll på med det. Jag köpte kort även om jag inte visste ett smack om hockey

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBG-SKURT
Om du tror att du kan tjäna pengar på hockeybilder får du nog åka till USA eller nått där folk är allmänt pantade... Om du har ~100 bilder får du kanske 100-200kr. SÅ är det i alla fall här i GBG, sen vet jag inte hur efter ni är där uppe ;). Och, ja, jag har haft och sålt bilder nyligen. ~200st och jag fick 200 spänn, det tycker jag var helt okej....

ringde till fairplay idag o frågade om dom köper in.
tyvärr så gjorde dom inte det....
men fick ett svar på min mail från ett annat forum av en kille som samlade på målvakter.
han hade ca 6000+ bilder på bara målvakter och han ville kolla igenom mina.
och det roliga e att hans favoritmålvakt (Ed Belfour) var min favvis oxo!
han sa att han max kunde lägga ut ca 2000-2500 kr om han gillar dom!
wish me good luck!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
ringde till fairplay idag o frågade om dom köper in.
tyvärr så gjorde dom inte det....
men fick ett svar på min mail från ett annat forum av en kille som samlade på målvakter.
han hade ca 6000+ bilder på bara målvakter och han ville kolla igenom mina.
och det roliga e att hans favoritmålvakt (Ed Belfour) var min favvis oxo!
han sa att han max kunde lägga ut ca 2000-2500 kr om han gillar dom!
wish me good luck!

Har en hel pärm (liten) med Ed Belfour, han är ju min favorit också!

Har ett 'Leaf Mega' kort med Håkan Loob, kortet är b 21cm/h 30cm stort.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

För ett tag sen plockade jag fram de gamla korten för att lukta. Fetare nostalgikänsla har jag nog aldrig känt. Kände igen lukten exakt som när man precis köpt dom och öppnade paketet i affären. INGET slåt lukten av hockeybilder.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Bilder?!!! Sådanadära köpbiler.. Själv har man en del Signerade - riktiga foton, t.ex Foppa, Salo, Lindros osv. De är kankse värda en slant om några år.

Visa signatur

. Jag .
.. Hon ..
... Vi ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Har en hel pärm (liten) med Ed Belfour, han är ju min favorit också!

Har ett 'Leaf Mega' kort med Håkan Loob, kortet är b 21cm/h 30cm stort.

säljer du? haha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
länk eller telefonnummer kanske? =D

Telefonkatalog eller nummerupplysningen?

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
säljer du? haha

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
För ett tag sen plockade jag fram de gamla korten för att lukta. Fetare nostalgikänsla har jag nog aldrig känt. Kände igen lukten exakt som när man precis köpt dom och öppnade paketet i affären. INGET slåt lukten av hockeybilder.

Jo! Uppackandet av ett par z-680 mumma :).

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Shit *plockar fram sina gamla hockeybilder* här ska bytas, vet en som har en med foppa när han spelar i modo, den lär va värd en jävla massa nu..

man får hoppas det jag har själv ett kort med foppa i modo

Permalänk

Jag hade ett specialkort förut som var värt typ 1000kr eller nåt sånt när jag var liten och höll på med det där... Försökte sälja det i stan, men det var för dyrt sa de så jag skulle åka till sthlm och göra det! Men det blev aldrig av!
Har typ 3st pärmar!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1