Nintendo switch online med telia-router

Permalänk
Medlem

Nintendo switch online med telia-router

Försöker lira diablo 3 med brorsan vi får inte rätt på hans anslutning.
Han har NAT C enligt nintendo-kollen. Igår så gick jag in i hans router och rotade men det är ju en sån där värdelös telia-dosa. Öppnade rekommenderade portar men ingen lycka. Routern ska stödja upnp och automatisk NAT men verkar tydligen inte räcka.

Routern är av modell: TG799vac om det hjälper.
Inser att det är lite långsökt men tänker det skadar inte att höra sig för.

Permalänk
Medlem

Är det fiber?

Hade själv problem med nintendo online på wii u när vi hade telia, tydligen är det pga deras router man inte kan koppla upp sig (kan inte säga att det är samma problem med Switch).

Kan ni prova med annan router?

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

Försöker lira diablo 3 med brorsan vi får inte rätt på hans anslutning.
Han har NAT C enligt nintendo-kollen. Igår så gick jag in i hans router och rotade men det är ju en sån där värdelös telia-dosa. Öppnade rekommenderade portar men ingen lycka. Routern ska stödja upnp och automatisk NAT men verkar tydligen inte räcka.

Routern är av modell: TG799vac om det hjälper.
Inser att det är lite långsökt men tänker det skadar inte att höra sig för.

Be Telia uppdatera routern

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av AReal_Human:

Är det fiber?

Hade själv problem med nintendo online på wii u när vi hade telia, tydligen är det pga deras router man inte kan koppla upp sig (kan inte säga att det är samma problem med Switch).

Kan ni prova med annan router?

Ja jag är också rätt säker på att det är routern som helt enkelt inte har de funktionerna.

Skrivet av Cenorida:

Be Telia uppdatera routern

Får göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

Får göra det.

Funkar det nu?

Har också den router (ADSL) och för mig har det funkat utan problem att ansluta.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!