Vill du jobba på SweClockers? Vi söker nu en fullstack-utvecklare

Permalänk
Hedersmedlem

Vill du jobba på SweClockers? Vi söker nu en fullstack-utvecklare

"Hur sjutton tänkte de här?", "Varför har de inte gjort på det här sättet?"
Har du någon gång yttrat meningarna ovan när du besökt SweClockers? Känner du att du sitter på massa bra idéer och kunskap om hur vår plattform kan förbättras? Nu har du chansen!

Vårt teknikteam ska stärkas upp, denna gång med en fullstack-utvecklare. Som fullstack-utvecklare jobbar du på båda sidor (som fram- och baksida, inte ljusa respektive mörka sidan) där du jobbar både nära mig med ren utveckling, men även vår UX:are och designer @Gurt.

Några plus varför du ska jobba på SweClockers:

  • Det finns svenskt kaffe på kontoret

  • Vi har internet

  • Du får träffa och jobba med alla på SweClockers

Några minus med att jobba på SweClockers:

  • Du får träffa och jobba med ALLA på SweClockers

I en klassisk rekryteringsannons bifogas en noga estetiskt utformad och tilltalande bild som ska locka dig som individ.

Hur känner du kring bilden ovan? Får du känslan av att "den där vill jag jobba med"? Klart du får, följ denna länk och glöm inte att sista ansökningsdag är 11/11, så skynda på att slänga iväg din ansökan.

Sök här! Klicka! Kör!
Bonus: Kodfejs-Anton sätter pöbeln på plats i Visby

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Ahh, "fullstack":

Permalänk
Medlem

Hade jag bara varit en bakoframutvecklare så.....

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Blir fundersam.

Är det jobbansökan eller dejtingansökan man gör, med tanke på den ngt..... sexiga bilden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwildor:

Blir fundersam.

Är det jobbansökan eller dejtingansökan man gör, med tanke på den ngt..... sexiga bilden?

Fredagsmys på kontoret...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Inaktiv

Roligt jobb för den som har kompetensen inom dessa områden, dessutom är det är känt och seriöst företag. Det finns också många områden att utvecklas där, så jag önskar gratis till den person som får jobbet.

Skrivet av Gwildor:

Blir fundersam.

Är det jobbansökan eller dejtingansökan man gör, med tanke på den ngt..... sexiga bilden?

Det påminner om min dateannons på Tinder. Där jag bokstavligen skrev svara med bild på servern och jag fått bilder på allt möjligt förutom på just servern.

Permalänk

Så man ska jobba hos er, för ni har internet? HM, frågan är hur 200.000 läsare kommer åt sidan då? XD (måste vara bra trångt på kontoret).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hörde på techdays att påstår man att man är full stack utvrcklare så är man lite lagom dålig på allt

Det händer så pass mycket, framförallt på frontend just nu, så är otroligt svårt att vara riktigt bra på allt.

Hade det inte varit PHP och stockholm, och frontend så hade det varit intressant

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av The-Architect:

Classic! hahaha

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Klart man vill jobba med @Klorixx Hur var det? Det kallades inte snigel, utan snäcka?

Permalänk
Medlem

Bästa platsannonsen någonsin.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dhanjel:

Hörde på techdays att påstår man att man är full stack utvrcklare så är man lite lagom dålig på allt

Det händer så pass mycket, framförallt på frontend just nu, så är otroligt svårt att vara riktigt bra på allt.

Hade det inte varit PHP och stockholm, och frontend så hade det varit intressant

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81fY7GHMhML._UX679_.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt så är det. Källa: mig själv

Skrivet av Spidey:

Yes, jobbet ger lön

Skrivet av obbeluff:

Klart man vill jobba med @Klorixx Hur var det? Det kallades inte snigel, utan snäcka?

Haha, helt korrekt! (eller ja, snigel är utan skal, snäcka med skal)

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidey:

Svenskt kaffe och internet, mängd och hastighet är väl enligt avtal antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk
Permalänk
Antielefant
Skrivet av Klorixx:

Som fullstack-utvecklare jobbar du på båda sidor (som fram- och baksida, inte ljusa respektive mörka sidan)

Rättelse...
There is no emotion, there is peace.
There is no ignorance, there is knowledge.
There is no passion, there is serenity.
There is no chaos, there is harmony.
...gäller bara utveckling i backend.

Frontend är, och det vet alla som någonsin arbetat med det, fyllt av känslor, ignorans, passioner och renodlat kaos.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dhanjel:

Hörde på techdays att påstår man att man är full stack utvrcklare så är man lite lagom dålig på allt

Det händer så pass mycket, framförallt på frontend just nu, så är otroligt svårt att vara riktigt bra på allt.

Hade det inte varit PHP och stockholm, och frontend så hade det varit intressant

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81fY7GHMhML._UX679_.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Och nästa dag har man en will code html for food t-shirt:
https://teespring.com/shop/will-code-html-for-food#pid=373&ci...

Sweclockers har knappast någon större backend att tala på, som t.ex komplett med deras pakethantering. Så med ren semantik tycker jag alla förstår vad de söker för kunskap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Rättelse...
There is no emotion, there is peace.
There is no ignorance, there is knowledge.
There is no passion, there is serenity.
There is no chaos, there is harmony.
...gäller bara utveckling i backend.

Frontend är, och det vet alla som någonsin arbetat med det, fyllt av känslor, ignorans, passioner och renodlat kaos.

Tycker allt backend innehåller rätt mycket känslor och kaos det med. En kundintegration? Vi lägger in den i lönemodulen; den innehåller redan nästan allt annat.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Rättelse...
There is no emotion, there is peace.
There is no ignorance, there is knowledge.
There is no passion, there is serenity.
There is no chaos, there is harmony.
...gäller bara utveckling i backend.

Frontend är, och det vet alla som någonsin arbetat med det, fyllt av känslor, ignorans, passioner och renodlat kaos.

Backend = Light
Frontend = Dark
FullStack = Grey

Makes sense to me

Permalänk

Jag kan surfa, dricka kaffe & umgås. Några andra av dom önskade kvalifikationerna har jag inte, däremot är väl sniglar coola, är det en sån där skitstor som min fru skulle dö om hon såg?....
Kanske ska dra in en ansökan iallafall

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Jag vet vad man bör ha för kunskap för att förstå vad det är.. Räcker det om man vet vad det är men inte kan det? För jag är duktig på kaffe det lovar jag. Som en bonus kan jag bricka hela ert system med kryptering, anti-forensics och dra hem massa btc vid brytpunkten som snart kommer - så kan vi ha lan-fest när jag får sparken sen? Jag bjuder så klart xD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag nog hellre kört ned handen i en köttkvarn än att sitta med PHP, but well....det är jag det

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Personligen hade jag nog hellre kört ned handen i en köttkvarn än att sitta med PHP, but well....det är jag det

Är du duktig nog, anställer de nog dig även om du bara har en hand

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Paddanx:

Är du duktig nog, anställer de nog dig även om du bara har en hand

@gonace Kan väl skriva med fötterna?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Säg till när ni behöver riktiga ingenjörer som (på dalmål) inte jobbar med data.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidey:

Tveksam till att de blir någon marknadsmässig lön att tala om. Det du får betalt i är 'erfarenhet'. Så du i framtiden kan söka jobb som ger bra lön. (rätta mig gärna om jag har fel)

Om man saknar erfarenhet, men vill ha ok lön så kan en bra väg vara att gå via ett konsultbolag.
De fakturerar ändå kunden som om man vore en erfaren expert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Är du duktig nog, anställer de nog dig även om du bara har en hand

Skrivet av Jacob:

@GonAce Kan väl skriva med fötterna?

Haha damn, kanske får trilla ned i någon form av industrimal också då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Frontend är, och det vet alla som någonsin arbetat med det, fyllt av känslor, ignorans, passioner och renodlat kaos.

Låter korrekt, jobbar nära en frontendare och det är inte sällan man får höra "vänta nu..... va?"

Backend är åandrasidan också en del sådant, men debug är min vän.

Kul artikel dock! Alltid uppfriskande att se något annorlunda med humor

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Hade det legat här hemma eller möjlighet på distans med jämna besök på plats så hade det kanske varit intressant. Även om jag dock är mer backend, då PHP för web, än frontend men klarar göra vad jag behöver i privata projekt även där :P.

Hoppas ni hittar någon som passar ert goa gäng!

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P